29 Януари, 2021 08:37 36 394 159

Ако колата ви е с АГУ, не стартирайте двигателя на газ през зимата

  • агу-
  • газ-
  • зима-
  • пропан-бутан-
  • автомобил

Игнорирането на това правило е груба грешка

Ако колата ви е с АГУ, не стартирайте двигателя на газ през зимата - 1

Много от автомобилните газови уредби са проектирани така, че автоматично да превключват системата от газ на бензин и обратно. Има и такива обаче, които водачите трябва да управляват ръчно.

В болшинството от случаите тези уредби разполагат с т.нар. изпарител, в който газта се преобразува от течно в газообразно състояние преди да бъде вкарана в двигателя. Именно този вид системи, особено през зимата, трябва да се управляват внимателно за да нямате проблеми с автомобила си.

Правилната последователност при експлоатация на автомобил с газова уредба предвижда старт на бензин, загряване на мотора и изпарителя до работна температура и едва тогава преминаване на пропан-бутан.

Въпреки че, както вече споменахме, повечето съвременни газови уредби правят това упражнение автоматично и при тях то може да бъде "прескочено". Това обаче не е добре за двугоривната система.

Игнорирането на този алгоритъм е груба грешка. Освен това е добре да поддържате ниво на бензин в резервоара над половината от обема му. Не оставяйте колата без бензин, дори и през летните месеци, когато "паленето" на газ е по-приемливо, но също не е препоръчително.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 62 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    99 33 Отговор
    "не стартирайте двигателя на газ през зимата"
    Споооко, след толкова години демокрация и зима вече нямаме като хората, та няма страшно с паленето на газ.

    Коментиран от #3

  • 2 Келеша

    73 9 Отговор
    Ти направо откри топлата вода???

    Коментиран от #34

  • 3 Софиянец

    62 90 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    При тоталиризма нямахме даже коли

    Коментиран от #5, #6, #20, #22

  • 4 гост

    39 14 Отговор
    Нещо като подробности защо тезата ви е вярна? Единствено се получават повреди по газоразпределителния механизъм ,общо казано.А , и на студен мотор се качва разхода на газ.

    Коментиран от #19, #28

  • 5 А пък

    37 52 Отговор

    До коментар #3 от "Софиянец":

    за газ станции да не говорим, те бяха табу.

    Коментиран от #11, #21

  • 6 провинциалист

    90 19 Отговор

    До коментар #3 от "Софиянец":

    Само две забележки: 1. той тоталитаризъмъ не е свършвал - за справка вземи кое да е изказване на Тиквун; 2. в съвременния ни автопарк преобладават ппс-та тип "кенеф" и "кочина", автомобилите не са много.

    Коментиран от #27

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Бандерас

    57 6 Отговор
    Моята джипка е вече почти 2години с обикновен газов изпарител за 40;60лв и ръчен /механичен / ключ за ръчно прехвърляне бензин/газ! Охладителната система работи добре и при палене на бензин след около 5 минути прехвърлям на газ при стартиране на двигателя когато е ледено студен и при темперетура под -3градуса ,но след това или изчаквам още 5 минути на място,или тръгвам ,но до 2000 оборота на двигателя и така за около също 5 минитки и вече втора зима изпарител за 50тина лева си е читав и колата ми работи на газ без проблем!😄 Когато се качиш в колата си ,то трябва да се сдвоиш и усещаш работата на двигателя😄😄😄

    Коментиран от #67

  • 10 джими

    72 10 Отговор
    имах едно ауди 80 преди 100 години и си палеше на газ и при -20..бензиновата помпа въобще не му работеше. Карах го 8 години така, ама говорим за АГУ, не за ГИ

    Коментиран от #35

  • 11 Механик

    84 17 Отговор

    До коментар #5 от "А пък":

    През 1983-та аз имах Жигули, а в гр. Ловеч, където тогава живеех имаше газ-станция.
    Това, че ти и софиянеца не сте имали коли и не сте знаели къде имма газ станции е друг въпрос.
    Да ,нямаше мого такива станции, но тогава хората си караха на бензин. Почти нямаше интерес към това да си усложниш колата. Бензинът бе евтин и достъпен, а и хората не караха като сега- всеки с колата и сам в нея.
    Сега хората от зор се чудят как да направят така, че да им е по-евтино и се натрисат с газови уредби, а после колата ни на газ, ни на бензин. Или метанови (че още по-еФтинко), и возят по 300 кила бутилки.
    И темата тук не е за това колко е лошо при комунизма, а е "Защо не бива да палим на газ, когато е студено".

    Коментиран от #62, #109

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ХАМБАРА

    17 76 Отговор
    КАРАМ СИ DISEL И МИ Е РАХАТ НЕАМ ТАКИВА ГРИЖИ БОТИЛКИ ДС МИ ЗАЕМАТ МЕСТО КЛАПАНИ ДА МИ ЩРАКАТ ДА ЗАРЕЖДАМ ГАЗ БЕНЗИН АЗ ЩЕ КАРАМ САМО ДИЗЕЛ КОИ КВО ЩЕ ДА КАРА МЕТАН ЛИ ВОДОРОД ЛИ....

    ..

    Коментиран от #23

  • 14 Hellish

    20 10 Отговор
    Години наред съм палил директно на газ поради факта, че колите не работеха въобще на бензин.
    Едно шише с гореща вода от бойлер, заливаш изпарителчето въртиш и пали.
    На сегашната работеща само на газ и подмени цялата бензинова система и и махнах газта. Най-после автомобил на нормално гориво
  • 15 идиотщини колкото искаш

    42 22 Отговор
    около 20г вече съм шофьор и през годините почти не съм оставал без кола с АГУ винаги съм имал по две коли и мога да ви уверя че никога несъм палил на бензин зимата !!! дори някога пътвата ми кола (жигула) и слагах газ зимата само за палене понеже карах зил и бензина беше в изобилие... та така и нерзбрах от неясната ви статия защо не е добре да се пали директно на газ ? пише че нещо не е правилно но не пише защо не е правилно ?!?!? все едно тиквата говори ( празни думи без покритие)...
  • 16 Yordan

    15 2 Отговор
    Само Vialle и Prince работят с директно течно впръскване.Помпата в резервоара работи до 250 х км,стига да имаш филтър на приставката за зареждане.Цена тук в Германия -2500евро.Какво му плащаш?

