15 Март, 2023 11:56 42 249 82

Основни предимства на колите с АГУ

  • агу-
  • пропан бутан

Значително по-евтиното гориво кара много хора да преминат от бензин на пропан бутан, но монтирането на АГУ има и още предимства

Основни предимства на колите с АГУ - 1

Интересът към автомобилните газови системи с пропан бутан винаги е бил голям у нас, но в последната година тенденцията е още по-осезаема. Все повече собственици на превозни средства се замислят за преминаване към АГУ. В същото време обаче все още има много собственици на автомобили, които отказват идеята да преминат на задвижване с пропан бутан, вярвайки, че преобразуването на автомобила е твърде скъпо. Има ли наистина полза от инсталирането на АГУ, ви приомняме сега.

Какви са предимствата на инсталирането на АГУ? Използването на пропан бутан, като гориво за бензинови двигатели осигурява редица предимства, основните от които са:

разходите за гориво са намалени (в някои случаи над 50%);
количеството токсични емисии в атмосферата е много по-малко;
двигателят работи по-тихо;
увеличава се моторният ресурс на двигателя с вътрешно горене;
в условията на студен старт масленият филм не се отмива от стените на цилиндрите.

Освен това автомобилната газ съдържа значително по-малко примеси в сравнение дори с най-качествения бензин. При използване на това гориво, натоварването на запалителните свещи и катализатора намалява. С една дума, предимствата от използването на газова система са повече от недостатъците.

За какво ще трябва да похарчите пари, когато инсталирате АГУ? Основните елементи на разходите за собственик на кола, който реши да преобразува превозно средство на газ са:

цената на самата газова цилиндрова система;
цената за услугите на сервиза, който ще се занимава с монтажа и настройката на оборудването;
цени за последващо обслужване и такива при необходимост ремонт;
регистрация на АГУ.

Що се отнася до цената на оборудването, тя може да варира. Формирането на ценовия етикет се влияе от поколението на системата, репутацията на марката производител и характеристиките на комплекта.

Продуктите на най-добрите марки ще струват повече от, например, "no name" АГУ-та. Но в името на справедливостта си струва да се отбележи, че качеството на първите и вторите е несравнимо. В допълнение, много европейски производители в рамките на едно и също поколение предлагат АГУ с различни конфигурации, което също се отразява на крайната цена на продукта.

Различни са и цените на сервизните услуги. Но тук бихме искали да отбележим, че е много опасно да се доверява такъв сериозен въпрос като инсталирането на газ на автомобил на гаражни работилници или несертифицирани сервизи. Прекомерната икономия може да доведе до бързо износване на системата, неикономично потребление на газ и най-лошото - опасност от изтичане на газ.

Всички разходи, свързани с инсталирането на АГУ през 2023 година варират в деапазона 1200 - 2200 лв.. Но дори ако бюджетът ви в момента не го позволява - това не е причина да се откажете от идеята за АГУ. Особено ако изминавате над 15 000 километра годишно с вашата кола.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 121 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дистрибутора

    124 21 Отговор
    Предимствата на АГУ са безспорни, има и няколко недостатъка, но като цяло ползите са повече.
  • 2 ЮМЗ

    117 54 Отговор
    То всяко нещо има предимства и недостатъци.Само дизела няма предимства освен когато е монтиран в трактори и селскостопанско техника.
  • 3 Васил

    42 109 Отговор
    Да бе реглаж на клапаните всеки 40К километра ако колата не с хидравлично много евтино изгорели катализатори гърнета и икономията отива на вятъра.

    Коментиран от #28, #50, #62

  • 4 Знайко

    50 63 Отговор
    Мирише ми на реклама и платена рекламна статия, а не на обективна статия. Коректно е да се говори едновременно и за предимства и за недостатъци. Тази статия говори само за предимства.

    Твърденията: "разходите за гориво са намалени (в някои случаи над 50%);
    количеството токсични емисии в атмосферата е много по-малко;" - не отговарят на истината

    Относно разходите в лева на 100 км за гориво от опит мога да кажа, се променят постоянно и понякога много рязко. След една години газта може да се окаже по-скъпи от бензина. Случвало ми се около 2002 година, когато газта поскъпна рязко и се оказа, че цената на бензин и газ е еднаква. Случи се и миналата 2022 година, когато на бензин беше по-евтино отколкото на метан. Относно токсичните газове, според мен между газта и бензина няма голяма разлика. Бензина отделя малко повече СО2 и малко по-малко вода. Бензинови двигател е оптимизиран за бензин, а не да пропан бутан. За оптимизиран на пропан бутон трябва да е с по-висока компресия. От екологична точка според мен няма нито предимства, нито недостатъци. И двете горива пропан-бутан и бензин са нефтопродукт, т.е. екологичния им отпечатътък е нефтен.

