Скъсан ангренажен ремък заплашва собственика на автомобила от много скъпи ремонти, тъй като в този случай клапаните се срещат с буталата. Подобна неприятност може да сполети всеки шофьор -както собственикът, който доверява колата си на непроверени гаражни майстори, така и този, който сам ремонтира колата си, но не е съвсем наясно с тънкостите при смяната на ангренажен ремък. В крайна сметка никой не е застрахован от неприятности.
След изтичане на гаранцията за колата, много шофьори започват да я обслужват сами, тъй като по този начин ремонтите са много по-евтини. Или се обръщат към непрофесионалисти, купувайки резервни части на ниски цени. В последния случай често се случва т.нар. "майстори" да имат малко опит, или пък да са такива, които умишлено грешат, за да "осъдят" двигателя на скъп ремонт впоследствие.
Смяната на ангренажен ремък не изглежда непосилна задача, но всъщност не е и за лаици. Такава сложна и критична единица като ремъчното предаване на газоразпределителния механизъм лесно може да накара механика да допусне грешка. Например като пренатягане ремъка. В резултат на това консумативът ще работи с увеличено натоварване и може да се скъса само след 20 000 - 30 000 км. Не рядко се стига и т.нар. неправилно зацепване, което също не се отразява добре на мотора.
Друг проблем се крие в липсата на правилния инструмент. Факт е, че при смяна на ангренажния ремък, ролките също се сменят. Те се затягат с помощта на специален динамометричен ключ. Той позволява да се изчисли правилно силата, необходима за закрепване на ролковите опори. Ако работите без такъв инструмент, съществува риск от прекалено затягане или незатягане на гайките. В последните случаи това ще доведе до разхлабване на зъбните колела. По този начин ремъкът увисва и може да изскочи от ролките.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #6
12:58 23.12.2020
2 Коце
12:59 23.12.2020
3 Дедо
13:00 23.12.2020
4 9c9cvx8vc98
Проблемът идва от друго. Повечето автомобилни производители в последните 15 години, умишлено направиха тази операция трудна. Защо стана трудна?! Защото за правилното зацепване на газоразпределението се изискват специални фиксиращи приспособления, които удържат зацепваните механизми в необходимата и правилна позиция.
Лошото в случая е че за всяка марка, че и модел на автомобил, се изискват различни "блокажи".
По тази причина, дори в сервизите си, ние нямаме всички нобходими комплекти.
Ако сервизът е специализиран в ремонт на една марка коли, нещата са по-лесни. Но ако обслужвате различни марки машини, вече излиза много скъпо, че и невъзможно да имаш всички комплекти.
Инак комплекти за фиксиране се продават. Почти за всеки автомобил има наличен такъв.
Коментиран от #28
13:17 23.12.2020
5 ТОДОР СТОЯНОВ
ВСЯКА РАБОТА СИ ПЛАЧЕ ОТ МАЙСТОРА!
13:51 23.12.2020
6 Motion
До коментар #1 от "Емил":
То защото при електромобилите не се изискват никакви познания за механичната и електрическата част. Нали и лаик може да ремонтира зъбен редуктор и да диагностицира повреда в честотния регулатор... Всяка работа си има тънкости и особености, и изисква съответната квалификация, знания, умения и опит. Няма нефт, няма електро - принципа за това остава същия.Коментиран от #9
14:01 23.12.2020
7 Един шофьор
14:06 23.12.2020
8 Учиндолския
14:22 23.12.2020
9 2857
До коментар #6 от "Motion":
Лесно няма и работа за механици винаги ще има. Истината е проста при намаляване на елементите работата се улеснява. В автомобилите с електрическо задвижване има много по-малко елементи и системи. С информацията от BatteryDay на Tesla, обаче разбрах, че те вече работят твърдо в посока да не могат да им се ремонтират колите. Имам предвид следното - батерията става градивен елемент от шасито, т.е. скапе ли ти се батерията - купуваш нова кола, защото няма кой да ти я смени. Сега батериите са блок, който с десетина гайки, кабели и маркуши са свръзани с колата (говоря много опростено). Т.е. блокът, бил той и много скъп, може да се смени, докато вграден в шасито елемент, няма как да се смени просто.Коментиран от #11, #17
14:50 23.12.2020
10 Иванов
Господин Славчев четейки разбирам, че си доста наясно със смяната на ремъците, та въпроса ми е ти на колко броя двигатели си сменил ремъци те та даваш толкова изчерпателна информация?