    Коментиран от #33

  • 17 Всъщност

    48 3 Отговор
    не се препоръчва да се пали на газ в студените зимни месеци по няколко причини. Първата е, че ако изпарителят е от някоя по-смотана марка, е възможно да замръзне, преди през него да потече загрятата охладителна течност. Втората е, че когато изпарителят не е загрял, газта, която влиза в него, съсипва по-бързо уплътненията и мембраната, която управлява притока на газ към двигателя. Защото газта е доста студена, когато идава от бутилката. По тази причина и може да обледени изпарителя, ако не е подгрят. Третата е, че наистина при обикновени газови уредби разходът на газ при студен изпарител се покачва.
    При по-новите уредби, така наречените "течна фаза", газта не се изпарява, а постъпва в течно състояние в инжекторите. По този начин се постига охлаждане на клапаните и се предотвратява изгарянето им. В някои по-съвременни автомобили клапаните са от кекави сплави и това е единственото решение, ако човек иска да му излиза по-евтино ползвайки АГУ.
    Някои производители пускат автомобили само на газ, без монтирани резервоари и горивни системи за бензин. Обсъжданите проблеми в статията не се отнасят до тях.

    И за последно, преди доста години имах един дърт Опел, който някой беше снабдил с карбуратор от Лада. На бензин не искаше да работи - или не палеше, или прекъсваше. Сложих му АГУ беларуско производство. Тази кола палеше на газ без значение колко студено е навън и така я продадох. Без никакви проблеми с работата на газ. Ама всичко опира до правилни регулировки

    Коментиран от #115

  • 18 Димов

    28 7 Отговор
    И защо трябва резервоара за бензин да не пада под половината?

    Коментиран от #36

  • 19 Димов

    27 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    По-скоро, защото на мотора му трябва време да стопли водата, че да не замръзне изпарителя от разширението на газта в него.
  • 20 Димов

    64 16 Отговор

    До коментар #3 от "Софиянец":

    А сега можем да си позволим 20 годишна талига, с избочен катализатор, махнат ЕГР, и разход на масло, колкото и на бензин, само за 5 минимални работни заплати. Честита ви демокрация! Ядете ГМО зеленчуци, тровят ви с месо от нечии резерви, а като речете да си отгледате ваше набързо ви го ефтанизират, че имало я свинска чума, я пилешки грип. Вече сте свободни роби.
  • 21 Димов

    32 13 Отговор

    До коментар #5 от "А пък":

    При соца бензина беше 80 ст. За какво са ти газстанции?

    Коментиран от #29, #111

  • 22 За до сфиянецът

    30 5 Отговор

    До коментар #3 от "Софиянец":

    Сега е още по лошо!! Тогава пречеше
    Бкп, а сега ти пречат всички които
    имат дори и малко власт. Да не гоео
    рим за бандитите. Това което щеше
    да направи социялизмът не е угодно
    на забогатялите и грабителите.
  • 23 За 13

    27 6 Отговор

    До коментар #13 от "ХАМБАРА":

    Скоро време нафтовите печки ще ги
    забранят в градовете!
  • 24 Стилиян

    21 1 Отговор
    Сложиш ли газова .... след време почваш на което върви ... така че само на газ паля
  • 25 адаша

    8 3 Отговор
    Извинете ме -лаик съм и искам да попитам. Карам Зефира Б 1.6 , метан фабричен и няма автоматично прехвърляне. Има ръчно. На колко градуса трябва да прехвърля от бензин , на метан? Или след колко време?

    Коментиран от #59

  • 26 Уплашен

    46 7 Отговор
    Карам нов Хюндай който заводски е с газ и работи само на газ (няма бензин и не работи на бензин)

    Явно според статията от Хюндай са направили "груба грешка" и не са прочели тука преди да го проектират. Сега не знам какво да правя? Да го продавам ли ?!?
  • 27 гост

    28 7 Отговор

    До коментар #6 от "провинциалист":

    Не знам дали е свършил тоталитаризъмЪ, по онова време да беше написал или казал само за Т. Живков , че е тиквун познай какво щеше да ти се случи!!!!
  • 28 Отговор

    15 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Просто замръзва изпарителя с две думи :)
  • 29 чичо

    33 11 Отговор

    До коментар #21 от "Димов":

    Разправяй ги тези глупости на по-младите! Като заредиш 50л. на Москвича по 80ст. са 40лв.! Ти каква заплата получаваше тогава другарю партиен секретар?

    Коментиран от #30, #44, #107

  • 30 Ьа29

    44 21 Отговор

    До коментар #29 от "чичо":

    Заплатата беше такава, че можеше да живееш много по добре отколко
    то сега със изключение на някои та
    ка наречени бизнесмени. След 1975
    година тъкмо започна нещо по доб
    ро и ни навряха американската де
    мо крация! Стига сте говорили лъжи!
    Редяли се за банани.! Като чели сега
    ядът сутрин, обед и вечер само бана
    ни. Бъдещето е мрачно, ако не се сме
    ни тази система с друга насочена не
    към богаташите, а към "обикновеният" човек!

