Скъсаният ангренажен ремък/верига води след себе си сериозни ремонти по двигателя и това плаши повечето шофьори. Понякога не можете да се измъкнете от тези неприятности, тъй като ремъкът може да се повреди вследствие на различни причини. Как да избегнем основен ремонт, ви разказваме сега, но с уговорката, че това се отнася основно за по-стари атмосферни мотори.
Като правило се препоръчва смяна на ангренажния ремък след 60 000 км пробег, но проблемите могат да възникнат много по-рано. Например поради блокаж в някоя от ролките или проблем с водната помпа. Подобна неприятност може да се случи дори и преди 40 000 км пробег, основно поради факта, че много от водните помпи не са с много добро качество.
В повечето случаи скъсаният ремък ще доведе до сблъсък на клапаните с буталата. В резултат на удара клапаните са огъват и двигателят е изправен пред основен ремонт, който нанася сериозен удар върху бюджета.
Един от начините за справяне с проблема е открит от германски специалисти. Там, в различни сервизи правят специални вдлъбнатини в буталата, като по този начин спасяват клапаните при евентуално скъсване на ремъка. Услугата обаче е в графата "силов тунинг" и съвсем не е евтина.
Друг вариант е да се поставят бутала, които вече имат такива канали. В крайна сметка производителите са наясно с проблема и също така модифицират своите продукти. Този вид двигатели се наричат неинтерферентни. Но да не забравяме и за старомодния метод, който обаче върши работа (при това с много условности) само за по-стари атмосферни двигатели.
Под цилиндровата глава се монтират няколко уплътнения. Например две стандартни гарнитури, а между тях - стоманена. Това решение намалява риска от сблъсък между клапани и бутала почти до нула, тъй като разстоянието между тях се увеличава. Но не е препоръчително.
Преди време такива „сандвичи“ често се продаваха в автомобилните магазини, въпреки че производителите не одобряват това, тъй като решението има и много недостатъци. Факт е, че с течение на времето уплътненията "слягат", което ще доведе до пробив в гарнитурата и изкривяване на цилиндровата глава.
Трябва да се има предвид, че увеличената хлабина между клапаните и буталата води до намаляване на мощността и до спад в компресията на двигателя. Но със сигурност не можете да се страхувате от скъсване на ангренажния ремък. В обощение ще кажем, че единствено навременната смяна на ангренаж и оригиналните части свързани с него, са начините за да избегнем повредата в двигателя и в частност в клапаните.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Незнаещ
13:47 15.01.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ПазарЖик
Коментиран от #11
13:48 15.01.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ганяя
Коментиран от #45
13:55 15.01.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Морето
13:57 15.01.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 1234
Коментиран от #14
14:05 15.01.2021
11 Разсмя ме
До коментар #4 от "ПазарЖик":
те тия съвременните са необслужваеми! Рядко изкарват 200000км...па и двигателчето се води консуматив..Коментиран от #21, #52
14:05 15.01.2021
12 Механик
В зависимост от степента на сгъстяване и фазите на газоразпределение, в повечето случаи правенето на "МИГЛИ/ВЕЖДИ" по челата на буталата е невъзможно, защото те трябва да бъдат толкова дълбоки, че или ще пробият буталата или поне ще отслабят тяхната механична и термична якост.
Подлагането на многото гранитури е още по-голяма глупост. При такова нещо се увеличава площта на гарнитурата, която контактува с горещите газове. Поради повишената деформируемост на такъв "сандвич", изкривяването на главата е неизбежно. Съвременните ДВГ са с горно разположен/и разпределителен/ни валове. Когато се изкриви главата, съосието на "тунела" в който се върти вала се нарушава. Следва счупване/задиране на вала и среща на буталата с клапаните.
"САНДВИЧА" има по-голяма дебелина от нормалната гарнитура. Това води до повдигане на главата от челото на буталния блок. Това разстояние е достатъчно, да измести/ промени фазите на газоразпредление.
