24 Декември, 2020 11:19 37 511 33

Защо не трябва да използвате автоматичен режим на чистачките през зимата

  • съвети-
  • автомобил-
  • зима-
  • чистачки-
  • сензор за дъжд

Защо не трябва да използвате автоматичен режим на чистачките през зимата - 1

Колкото е по-ново и по-скъпо едно превозно средство, толкова повече е оборудвано с различни екстри, които улесняват живота на шофьорите. Въпреки това сезонният фактор не позволява използването на някои от тях изцяло. И ако приемете съветите на специалистите небрежно, тогава привидно полезните технологии могат да се превърнат в източник на допълнителни разходи. Една такава екстра са т.нар. автоматични чистачки.

Автоматичната работа на чистачките се контролира от сензорът за дъжд - опция, която като цяло полезна. Сензорът, разположен на предното стъкло, открива наличието на вода върху последното и дава сигнал за задействане на чистачките. На свой ред чистачките автоматично отстраняват причината за лоша видимост, без да отвличат вниманието на водача от пътната обстановка.

Има още един положителен аспект на тази опция - сигурността. При обилни валежи и лошо отводняване на пътя на повърхността на асфалта се натрупват локви, през които не всички шофьори са внимателни. В резултат на бързото преминаване на насрещния трафик през локва, почти целият ѝ обем може незабавно да се появи на предното ви стъкло. Тук е полезен сензорът за дъжд, който, докато шофьорът се опитва да разбере какво се е случило и поддържа колата в лентата, реагира със светкавична скорост, изчиствайки предното стъкло от излишната вода.

Ако обаче сензорът за дъжд е благословия в топло време, тогава с настъпването на зимата е по-добре да го изключите. Работата е там, че през зимата, когато пътищата през деня са кишави и мръсни, а през нощта замръзват, влага под формата на лед в дебел слой пада върху целия автомобил, включително върху предното стъкло и чистачките. И това не е добре, защото не всички шофьори чакат, докато предното стъкло се размрази напълно, а започват да се движат веднага щом се появи малка пролука пред тяхното място.

На свой ред сензорът за дъжд разбира, че шофьорът е започнал да кара с явно непрозрачно предно стъкло и веднага се втурва на помощ, свързвайки чистачките с решението на проблема. Но те, уви, са замръзнали здраво и още не са имали време да се размразят. Задвижващият мотор напразно се опитва да измести покритите с лед чистачки, изпитвайки голямо претоварване. И в резултат на това той се разваля или се нарушава трапецовидната механика, отговаряща за предаването на въртящия момент от електромоторчето към чистачките.

Ако обаче автомобилът е оборудван с пакет "топли опции", който включва загряване на предното стъкло в изходната зона на чистачките, тогава горният проблем най-вероятно няма да ги засегне. В противен случай през зимата, е по-добре да изключите автоматичната работа на чистачките. Или първо загрейте колата старателно и се уверете, че чистачките се движат свободно. И не ги оставяйте повдигнати през нощта - по този начин можете да преразтегнете притискащата "рамената" пружина.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Правилно

    64 12 Отговор
    Заради тази екстра си изгорих моторчето

    Коментиран от #7

  • 2 ддд

    44 2 Отговор
    ЕЕ имат си грижи хората и на тях не им е лесно.
  • 3 Име

    78 13 Отговор
    Повече екстри, повече главоболия
  • 4 Директора

    70 7 Отговор
    Малко, съвсем малко трябва да си напрегнеш "сивото", ако го имаш изобщо, за да се сетиш, че трябва да бутнеш лостчето и да изключиш автоматичния режим, когато се качиш в колата. Минимално усилие, за разумни хора. Проса проверка, преди да натиснеш копчето и да запалиш. Е, ако си празноглав тупан, няма как да ти се помогне. А и в днешно време, масата коли има защита. При определен и прекомерен натиск, електромотора прото изключва, с цел да се предпази от изгаряне! Инженерите не са гадулки!

    Коментиран от #13

  • 5 Перник

    42 3 Отговор
    Незабавно всички да си изключат автоматичните чистачки. На Гоуф Тройка се изключват като се махнат през зимата за да щадят моторчето

    Коментиран от #6

  • 6 Реалист

    44 4 Отговор

    До коментар #5 от "Перник":

    Да не забравиш да си туриш капачка от минерална вода на чистачките да не драскаш стъклото бе убитак, деееева и орките дееева
  • 7 На каква кола

    38 1 Отговор

    До коментар #1 от "Правилно":

    Сменил съм над 15 коли и моторчето никога не ми е горяло от това. Само на една кола ми изгора, защото беше поставено на такова място, където се стичаше водата от предното стъкло, уплътнението на моторчето беше дефектно и беше влязла вода в него. Колата Ауди А4 а моторчето Бош.
  • 8 pishmo

    45 1 Отговор
    ами те са си изключени при стартиране, трябва да се включат при мен, явно е мислено по въпроса

    Коментиран от #18

  • 9 Даааа

    57 3 Отговор
    Въпреки, че никога не я изключвам тая опция, от 30 г. на моя Москвич 408 моторчето за чистачките не е горяло.

    Коментиран от #31

  • 10 PlimP

    33 6 Отговор
    и кво излиза, 20-годишният ситроен на бащата е по-умна от новите талиги, ако я изгасиш на авто. режим на чистачките, при следващо даване на контакт той не работи, трябва отново да го задействаш, евала нови боклуци или статията е написана от неинформиран

    Коментиран от #11

  • 11 бай Иван

    23 5 Отговор

    До коментар #10 от "PlimP":

    И на чистак новите ситроени и подобни всеки път трябва да я пускаш като запалиш колата.