    Няма как автомобил оптимизиран фабрично в супер лаборатории да работи на бензин. Да работи по-екологично на газ настроен от недоучилия бай Пешо от кварталния сервиз.

    Относно чистотата на газа като автомобилно гориво също не съм съгласен. Газовата ми уредба имаше филтър и не можете да си представите какво по-голем

    Коментиран от #6, #8, #23, #27, #68

  • 5 ККК

    34 20 Отговор
    Пак ли претоплени манджи!? Абсолютно безсмислена статия - за пореден път!
  • 6 Знайко

    29 56 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    Няма как автомобил оптимизиран фабрично в супер лаборатории да работи на бензин. Да работи по-екологично на газ настроен от недоучилия бай Пешо от кварталния сервиз.

    Относно чистотата на газа като автомобилно гориво също не съм съгласен. Газовата ми уредба имаше филтър и не можете да си представите какво по-големи боклучи бяха задържани в него в сравнение с бензиновия ми филтър.

    От моят 10 годошен опит преди време мога да кажа. Да по-евтино е, но не е чак 50% по-евтино. Но пък е по-скъпа подръжката на две горивни системи на един автомобил на бензин и та газ. Също така мога да щажа, че на бензин колата е по-мощна и по-приятна за каране.
  • 7 Селянин

    63 5 Отговор
    Най -голямата икономия-пеш колкото щеш!!! Свикнеш ли по цял ден да въртиш ключа и волана икономия няма!!!

    Коментиран от #9

  • 8 Орт

    36 7 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    Разхода като количество се увеличава с един,два литра,но като погледнем цената на бензина и цената на газта икономията в средства е значителна.Преди години смятах,че сумата за едно газова се избива на приблизително 10000 км.Разбира се сега газовите уредби са малко по скъпи.А за екологична гледна точка газта е съставена от пропан-бутан т,е С3-С4,а бензина отС8до С16 всеки може да сметне къдес се отделя повече СО СО2
  • 9 Селянина с колелото

    27 8 Отговор

    До коментар #7 от "Селянин":

    Освен пеш има и други начини за икономично и екологично предвижване. Другата полза е че спокойно пийваш няколко ракийки и пак се прибираш с колелото. Освен в селата и в градовете е много удобно, но ... въпрос на манталитет. Може би по-важно е да се "покажем" ...
  • 10 Дарвин

    66 10 Отговор
    карам на газ, смяна на мембраните в изпарителя ми струва 50 лв.(веднъж на 5години) отне ми 45 мин. има и два филтъра единия 12 другия 2 лв(сменям ги с всяка смяна на маслото) друго до сега не е сменяно 10 години
  • 11 оня с магарето

    40 6 Отговор
    няма нужда от коментиращи, които ги е срам да карат на газ
  • 12 Владо

    59 11 Отговор
    Карам всичките си коли на газ от 30г.от газта по добро НЯМА .На нафтова печка бих се качил само ако е служебна. Първата газова уредба я донесох от Русия някъде беше 1990г.
  • 13 0000

    33 67 Отговор
    Всеки месец минавам около 5000 километра с колата и няма да сложа газова просто защото не искам! А и е кощунвство да сложа газ на легендарния V6 Busso двигател! Като нямаш пари за поддръжка и каране на подобна кола си взимаш някоя 1.0 въшка и караш, а не да вземеш някоя V6 или V8 и да сложиш газчица да е по-евтино

    Коментиран от #14

  • 14 Аааааа

    62 10 Отговор

    До коментар #13 от "0000":

    Е на това му се казва плоско изказване!
    Ортак на парите ми ли ще ставаш? Туй се карали така, онуй онака......а на баба ти хвърчилото?
    Всичко е простичко: от целесъобразна икономическа гледна точка, силно препоръчителна е инсталацията на АГУ!
    А подобни на тоя, дебилни мнения лишени от аргументация, поглеждайте с насмешка и никакво доверие.

