6 Май, 2024 12:35 13 220 30

Трябва ли мотоциклетите да минават задължителен технически преглед

  • мотоциклети-
  • технически преглед

Собствениците на мотоциклети във Франция не искат да минават технически преглед

Трябва ли мотоциклетите да минават задължителен технически преглед - 1

Месец април завърши с масови протести на мотоциклетисти във Франция. Почти 60 000 мотоциклетисти от цялата страна се събраха в Париж, за да протестират срещу въвеждането на задължителен технически преглед на мотоциклетите.

Ттози път протестите обхванаха цялата страна. Френската федерация на мотоциклетистите (FFMC) застана на страната на собствениците на двуколесни моторни превозни средства. Дадените от нея примери показват, че едва 0.3% от инцидентите се дължат на неизправности в техническото състояние на мотоциклетите.

Почти 30% от произшествията се дължат на пътните условия, което би трябвало да предизвиква много по-голямо безпокойство. FFMC, член на Федерацията на европейските мотоциклетни асоциации (FEMA), сега планира да окаже натиск върху френското правителство по въпроса.

И макар да изглежда безсмислено, надежда има. Обсъждането на този неотложен за мнозина въпрос с държавните служители и законодатели дава надежда за отмяната на техническия преглед на велосипедите.

В някои от протестите обаче FFMC осъди действията на отделни групи мотористи. По-конкретно, тя остро критикува радикалните действия, при които група агресивни мотоциклетисти подпалиха центъра за ГТП посред нощ на 25 април, което причини "значителни материални щети".

През май FFMC планира да продължи да лобира пред френското правителство по този въпрос за положително решение на проблема, тъй като мотоциклетистите не са врагове на тяхната безопасност и здраве, те са много внимателни към техническото състояние на своите мотоциклети.

У нас технически преглед на мотоциклет и скутери над 50 кубика се прави веднъж на две години, като от този преглед са освободени единствено малките скутери с обем на двигателя до 50 кубически сантиметра. Какво мислите за искането на френските мотоциклетисти, можете да споделите в коментарите по-долу.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дрън дрън та пляс

    38 63 Отговор
    Трябва да се забранят за обществени пътища над 250 кубика

    Коментиран от #4

  • 2 и никой не се сеща да каже

    62 22 Отговор
    че тези тунинговани пппъъъррдддиилла разбуждат хората през нощите и сутрин съкращавайки им живота особено в бг

    Коментиран от #5, #6

  • 3 Ония с Фордо

    24 23 Отговор
    Първо въпроса е тъп и само тъпак може да го зададе или камилар и второ какво ме интересуват франсетата !
  • 4 Да бе

    44 8 Отговор

    До коментар #1 от "Дрън дрън та пляс":

    Кажи го това на наще управляващи дето ми карат в града с мощни мотори с повече от 100 км/ч само и само да хванат зеления светофар

    Коментиран от #9

  • 5 Ония с Фордо

    62 7 Отговор

    До коментар #2 от "и никой не се сеща да каже":

    Не са виновни тия с тюнингованите пръпъла а тия които не ги контролират и санкциониран!
  • 6 Човек с очи

    55 1 Отговор

    До коментар #2 от "и никой не се сеща да каже":

    Това не се оправя с преглед (тапа на аспух лесно се слага), а с присъствие на пътна полиция и солени глоби.
  • 7 председател на пункт за ГТП

    34 2 Отговор
    информацията в статията не е вярна. В България техническия преглед е задължителен от 01.01.2023г. И ЗА МОТОПЕДИТЕ.

    Коментиран от #11, #12

  • 8 име

    49 10 Отговор
    У нас трябва на всяка кола на КАТ да и зачислят по един уред за мерене на шума и да спират всичко на ред. Който парпалясник е над нормата, яко глоби за собственика. Не са само пистарките, и скутерчета има супер шумни и досадни, а и чопъри има с прекалено високи децибели.
  • 9 Въпрос

    32 4 Отговор

    До коментар #4 от "Да бе":

    Преглед ли ще спре такива дивотии, или голяма глоба и конфискация при повторно/потретено такова нарушение ?
  • 10 един

    39 3 Отговор
    Проблема с моторите е един, и той е че много от тях са безбожно шумни. За съжаление това не може да бъде причина за това те да не преминат успешно технически преглед, тъй като в момента няма устройства за измерване на шум, няма и допустими норми. На практика минаването на техн. преглед, не гарантира изправността на мотоциклета или мотопеда в тези 2г, а само в момента, а тази изправност въобще не включва измерване на шума. През този дълъг период може да се случи какво ли не и да настъпи състояние на неизправност. Ето защо влизането в сила на този закон във Франция няма да гарантира нищо на гражданите, само ще е начин за събиране на пари от водачите на мотоциклети.
  • 11 бай Гъдю

