Изследователи от Мичиганския университет са разработили метод, който може да увеличи скоростта на зареждане на батериите при минусови температури с до 500%. Това става възможно благодарение на много тънък слой литиев борат-карбонат, нанесен върху анода на батерията, което значително подобрява преноса на йони при студени условия.
При нормални условия, при ниски температури, ефективността на зареждане на батериите намалява поради сгъстяване на електролита, което затруднява движението на йони. Новото покритие обаче избягва образуването на литиеви отлагания, които преди това пречеха на реакцията между анода и електролита.
В комбинация с технологията за създаване на специални пътища в анода, които ускоряват движението на йони, става възможно постигането на впечатляващи резултати: 97% запазване на капацитета дори след стотици цикли на зареждане на студено.
Научната работа е публикувана в списанието Joule и открива перспективата за серийно внедряване на тази технология в производството. Изследователите са уверени, че внедряването няма да изисква значително преструктуриране на производствените линии, което прави това решение особено привлекателно за автомобилните производители.
Това откритие може да изиграе важна роля в популяризирането на електрическите превозни средства в северните региони и повишаването на тяхната ефективност през зимата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сюзън
11:48 27.04.2025
2 София Град
11:50 27.04.2025
3 Сетила се Мара
Китайците преди седмица започнаха производство на тези батерии, които американците току-що са започнали да изобретяват! Четохме две статия и тук по темата!
Коментиран от #4, #7
11:52 27.04.2025
4 Анонсът
До коментар #3 от "Сетила се Мара":
На едната статияТези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.
11:54 27.04.2025
5 Интересно
12:52 27.04.2025
6 Да не е грешка
13:08 27.04.2025
7 гост
До коментар #3 от "Сетила се Мара":
Ами сигурно е приятно за путинолюбците да си мечтаят за китайското " превъзходство" , само че вчера излязоха данните , че Тесла Модел У пак е най - продавания модел в СВЕТА за 2024 , както и за предната 2023 , като изпреварва Тойота Корола , а най- продавания китайски модел е извън първите 10 , като продажбите на Тесла са най- добри именно в Азия !!!! А продажбите на китайските марки са над 95% само в Китай !! Та толкова за любимите ти китайци !Коментиран от #9
14:09 27.04.2025
8 Кую
14:42 27.04.2025
9 Император Батерий
До коментар #7 от "гост":
А европейските и американските автопроизводители от къде си купуват батериите за собственото производство" електромобили?Коментиран от #10, #11, #12
16:52 27.04.2025
10 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
От много места , за твое съжаление , като Китай заема под 50% от всичките !! А в бъдеще още по- малко , защото ще ги принудят да изнесат производството си както за Америка , така и за Европа !! Без да броим собствените производства на последните , да не забравяме и Япония и Южна Корея !! Единственото предимство на Китай досега беше цената , която както виждаш умира само след едно мито !!17:04 27.04.2025
11 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
А пък специално за Тесла ако питаш и сега над 50% от батериите и са собствено производство , особено за американските заводи , а скоро и за европейския !! За Азия може би ще продължи да купува от китайски производители , защото това беше главното условие да има СОБСТВЕН завод в Китай , а не 50 на 50 с китайска фирма !! Но това изобщо не и пречи , напротив , така или иначе батерията си има разходи , дори да я произвежда сама , а печалбата от целия автомобил е много по- голяма !!17:08 27.04.2025
12 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
Само да те светна , че явно си напълно заблуден , всички европейски и американски производители правят батерийните си пакети САМИ , повечето в собствени заводи , купуват само клетките от други производители , включително китайски , но от заводи ИЗВЪН Китай и то само защото очакват следващите по- зрели технологии за батерии , примерно твърдотелните , за да започнат собствено производство и на клетките !! Единствения гарантиран клиент на китайците са собствените им производители , тоест китайски батерии ще има в китайските автомобили , които и Европа и Америка нямат намерение да позволят да превземат пазарите им , а и както личи от последните години нито европейците нито американците се избиват да купуват китайски коли , дори когато са с до 30% по- евтини , да не говорим на близка цена , това вече обезсмисля продажбите им , щото печалбата става много съмнителна !!17:17 27.04.2025