    Коментиран от #29

  • 15 Йоско

    24 41 Отговор
    Бях на газ преди 20 години
    Изгорели клапани,смених клапаните,продадох колата.
    И съм на дизел.
    Когато дойде ерата на водорода,ще съм на водород,но газ,NEVER!

    Коментиран от #58

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Вод Кобозки

    16 4 Отговор
    Моля учтиво автора да ми обясни какво има предвид от написаното:
    "увеличава се моторният ресурс"

    Коментиран от #63

  • 23 555

    49 2 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    Карам две коли с разход извънградско
    Рено Канго 1,6 /16V разход 8/100 пропан-бутан
    Сеат Леон 2,0/16V разход 6/100 дизел
    Какви са разходите за гориво всеки може да сметне с цените на бензиностанцията.
    Цял жвот съм карал на пропан-бутан ( над 35 г. ) и цената на бензина и газа никога не са били еднакви - дори не са се доближавали.
  • 24 Пропуснали са

    27 2 Отговор
    едно много важно предимство. Когато двг работи черпи гориво от бутилката,а тя охлажда багажника. Така като стигна морето веднага мога да отворя студена биричка ...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Многознайно

    26 5 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    "Няма как автомобил оптимизиран фабрично в супер лаборатории да работи на бензин. Да работи по-екологично на газ настроен от недоучилия бай Пешо от кварталния сервиз."
    Ами газовата уредба също е проектирана в суперлаборатория да работи на бензиновите двигатели ...
  • 28 Димитър

    20 8 Отговор

    До коментар #3 от "Васил":

    Васко, карай си голфчето единичка, дизелче с изгоряло масълце и си вярвай, че си Супермен или доктор Йоткер, ако искаш!
  • 29 Димитър

    15 3 Отговор

    До коментар #14 от "Аааааа":

    Засилих се сами отговарям на тоя, но ти изчерпа почти всичко. Остана само да му кажеш комплексар и педал.
  • 30 ТеслАта

    15 15 Отговор
    Гледам, тука всякакви "разбирачи" са се изказали. Аз има само един въпрос: Тия гениални инженери в милиардни автомобилни компании защо до сега не са направили ВСИЧКИ коли с ДВГ да работят на газ, а ни мъчат с бензин и дизел.

    Коментиран от #35, #37, #51, #57

  • 31 с опит

    22 6 Отговор
    Сменил съм 12 лични и малко повече служебни автомобили. Били са всякакви и бензинови малолитражки и дизеляци и премиум коли на бензин и нови и стари и истината е следната - по-добро от газта няма! Има недостатъци, като най-големия е по-малко багажно пространство и по-ниската мощност (аз лично това "върви еднакво както на газ, така и на бензин" не съм го видял никъде). Ако уредбата не е монтирана както трябва може да се появят и други дребни неудобства. НО, ако е слагана от човек, който разбира и уредбата е качествена, е възможно с години да не правите нищо по нея. За повече от 2 милиона километра не ми се е случвало да правя двигател заради газта! Реглаж клапани, да но със сигурност не на всеки 20 х.км, но това си е задължително за всички, без значение с какво гориво се кара.

    Коментиран от #77

  • 32 Дядо ви КуРтИ От Село ПиПеРкОвО

    12 6 Отговор
    Единственото предимство е ,че автомобила е по-икономичен от финансова гледна точка...Други предимства ,няма....

    Коментиран от #53

  • 33 Коко

    14 16 Отговор
    Предимства по ниски разходи за горивото...
    Недостатъци
    По ниска мощност.
    По малко багажно отделение.
    Доста често оборотите играят...
    Клапаните заминават след35-40хил км
    Бензиновите дюзи изсъхват,и доста често трябва да се ходи на ултра звук...
    Май недостатъци станаха много....

    Коментиран от #34, #36, #52, #64

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 бакши

    12 7 Отговор

    До коментар #33 от "Коко":

    Предимства по ниски разходи за горивото...малко ли е? Ако мога от точка А до точка Б да стигна за 2 лв., защо да стигам за 5?
    Недостатъци
    По ниска мощност. - да
    По малко багажно отделение. - да
    Доста често оборотите играят...глупости
    Клапаните заминават след35-40хил км - пълни глупости..те такситата всеки месец сменят клапани
    Бензиновите дюзи изсъхват,и доста често трябва да се ходи на ултра звук...виж горната точка
    Май недостатъци станаха много...тц

    Коментиран от #38, #67

  • 37 оня с коня

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "ТеслАта":

    а бензина и дизела ше го пием ли!!!