    Коментиран от #32, #46

  • 31 Ьа29

    28 13 Отговор
    Заплатата беше такава, че можеше да живееш много по добре отколко
    то сега със изключение на някои та
    ка наречени бизнесмени. След 1975
    година тъкмо започна нещо по доб
    ро и ни навряха американската де
    мо крация! Стига сте говорили лъжи!
    Редяли се за банани.! Като чели сега
    ядът сутрин, обед и вечер само бана
    ни. Бъдещето е мрачно, ако не се сме
    ни тази система с друга насочена не
    към богаташите, а към "обикновеният" човек!
  • 32 Ррякция

    44 8 Отговор

    До коментар #30 от "Ьа29":

    Учудвам се на минуса!! Какво нещо
    трябва да си с такова мнение?! Преживял съм и лошото и доброто
    на социялизмът. Сега също има и
    добро! Но животът е по лош за пове
    чето хора! Това е Истината. Отрица
    нието е типична ганьовщина, грани
    чеща с глупост. Неолиберизмът е
    световна трагедия, добра за малка
    група свръх богати хора, които ма
    нипулират ниско образованите хора, лъжейки ги, че могат да ЗАБОГАТЕЯТ и те! Няма да го допуснат! На тях им
    трябват роби.
  • 33 Йо Несбьо

    15 1 Отговор

    До коментар #16 от "Yordan":

    А, не, има и други фирми на течна фаза. Аз имах БМВ е46 с Виале, която не съм слагал, но беше отлична машинарийка. Още ми се мотае из мазето, защото проблемът с течната фаза е, че ако оставиш колата по-дълго на студено - да кажем 3-4 месеца, в които да не я ползваш изобщо и помпата в бутилката престава да работи. В масовия случай помпата не можеш да я възстановиш и хвърляш бутилката. Естествено, има рециклиране, но то струва пари. Последно ми искаха 700 лв, за да рециклират бутилката. Но течната фаза е много приятно и адекватно решение, което обаче си има цена...
  • 34 На Майка Ти

    21 3 Отговор

    До коментар #2 от "Келеша":

    Имах Пежо 405. 6 зими! Да 6 зими го палих само на газ. бензин тази кола не видя при мен. И на 7мата ме удариха. това за колите след 2000 може и да важи ама за старичките си е ок
  • 35 Абе

    11 8 Отговор

    До коментар #10 от "джими":

    Не че нещо, ама при -20 забрави да запалиш на газ и двигателя да работи.......Дори ако не е толкова студено, например -5 да е, колата пали на газ, но малко след това угасва и повече НЯМА ПАЛЕНЕ БРАТЧЕ......нужно е време, да позагрее колата(на бензин) и антифриза да стане поне докъм 30 градуса и тогава може спокойно да минеш на газ. Но ако ще се кара на кратки разстояния от по няколко километра изобщо няма какво да се бъзика колата с тая газ и най-добре зимата на студа да се кара само на бензин! Газ когато е по-топло времето или на по-дълги разстояния през зимата. И ако се кара много време само на газ без чат-пат да се превключва на бензин заминава бензиновата помпа и трябва да се сменя после.

    Коментиран от #42, #51

  • 36 MOMO

    13 4 Отговор

    До коментар #18 от "Димов":

    Влагата във въздуха кондензира и се утаява на дъното.Ако нивото но водата се повиши,помпата ще засмуква вода,ще се задръсти горивният филтър.Може и да замръзне.При възможност ,през зимата карай с пълен резервоар.

    Коментиран от #47

  • 37 Газ 66

    8 21 Отговор
    Единственото правилно управление на газовото е да нямаш такова

    Коментиран от #40

  • 38 Ха ха ха

    16 3 Отговор
    13 години рено 19 ,бензин незнае какво е,като обърнах веднъж и тя прекъсваше,и си карам на газ,и на -20градуса си пали от раз,

    Коментиран от #49

  • 39 Милен

    14 2 Отговор
    Моята на друго не пали освен на газ!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Ха ха ха

    12 7 Отговор

    До коментар #35 от "Абе":

    Абе големи многознаиковци бе,аз му пиша че на минус 20 пали и работи добре той,никога не е слагал газ и знае,аиде спрете незнаиковците.

    Коментиран от #50

  • 43 Боби

    15 4 Отговор
    Карам голф 2 на 1 300 000 км на газ . Паля на минус 20 на газ , макар че мойта работи и на бензин и нямам никакви проблеми , освен че миналата година смених изпарителя с турски ( преди това с Ловато) и почна да замръзва и трябва да я подгрея малко , преди да тръгна , за да не загасне ( с Ловато нямах този проблем) . Но трябва да кажа , че за новите коли газта понякога е убиец на двигателя , за някой модели , не всички

    Коментиран от #48

  • 44 Димов

    28 6 Отговор

    До коментар #29 от "чичо":

    Питай татко си, ще ти каже и той, че бензина беше 80ст. Заплатата ми беше 375лв - колкото беше минималната при Борисов-2, през 2014-2015г, а бензина 2,50лв. Сметни си сам съотношението, ако можеш да делиш и умножаваш. П.С. - Не симпатизирам на червените. Просто изтъквам предимствата на минал режим, който си имаше и такива, наред с недостатъците му.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Димов

    29 2 Отговор

    До коментар #30 от "Ьа29":

    Да яде банани, ама сегашните не са банани. Само приличат на такива. И доматите му са толкова домати. Аз поне помня вкъса на домата, а тоя младши евроатлантик ако вкуси истински домат ще го помисли за развален.
  • 47 Димов

    10 4 Отговор

    До коментар #36 от "MOMO":

    Ако не зареждаш 20 години, може и да се утаи достатъчно конденз, за да стане това. Аз седем години карах със светнала резерва и никога не ми е правила проблеми с бензина.
  • 48 Ха ха ха

    10 0 Отговор

    До коментар #43 от "Боби":

    Сложи си по-добър антифриз,или има въздух в изпарителя,от опит го знам,

    Коментиран от #53

  • 49 Димов

    13 13 Отговор

    До коментар #38 от "Ха ха ха":

    Много интересно. Моята на -12 замръзна газта в бутилката, а твоята при -20 не замръзва. Да нямаш калорифер в багажника?

    Коментиран от #54, #127

  • 50 Димов

    9 5 Отговор

    До коментар #42 от "Ха ха ха":

    Може да напишеш и, че при -50 пали и работи на газ. Ефектът ще е същия.

    Коментиран от #52

  • 51 Димов

    10 0 Отговор

    До коментар #35 от "Абе":

    Ако си моноинжекция и на горивният регулатор му се изпича мембраната и почва да тече, ако дълго време не се кара на бензин. Рядко явление е, защото иска повечко време, но се случва.

