Месец април завърши с масови протести на мотоциклетисти във Франция. Почти 60 000 мотоциклетисти от цялата страна се събраха в Париж, за да протестират срещу въвеждането на задължителен технически преглед на мотоциклетите.
Ттози път протестите обхванаха цялата страна. Френската федерация на мотоциклетистите (FFMC) застана на страната на собствениците на двуколесни моторни превозни средства. Дадените от нея примери показват, че едва 0.3% от инцидентите се дължат на неизправности в техническото състояние на мотоциклетите.
Почти 30% от произшествията се дължат на пътните условия, което би трябвало да предизвиква много по-голямо безпокойство. FFMC, член на Федерацията на европейските мотоциклетни асоциации (FEMA), сега планира да окаже натиск върху френското правителство по въпроса.
И макар да изглежда безсмислено, надежда има. Обсъждането на този неотложен за мнозина въпрос с държавните служители и законодатели дава надежда за отмяната на техническия преглед на велосипедите.
В някои от протестите обаче FFMC осъди действията на отделни групи мотористи. По-конкретно, тя остро критикува радикалните действия, при които група агресивни мотоциклетисти подпалиха центъра за ГТП посред нощ на 25 април, което причини "значителни материални щети".
През май FFMC планира да продължи да лобира пред френското правителство по този въпрос за положително решение на проблема, тъй като мотоциклетистите не са врагове на тяхната безопасност и здраве, те са много внимателни към техническото състояние на своите мотоциклети.
У нас технически преглед на мотоциклет и скутери над 50 кубика се прави веднъж на две години, като от този преглед са освободени единствено малките скутери с обем на двигателя до 50 кубически сантиметра. Какво мислите за искането на френските мотоциклетисти, можете да споделите в коментарите по-долу.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дрън дрън та пляс
Коментиран от #4
12:51 06.05.2024
2 и никой не се сеща да каже
Коментиран от #5, #6
13:02 06.05.2024
3 Ония с Фордо
13:07 06.05.2024
4 Да бе
До коментар #1 от "Дрън дрън та пляс":
Кажи го това на наще управляващи дето ми карат в града с мощни мотори с повече от 100 км/ч само и само да хванат зеления светофарКоментиран от #9
13:08 06.05.2024
5 Ония с Фордо
До коментар #2 от "и никой не се сеща да каже":
Не са виновни тия с тюнингованите пръпъла а тия които не ги контролират и санкциониран!13:09 06.05.2024
6 Човек с очи
До коментар #2 от "и никой не се сеща да каже":
Това не се оправя с преглед (тапа на аспух лесно се слага), а с присъствие на пътна полиция и солени глоби.13:32 06.05.2024
7 председател на пункт за ГТП
Коментиран от #11, #12
13:32 06.05.2024
8 име
13:32 06.05.2024
9 Въпрос
До коментар #4 от "Да бе":
Преглед ли ще спре такива дивотии, или голяма глоба и конфискация при повторно/потретено такова нарушение ?13:33 06.05.2024
10 един
13:39 06.05.2024
11 бай Гъдю
До коментар #7 от "председател на пункт за ГТП":
Техн.преглед за мотопеди и мотоциклети в БГ е бил винаги задължителен на две години - четни номера на четна година, нечетни на нечетна. Поне от 1975 г.13:56 06.05.2024
12 бай Гъдю
До коментар #7 от "председател на пункт за ГТП":
Друг е въпроса, дали ги представят на пунктовете за ГТП тези превозни средства, или само документа минава срещу заплащане. Връщали са ме във Варна за малък луфт в задната вилка на Балкан - 75 куб.см.14:03 06.05.2024
13 Задължително
14:07 06.05.2024
14 Ония с Фордо
Законът за движение по пътищата предвижда временно спиране от движение на пътно превозно средство, ако шумът от двигателя е над установената норма или конструкцията му е изменена без съответното разрешение (чл.171, ал.2). Предвидена е и глоба до 50 лева, а ако водачът бъде спипан да кара возилото си без да е отстранил техническата неизправност, санкцията скача на 300 лева. Дали автомобилът надвишава допустимите норми за шумово замърсяване може да се определи най-точно при първоначалната му регистрация или по време на задължителния годишен технически преглед.
И а закони и разпоредби но няма превенция , контрол и наказания !
14:32 06.05.2024
15 Сеуанин
Въпрос на вкус казало кучето и си облизало...
П.П. А по темата, болшинството мотористи не си неглижират поддръжката на моторите. Подчертавам - болшинството. Неглижираните автомобили са в пъти повече и навъртат в пъти повече пробег, а дори при автомобилите, катастрофи поради технически неизправности са по-скоро изключение.
И за финал - в САЩ има редица щати, в които няма ГТП, и не сме чули да са се изпоутрепали поради това.
Коментиран от #23
14:40 06.05.2024
16 АБВ
15:11 06.05.2024
17 ДЕДО
19:28 06.05.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Защо трябва
19:46 06.05.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Тодор
21:17 06.05.2024
22 джо деменцията
Коментиран от #26, #27
00:22 07.05.2024
23 В УСА
До коментар #15 от "Сеуанин":
Мотори, скутери и подобни на минават годишен технически преглед. Няма и замерване за шум. Там как ли живеят? Не съм чул произшествие да е станало поради техническа неизправност или шумен мотор. Даже са предпочитани да са по - шумни от гледна точка на безопасност защото е позволено да се движат мотор и друго превозно средство в една лента. Та по звука се ориентираш да не предприемеш необмислена маневра. Ама там друг свят.10:28 07.05.2024
24 И моя и на съседа ми
10:38 07.05.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ВАСИЛ
10:44 12.05.2024