НЯма да обяснявам повече. Който има понятие и така ще е разбрал, колко опасна може да е подобна статия.
Коментиран от #18, #25, #51
14:09 15.01.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 5678
До коментар #10 от "1234":
палиш я със кибрита цялата,ако си не пушач си носиш в багажника,и чакаш да мине някой с "морално" остарял ДВГ да те прибере!14:09 15.01.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 БАЙ Х@Й
До коментар #13 от "ссср":
Москвичите още тогава имаха "легла" на буталата!Коментиран от #20, #46
14:12 15.01.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Дедо Клец
До коментар #12 от "Механик":
Прав си на 1000%...Тоя само е забравил,да ни посъветва,и как от запалителна свещ18мм да си я направим 14мм с няколко пръстена,та да не удря в буталото...и куп такива"хитрини" от комунизЪма...Коментиран от #22
14:18 15.01.2021
19 Pero
Коментиран от #23
14:18 15.01.2021
20 Механик
До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":
В повечето случаи, при по-форсираните мотори, "миглите" се правят не за да се ударяк клапаните по проблем със синхронизацияа на газоразпределението, а защото това е единствения начин буталата да не догонят клапаните при работа на ДВГ-то.Москвич е типичен пример. При скъсване на веригата и грешка в зацепването, клапаните му дават фира.
14:18 15.01.2021
21 333
До коментар #11 от "Разсмя ме":
Успокоявай се с пълнолетната талига. И аз имам такава, но я карам рядко и не е проблем. Но карам и нови служебни (поради което няма нужда да набивам сериозни пари за лична). Не са направени от кашкавал, да ти кажа. Не, че няма такива, ама пробвай с Ауди 2.5 от края на 90-те. Неслучайно му викат душегуба. Очевидно и тогава имаше несполучливи.Коментиран от #30
14:23 15.01.2021
22 Механик
До коментар #18 от "Дедо Клец":
В последно време се убеждавам ,че в ерата на достъпната и свободна информация, все повече и повече се разспространява дезинформация.Никак не трудно човек при желание да прочете, погледа и да осъзнае, какво аджеба става в тия двигатели. Да попита някой запознат, да си обясни кое как шава там вътре и защо ТОЧНО ТАКА трябва да шава. Тогава ще осъзнае, какво ще стане ако нещо се обърка.
Но не! Предпочитат да си говорят за марки и модели, за тесна и широка лайсна, антилаг системи, "бустери" и какви ли не чуждици употребяват. По тоя начин се чувстват ерудирани и модерни, а в същност са лаици.
Коментиран от #27
14:24 15.01.2021
23 Механик
До коментар #19 от "Pero":
Нема да стане, брат. И 100 mm гда подложиш, обемът на двигателя се определя от хода на буталото и неговия диаметър. Не промениш ли едно от двете поне, няма да се получи от 1.6 да стане 3.2Коментиран от #67
14:27 15.01.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Дедо Клец
До коментар #22 от "Механик":
Няма как да стане! Ти му обясняваш/мъчиш се поне/ оня вика чЕкай малко,вади по-умния телефон от него, плюнчи по екрана,и ти вика..не е така глеЙ и клипче има......Има и изключения разбира се,но болшинството....14:42 15.01.2021
28 333
До коментар #26 от "Той":
Да не сме виждали ремъци, скъсани на под 5000км, да ти повярвам.14:42 15.01.2021
29 ми ,
14:44 15.01.2021
30 И кой по
До коментар #21 от "333":
точно,че са три от тея години 2.5??? А нещо за2.4 без/със/ турбина?? Слагаха го,и на ЛТ бусове,и камиончета--неубиваем. Щом се хвана за АУДИ...Коментиран от #47
14:53 15.01.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Той
Коментиран от #34
17:34 15.01.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Джуган
Коментиран от #37
19:26 15.01.2021
36 Alex
20:11 15.01.2021
37 Димов
До коментар #35 от "Джуган":
С16NZ и C18NZ на Опел не набиваха клапани. И двата бяха много дуракоустойчиви и ремонтопригодни. Съединителят се сменяше без да сваляш кутията. Само се дръпваше входящият вал през задния й капак.20:37 15.01.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Найна
21:02 15.01.2021
40 сектант
21:08 15.01.2021
41 КЪСАЛ СЪМ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК....