    Коментиран от #103

  • 52 Ха ха ха

    7 3 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Сега да напиша, знам че не вярвате,преди 6,7 години,имах БМВ 520,сложих му газов инжекцион,в Добрич беше минус 27 градуса,и аз като вас си помислих че няма да запали,външния термометър на колата показа минус 27,в нас показа минус 26, на терасата,на приятеля ми показваше аудито минус 27 градуса,1.9 тди,запали отряза,моята също запали много леко,след като загря на 30 градуса си обърна на газ и нямах проблем,карах цял ден,само дето чистачките се обледеняваха,как ви замръзва газта незнам ,аз съм нямал такова замръзване,
  • 53 Боби

    14 1 Отговор

    До коментар #48 от "Ха ха ха":

    Не , от изпарителя е . Аз съм автомонтьор ;) Ще си сложа пак Ловато и ще махна гадния мимгаз
  • 54 Боби

    8 3 Отговор

    До коментар #49 от "Димов":

    Газта в бутилката може да замръзне при -74 градуса , от изпарителя е било

    Коментиран от #57

  • 55 Патил

    19 5 Отговор
    Абе еи момчета,в Коми като работих,палихме камионите с газови бутилки,на минус 50 градуса,подгрявахме картера с газови гурелки,или бензинови гурелки,какви замръзва газта незнам,

    Коментиран от #76

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Ха ха ха

    8 2 Отговор

    До коментар #54 от "Боби":

    На незнаиковците ида им убесняваш няма да те разберат,майстора като каже че е от газта и краи,тему вярват,

    Коментиран от #79

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Перун

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "адаша":

    На 40 градуса. Ако няма автоматично значи някой се е учил на тази кола. Заводски не се пипа нищо.

    Коментиран от #126

  • 60 Боби

    12 1 Отговор

    До коментар #58 от "Ами слагаш си":

    Аз лично карам на газ не само защото е по-ефективно , а е и много по-екологично . Отделно от това аз мога да мина с два резервоара много повече без презареждане , към 1300 км мисля че е добре ;)
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Тъп Ватник

    15 16 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Ало механика! колко евтин беше бензина? недей да лъжеш заблудените деца пишещи тук. Бензин А93 струваше 1 лев а бензин А86 струваше 90 стотинки и всичко това при масови заплати 150-250лв. И не започвай с цени 26 или 32 стинки щото ще станеш смешен понеже тогава заплатите бяха по 80-100 лв. Изобщо няма да говорим че ти за да си купиш твоята лада си чакал поне 10 години с вноска на държавата за това време 1500 лв, а последните години се чакаше и по 20 годинки за Лада. Коли имаше толкова че като си купеше някой кола целия блок черпеше и се правеше банкет, ма това не за друго ми щото ги имаше много и не беше никак трудно да се сдобиеш с превозно средство нали паляк червен! Ти за да си имал кола или си бил активен борец против фашизъма и капитализъма или най-малко партиен член или членка по-скоро, а може би началник връзкар в някоя държавна службичка.

    Коментиран от #68, #70, #96, #100, #106

  • 63 БОКОВИСТИ

    3 6 Отговор
    ПИШЕТЕ САМО ГЛУПОСТИ КОИТО НИТО ОБОСНОВАВАТЕ НИТО МОЖЕТЕ ДА ДОКАЖЕТЕ НИТО ИМАТЕ НУЖНИТЕ ЗНАНИЯ ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ

    Коментиран от #65

  • 64 БОЙКО

    12 4 Отговор
    Кaрaм нoв Хюндaй кoйтo зaвoдcки e c гaз и рaбoти caмo нa гaз (нямa бeнзин и нe рaбoти нa бeнзин)

    Явнo cпoрeд cтaтиятa oт Хюндaй ca нaпрaвили "грубa грeшкa" и нe ca прoчeли тукa прeди дa гo прoeктирaт. Ceгa нe знaм кaквo дa прaвя? Дa гo прoдaвaм ли ?!?

    Коментиран от #89, #139

  • 65 Курна Импекса

    4 5 Отговор

    До коментар #63 от "БОКОВИСТИ":

    А твоите знания какви са? да пишеш с големи букви ли? браво това е много трудно умение и заслужава похвала от кака!!!!! да правилно кака ти Курна Импексова съм. Ако искаш и похвала пред блока мога да ти уредя какиното!
  • 66 БЕЗ ГАЗ

    10 2 Отговор
    Плaмeн Дишкoв-Кeлa
    Aрecтувaният прeз лятoтo в Пoртугaлия бургaзлия, издирвaн дeceтилeтиe c eврoпeйcкa зaпoвeд зa aрecт.
    Aз, бeз дa ce крия, нe мe нaмeрихa 10 г. Aкo cъм ce крил, cигурнo и 40 нямaшe дa мe нaмeрят"
  • 67 Захарин Пичонски

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Бандерас":

    Такъв скъсан Ганя като теб ми ше кара на газ къде е виждал бензин колата му 2000лв частите му 30лв газта му 1.01 и бута 70коня нанадолнище
  • 68 Боби

    13 10 Отговор

    До коментар #62 от "Тъп Ватник":

    Ти даже го изкара по-лесно , отколкото беше . При тия заплати един телевизор Велико Търново 85 беше 780 лв и то пак със записване , а пералня Перла 05 беше около 550 лв , а хладилник , печка ...... мъка . И разнообразие невиждано никъде ;) демек само това и нищо друго !!

    Коментиран от #72

  • 69 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #61 от "Ха ха ха":

    Ачо, този коментар ти е с поне 50 правописни грешки. Съмнява ме да имаш 16 работника. Дори се съмнявам, че имаш основно.

    Коментиран от #73, #86

  • 70 Гост

    18 3 Отговор

    До коментар #62 от "Тъп Ватник":

    Лъжеш, гербере. Бензина стана 1 лев при преврата. Даже помня как комшията си докара стара кола от запад и друг съсед се изцепи, кой луд ще си купува кола, като бензина стана 1 лев? Преди преврата бензина беше около 0,85 лева. Но си прав, че се чакаше ред за Лада и се черпеше като я вземеш.