    Коментиран от #41

  • 38 Шомпи

    12 7 Отговор

    До коментар #36 от "бакши":

    Точно клапаните заминават от газта...
    Не ми говори глупости,и 90% от такситата редовно минават за реглаж на клапаните, особено корейските и японските автомобили...

    Коментиран от #43

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 ТеслАта

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Петко":

    Мисля, че е точно обратното.
  • 41 ТеслАта

    2 2 Отговор

    До коментар #37 от "оня с коня":

    Сега газта "дишаш" ли я?
  • 42 ТИРбушон

    10 3 Отговор
    И двете ми коли са бензин и не съм си и помислял да им слагам газ. Когато въртях 50000 на година си струваше, но сега за 15000км не. Всеки си знае. Решението може да бъде обосновано икономически.
  • 43 бакши

    26 4 Отговор

    До коментар #38 от "Шомпи":

    Елантрата й отварях двигателя за сефте на 450х.км. На Сонатата на 840 х.км, да...840 х.км. Преди тази имах друга Соната, която беше на метан и заради метана смених клапани на 350 х.км. След това махнах метана и сложих газ и докато ортака не е тотализира на 490 х.км не е имала проблеми. Това са факти, па вие разправяйте чути истории и легенди.

    Коментиран от #49

  • 44 умен

    14 10 Отговор
    Забравяте най-големият минус. За коли с АГУ е забранено паркирането в закрити паркинги. Това ,че никой не го спазва, е до време., докато не гръмне някоя.
  • 45 Личен опит

    6 2 Отговор
    Преди години газта падна на 40стотинки и реших да сложа газова уредба - Ловато - на една служебна Лада. След 40 000км само на газ, се наложи да ремонтирам ДВГто (заминаха сегментите и започна яко да харчи масло), направих ремонт като ми поставиха всичко което става от Фиат, Ланча или Алфа - бутала, сегменти, клапани, шлаиф на блок и т.н.
    Изминах след това около 200 000км пак само на газ (зимно време паля на бензин и после обръщам на газ), не пипаше маслото, двигателя цъкаше като часовник, мощност като на бензин (беше подадено колкото може газ да влиза без да се дави колата) - при мен гореше 11,5...12л/100км, при аналогични лади на познати с газови уредби 9,5...10л/100км, но постоянно все нещо им се налагаше да регулират и донастроят.
    Един пияница се натресе в мен и продадох колата на цигани , които обикаляха по селата и изкупуваха агнешки кожи - те колко км са изминали не знам, но чат пат съм ги засичал през годините, все спираха и ми изказваха благодарности за Ладата, че нямали никви ядове с двгето и газта.
    После взех дизелов автомобил (така се случи, беше по-запазен , км доказуеми), разход 6...7,2л/100км. Изминати към 380 000км от мен - двигателя не пипаше масло, но протече от гнпто, сваляне, ремонти, после обучение на помпата та колата да я разпознае, че е нейната, после протече от маркучите за излишното гориво, смяна на всички такива последва, даже и тези по периферията. После се зададоха проблеми с дюзи и т.н. - продадох колата.
    Следващата кол
  • 46 Руслан

    15 1 Отговор
    Карам на газ от 2002г. Вече трета кола. 1.8Т двигател. Харчи 12 градско и 9-10 извънградско. Разхода на бензин и газ почти не се различава като количество, максимум 0,5л на 100км. Минавам средно 20000км. на година. С последната кола съм минал над 90000км. и не съм имал никакъв проблем. Сменявам двата филтъра на газта и свещи на 60000км. NGK iridium LPG. Колата работи перфектно!

