21 Януари, 2021 16:59 62 530 73

Руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време

  • съвети-
  • автомобили-
  • акумулатор

Руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време - 1

Неведнъж сме ви разказвали за странни шофьорски похвати, които са измислени не от някаква прищявка, а в следствие на многократни проблеми. Някои от тях са ефикасни, други не толкова, но руските такива, особено когато са свързани с люта зима не са за пренебрегване.

Сега ще ви разкажем именно за един руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време. За целта са ви нужни само вестници и алуминиево готварско фолио. Иначе и само най-обикновени вестници ще се справят със задачата, но не е безопасно да се позволи такъв пожароопасен материал да влезе в двигателния отсек.

Тънката, но плътно сгъната хартия трябва да се увие с алуминиево фолио за храна. Завивате батерията с получената изолация от всички страни, така че фолиото да не докосва клемите, и я фиксирате. В такава "одежда" батерията ще задържи заряда си по-дълго и ще реагира по-бавно на температурните промени.

Но най-важното е, че своеобразния термос ще помогне да се предотврати замръзването на електролита. А това може да се случи във всяка батерия, защото този разтвор от вода и киселина може да замръзне при много ниски температури. Не забравяйте и, че акумулатора почти не се зарежда на празен ход и за да го "възбудите", трябва да изминете поне десетина километра. А знаете ли защо опитните руски шофьори винаги имат калиев перманганат в колата?


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 125 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    66 10 Отговор
    Виждал съм го и у нас, от стари опитни шофьори
  • 2 Говедарци

    59 13 Отговор
    Действа, правя го всяка година, защото у наше село си е студено.
  • 3 Haha

    37 148 Отговор
    Поредната руска измишлйотина между друготе преди малко ми трябаше спрей да раздвижа едни клещи и хванах някакъв руски който си беше замръзнал а на WD-то му нямаше нищо

    Коментиран от #7, #10, #50

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    53 7 Отговор
    Става и с фибран.Сериозно.3 см дебелина, правите нещо като кутия без дъно и готово .Моя държеше по около 4- 5 дни без палене на много студено.Тази зима е изолиран с фибран и последно издържа седмица, преди да почне да ,,влачи,,

    Коментиран от #38, #69

  • 9 Пацо

    35 5 Отговор
    Моя е в задния калник и там си му е екстра.
  • 10 Дискавари нали пресичаше

    61 18 Отговор

    До коментар #3 от "Haha":

    От край до край с ини матори беемвенца степта и тундрата.... Имаха цял екип майстори и рез части ама те Маторите толкова често са чупиха че им свършиха частите по скоростната кутияааааа и закьсаха. Ино чукче в ина дървена барака им отля в леярната си нужната им част. На дискаварито им падна чейнето защото чстта стана и те завьршиха пьтешествието без повече да се чупи тази част излята с водкаджийска СТОМАНА.....

    Коментиран от #51

  • 11 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    23 38 Отговор
    Аз правя нещо ПРОООстичко-прост човек,прости неща прави....Свалям и слагам акумулатора при паркиране ,за 30г съм сменил 3акумулатора....

    Коментиран от #48

  • 12 Джони

    56 10 Отговор
    Продава се листова изолация KFlex с лепилен слой, кому са нужни подобни простотии с вестници ?

    Коментиран от #37, #39

  • 13 гост

    12 78 Отговор
    Ние тук в Норвегия слагаме под акумулатора един леген и през два часа сменяме водата с гореща, а най големите тарикати слагат едно нагревателче във водата и не е необходимо да стават нощем. Тъй като от три години имам Тесла, не ми се налага да правя това, хахахахах

    Коментиран от #14, #23, #24

  • 14 Мурко

    119 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    имаш на теслата дръжката.

    Коментиран от #18

  • 15 Не става ли

    38 10 Отговор
    Просто да запалите огън под колата?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Керпеден

    24 13 Отговор
    Най добрата термоизолация е почти както някои колеги са я описали, но с едно допълнение. Около акумулатора и отдолу, вестник няколко слоя, върху вестника, алуминиево фолио, а алуминиевото фолио се минава с 2-3 пласта изолирбанд, отгоре, капак от стиропор. Тази комбинация значително подобрява коефициентът на топлопроводност λ, а е и по безопасна

    Коментиран от #22

  • 18 гост

    7 33 Отговор

    До коментар #14 от "Мурко":

    Много си завистлив,това не е добро качество, изчисти душата си и Господ ще те възнагради

    Коментиран от #29, #73

  • 19 Инженера

    57 7 Отговор
    Изолирайте си с фибран и фолио главите !
    Дано ви затоплят мозъците и започнете да мислите нормално
  • 20 Роко

    56 2 Отговор
    Аз пък пращам котката да спи върху акомулатора,ама тя като заспи и пада и вече не иска да ходи там.
  • 21 vili

    47 4 Отговор
    Понеже живеем в 2021 г. , пък и вече почти никой не чете вестници,
    препоръчвам на всички автолюбители да си купят 0,5 кв. изолация от микропореста гума. Използва се за изолация на тръби ,въздуховоди и т.н. Има я и самозалепваща в най различни дебелини. Изолира колкото тухла 4 ка и струва20лв.м .А вестниците да си ги четат.
  • 22 Джони

    23 5 Отговор

    До коментар #17 от "Керпеден":

    Абе Керпеден. Ако миш-маша дето си описал ПОДОБРЯВА топлопроводимостта, както твърдиш за къф чеп го слагаш. Тук идеята е да се изолира, не да се охлажда по бързо.