    Коментиран от #29

  • 12 оня с коня

    30 4 Отговор
    Всички тия Предупреждения,Съвети,Упътвания относно какво трябва и какво не,ЗАТОРМОЗЯВАТ Водача и му пречат да си гледа Работата по предназначение.Е затва и Хитрият Шап е казал:"Най мразим да мислим"!И друго е казал Шопа- "Щом е Механизъм,той неминуемо ше се счупи".Та друго са си РЪЧНИТЕ ЧИСТАЧКИ/карал съм такава кола/- Тип "Висящи " са т.е. фексирани в Горния край на Стъклото и се задвижват Ръчно с една Г- образна ръкохватка отвътре-Накъдето я врътнеш,натам чистят.Колата нямаше и Парно...НИКАКВО,просто като е студено си палиш Бензиновата Лампа и за нула време ставя Баня в Купето което си е Екстра,щото можеш да си палиш директно цигарата от нея без да си хабиш Кибрита!Като пък влезе Колана в Коловозите на Междуселските пътища,спокойно Водачът вече не е нужно да държи Кормилото,издърпва се РЪЧНАТА ГАЗ,след което вече можеш да си качиш краката на Арматурното табло,да си пиеш Ракията и да замезваш с Туршията.Мдааа...:)

    Коментиран от #20

  • 13 Лада Веста Крос

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "Директора":

    Винаги са имали защита от претоварване чистачките на колите, поне в последните 40 години. При това и съветските. Аз лично атоматичния режим го държа по принцип изключен. Но пък и колата ми не е на открито, което е истинското предимство да не се занимваш да чистиш снега и леда от колата.
  • 14 psf

    6 2 Отговор
    Дай си ми, дай ми чистачките, или пък ми ги върни!
  • 15 8дс8дс8

    12 1 Отговор
    Славчоо, мноУ си простУ ма мамУ. Всичките ти статии са от "дебил и за дебили".
  • 16 Живеем в 20 век

    12 2 Отговор
    Автомобила има стотици сензори, най-простият от които е сензор за температура на външния въздух. Въпрос на три реда софтуерен код е, чистачките да не се включват автоматично при минусови температури. Пак въпрос на софтуер е, ако все пак температурата се е вдигнала, но ледът не е размразен, при повишаване на тока на моторчето, то да направи следващ опит за тръгване чак след определен интервал от време.

    В по-модерните автомобили, дори това да не е направено при производството на автомобила, може да бъде направено в последствие, като при някои от тях дори като update през интернет.

    Коментиран от #17, #27

  • 17 Объркал съм се "малко"

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Живеем в 20 век":

    Ама то колко е един век разлика 😜
  • 18 Гошо

    16 1 Отговор

    До коментар #8 от "pishmo":

    Да, на по- нормалните коли на всяко палене режима авто е офф, трябва ръчно да се пусне...
  • 19 Бай Гуй

    8 0 Отговор
    Славчев, може и да се изненадаш но всички коли имат предпазители(бушони) на моторчета на чистачките
  • 20 Басри

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    Ако имаш и радио може и кюкчек да удариш... С гьобеци.....
  • 21 Минчо

    3 3 Отговор
    Много тъпа статия! Трябва да си някъв манияк, за да се сетиш за това!
  • 22 Dino

    10 0 Отговор
    По голема глупост не бех чел... Абе у ваше село не знаят ли че дори и да тръгнеш, чистачката не тръгва без да стартираш наново опцията??? На колкото коли съм имал на нито една не съм имал тоя проблем, винаги е трябвало да се рестартира опцията за да бъде в действие

    Коментиран от #23

  • 23 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "Dino":

    Ами не е съвсем така, Hyundai ix35, модел 2010, автоматичния режим е от лостчето и не се изключва автоматично. След стартиране на двигателя, ако чистачките са били на автоматичен режим, тръгват сами - само един път почистват стъклото и после вече от сензора ...

    Коментиран от #26

  • 24 kkk

    4 2 Отговор
    Поредната статия с простотии...

    Карам коли със сензор за дъжд поне от 10 години насам и НИКОГА не съм го изключвал "авто" режима- дори да съм забравил лоста в авто-режим вечерта когато паля сутрин чистачките НЕ тръгват сами.
    Ако вие карате някакви боклуци накичени с модерни сензори, но все още работещи по старите принципи "това копче задейства ПРЯКО онзи механизъм" е ваш проблем- в моята кола принципа е "копчето казва на компютъра, а той сверява купища параметри и решава дали да изпълни командата"... А когато съм угасил колата, компютъра е заспал (след 5 до 15мин. според модела кола) и сутринта запаля комп. просто пренебрегва командата "чистачки в авто"- и това го има заложени в коли които днес са 20-годишни...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ХАМ ХАМ ХАМ

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Иван":

    Тук се говори за автомобили не за кореа дръгел
  • 27 Доко

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Живеем в 20 век":

    Ма ти още в 20-ти век ли си?
  • 28 Дик

    3 0 Отговор
    Сега чакаме статия на тема " Защо трябва да изключваме автоматичните прибиращи се огледала?"
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Шердан Българов

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Даааа":

    Аз пък карам масквич 403 без моторче а с ръчно задвижване на чистачките и досега проблеми нямам

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.