    Коментиран от #56

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Крайчо краев

    8 7 Отговор
    Газта има само едно предимство.Цената на бензионстанцията - нищо друго, а и това може да е до време ,като гледам само се чудят какво да измислят , за да вдигнат цената.
  • 49 🐝🐝🐝🐝🐝

    8 1 Отговор

    До коментар #43 от "бакши":

    На бакшиши не вярвам...
    Тия глупости може да ги говориш на пиацата пред другите бакшиши...Всичките се хвалите как минавате по 1юилион км без ремонти...Ама действителноста е съвсем различна...
  • 50 47 годишен

    5 18 Отговор

    До коментар #3 от "Васил":

    Колега, личи си , че си карал на газ и имаш представа(като мен) , за разлика от повечето разбирачи пишещи тук.
    Даже на всеки 20 000 км задължително ти регулират клапаните(срещу пари , разбира се) на нова кола , докато е в гаранция и е с газ - пример - Дачия с фабрична газ от завода- на всяка смяна на маслото (20 000 км или 1 година , което настъпи първо) регулират и клапаните.АКо откажеш - край на гаранцията. Това от личен опит го казвам , ако някой нещо... Свещи трябва да се сменят доста по-често , гърнетата са вечно пълни с вода и се пробиват , катализатори горят, ламбда сонди заминават по-често. Да не говорим , че у нас никой не слага система за смазка на клапаните , а на острова -на абсолютно всяка кола с газ се слага такава система - представлява резервоарче със смазка, помпичка и още няколко неща. Карането на газ няма никакъв смисъл - същите пари ги даваш , но и за ремонти. Евентуално за 5-6 литрови мотори , може да има неква икономия. Но хората се успокояват , като дават по-малко на бензиностанцията.... и си мислят , че им е по-евтино.

    Коментиран от #55, #73

  • 51 Месла

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "ТеслАта":

    Бензина и дизела ги има заради колите.
    Ако ги няма колите, камионите и тракторите, какво ще го правят петрола ?
    Мислиш ли, че някой ще го допусне това ?

    Коментиран от #59

  • 52 Чимбо

    17 1 Отговор

    До коментар #33 от "Коко":

    Карам близо 300000 км на газ и клапани не съм сменял, само съм я карал да ги регулират на 2 пъти и не защото съм усещал да има нужда, просто такова е предписанието дори да се кара на бензин само.
    Ако ще слагаш газова уредба, първо трябва да провериш колата подходяща ли е.
    "Бензиновите дюзи изсъхват,и доста често трябва да се ходи на ултра звук..."
    Някаква пълна глупост е това, на всяко палене колата загрява на бензин.
    "Доста често оборотите играят..." При лоша поддръжка и на бензин ще играят, при добра и на газ ще са равномерни.
    За багажното отделение - от 365 дни в годината в които карам колата, дали има и 5 в които да ми трябва целия обем на багажника ..
    Та май минусите са напълно оправдани, за който не рине парите с лопата.
  • 53 Бай бай

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Дядо ви КуРтИ От Село ПиПеРкОвО":

    Това е единственото предимство и единствената причина да карам на газ. Друга не ми и трябва.
  • 54 Ацо

    6 8 Отговор
    Изумителни глупости! Предимството е само в цената,защо тогава на колите със фабрична газова им дават по малка гаранция?!? Освен това не всеки ДВГ понася газ,основно заминават клапани заради по сухото горене и генерация щото от конденза отзад тече водичка ха,ха! Иначе за бедняци като нас е добре ама като думне главата язък за спестеното!
  • 55 Хунху

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "47 годишен":

    И на 74 да станеш все тая
  • 56 Бръммммм

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Руслан":

    Туй шъ фъй първата кола дето на бензин и газ гори еднакво....ся туу дафеното е явно бензинЯ пъг газовото + 15-20 %. пък директната онжекция е още по-голяма веселба...само да не напишеш, че кат зарешдаш връщаш на колонката хе хе
  • 57 Мдаааммм

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "ТеслАта":

    Точно така зададен еъпросът доказва, че съществуването на медузите милиони години без мозък дава надежда на доста хора.....

