8 Януари, 2021 10:35 13 737 27

Как Honda "убива" производството на мотоциклети Toyota

  • toyota-
  • honda-
  • toyo-
  • мотоциклети

Има мотоциклети Honda, Suzuki, Yamaha и Kawasaki, но няма Toyota. В същото време компанията е имала мотодивизия. Но какво се случва с нея?

Как Honda "убива" производството на мотоциклети Toyota - 1
Honda Super Cub

Някога Toyota произвеждаха мотоциклети - от 1949 до 1960 година. Моделите бяха много различни - както велосипеди с двигатели, така и пълноценни големи байкове. Те се произвеждаха от Toyo Motors. Така че тези мотоциклети не са направени от Toyota, но са направени за Toyota.

Toyo Motors, която между другото няма нищо общо с Toyo Tyres, е основана в Кария, префектура Айчи (Япония). Нейният основател Казуо Кавамата се интересува много от двигателите с вътрешно горене от 20-годишна възраст. Кавамата участва и в разработването на първата кола с предно предаване в Япония, наречена Roland, в процеса на която се запознава с Киичиро Тойода - основателят на Toyota.

През 1942 г., след кратка кореспонденция, Кавамата постъпва на непълно работно време в Toyota Motor Research. През това време той разработва двигателя Bismotor за мотоциклети и този проект, финансиран от Toyota, кара Кавамата да започне производство на мотоциклетни двигатели. Малко след това, през 1949 г., той основава Toyo Motors, която става дъщерно дружество на Toyota.

Toyo Motors се заема със задачата да произвежда прости и евтини мотоциклети, от които следвоенният свят се нуждае изключително много. До 1952 г. производството нараства до над 10 000 велосипеда годишно. Но успехът е мимолетен.

Toyo Motors е измъчван от безкрайни оплаквания относно качеството на мотоциклетите. Причината за това е необичайното решение на компанията да възложи почти цялото си производство на външни изпълнители. Мотоциклетите се сглобяват от компоненти и възли, доставени на предприятието.

При този подход за надеждност не може да става и дума. Инженерите и служителите на Toyo настояват за преосмисляне на бизнес идеята, но Кавамата не проявява интерес. В същото време територията на предприятието е затрупана с дефектни компоненти и възли.

Компанията обаче продължава да съществува, защото по онова време на пазара липсва по-ефективен конкурент. И когато през 1958 г. Honda представи своя Super Cub, търпението на хората с мотоциклети Toyo се изчерпва. С появата на евтина, но надеждна алтернатива, те просто спират да купуват Toyo мотоциклетите.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    45 7 Отговор
    Много интересно, японско производство, с ниско качество!

    Коментиран от #2, #6, #20

  • 2 Белгиеца

    48 1 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Защото изискванията на японците винаги са за висок критерий. В това няма нищо лошо-ако японец произвежда мотор или автомобил, то купувача японец ще иска надеждност и функционалност.
  • 3 заглавие

    51 9 Отговор
    За разлика от заглавието в статията никъде не е обяснено как хонда убива мотоциклетите тойота

    Пише само някаква фирма Toyo спряла да прави мотоциклети преди 50 години

    Коментиран от #12, #16, #19

  • 4 9фд0д0ф

    39 5 Отговор
    Най-после в тоя раздел да се пяви информативна статия от която може да се научи нещо. А не статии от рода на "какво ще стане ако натиснем газта, вместо спирачката".
    Но така и не разбрах, как в същност Хонда са убили производството на мотоциклети?

    Коментиран от #5, #7, #15

  • 5 8978

    47 1 Отговор

    До коментар #4 от "9фд0д0ф":

    Няма и да разбереш. Слагат се такива заглавия само за да отвориш страницата. Вътре текста няма нищо общо
  • 6 Кое ти е

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    интересно? Не чете ли статията, че тази фирма е поръчвала всичко от външни източници и само е сглобявала. Явно от Тойота не им е пукало много за мотоциклетното производство и не са се заели сами да ги правят. Ако го бяха направили със сигурност щяха да бъдат световен производител с върховно качество, както е при автомобилите. Както идае, важното е, че има Хонда, Сузуки, Ямаха и Кавазаки, които задават стандартите при двуколесните и са световни лидери в тази област без конкуренция.

    Коментиран от #10, #21

  • 7 Прочети пак статията

    11 7 Отговор

    До коментар #4 от "9фд0д0ф":

    и би трябвало да ти се изясни! Ако все още не ти е ясно, значи никой няма между ушите!
  • 8 rule

    6 5 Отговор
    От статията разбрах че до 1953г. производството на велосипеди нараства до 10 000бр.!:) Вие къде прочетохте че става въпрос за мотопеди?!:)
  • 9 Rado

    6 3 Отговор
    Моля, напишете статия за Honda Super Cub, много надежден мотопед.
  • 10 Много си

    6 29 Отговор

    До коментар #6 от "Кое ти е":

    зле. На Тойота трябва да им забранят със закон да произвеждат каквито и да било МПС. Колите са им о'к първите 2 - 3 години. После започват проблемите. А не са и ефтини.

    Коментиран от #11, #26

  • 11 Японеца

    25 4 Отговор

    До коментар #10 от "Много си":

    Май не си съвсем добре! На световната сцена няма по задрава кола от Тойота! Това което пишеш важи за гоуф и клонингите му! Ауди12345678, пасат, сеат и Шкода!