Коментиран от #39
15:10 23.12.2020
11 Автосервиз
До коментар #9 от "2857":
Електричарите ако си мислят ,че ле-колата е се състои от един мотор, една батерия и няколко жици, са се излъгали много.Ел-автомобилът е много по-сложен от такъв с ДВГ. Да, вторите имат повече движещи се части, но първите имат много "умни" неща в тях.
Ако сега за смяна на ремък се плаща между 100 и 1000 лв. , то при електричките дори и най-малкичт бъг на някой от електронните блокове, ще се плаща от 1000 лв. нагоре за диагностика. На ел-колата дори и един от датчиците да откаже, тя става от лаптоп (мобилен) на колела на настолен комп (стационарен). Всеки един модул ттам си има адрес и код за опознаване от другите блокове.
Колкото до изчеаванео на ДВГ, това няма да епроблем за сервизите. И без това вече никой не прави основни ремонти на ДВГ-та и трансмисии. А спирачки, управление, окачване, осветление, сигнализация и пр. си имат и ел-колите.
Коментиран от #19
15:27 23.12.2020
12 МАК
Коментиран от #13
15:37 23.12.2020
13 JDJDJD
До коментар #12 от "МАК":
Айде бе ! Ти виждал ли си някога такъв ремък?Коментиран от #23
16:28 23.12.2020
14 перничанин
16:37 23.12.2020
15 батко Намък
Само се чудя ,защо ,,сервизите'' са празни и се кръстят за балъци.
Виждал съм в сервиз да работят бивши военни , ветеринарни фелшери ,трактористи , ученици и др.В ,,оторизиран сервиз'' смяна масло е над 500 лв /с масло,филтри инспекция/ ,а за ангренаж колко е?
Затова си правиме всичко сами ,защото ние сме бедни но можещи всичко.
Коментиран от #16
17:12 23.12.2020
16 Шоу
До коментар #15 от "батко Намък":
Това някакъв майтап ли е или иронизираш предишния? Или играеш в някакъв ситуационен театър или уан мен шоу?Коментиран от #33
18:57 23.12.2020
17 РЗС
До коментар #9 от "2857":
мисля, че шефа на тойота обясни онзи ден как стоят нещата с тия безумно скъпи електокари. Ако всички се движат с ел коли в япония, цяло лято няма да имат ток. Ако всички коли в Япония са ел, то тока трябва да се произвежда предимно от централи на въглища. Замърсяването ще е в пъти повече от колкото от двг, а за рециклирането на батериите няма да отварям дума, защото решение няма. Мисля, че приключихме темата с ел колите или? Между другото ел колите са измислени преди двг, ясно е защо са я оставили тази технология. Свестни батерии, няма да има още много дълго време. Проблема със замърсяването и рециклирането си остава.Коментиран от #18
19:48 23.12.2020
18 Пич
До коментар #17 от "РЗС":
Теб ако те слуша човек направо да отменим науката и да си караме на нафта още 10 века Ако мислеха като тебе хората през вековете още да сме на конски впряг. Че иначе двигателя пуши,дими, бензина се пали и гърми,а при катастрофа и разлива на гориво се палиш с колата, така са били първите коли и ако всички бяха като тебе още щяхме да си караме конете.Коментиран от #20, #21
19:53 23.12.2020
19 Колега много хора си
До коментар #11 от "Автосервиз":
Мислят че кьт си купят електрички ша на прескочат!!!! Обаче не са на ясно че на нас хамалогията и ЦАПАНЕТО НИ ПОЧТИ ИЗЧЕЗВА ЗА СМЕТКА НА ЦИФРОМАНИЯТА КОЯТО ША ГИ УДАРИ ПО ДЖОБА. ДА ЗАПОЧНЕМ ОТ ТАМ ЧЕ СЯ КАТ ЗАКЬСАТ СА ДЬРПАТ НО СЯ ЗАДЬЛЖИТЕЛНО РЕПАТРАК А КАТО ЗНЕМ СЕГА ЦЕНИТЕ НА ЕЛЕКТРОНИКАТА НА ДВГ ТО ДРУГАТА ША Е ОСЕЗАТЕЛНО ПО СКЬПА А И НАЙ ВЖНОТО ЧЕ БРОЯ НА ЕЛ КОМПОНЕНТИТЕ СТАВА ОГРОМЕН. ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ ЗАРЯДНИЯ ТОК НЯМА ДА Е ТАЯ ЦЕНА КАКТО СЕГА...20:13 23.12.2020
20 Нашия да не си в детската градина....