    Коментиран от #60

  • 58 Рфрейтора

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Йоско":

    Ние па в казармата имахме печкар-:))))))
  • 59 ТеслАта

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Месла":

    Интересно, защо ли в момента е много модерен напънът да се произвеждат и карат електрически коли. Даже има някакви прогнози до 10г. да не се произвеждат ДВГ. Та ти ми кажи какво ще го правят петрола.
  • 60 ТеслАта

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Мдаааммм":

    Точно така формулиран отговорът ти гарантира това съществуване.
  • 61 Бате Иво

    1 2 Отговор
    Газ генератор брадчед
    Палиш кюмбето хвърляш цепеници и караш
    Свършваш горивото все тука там ше посъбереш малко съчки
    Между другото аз доколкото знам има дизелов и бензинов ДВГ
    Напоследък и някакви миксери пуснаха
    Не съм вярващ ама пази боже нещо такова около теб
    Ве осем атмосферно
    По възможност Хеми
    Демек със сферична горивна камера
    За бензина говоря
    Дизел без изгъзици
    Никакви предкамери
  • 62 1234

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Васил":

    Имах бмв 520и ,150 коня,1997 година,карах го 180 000км.на газ,след това го продадох ,тои е навъртял още 280 000км.двигателя не е пипан, казвам за тази коло защото за нея знам,кара се само с хубави масла,Аз когато я купих беше (уш)на 180 000,
  • 63 Психo от Курило

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Вод Кобозки":

    Прочети цялата статия! Под изречението което цитираш има обяснение, което е абсолютно вярно:
    "в условията на студен старт масленият филм не се отмива от стените на цилиндрите." Бензина отмива маслото, газта - не!
  • 64 Психo от Курило

    9 0 Отговор

    До коментар #33 от "Коко":

    Вече 313 000км съм навъртял на Полото, все на газ,клапани не съм сменял. Пишеш щуротии, защото така си чул от бай Ставри-майсторчЕто. Има известна опасност за клапаните при японските коли, защото газта гори с малко по-висока температура, а се знае че японците ползват доста "тънки" клапани. За тях е измислено решение -система за предпазване на клапаните и тя е препоръчителна най-вече за Хонда.

    Коментиран от #66, #72

  • 65 Карал съм на газ 4 години

    6 8 Отговор
    и предимства няма освен че по малко пари се дават за гориво. Недостатъци: свещи на всеки 10к километра, гърнета, кабели прегледи на газова уредба и тем подобни уж дреболии ама като се сумира ... файда от газ няма освен ако не е фабрична

    Коментиран от #71

  • 66 с опит

    16 3 Отговор

    До коментар #64 от "Психo от Курило":

    Човек, и да си говориш файда няма, Няма как да убедиш никой. Остави ги да си карат печките и дизеляците и да дават по 30 лв. за 100 км. и да вярват на някакви легенди, така ще има по-малко навалица на газ колонките. Аз лично съм се отказал. Факт е, че никой който е карал кола с качествена газ не иска да чуе за друго. Имам приятели с възможности, които не ги бърка колко струва бензина, единия дори си купи Тесла наскоро и въпреки това имат и по една кола на газ, която ползват ежедневно. Анти газаджиите се делят на две групи - едните ги е страх, че бутилката щяла да гръмне, другите ги пере снобарията и смятат, че сипвайки газ се принизяват до простолюдието.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Читател

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    След като не виждаш разлика в горенето на безнин и газ, си задай въпроса "Защо има газови уреди (на пропан/бутан), които са за вътрешна употреба. И ако нямаш адекватен отговор на този въпрос, съм съгласен на експеримент. Ти и аз - затворени в идентични помещения. И изгаряме по 2 литра - ти бензин, а аз - пропан-бутан.
  • 69 Сашо

    4 12 Отговор
    Не си слагайте газ! Много е вредно за колата!

    Коментиран от #70

  • 70 Читател

    9 0 Отговор

    До коментар #69 от "Сашо":

    Кажи ми го пак, с над 330 000 км на газ съм :) И ако знаеш колко основни ремонта на двигателя не съм направил... и колко двигателя не съм сменил... :)
  • 71 Читател

    5 0 Отговор

    До коментар #65 от "Карал съм на газ 4 години":

    Даже... много си карал със свещите. 10К пробег е прекалено много! Трябваше да 1250 км. макс. да си сменяш :)
    Е, аз съм идиот и ги сменям на 30 000 км. като карам със свещи за 8 лв./бройката :) ЦРВ2.
  • 72 Читател

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "Психo от Курило":

    С настоящата си Хонда ЦРВ2 съм вече със 125 000 пробег. Тази простотия за "смазване на клапаните" е тотална глупост. Една капка, която капва на 8-9 секунди, ще "охлади/смаже" клапани, които при 3000 оборота извършват 12 такта в секунда!... знаеш ли кога? :) Това "смазване/охлаждане" на клапани, не е инженерно решение. А маркетингово. Правя реглаж на клапани на всеки 40 000 км. Това е.