    Коментиран от #75

  • 71 Тия 16 работника

    7 7 Отговор

    До коментар #61 от "Ха ха ха":

    Дето ги имаш 16 крави ли са? Чакаш да ги издоиш сутринта , да мине цистерната на мандрата за да има парички за газ. Тия приказки че караш на газ заради екологията ги дрънкай на децата. И като ти казвам че си клошар нямам предвид че живееш на улицата , в кашон. Клошар освен социален статус, за мен лично е и нарицателно за определено поведение. Такова като твоето. Да спестим от всяко нещо в живота. Ами вместо да караш МЛ 350 на газ , карай нещо 2.0 на бензин. Като пари е същото. И за твоя информация не карам дизел. Карам бензинов автомобил на бензин. Също както и по предния и също както ще бъде и следващия. Всички газаджии носите от 9 кладенци вода , само и само да не признаете че имате проблеми с палене и вървене , но карате на газ за по евтино. Айде бъди здрав

    Коментиран от #81

  • 72 Гост

    16 3 Отговор

    До коментар #68 от "Боби":

    Не правиш правилната аналогия с цените. И сега една Тесла е 100 бона, а след време ще има по-добри коли за по 10 бона и синовете ти ще се чудят, как е можело да струва толкова скъпо по наше време. Велико Търново си беше техника за времето и струваше пари. Виж там сравни хляба, бозата, сиренето, млякото, яйцата. Кажи колко ст беше киловат ток? Колко беше кубик вода? Колко беше месото и кашкавала? А знаеш ли, че със 100 лв ходихме на море? Тогава взимах 240 лв и съм работник.

    Коментиран от #80

  • 73 Прочети

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Коментар 71 и ще ти стане ясно за работниците
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Боби

    5 9 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    А помниш ли как след 85година " не се крадеше " бензин от колите на паркинга , щото беше евтин . Нито от служебните , нито чистачки .... Всичко беше евтино нали ?!

    Коментиран от #77, #78

  • 76 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #55 от "Патил":

    Ама не казваш, че завивахте газовите бутилки с одеяла и ги поливахте с гореща вода. И аз съм палил газ от бутилка на студа. Ей, големи тарикати тука бе. Всичките карали на газ при минус 100 и горят 5/100 при скорост 200.
  • 77 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #75 от "Боби":

    Помня. Чистачки се крадяха не от скъпо, а от нямане. Тогава много стоки нямаше. Но каквото имаше беше качествено. Още ползвам неща от него време. Днешните стоки излизат счупени от магазина.
  • 78 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #75 от "Боби":

    Тогава крадяха чистачки и антени. Сега крадат фарове, гуми, джанти. Миналата година ми откраднаха неща от колата. А гориво се краде и сега. Това винаги го има и не е показателно.
  • 79 Гост

    8 6 Отговор

    До коментар #57 от "Ха ха ха":

    Как газта в бутилките на колите ви не замръзва при -27 а като пърлиш прасето при -10 топиш газовата бутилка в кофа с гореща вода, да не замръзне?

    Коментиран от #83

  • 80 Боби

    12 4 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Остави математика на математиците , аз съм такъв . А що се отнася до уникалната технология на Велико Търново 85 , то тя беше на Самсунг, само кутията и приемника се правеха тук !

    Коментиран от #85, #99

  • 81 Ха ха ха

    6 8 Отговор

    До коментар #71 от "Тия 16 работника":

    Аз крави нямам,и не ми пука какво пишеш и какво мислиш,нито ще ми спреш фирмата нито ще ми спреш колите който карам на газ,а за твое сведене,имам два апартамента и една къща,отделно имам и хале за фирмата,да имам 16 си работника,аи късаи се от яд бедният,маи ти си клушар,а ,кола. 2000 кубика си караи ти,аз карам Мерцедес МЛ 3.5и на газ,270 коня,хахаха пиши каквото искаш,няма да ме стигнеш,завиждаш,а и вируса не може да ми спре работата,всичко съм премислил,а ти като завиждаш никога няма да прогресираш,даже сега ми тръгна работата и ще вземам още работници,
  • 82 бесен

    3 6 Отговор
    тия с ръчното дето са си живи бомби да си ги сменят и точка
  • 83 Ха ха ха

    8 1 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Моля,човека ти е написал минус 74градуса,да като вземе да свършва газта и поливаш с гореща вода,пак неподготвен,

    Коментиран от #84, #87

  • 84 Боби

    7 7 Отговор

    До коментар #83 от "Ха ха ха":

    Газта за битови нужди и тази за автомобили е различна . Съотношението между пропан и бутан е различно , но не е толкова драстично , че да замръзва бутилката с газ за битови нужди под минус 30 , освен ако газта е некачествена

    Коментиран от #90

  • 85 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #80 от "Боби":

    Знаем го това. Но ти доказа моето твърдение. Велико Търново си беше техника. Дай сега да ти видим математиката.

    Коментиран от #92

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #83 от "Ха ха ха":

    Човека написал минус 74, а реално от месец кара на бензин, че му замръзва газта. Кво пишете никой не го е грижа. Хората са карали на газ и знаят/

    Коментиран от #93

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Meto

    8 0 Отговор

    До коментар #64 от "БОЙКО":

    Караш, ама не знаеш какво караш. Пълен аматьор си и хейтър. Твоята агу е на течна фаза и няма нищо общо с масовите, описани в статията и показани на снимката (изпарител)
  • 90 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #84 от "Боби":

    Ела ми се обади, ако намериш качествена газ в България. Ще те черпя. И пак те питам: защо топиш бутилката в гореща вода, като пърлиш прасето на село?

    Коментиран от #94

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Боби

    8 6 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Мии, със заплата от 200 лв , без да ядеш 4 месеца ще можеш да си купиш свръх технологичен телевизор Велико Търново 85 - 20 инча , но средната тогава беше 180лв . Да смятам ли пак , или ти можеш ? Без да смятаме , че ставаше със записване ;)

    Коментиран от #129

  • 93 Боби

    2 3 Отговор

    До коментар #87 от "Гост":

    Какъв бензин бе пич ? Просто споменах , че мойта си работи и на него , но паля и карам на газ
  • 94 Боби

    6 0 Отговор

    До коментар #90 от "Гост":

    Прав си за качеството на газта , но за съжаление нямам опит с пържене на прасе , макар че имам вила в планината , но нямам животни . Няма кой да ги гледа , но ще помисля по въпроса

    Коментиран от #132

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Бай Шиле

    17 4 Отговор

    До коментар #62 от "Тъп Ватник":

    Брат,чет,а ако ти кажа че помня бензин на 18 СТОТИНКИ? Сигурно съвсем ще се оплюнчиш.Не бързай,попитай + 60 годишни.Има сто начина да провериш дали е вярно.А за чакането по 10 години - така беше,ама за Жигули.Имаше други марки за които не се чакаше толкова.Е,те бяха същите боклуци.Общо взето с колите беше трагедия.За пътуване в чужбина хептен.За дивия запад пък въобще не пускаха.За това и социализмЪТ си отиде.Обаче общият стандарт и сигурност на 90 % от населението беше по висок.Това е факт,които сегашните 10% богаташи грижливо отбягват.И те така.