    Коментиран от #26

  • 23 Дизела

    64 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Виждал си ти Норвегия само на картата.Теслата ти е от железарията!
  • 24 Motorhead

    30 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Обади се на Мъски да сложи изолация на батериите на Тесла.

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    34 7 Отговор
    Много коли си пристигат с калъфи на акумулатора или пък са затворени в пластмасови кутии. Да, изолацията ще помогне за по-бавната загуба на топлина към обкръжаващия въздух, но няма да направи чудо. Ако няма генериране на топлина, то при достатъчно дълъг престой течността ще замръзне със или без увиване. Може да замръзне не на 5ти час, а на 6ти час след спиране, но пак ще стане, ако този час прави разлика, тогава е ефективно, да.
  • 26 Керпеден

    6 11 Отговор

    До коментар #22 от "Джони":

    Овчи, в случая се търси изолация, така че “подобрява” означава че се намалява и забавя охлаждането на акумулатора поради по-ниска ламбда

    Коментиран от #44

  • 27 гост

    6 19 Отговор

    До коментар #24 от "Motorhead":

    С много невежество се сблъсквам тук, защо Илон да слага вестници и ламарина при положение че е предвидено подгряване на батериите при ниски температури, хахахах

    Коментиран от #28

  • 28 Дизела

    23 5 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Видяхме как работи подгряването в Канада.

    Коментиран от #30

  • 29 Мурко

    17 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    както е казано в Библията:Блажени са веурещите:
  • 30 гост

    7 19 Отговор

    До коментар #28 от "Дизела":

    Видял си Канада значи, а дали можеш да я намериш на картата, хахах

    Коментиран от #31, #32, #55

  • 31 Що ве

    16 5 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    ти да не си обиколил света?

    Коментиран от #46

  • 32 Тебе ти

    20 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    се представям като пъпчиво IT програмисче висящо на компа и на заплата от Факти.

    Коментиран от #33, #47

  • 33 Дизела

    19 1 Отговор

    До коментар #32 от "Тебе ти":

    Грешиш!Теслю живее в Норвегия и има Тесла от железарията!
  • 34 Капиталист

    40 3 Отговор
    На младини като пътувахме с мотор слагахме вестници под пуловера.Пазеше от студения вятър,като дигнеш повече от педесе си вардеше добре!

    Коментиран от #52

  • 35 Йозеф

    20 2 Отговор
    Аз съм с 2 акумулатора и в гараж, грижи нямам.
  • 36 животновъд

    30 4 Отговор
    АМАН от академици и професори! 99% малограмотни коментатори. Каква изолация ще запази акумулаторът ти ако е колата е 10-15-20 часа навън?

    Коментиран от #43

  • 37 къде се продава

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Джони":

    Оди си я купи в тундрата...
  • 38 Валери

    18 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Много студено това колко е ? Защото.аз живея в Естония и при нас от нова година до.сега на топлото е -10 гр. За студено през ноща и сутрин е около -20 .и това е постоянно вече 23 дена . Та за това питам де
    ...

    Коментиран от #45

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 В.В.П.

    9 2 Отговор
    80 те ,завивах акумулатора с конци за изтриване на ръце.и го облепях със тиксо.Вършеше работа.и през 90 те.После зимата омекна,пък и акумулатора го сменям по често .Колата е важно нещо,бягаш ,тичаш,работа,клиенти ,хора,деца..А сега си карам колелото.
  • 41 авто

    14 8 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: А това може да се случи във всяка батерия, защото този разтвор от вода и киселина"-много умно,като цалата тази руска простотия,но отдавна не всяка батерия е с този разтвор.
  • 42 Помиярски работи

    13 13 Отговор
    Като каталяса отиваш и купуваш нов Те искат да го карат десет години с маймунски трикове

    Коментиран от #54

  • 43 Дизела

    6 8 Отговор

    До коментар #36 от "животновъд":

    Колите на 90%от хората не са в гараж!Хайде хващай след козите и не умувай!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #38 от "Валери":

    Аз живея в Норвегия, в момента през деня е -20, а през нощта -30-33
  • 46 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #31 от "Що ве":

    Работата ми е такава че постоянно пътувам, яд ли те е?