Коментиран от #53
21:17 15.01.2021
42 оня с коня
Коментиран от #43, #58
23:11 15.01.2021
43 Механик
До коментар #42 от "оня с коня":
Да, веригите от вида на тези, които се слагаха на старите автомобили, си бяха много надеждно нещо. Многоредови, галови вериги бяха те.Сегашните вериги са верижки. Едноредови, малки, слаби, тънки и каквото се сетиш. Дефектен и високорисков възел. Като прибавиш към това, че са с къс експлоатационен живот, подменят се в комплект с колелетата. Като добавим и това, че за смяната на тия неща се налага много сериозно разглобяване на ДВГ (често дори с демонтаж на агрегата), а също и доста по-виисоктата цена на тия компоненти се оказва че съвременен автомобил с верига си е голямо зло за джоба. Макар че повечето автомобил сега са с верига, де.
08:22 16.01.2021
44 КонТрол
И за сведение на списвача ангренаж се сменя само комплект с ролки и водна помпа ако тя се върти от същия ремък. Повечето ремъци издържат без проблем 100 000км.
10:50 16.01.2021
45 Алфа Чакал
До коментар #6 от "Ганяя":
И защо си мислиш ,че правиме така.12:32 16.01.2021
46 БАЙНОКУР
До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":
Гледай си работата ..."имали били "Москвичите" ...Над 500 000 км съм минал с един единствен "дванадесетак"...В оригинал бе "дефорсак" ...Някъде на 280 000 ми се наложи да му правя клапани -два бяха прегорели и понеже бях го отворил ,реших и да му сменя и буталата и ризите ,като му сложих бутала за чиста дванейсетица ...Различаваха се само по формата на челата ...Дефорсака бяха по -плоски и от там с по-ниска степен на сгъстяване ,а тези на форсирания вариант беха с по-високи -овални чела . Никакви фрезовки за клапани нямаха.Апропо ...ангренаж не се е налагало да подменям ...на верига -двойна ...500 000 км. Ладата-модел 2105(1300 S) ,които единствено тяхните мотори бяха с РЕМЪК имаха такава фрезовка в челата на буталата . Ха наздраве ...и днес карам още Лада---ама сравнително млада ...класическа "седмичка" 2107 -2005-та година -5 скорости ...на LPG...НЕ Я ДАВАМ ЗА ...НИЩОООО! Сигурна, надежна работа ! Ей сега да я пална, обикалям цялата Европа ,без и да се съмнявам, че ще ме прибере у дома -БЕЗ ПРОБЛЕМ !
13:00 16.01.2021
47 333
До коментар #30 от "И кой по":
Тоя, дето му вика душегуба. Знам, че има и здрави, но говоря за дизели, които не са ми интересни и няма причина да се интересувам от тях. И не, че Ауди са лоши, както отбеляза има неубиваеми. Всички марки имат издънки. Душегуба беше забележителна издънка.14:00 16.01.2021
48 От чужбина
15:16 16.01.2021
49 майстор
17:15 16.01.2021
50 qwerty
18:21 16.01.2021
51 майстореско
До коментар #12 от "Механик":
'' "CAНДВИЧA" имa пo-гoлямa дeбeлинa oт нoрмaлнaтa гaрнитурa. Тoвa вoди дo пoвдигaнe нa глaвaтa oт чeлoтo нa бутaлния блoк. Тoвa рaзcтoяниe e дocтaтъчнo, дa измecти/ прoмeни фaзитe нa гaзoрaзпрeдлeниe.''Ей това те издаде, какъв майстор си.