    Коментиран от #98, #133

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Боби

    6 6 Отговор

    До коментар #96 от "Бай Шиле":

    Е , Шиле , поживял си . Я разкажи тогава за българския Фиат 124 нещо . Защо само в Кореком го продаваха този боклук ? Кога беше 0.18 лв литър бензин и колко беше заплатата тогава

    Коментиран от #101, #134

  • 99 Спас

    12 0 Отговор

    До коментар #80 от "Боби":

    Не Самсунг, а ТОШИБА!!😂
  • 100 Спас

    9 7 Отговор

    До коментар #62 от "Тъп Ватник":

    ЛЪЖЕЦ!!! БЕНЗИНА БЕШЕ 18 СТ. И КЪМ 89Г. СТИГНА 50 СТ. !!!

    Коментиран от #110, #135

  • 101 нафто

    15 0 Отговор

    До коментар #98 от "Боби":

    Бобка,българският Фиат 124 си беше Фиат124,сглобяван в Ловеч.За сведение Фиат124 през 1966г.,беше кола на годината.Така,че тази кола никога не е била боклук.

    Коментиран от #136

  • 102 нафто

    17 0 Отговор
    За сведение цената на бензина се движеше така.До 1972г. беше 20ст.Тогава бях войник-трудовак,защото съм син на враг на народа,но това е друга тема.Та тогава цената стана 36ст. за литър и тези които имаха коли се вайкаха коко скъпо става.Първата кола която придобих през 1977г.,бензина беше 57ст. за литър и така до 1980г. когато стан 80ст. литър.Шест ,седем години след това, закова цена 1 лв. литъра.После повечето от ва вече знаят как се движи цената.
  • 103 Иво

    7 0 Отговор

    До коментар #51 от "Димов":

    Редуктор се казва или изпарител

    Коментиран от #146

  • 104 нафто

    6 3 Отговор
    Като дете,някъде 1960/61г.,си спомням как баща ми плати 25лв. за около 15л. бензин.Имаше такава банкнота на парите до 1962г. Всеки може да сметне колко е струвал бензина тогава.
  • 105 Зайко Байко многознайко

    8 5 Отговор
    Четох и се смях, но поне може да си припомни човек ретроспективно туй , онуй от "хубавото" соцвреме. Вдигнахте ми поне настроението в края на седмицата.Кола на гаэ у нас и особено с гаэов иэпарител эа эимата си е кошмар. Имах една "Пура" W126 с 5 л. двигател от "Мечка" W140 беше направена на гаэ , но с иэпарител, само лятото се караше на гаэ , но беше , като куц кон. Ръчно превключвах на бенэин и тогава политаше! Винаги се сещам эа дядо ми Мъдрият Эаек, той каэваше следното: " Който си има брада и мустаци трябва да си има и гребен да си ги реши"! Ние тук искаме както той каэваше :" С трици маймуни да ловим, не може трябват си бананани"!
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 ха ха

    8 4 Отговор

    До коментар #29 от "чичо":

    Бензина беше 80 ст когато почна петролната криза,след 86 г ...тогава заплатата ми беше 300 лв,а баща ми започна да кара на около 12-15 ст бензин при 150 лв заплата/ 1000 л /,после стана 25до 77 година ,, аз почнах да карам на 50 ст 79 г,левче стана когато Горбачов ни заряза87-88 г...можех да заредя 400 литра...
  • 108 Отново

    6 3 Отговор
    пълно глупости. Вземаш бутилка с гореща вода, изсипваш я върху изпарителя и палиш. Другият вариант е два чая от някоя кафемашина. Когато обаче колата загрее, поне 50-60 градуса, на място, тогава тръгваш.
  • 109 Коментатор

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    През 1988 бензинън е 80 стотинки за литър при минимална заплата 120 лв. Евтино ли е било?
  • 110 Коментатор

    4 3 Отговор

    До коментар #100 от "Спас":

    Това не е вярно. През 1989 литър бензин е бил 1 лев.
  • 111 При

    6 8 Отговор

    До коментар #21 от "Димов":

    соц-а бензинът беше 25ст. Един ден, пак при соц-а, отидох да заредя "москвето" с 2лв. и изненада - бензинът беше вече 1лв. При соц-а ТИ имаше една газостанция на околовръсното до Бояна и имаше 1км. чакащи да заредят. При соц-а ТИ имаше данък за газова уредба и след 15 000км. се изплащаше. При соц-а ТИ околовръстното беше с 2 ленти а не с 8 както е сега. Не искам да чувам за соц-а ТИ!

    Коментиран от #113, #116, #147

  • 112 Злати

    6 2 Отговор
    Това не е вярно. двигателя пали по-добре на газ, Но е важно правилото за вратата на гаража: Палиш, изкарваш и гасиш да затвориш,тогава идва проблема със замръзването това е,първите 5 минути двигалеля не се гаси.

    Коментиран от #114

  • 113 Злати

    5 4 Отговор

    До коментар #111 от "При":

    И това не е вярно,при нас едва сега има 2 станции, а при соца имаше 1 и почти без опашки (живея до морето). Данъци никога не е имало !

