15 Юни, 2020 12:39 19 923 27

Пет причини да се откажете от покупката на употребявана кола с вариатор

  • варииатор-
  • безстепенна трансмисия-
  • скоростна кутия

Безстепенните предавателни кутии стават все по-популярни заради по-ниската си цена в сравнение с автоматиците и плавната работа. Вариаторите обаче си имат и недостатъци, които е добре да се вземат под внимание при избор на употребяван автомобил.

Вяло ускорение
Конструктивните особености на трансмисиите с променливо предавателно число не позволяват бързо ускорение. Въртящият момент от двигателя се предава към колелата чрез ремък, който се движи между два конуса и променя съотношението на оборотите им. Колкото и да натиска педала на газта, водачът на кола с вариатор не усеща пъргавина, а моторът работи шумно. Безстепенните скоростни кутии просто не са подходящи за агресивно шофиране. То скъсява рязко ресурса им.

Внимателна експлоатация
Вариаторите не обичат въртене на гуми при резки стартове на светофарите и буксуване извън пътя. Такива изтезания често се заплащат с прегряване, в резултат на което ремъкът постепенно се разтяга и трансмисията излиза от строя.

 

Често обслужване
Производителите обикновено препоръчват маслото във вариатора да се сменя на 60 000 км. Инструкциите за експлоатация на някои модели пък изобщо не предвиждат такава процедура. Въпреки това практиката показва, че маслото в безстепенните скоростни кутии трябва да се сменя, при това по-често. В противен случай частиците, отделени в процеса на износване, могат да повредят вариатора.

Скъп ремонт
Макар да е по-прост като устройство от автоматика, вариаторът все пак има по-особена конструкция и не може да се ремонтира къде да е. Квалифицираните майстори, които разполагат с нужното оборудване, не вземат евтино. Като се прибави и изискването на много производители за вариаторите им да се използват само сертифицирани масла и оригинални части, поправките излизат скъпо.

Проблеми с буксирането
Тегленето на ремарке или каравана с автомобил, оборудван с безстепенна предавателна кутия, е непрепоръчително. Това важи и за буксиране на друг автомобил с въже - особено ако става дума за кросоувър, който трябва да дърпа тежък всъдеход. В такива случаи натоварванията върху безстепенната кутия са толкова високи, че често водят до прегряване и по-тежки повреди.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мдам

    40 9 Отговор
    Честото обслужване го има за всички автоматици. А 60 000 км не е често обслужване. Двигателните масла се сменят доста по- често. Засега класическият автоматик излезе най сполучлив.

    Коментиран от #5

  • 2 fermera

    8 19 Отговор
    Харесал съм си Infiniti QX60 и не ме притеснява пе е с вариант.Даже го считам за предимство при семейна кола в която се возят деца.
  • 3 jap

    39 8 Отговор
    Интересно защо в статията не са описани и предимствата на тези кутии...?Все пак имат и такива.

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    4 13 Отговор

    До коментар #1 от "мдам":

    Само ако се премахне или ограничи максимално хидротрансформатора , който отнема до 20% от въртящия момент , а оттам и разхода . Само че това е възможно само за двигатели с голям обем или допълнени с електромотор , което вече е безсмислено , като може да сложиш само електромотор и да премахнеш и двг-то и автоматика !!

    Коментиран от #13

  • 6 с опит

    29 0 Отговор
    Истината е, че няма по-приятна кола за градско шофиране и по-неприятна, когато е натоварена и си тръгнал на дълъг път. Всеки да си прецени кое му е приоритет. Това казано на 8 годишен опит с Нисан Кашкай, купен чисто нов.

    Коментиран от #12, #27

  • 7 Димов

    8 1 Отговор
    А някой теглил ли е електричка, да сподели как е?

    Коментиран от #17

  • 8 Цин Цян

    41 5 Отговор
    И така... Преди няколко дни "не си купувайте автоматик" , днес не си купувайте вариатор! Е , трябва да караме "ръчки" по ваши препоръки, така ли? Не сте ли малко нагли? След като изтъквате така минусите, нещо хубаво и полезно за тези трансмисии да кажете!? Или е по-лесно да ми изтриете коментара...
  • 9 Жоро

    23 3 Отговор
    Такава кола не е за джигити и келеши
  • 10 Причинител

    15 1 Отговор
    Тия причини не важат ли с пълна сила и при покупка на нов автомобил с вариатор? Каква е разликата и какъв е смисълът на думата "употребяван" в това ФАКТическо заглавие?

    Коментиран от #11

  • 11 bai hoi

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Причинител":

    Еми смисъла че вече е износен и има голям шанс ти да плащаш за ремонта. аз съм със стар автомат, който също не носи на рязко ускорение и най-вече сваляне на предавки. В общи линии от как имам таз кола куки не са ме спирали щот си карам спокойно. Преди с 530д през 2 дни ме спираха, че малко кат се загледам в радиото и карам със 140 в града.
  • 12 Абе

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "с опит":

    По принцип вариаторите са подходящи най-вече за леки и малогабаритни МПС-та, например при скутерите - неслучайно масово се използват при тях. Също стават за малка градска количка, която много по-рядко ще се използва извън града или при по-големи натоварвания. Някои вариатори изобщо не изискват смазване с масло, което максимално улеснява собственика при поддръжката и обслужването им. Като цяло ги поставят заради простата конструкция и съответно ниската им цена. Човек трябва да си направи сметката точно къде ще се кара колата и ако ще е предимно градско има смисъл, иначе е доста тегаво.