    Коментиран от #49

  • 47 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #32 от "Тебе ти":

    програмиСче? Хахахахахахах
  • 48 Зюмбюл

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    И ний така прайми бате!Свалями и зимами и после хората слагат други!
  • 49 Дизела

    16 1 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Къде пътуваш умнико,като си цял ден по форумите? Най-вероятно си тинейджър и си цял ден вкъщи пред компютъра.Виждал си Норвегия на картата и Тесла на картинка хахахаха

    Коментиран от #58, #59

  • 50 Ха ха-ха

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Haha":

    Иди да си избършеш сополите, а довечера като си легнеш си изпий мляко.
  • 51 Много ми е интересно

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Дискавари нали пресичаше":

    Ти от къде се пръкна бе неграмотник.
  • 52 Ние от

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Капиталист":

    Село караме мотора само лятото и то голи. А ти слагаи вестници и гледай да не паднеш.
  • 53 Хееейх

    2 2 Отговор
    Аз живея на северния полюс, там няма нищо за коли да не говорим, даже интернет няма.
  • 54 Помисли Помияр

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "Помиярски работи":

    Говориме за минусови температури за по голямата част от годината, иди да си купиш бонбони.
  • 55 свирчо

    12 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Ами така е в Канада, сериозно. Колите се продават с вграден нагревател в двигателя, който затопля маслото. При необходимост, да речем под -25 С, го включваш към мрежата (110.В) и за няколко часа пали от половин оборот. Е, ако няма проблем с паленето по принцип. А се продават и "одеялца" за акумулаторите, пак на 110 В.
    Ако паркинга на блока има места, които не са под земята, то за всяко паркомясто има изведен контакт.
  • 56 Последствия

    10 2 Отговор
    В България не го правете! Няма такъв студ, който да оправдае късото съединение от фолиото при неправилно поставяне или от насрещния въздушен поток!

    Коментиран от #57

  • 57 Последствия

    5 0 Отговор

    До коментар #56 от "Последствия":

    Освен това, изолирането пази донякъде от студ, но и толкова от топло, когато двигателят работи!
  • 58 домакин

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "Дизела":

    Браво право в десетката!👍💯+++....👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    Коментиран от #64

  • 59 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #49 от "Дизела":

    Коментарът ти е прекрасна илюстрация на факта че на България се гледа като на външната тоалетна на Европа. простотията и злобата ви дърпат назад, на последно място във всички класации

    Коментиран от #62

  • 60 Съдията Дред

    2 2 Отговор
    Пък аз, понеже не ми се занимава с простотии, си държа колата в гараж. Пали без проблем, през деня навън няма как да изстине за няколко часа.
  • 61 Дядо Коледа

    1 2 Отговор
    Ех, какво му трябва на северният човек.Шейна, назобеният елен Рудолф, който да вижда изодзаде си Снежанка с голямата факла
  • 62 МААТРИАЛА

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    ТИ СИ ДРЪПНАЛ НАПРЕД ТЕБ НЕ ДОГОНЯТ
  • 63 АЛБАНЕЦ

    4 2 Отговор
    А язе сутрин се облекчавам на кумулатора и го стоплям с 36градуса и цел ден нема проблем
  • 64 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #58 от "домакин":

    “Домакин”, май се харесахте с “Дизела”, ще ходите ли заедно на прайдпарада?
  • 65 бай Ставри

    9 2 Отговор
    Някой запитва ли се, защо такива "хитрости" идват само от северна Азия? Защо шофьорите в Аляска, Норвегия, Швеция, нямат проблеми с колите си и в най-студените зими.
  • 66 видял

    3 4 Отговор
    преди двайст и косур години си купих къща в Канада. Харесах си ДОДЖ Стратус, средна кола. Чак след 5бгодини, като изтече ресурса на акумулатора, разбрах къде е. В левия подкалник, пред колелото. Никакви грижи и през най-студените зими. През деня, разбира се не е в гараж, а на открит паркинг
  • 67 Гена

    2 1 Отговор
    е щомм е РУСКИ ще е най-добрия на свеета
  • 68 Дядо Митко

    6 1 Отговор
    А с парцали от стара ватенка става ли ?
  • 69 Голям Слон

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Така правих още преди 20 години :-) Сега вече нямам този проблем. Акумулаторите на всики коли са ми в багажниците. Но това с фибрана работеше.

    Коментиран от #70

  • 70 Винкело

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Голям Слон":

    Искаш да кажеш, че удължаваш кабелите от кбемите до багажника ли? Леле, това е много хитро! Само че няма ли опасност нещо да пламне, знам ли - там съпротивление на удължения кабел,техничарски подробности някакви?

    Коментиран от #71

  • 71 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Винкело":

    :-) За всеки случай купувам автомобили, на които акумулаторите са им в багажниците :-)))
  • 72 Чичо

    0 0 Отговор
    Руснаците слагат на акумулатора калъф от материя която не си влияе от масло, гориво или киселина от акумулатора има и с подгряване. А има и от нигорима материя одеало с което завиват мотора за по-бовно истинаване. В гугъла вапищети типло одеало и ке видите
  • 73 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Галине ти си завистливия-хората имат КОЛИ,а ти само на теслата дръжката...от кога Ловеч стана Норвегия 🤣🤣🤣