    Коментиран от #80

  • 73 46 годишен

    5 3 Отговор

    До коментар #50 от "47 годишен":

    Много си прав колега. Това 600 лв./икономия на 10 000 км. - не си струва. Дали ще сипвам 8/100 бензин по 2.5 или 10/100 по 1.2 газ - разликата е нищожна. За 100 000 км, я спестя 6000 лв., я не. А за 200 000, колко съм направил - тия 12 000 лв. са нищо. за 7 години. С тях и без тях в банковата ми сметка - все тая. А за 200 000 пробег, ако знаеш какви ремонти не съм направил - ще се учудиш. Карай на бензин. Така е много по-добре.
  • 74 Роби

    2 5 Отговор
    Никакъв смисъл от уредба на пръдня!
  • 75 Истината

    3 0 Отговор
    Купувам си кола за 4-5хил. (горе-долу запазена) .,карам я на газ 80-100хил.,спестява пари колкото за следващата и я хвърлям за скрап, никакви сериозни ремонти. Е, сега не са 4-5 хилядарките, а 6-7 за кола в същотот състояние, но и икономията е по-голяма.
  • 76 Крайчо краев

    2 5 Отговор
    На газ в момента е най-евтино, няма спор,но не се знае до кога.А и недостатъци много.1во слагате си бомба в колата.Вече 2ри мой колега губи семейството си заради газ.Отива да плаща на касата докато се зарежда ,избухва и става най-лошото.2ро ако карате 200кс кола на газ тя няма повече от 150кс.Като стане като метана, газта да стане колкото бензина ще започне масово да се махат газовите.
  • 77 Боян Янакиев

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "с опит":

    Аз пък правих ремонт на двигател заради АГУ!При спукване на голяма мембрана на изпарител,газта надува в охладителната система и пръсна главен мъркуч(на магистрала с 140км/ч),докато спра явно духна гарнитурата,която я смених след 2 години,защото след инцидента нямах проблем(смених мембраната на изпарителя и гръмналото водното съединение ) и карах близо 2 години,но явно пробива в гарнитурата от много малък се увеличи с времето и се наложи да свалям глава!
  • 78 Да живее Русия

    1 1 Отговор
    Само малоумник може да напише подобна статия!
    Цитирам, Увеличава се ресурса на двигателя,става по-тих🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Единственото предимство е , че караш по-евтино и пак е спорно, защото ако караш малко, примерно по 10 000 кмна година
    До като избиеш газовата уредба и е време да сменяш колата
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Психo от Курило

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Читател":

    Не е смазване, а при изгаряне на течността се понижава с малко температурата. Това е на теория, не съм ползвал, само съм чел за това нещо. Мненята са от крайно отрицателни до много положителни. Има такива системи, които работят заедно с рейката и впръскват на всеки такт. Факт е, че за тези над 300 000км , ако карах на бензин разходите щяха да са ми двойни.
  • 81 Икономия ,ама не съвсем.

    0 1 Отговор
    Имах пасат 2,монтираха му газова вярно икономия ,но не съвсем ,защото правят далавери със съотн.на пропана ,и бутана ,и колата си гори повече ,отделно още 1,2литра отгоре ,като е на газ,отделно год.преглед по скъп ,отделно още една смяна на филтър(за газта ),проблеми с газовата са редки но не изключени,,отделно конденз по гърнетата ,и може се наложи смяна ,да не говоря за риска, че се возиш с бомба,....и тъкмо си мислиш че си на голяма далавера ,и хоп ти изгори бенз.помпа ,и на двете коли на газ ми изгоряха ,че не са евтини.И накрая тъкмо си викаш на далавера съм ,и хоп 300 лв, за подмяна на бутилката(пиша коментара 2023г)Така че не минавате ли мин.15хил.км на година ,не си слагайте бомба в колата ,и таралеж в гащите!!!
  • 82 И освен всичко ....

    0 2 Отговор
    ......колата ви на газ става по мудна.И не искам да слушам за митове от рода на ....,,Няма разлика ,и колата си дърпа както на бензин ,или пък гори колкото литри на бензин ,толкова ,и на газ ,,......Оставете тези песни любовНИ,и слезте малко на земята фенове родНИ!!!