    Коментиран от #19

  • 13 Бай хой

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Най добре да премахнеш предно ляво колело.
  • 14 МГГ

    6 6 Отговор
    Веднъж препишете някоя статия от някой западно списание. Само от руски ли могат да превеждат от този сайт
  • 15 Дидо

    13 4 Отговор
    Тия от ден на ден стават по-зле... Дай им жълтини и измислици да пишат... Мойта кола е да 3ка бмв автомат, на жената е хонда джаз с въпросните скорости... 7 год вече я имаме джазката и с тия скорости нямаме проблем и са супер.. Когато мойта е в сервиз(щото е с по-яки скорости, нали, та затова за тия години 3 пъти влиза за ремонт на автомата) карам джазката и е толкова пъргава и удобна.. Като тръгне и го няма това превключване на скоростите, си е удоволствие направо... Та карайте си ръчните скорости(понеже и стандартния автомат оплюхте на скоро) и не пишете глупости...

    Коментиран от #18

  • 16 Оня с коня

    7 23 Отговор
    Бацета аз не мога да разбера за какво ни занимавате с този тип скоростни кутий това го имат само японските масларки като хонда а това не са автомобили а талиги.Дайте да говорим за коли.
  • 17 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Димов":

    Електричка може да се тегли. Дори тя може да се включи на генерация и да се зарежда от теглещия.
  • 18 пепо

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "Дидо":

    Дидка,щом бавареца влиза три пъти в сервиз ,за кратко време ,значи е поредния мъртвец ,купен на старо ! БеЕмВе се купува само ново !
  • 19 Хеорги

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Абе":

    Карам Нисан Мурано от 2016г вече почти година, и нямам никакви проблеми със CVT трансмисията. И в града, и ма дълъг път вози плавно. Няма никакъв проблем с ускорението, като се наложи да изпревариш. Колата е 6-цилиндъра, бензин(около 260 КС)

    Коментиран от #20

  • 20 dsсса

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Хеорги":

    Аз карам астра 160 к.с. с ръчни скорости и също нямам проблем с изпреварването. Ако ще трябва да храня още 100 деобичета, само да нямам проблеми с изпреварването с вариатор, мерси, отказвам се. Статията касае автомобили на старо с вариатор. Поддръжката е солена, в България има няколко човека, които биха се справили качествено с ремонта. Самия ремонт е скъп, но добави към него и репатрака да закараш колата до майстора. Ако си от Шумен и ремонта ти трябва да е в София, колко ще е транспорта на колата до там? Иначе, да, като комфорт автоматичната скоростна кутия е по-добра от ръчната, вариаторът по-добър от автоматика. Но всеки, който си купува кола на старо, прави редица компромиси в името на цената. И доста трудно би могъл да понесе един непредвиден скъп ремонт.

    Ако си от онези, които бракуват автомобила, като му се напълни пепелника, то статията не те касае.
  • 21 пламен

    13 1 Отговор
    Ремъка на тези предавателни кутии е изпълнен с метални шайби, защото водещото колело не издърпва периферията на водимото колело а я избутва, при което няма разтегляне на ремъка. Освен това, повечето Японски автоматици, вклучително и хибридите са оборудвани с такива кутии и са доказали цхе са много надеждни. Има таксиметрови автомобили с такива кутии с пробег над един милион километра.

    Коментиран от #22

  • 22 dsсса

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "пламен":

    Ако си карал велосипед или мотор, ще знаеш, че и металната верига се разтегля. Това го знаят и онези, на които автомобилът не е с ангренажен ремък а верига. Относно такситата с изминат над милион - да, ама на техните шофьори автомобилът е средство за изкарване на прехраната и си го щадят. Когато взимаш кола на старо, не знаеш, предишният собственик колко сантиметра към "достойнството" си е опитвал да добавя с автомобила.
  • 23 miki

    10 0 Отговор
    аз си карам дърта ръчка и ми е през у я.... с двигателя ако искам ускорявам ако искам спирам ще я чакам аз тя да ми щрака нагоре надолу и да преценява какво искам да правя....... бих я сменил единствено за електричка...
  • 24 Гарганел

    2 0 Отговор
    От вариатор ще се откажем, ама от вибратор как ще стане не знам
  • 25 Shponka

    0 0 Отговор
    Освен по равномерно предаване на въртящият момент, вариатора още осигурява по нисък разход на гориво, защото при него отсъстват постояно зацепените и вартящите се в маслото на кутията зъбни колела.
  • 26 ПСФ

    4 0 Отговор
    Kaто купуваш кола на старо, по добре е да отидеш във фирменния й сервиз да ти я проверят и тогава купувай.
  • 27 Тео

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "с опит":

    С Нисан Кашкай 1.6 dcI CVT вече 4,5 години, закупен нов. автомобилът е на 48К км.
    Пиша, защото единствената ми забележка е лекото придръпване при студена още кутия (нормално е вероятно) и за мен неприятен шум и виене при движение с ниска скорост(субективен фактор, може би аз съм претенциозен). Колата за мен се държи много добре, пъргава е, особено ако се изключи ЕКО режима, но аз не го правя почти никога. Именно извънградско за мен е удоволствие да се кара. На магистрала си дърпа здраво, пресечен терен също. Колата откакто съм има среден разход смесено 7.0/100 по БКП, което е за мен е приличен разход.
    Обслужвам я в оторизиран сервиз. Не са ми казвали за смяна на масло на CVT, а и не прочетох такова нещо в наръчника. Ще се позаинтересувам при следващото сервизно обслужване.