19:03 16.01.2021
52 Вади от шкафа
До коментар #11 от "Разсмя ме":
Е то 200 000 малко ли е? Аз минавам на година по 20 000, това са 10 години. После ще я продам на Ганьо - т.е. на теб.19:07 16.01.2021
53 Бутало
До коментар #41 от "КЪСАЛ СЪМ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК....":
На 2105 имаше ямки (канали) на буталата и при късането на ремъка не се случваше нищо. Да, ама не!!! На моята 2105 едното бутало беше обърнато (така го бяха монтирали в завода!?) и се наложи тотален ремонт в сервиза на 4-ти км. от бригадата на Иван Савов19:19 16.01.2021
54 перничанин
19:41 16.01.2021
55 Фаро
Коментиран от #64
21:22 16.01.2021
56 Фаро
Коментиран от #57
21:32 16.01.2021
57 333
До коментар #56 от "Фаро":
Ако чак толкова прегрее шийката на клапана, алуминиевата глава ще се разтече.Това как веригите били издържали повече от двигателя умря преди десетилетия. Има двигатели на които се разтягат на 50000км. Масово. Покрай новите еко изисквания гледат всичко да е максимално олектено, за да ги вкарат в нормите. 100гр по-тежка верига им бърка в здравето.
21:54 16.01.2021
58 steganaki
До коментар #42 от "оня с коня":
зимата на рейса... с тва БМВ23:19 16.01.2021
59 ПСР
06:32 17.01.2021
60 Пешо
08:13 17.01.2021
61 ИВАН
11:13 17.01.2021
62 Хе хе
11:39 17.01.2021
63 дивака
12:49 17.01.2021
64 перничанин
До коментар #55 от "Фаро":
Евала за ентусиазма , ама си изостанал доооста технически. Само Хонда има пружини по клапаните в момента и някоя "екзотика" евентуално. Това за веригата важеше за тия които бяха извън мотора , двойни и дебели (и шумни). Това за "горна мъртва точка" на клапани не го пиши никъде, ще ти се смеят. Клапана е или отворен , или затворен дори и при спрял мотор. Термина "моторна спирачка" ти е неясен и няма нищо общо със скъсан ремък и блокирал двигател с "ударени " клапани.15:28 17.01.2021
65 незнайко
20:01 17.01.2021
66 PlimP
23:47 17.01.2021
67 Всъщност
До коментар #23 от "Механик":
не си много прав. Работният обем е сбор от цилиндъра и горивната камера. Сиреч от долна мъртва точка на буталото, до клапаните в цилиндровата глава. Ако се повдигне главата с няколко гарнитури, обемът ще се увеличи, но пък ще падне степента на сгъстяване, защото ще се увеличи обемът на горивната камера. Тя е тази част от описаната по-горе система, заключена между горна мъртва точка на буталото и клапаните. Падайки степента на сгъстяване, ще падне и мощността, ако не се бара друго по двигателя. Това е описано и в статията. Реално, вместо да се подлагат "сандвичи" под главата, може да се монтират по-ниски бутала. Пак ще се увеличи обемът на горивната камера и ще се предпазят клапаните от нежелани среща с буталата, за сметка на намалената мощност. Вече ако се търси същата мощност или по-висока такава, ще трябва да се смени коляновият вал с по-високи колена, да се правят корекции в картите за смесите или да се набие турбо. Стига моторът да има ресурса да го понесе. Механикът да каже дали съм прав.Коментиран от #68
11:13 18.01.2021
68 перничанин
До коментар #67 от "Всъщност":
Всъщност си прав, точно това се прави , когато се поставя турбо на не турбиниран мотор. Някои му казват "разтоварване", което си е поставяне на по-дебела гарнитура и съответно намаляване на компресията. Не съм много точно запознат, но за турбиниране беше необходима по-ниска компресия , нещо свързано с детонации.20:37 19.01.2021
69 запознат
21:50 27.02.2021