До коментар #18 от "Пич":
За ДВГ 0Т 1900 ГОДИНА ДО СЕГА СА МИНАЛИ 120 ГОДИНИ И ЧАК СЕГА ЦЕНИТЕ СТАВАТ ПОНОСИМИ И ТО ЗА ВТОРА УПОТРЕБА!!!!!!!!!!!20:17 23.12.2020
21 РЗС
До коментар #18 от "Пич":
аз пак ще повторя, ел колите са създадени преди двг, и това е изоставена технология, защото има много неразрешими проблеми. Тези същите си остават и до ден днешен, ако беше толкова невероятна технология, сега щеше да караш електричка, а не дизел/бензин. Много по-екологични са например био горивата, та дори и олио от фритюрници. Доказано, е че колкото по-малко електроника има в един автомобил, толкова по-малко главоболия. ФАКТ! колите които гърмят при катастрофа от разлив на гориво си ги гледал само у холивуд, това в реалния живот просто не се случва. Спри филмите. Но пък батериите като се запалят, наистина гърмят и една такава скъпа ел тротинетка може да направи една грамотна заря, за ужас на пожарната. Как се гаси такава кола ти е бедна фантазията. Да не говорим, че има доста случаи на запалили се по зарядните коли. За автопилота на тесла дори няма да говоря, щото е потрепал някой и друг човек. Като стигнем до момента,в който ще могат да ти хакнат колата и да те изтряскат в някоя стена, ако си останал жив, пак си говорим за напредъка на технологиите.Коментиран от #29, #31
20:35 23.12.2020
22 ФауВе
21:37 23.12.2020
23 ДФ1
До коментар #13 от "JDJDJD":
А ти знаеш ли значението на думата сарказъм?22:50 23.12.2020
24 оня с коня
Коментиран от #27
23:35 23.12.2020
25 Степан
00:49 24.12.2020
26 Майстора от Врацу
10:22 24.12.2020
27 Майсор от Врацу
До коментар #24 от "оня с коня":
Ти пък с ремък ли на баварецу баце? Ела до Врацу да ти го сменин ако искаш?10:24 24.12.2020
28 Това са пълни глупости
До коментар #4 от "9c9cvx8vc98":
И явно се мъчиш да заблудиш хората или нищо не знаеш по въпроса. Зацепването се извършва с подръчни материали, а не със специални инструменти, които се ползват от специализираните сервизи, за да правят смяната по-бързо и лесно, а не че е задължително и без тях не можеш. При смяната на ангренажен ремък най-важно е шайбите на разпределителния вал(може да са 2) и на коляновия вал да са на съответното положение, което е белязано на шайбата и на корпуса на двигателя. Другото много важно е да си купите оригинален ремък, а не менте. Аз сменям на ангренаж на 50-60 000 км независимо какво казва производителя. Шайбите пре една смяна, а не на всяка. Проблеми не съм имал до този момент. Сменил съм на над 15 коли ангренажните ремъци без да съм сервиз и без да съм се занимавал с тази дейност.12:04 24.12.2020
29 Пич
До коментар #21 от "РЗС":
Ти не разбра какво ти написах. Ако те слуша човек трябва да с еотмени науката и прогреса. Волските каруци са най0опростени и евтини за поддръжка. Ако хората разсъждаваха като теб още да сме на конски впряг. Това,че е имало преди 1 век ел.коли ти как смяташ дали са еднакви с днешните? Нещо за технологичен напредък да си чувал. Компютри,компютърни модели, нови материали, нови патенти. Изобщо като че ли не знаеш,че цели науки стоят зад всяко нещо и ако разсъждаваме по тоя опростенчески начин най-=добре да се застреляме! То и атмони централи нямаше, и соларни панели нямашем, това значи ли,че трябва да горим въглища за електричество или да се возим на парни локомотиви,а не на електрически Или само на дизелови локомотиви. Че са по-екологични/според теб??/ и по -евтини. Въобще влака Шинкансен е лошо нещо, още по-лошо Маглев. Ама то ел.