    Коментиран от #118

  • 114 Ивко

    6 0 Отговор

    До коментар #112 от "Злати":

    Ти пък и ти! Може ли въобще да си помислиш, че някой ще си изгаси току-що запален двигател, за да затвори гаража? Той трябва да е мега зле в главата и газовата уредба ще му е най-малкият проблем.
  • 115 Изпарител

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Всъщност":

    Изпарителят се охлажда и замръзва защото за да се изпарява течност необходимо да я загрееш до температура при която от нея се отделят пари. Т.е. изпаряването охлажда. Затова ние топлим изпарителя с охлаждащата течност на двигателя. Не е заради това че газта идвала студена от резервоара (бутилката). Между другото така, чрез изпарение на течност, работи и климатикът.

    Коментиран от #157

  • 116 Иван Андреев

    15 4 Отговор

    До коментар #111 от "При":

    При соца нямам представа колко е бил бензина, но баща ми почти не караше Лада-та 1500 Ес. Предприятието беше на 6 км и той ходеше дотам пеш и после така се връщаше. С колата ходехме няколко пъти годишно до София и на море, а един път се качихме и на Шипка. По не знам каква линия и с не знам какво чудо бащата успя да замине за обект в чужбина в някаква арабска държава. Истинско чудо, защото никой не те пуска... По някое време ме дръпна за някой и друг месец при себе си, бях малко момче и тази държава ми се стори много пъстра, забавна, цветна и приятна за живот - японски автомобили, интересни места и хора, магазини, в които е пълно с какво ли не, кока-кола, която си купуваш на улицата от някоя сергия... Връщам се в България и там едно мрачно, сиво, безлично - точно като в концентрационен лагер...
  • 117 Иван

    6 2 Отговор
    Имах Голф 1.8 моно 90 коня с обикновена газова, палеше на -20 на газ без проблем ,след не по вече от минута си потеглях без проблем. Изминах с него 160000 км и съм сменял сам платна на изпарителя 3 пъти на по 40000 км. За тези 160000 км съм изгорил не по вече от 100 литра бензин!!!
  • 118 Слушай

    6 4 Отговор

    До коментар #113 от "Злати":

    тия, които живяхме при соц-а, ане тия, които ти разправят колко хубаво е било. Данък имаше и парите ни изгоряха в очакване на заветната "лада".
  • 119 Васил

    1 6 Отговор
    Новите системи за газ LPI след десетина секунди обръщат на газ там няма изпарител даже няма инжектори връзват се на тези дето колата е излязла от завода. Системата е проста ама и цената е висока между 3-4 бона. Даже на Хюндай К-5 с такава система няма резервоар само на газ.

    Коментиран от #121

  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Ха ха ха

    5 0 Отговор

    До коментар #119 от "Васил":

    Нещо не си запознат,няма да споря.
  • 122 Патили

    6 0 Отговор
    Модератора,напиши защо ми триеш коментара,не съм писал нищо против твоя човек,Б.
  • 123 Патил

    7 0 Отговор
    Има хора който не коментират а се заяждат
  • 124 гост

    6 2 Отговор
    Има хора коЙто не коментират а се заяждат. Има много неграмотни хора.

    Коментиран от #155

  • 125 686

    5 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Ако колата ви е с АГУ, не стартирайте двигателя на газ през зимата.
    Абсолютно верно.Трябва да загрее поне до около 40 градуса и тогава да се мине на газ.
  • 126 адаша

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Перун":

    Благодаря за съвета! Копчето за прехвърляне също е фабрично-нарисувана бензиноколонка. В колата има прекалено много и други наблъскани фабрични щуротий , които ги няма в стандартния модел. Явно по желание на клиента.
  • 127 Гнида

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Димов":

    Газта е течна в бутилката , замръзва при изпарение , сменя си обема и температурата , преминава в друго агрегатно състояние , това е охладителен процес . Та дори и на газ да се пали , поради някакви причини , не е зле да се кара бавно няколко минути или на място да се позагрее автомобила .

    Коментиран от #148

  • 128 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #91 от "Ха ха ха":

    Като искаше да си екологичен, да си беше взем Фиеста 1,1, вместо МЛ 3,5.

    Коментиран от #154

  • 129 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #92 от "Боби":

    240 лева моя. А телевизор се купуваше на 10 години веднъж. Всекидневните ти разходи бяха в пъти по-изгодни от сега.
  • 130 Георги

    6 1 Отговор
    От двадесет години стартирам автомобилите си на пропан- бутан. До ден днешен с редки изключения съм нямал особенни проблеми. От демокрацията до сега големия проблем е бензина. Като се заседи в резервоара, става на сопол и помпата изгаря. Та не питай учените, нека практиката говори.
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "Боби":

    ПърЛене, не пърЖене.

    Коментиран от #138

  • 133 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #96 от "Бай Шиле":

    Няма да те разбере, защото не е живял по него време. Само е чувал от по-старите евро демократи.
  • 134 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #98 от "Боби":

    Фиата беше по-предпочитан от Ладата, но гореше повече.
  • 135 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #100 от "Спас":

    Не си прав. Бензина беше около 0,85 лева през 88 година и след преврата стана лев, после нагоре.
  • 136 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #101 от "нафто":

    В Ловеч правиха Рила - Москвич 408, ама с наше име. Правехме и Булгар Рено, София и още няколко марки с малки серии. А сега коя българска марка кола правим?

    Коментиран от #140

  • 137 Бай Коко

    5 1 Отговор
    Сега ли чак намерихте да го напишете? Че тя зимата мина и замина. Ей големи сте тарикатчета.
  • 138 Боби

    3 0 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Видях . Исках да напиша пърлене , но софтуера го е преправил на пържене
  • 139 Nik

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "БОЙКО":

    Продавай го докато не ти се е строшила скоростната кутия.
  • 140 нафто

    3 3 Отговор

    До коментар #136 от "Гост":

    Правим простотии начело с премиера,ама той прави и пачки.
  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 AMG S65

    1 7 Отговор
    Добро утро на всички Андрешковци, пестите ли, пестите ли, радвайте се че със дребни селски хитринки успявате да надхитрите системата и да не забравите да регистрирате в КАТ смрадливите си АГУ-та

    Коментиран от #144, #156

  • 144 8888

    1 0 Отговор

    До коментар #143 от "AMG S65":

    до механик през 1983г. напи6и каде те озакониха гасавата бутилка.
  • 145 Dacia+LPG