    Коментиран от #23

  • 12 Буха ха

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "заглавие":

    Много по лесно е да напишеш статия за някаква идея за кола, задължително от Россия, която винаги ще си остане на чертожната дъска, или Волга ГАЗ 21 с джанти от Мерцедес, седалки от Тойота, фарове от Ауди и двигател от ЗИЛ

    Коментиран от #13

  • 13 един от стадото

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Буха ха":

    в началото всеки се лута докато намери пътя. Някои още се лутат и пътя им все кАлен, за Газки и Уазки. При японеца дилемата отдавна е решена. За теб колите и световен лидер бъди плюс жипки за саваната и Сибир, за мен коли плюс мотори за Гранд При плюс мотори за Ф1+ що е мотор с ДВГ за какво ли не..ТОЙОТА- ХОНДА
  • 14 турбо жигули

    4 0 Отговор
    Няма също Мазда Дайхацу Исузу Нисан
  • 15 Бай вую

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "9фд0д0ф":

    С качество бе неразбралия скачество
  • 16 Умници

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "заглавие":

    Млийй 32+ са ти лепнали вярно.Ти и другите 32 умници прочетете последните две изречения и ще разберете как Хонда убива Тойота.Ако пак не го разберете ще ви го напиша на бай Ганьовски език.

    Коментиран от #18

  • 17 Хонда фен

    11 1 Отговор
    Хондата е №1 и Мицубишитата беха много здрави които бяха сглобени в Япония,а там където е бръкнал европеец нищо не става,на двигател са здрави че са с японски двигатели но по интериор пълен боклук.Японците произвеждат качествени неща и надали има в света некой който произвежда по качествени продукции.
  • 18 8д89дф0д0

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Умници":

    Теб и другите умници- в последните две изречения става ясно, че Тойота са се самоубили, понеже не са направили качествен и евтин мотоциклет.
    Ако мен ме мързи да ям, това означва ли, че ти, който не те мъзи си ме убил от глад?
    Мозъкааааа, мозъка мърдайте, умници! Че не маски ще ви слагат ами и ще ви вържат със синджир!
  • 19 Чукча писател, чукча не читател

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "заглавие":

    И когато през 1958 г. Honda представи своя Super Cub, търпението на хората с мотоциклети Toyo се изчерпва. С появата на евтина, но надеждна алтернатива, те просто спират да купуват Toyo мотоциклетите
  • 20 ддд

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    за немско не е ниско напораво си е високо ама за хонда си е ниско
  • 21 Ха ха

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Кое ти е":

    Зер производителите на коли не поръчват всичко от външни източници...смешник!

    Коментиран от #24

  • 22 Нафърфорий

    3 1 Отговор
    Чада мои , разбрахме как бай Соичиро е прекарал бай Киичиро, не че мотоциклет Тойоте не звучи като швейцарски псмук или узбекски часовник....
  • 23 бай Спас

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Пич,аз съм голям почитател на японските автомобили и особенно Тойота.Откакто продадох Москвича през 1993 съм на тойота.Не смятам да се отказвам от тях,но едно нещо ще ти кажа: Тези Тойтоти сега,по надеждност са стотици светлинни години от онези тойоти преди.Може би все още се държи австралиския модел на Тойота Ленд Крузер 70та серия(79 от нея), но като цяло качеството падна.Предполагам и те като германците разчитат на компонени правени....от под човеци.Така,че ако си мислиш че на нов японски автомобил ще щурмуваш западната част на Африка тръгвайки от Кайро през до Кейп Таун и от там се върнеш по източната част на Африка до Кайро(Изключвам Тойота Ленд Крузер 70та серия)...такова безпроблемно пътуване просто забрави.Съшиото важи и ако си решил да правиш преходи във вътрешноста на Австралия.Виж,за аутобаните на наш Боко биват.

    Коментиран от #25

  • 24 Не не поръчват

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ха ха":

    всичко от външни производители. Поне япомнците не правят така докато немците го правят и най-лошо, че производителите са предимно китайци или бананови републики, като нашата. Примерно Тойота си прави сама двгателите, също трансмисийте, които са Аисин, т.е. Тойота, електрониката им е Денсо, което пак е на Тойота, спиачки, дискове, накладки и т.н. Първо се запознай с някои неща и тогава дрънкай глпости!
  • 25 Това Нюоже да е така

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "бай Спас":

    Но колкокчовека познаваш, които си вземат кола да обикалят света? Последната ми Тойота е Приус. Купих я нова, навъртях и над 200 000 км и до този момент освен консумативи не съм пипнал нищо по нея друго, защото всичко е здраво. Миналата година, като направи 200 000 км свалих батерията и замерих всички клетки една по една. Всичко е в нормата. Кажи какво да чакам да ми се счупи според теб! Таксиджиите правят по 1 млн.км. с този модел с оригинални батерии, двигател и трансмисия. Не случайно е предпочитан модел за навъртане на много км защото е безумно здрав. Произвежда се само в Япония между другото.
  • 26 хахахахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Много си":

    хахахахаах
  • 27 Статията не малко подвеждаща

    0 0 Отговор
    Honda Cub е доста различно МПС. Въвежда защита от кал и вода за водача и някои други дребни неща. Двигателя е значително по-евтин за производство , което сваля цената на крайния продукт. Всъщност това е модела от който има продадени най-много бройки в света. Няма по-продаван мотоциклет. Има места , където все още се произвеждат старите модели. Не говорим за новия 125 кубика с ABS.Благодарение на този модел Honda е това , което е в момента. И да Honda си е символ на надеждност при мотоциклетите и това едва ли някога ще се промени.