колите били преди бензиновите, били са,ама с оловно-киселинни акумулатори,тежащи по 1 тон и пробег 100 км. Съвсем малка подробност, и това говоря за 70-те години на 20 век,а не за 19 век. Тогава избщо не е за коментар. Нищо свързано и общо с с днешните ел.коли. Технологията се развива,стават несравнимо по-добри, тихи,безшумни, по-евтини за поддръжка,с по-малко части. Много по-ллогичен транспорт. Електричесвтото трябва дасе присособи да се произвежда от АЕЦ и ВЕИ, пълно е с възобновяема енергия,само трябва да се оползотворява- вятър,слунце, приливи-отливи, терманлна енергия. Всичко това е беземисионна енергия. Кой гори въглища в 21 в12:53 24.12.2020
30 Пич
Коментиран от #42
12:55 24.12.2020
31 Ти нещо
До коментар #21 от "РЗС":
Не е нужно колата да гърми при катастрофа, достатъчно е да се запали и да изгориш в нея. Това значи ли,че трябва да върнем конския впряг като по-безопасен и екологичен?12:57 24.12.2020
32 бензино
13:50 24.12.2020
33 батко Намък
До коментар #16 от "Шоу":
Няма никакъв майтап.До скоро ,,сервизите'' търсеха ,,монтьори'', и като звъннеш и кажеш,че търсиш работа,но не можеш всичко ти казват,,НЕМА ПРОБЛЕМ ЕЛА НИЕ ЩЕ ТЕ НАУЧИМЕ''.Познай на коя кола те учат?
Коментиран от #34
16:03 24.12.2020
34 Шоумен
До коментар #33 от "батко Намък":
АМи малко несвързано си го написал като на 5 уискита и си помислих,че си театрален актъор или комик. Сега те рабрах след обясненията.00:00 25.12.2020
35 Nikolin
Много простотии изчетох тук ама един не каза че отклонение на 1 градус от правилното поставяне дава загуба на мощност от 5 % . Да не говорим че разни хорица тук сами са си ги слагали - виждал съм и такива двигатели - за по лесно слагат маркери че следващия път да не се мъчи и изобщо не отчита че има износване и маркера вече е грешен . А да не говорим че ако искаш колата да е както трябва , винаги трябва да се работи по "тънката част" само с динамометричен ключ .
Тук наистина се срещат "гении" които само пишат или действат като Ганьо Балкански щото да икономисат лев или време за учене ( поне за елементарни неща)
Коментиран от #41
03:50 25.12.2020
36 гост
06:52 25.12.2020
37 ПСР
Искрено приветствам всички,които го знаят и могат.А и са оборудвани с необходимите инструменти.Технически съм грамотен,знам кое как работи и какво се случва в колата ми.Нямам условията и опита да ремонтирам сам.За сметка на това,цели 12г.,обслужването се прави от монтьори с изключителни качества.Свестни,честни,работливи и възпитани хора.12 г.без издънки.Просто съм попаднал.Сашо,Стефане-благодаря ви!
07:47 25.12.2020
38 перничанин
08:14 25.12.2020
39 светулка
До коментар #10 от "Иванов":
Хората в кино индустрията, като ти правят филм за втората световна да не би да са участвали в нея.Мисля ,че идеята на статията е ясна на всички.08:43 25.12.2020
40 porek
Не било работа за какво ?? ЛАИЦИ ?
Радослав Славчев...... голямо БРАВО за заглавието !
18:15 25.12.2020
41 Еврогей
До коментар #35 от "Nikolin":
И КАК ще постигнеш 1 градус отклонение, като колелото на коляновия вал е с 15 зъба (примерно) и грешка с един зъб ти в равна на 360/15 или 24 градуса? А шайбата на разпределителния вал е с двойно повече зъби или 30 броя и зъб напред или назад е равно на 12 градуса? Все още не съм видял ангренажно колело с 360 зъба, ама някой мехатрон като теб може и да го измисли, знае ли човек?20:04 27.12.2020
42 Баш Бащицата
До коментар #30 от "Пич":
Всички горят въглища. Само за Франзия и Германия си прав, че опитват нещо друго, но цената да не я казвам. Иначе, всички останали горят въглища като за дветовно, че и увеличават количеството енергия от въглища - САЩ,Канада,Русия,Китай,Индия,Бразилия. Всички.11:42 28.12.2020