    2 3 Отговор
    Палим с бензинец, газчицата е автоматична! Пей сърце, Dacia е Велика!
  • 146 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #103 от "Иво":

    Не говоря за него.
  • 147 Димов

    5 3 Отговор

    До коментар #111 от "При":

    Бая съчинения си наредил. При соца МИ, на никой не му трябваше газ, защото бензина беше евтин. Газта стана търсена, когато бензина стана злате, след соца МИ. Опашки за газ няма как да е имало, защото колите бяха 10 пъти по-малко, отколкото сега. При соца МИ, до село имаше автобус 2 пъти на ден, а сега има 2 пъти в седмицата. И при соца МИ, се построиха 20 000 км асфалтови пътища, а сега, за 30 години не можаха да направят и 1000 км, че и каквото наследиха от соца МИ, не могат да го поддържат и се руши, и обвиняват отминалият строй, че не им го бил поддържал и сега. Аз пък повече не ща да чувам за вожда ТИ.
  • 148 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #127 от "Гнида":

    Е, тъй де.
  • 149 bdenkov

    5 2 Отговор
    Роден съм 1976 год. През 1962 год. в НРБ има смяна на парите 10:1 със следната хитринка. има купонна система и свободен пазар. купон за подметка-гьон на обувка 1 бр. по- държавни цени. ако искаш повече броя, по- пазарни цени без купон, но 4 пъти умножени по- държавната цена. Има и купон за два метра плат-басма. През 1962 год. има държавен заем - наем на държавата от населението, като се конфискуват спестяванията на хората в банките безвъзмезно в полза на държавата. Земеделската пенсия след 1963 год. е 10 лв и се изплаща в пощата на всеки три месеца 30 лв. Родителите ми са родени 1931 год. Майка ми до преди малко четеше коментарите на монитора. Заплатата на счетоводител, склададжия, магазинер, шофьор на камион през 1964 год. е 55лв. Стига за фотосинтеза. Часници няма.
  • 150 bdenkov

    4 4 Отговор
    До 1972 год. в НРБ няма частни коли, а само държавни. Има изключения за писатели, певци и др. от лъв нагоре. До 1980 год. в НРБ няма автобуси- чавдарки. Предвижването от околностите на София до ЖП завода в София е с влак в конски вагони правостоящ. През 1969 год. се внасят западни капиталистически леки коли частно, но същата година митото при внос скача на 200% или 400 % от цената на колата, като нова. Без значение нова или стара кола. На практика няма внос на капиталистически коли.
  • 151 bdenkov

    5 1 Отговор
    Бензина се измерва в октани или октаново число, а дизела - нафтата в цетаново число. Зил 130-г , ЗИЛ 555 степен на компресия 6,5:1= 65 октана. Мерцедес степен на компресия 9,8:1= 95 октана. Москвич 408 ИЭ степен на компресия 7,5:1= 86 октана. 79 октана е медицински бензин. Керосина - самолетно гориво е 45 октана. В НРБ нямаше безоловен бензин. Бензин А-86 в НРБ през 1988 год. струваше 1,20 лв. През 1985 год . до 1991 год. в НРБ имаше купони за бензин до 10 литра на частен автомобил. Колкото ти разрешът - толкова.
  • 152 bdenkov

    6 1 Отговор
    Заплатата на майка ми през 1982 год. е 100 лв. през 1984 год. е 120 лв. през 1986 год. е 140лв., като счетоводител в кооперация и понеже, коперацията не се води държавно, а частен сектор - кооператив , то в държавният сектор заплатите на счетоводителите са били с 20 лв. по- малки. Татко, като шлосер през 1988 год. взимаше 186 лв. Така пише на служебните бележки изисквани от местоработата за детска градина -38 лв. на месец или от училището. Аз бях Сендовче. До трети клас нямах оценки, а само минава в по- горен клас. Още пазя служебните бележки. Вноската за лек автомобил се наричаше Бордеро и беше в размер на 1500 лв. подарък за държавата - без лихва, без да ги видиш повече тези пари. ДСО Мототехника. На мен ми направиха през 1983 год. вноска за Лада и през 1990 год си изтеглих парите от Бордерото без да видя руска кола. Като разредиш бензин с вода той става червен на цвят. Всичкият бензин, който съм виждал през живота си и в казармата беше червен. Червен от нитритите. Кола нямам. Бабите и дядовците ми са родени от 1895 год. до 1905 год.
  • 153 bdenkov

    6 1 Отговор
    ЗИС-5 пят
    харошая машинка с дървена кабинка
    ври и кипи - лагерите не топи
    автомати нет - манивели пет.
  • 154 Ха ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #128 от "Гост":

    Моля, фиета ти карай, хахаха
  • 155 Ха ха ха

    2 2 Отговор

    До коментар #124 от "гост":

    И кое е неграмотното
  • 156 Ха ха ха

    4 1 Отговор

    До коментар #143 от "AMG S65":

    Ти май завиждаш, е това сме Българите,
  • 157 Ха ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #115 от "Изпарител":

    Нещо не си запознат
  • 158 Смешко

    1 1 Отговор
    Супер безмислена статия.
    Имам пасат 92-ра не е вкусвал бензин от поне 7 години.
    BRC изпарител е 100 лева.
    Сменяш го на 3-4 години и си пееееееш.


    "Игнoрирaнeтo нa тoзи aлгoритъм e грубa грeшкa. Ocвeн тoвa e дoбрe дa пoддържaтe нивo нa бeнзин в рeзeрвoaрa нaд пoлoвинaтa oт oбeмa му. Нe ocтaвяйтe кoлaтa бeз бeнзин, дoри и прeз лeтнитe мeceци, кoгaтo "пaлeнeтo" нa гaз e пo-приeмливo, нo cъщo нe e прeпoръчитeлнo." -------- БОЖЕ, БОЖЕ...........................
  • 159 хо ха

    0 0 Отговор
    аз вече около 10 години без 1 зима когато беше много студено 1 месец карах на бензин понеже на гас скочи разхода двойно си карам само на гас и бензин изобщо не съм сипвал. дано резервара да не се е пробил и на помпата да са и здрави платната.