    18 5 Отговор

    До коментар #7 от "председател на пункт за ГТП":

    Техн.преглед за мотопеди и мотоциклети в БГ е бил винаги задължителен на две години - четни номера на четна година, нечетни на нечетна. Поне от 1975 г.
  • 12 бай Гъдю

    20 2 Отговор

    До коментар #7 от "председател на пункт за ГТП":

    Друг е въпроса, дали ги представят на пунктовете за ГТП тези превозни средства, или само документа минава срещу заплащане. Връщали са ме във Варна за малък луфт в задната вилка на Балкан - 75 куб.см.
  • 13 Задължително

    30 6 Отговор
    на преглед. И всички да са със заводски гърнета. За подменено или избушено гърне глоба 1000. Да видим кво ша правят с тези ручила.
  • 14 Ония с Фордо

    29 0 Отговор
    Колега има децибеломери ,ената на дигиталните уреди в зависимост от фирмата производител е от 190 до 450 евро.
    Законът за движение по пътищата предвижда временно спиране от движение на пътно превозно средство, ако шумът от двигателя е над установената норма или конструкцията му е изменена без съответното разрешение (чл.171, ал.2). Предвидена е и глоба до 50 лева, а ако водачът бъде спипан да кара возилото си без да е отстранил техническата неизправност, санкцията скача на 300 лева. Дали автомобилът надвишава допустимите норми за шумово замърсяване може да се определи най-точно при първоначалната му регистрация или по време на задължителния годишен технически преглед.
    И а закони и разпоредби но няма превенция , контрол и наказания !
  • 15 Сеуанин

    30 3 Отговор
    Пф, тука у наше село сме далеч от главнио път и едва ги чувам. Ама вие там гражданяята като държите да живеете у градо, не моа ви мисла и вазе. Това е като да отидеш на брега на блато и да мрънкаш, че мирише на тиня.

    Въпрос на вкус казало кучето и си облизало...

    П.П. А по темата, болшинството мотористи не си неглижират поддръжката на моторите. Подчертавам - болшинството. Неглижираните автомобили са в пъти повече и навъртат в пъти повече пробег, а дори при автомобилите, катастрофи поради технически неизправности са по-скоро изключение.

    И за финал - в САЩ има редица щати, в които няма ГТП, и не сме чули да са се изпоутрепали поради това.

    Коментиран от #23

  • 16 АБВ

    8 10 Отговор
    Ще минават и още как
  • 17 ДЕДО

    11 1 Отговор
    Проблема е друг. Малаумниците с тунинг генерациите дето идват във фитнеса на ВРЪБНИЦА 2. Никой не длъжен да ги слуша как фосират таралясниците. Полицията трябва да отнема талони за шум над нормите.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Защо трябва

    11 1 Отговор
    И 50 кубиковите да ходят на преглед ако не за пари от село където гтп пункта е на около 50 км с какво да закарам балканчето и какво има да му преглеждат рамаркетата до три тона и половина трябва на шес месеца да минават гтп в цяла Европа са на две години без значение на колко години са трябва пари да се събират
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тодор

    18 4 Отговор
    Не знам за ГТП-то, но безумната стойност на данъците за мотори, които по правило се ползват около 6м в годината е понод за протест определено!
  • 22 джо деменцията

    15 3 Отговор
    Какво ще кажат Евро....гейовете за Американските "легенди " които са толкова шумни особено когато са в колона от 15-20 мотоциклета сякаш идват танкове такъв шум вдигат само - ужас ? .

    Коментиран от #26, #27

  • 23 В УСА

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Сеуанин":

    Мотори, скутери и подобни на минават годишен технически преглед. Няма и замерване за шум. Там как ли живеят? Не съм чул произшествие да е станало поради техническа неизправност или шумен мотор. Даже са предпочитани да са по - шумни от гледна точка на безопасност защото е позволено да се движат мотор и друго превозно средство в една лента. Та по звука се ориентираш да не предприемеш необмислена маневра. Ама там друг свят.
  • 24 И моя и на съседа ми

    5 0 Отговор
    моторите са тунинговани. Разбирай по - шумни от заводските настройки. И двамата подгряваме за кратко и без излишни емоции. Това от години. Никои не се е оплакал или направил забележка от съседите. И моя и на съседа ми мотора са в пълна техническа изправност и светят от чистота.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ВАСИЛ

    2 0 Отговор
    МОЙТЕ ЛИ ДА СЕ ИБЕТЕ САМИ