2 Февруари, 2021 14:04 20 016 25

Шофьорски грешки, вследствие на които бушоните "изгарят"

  • автомобили-
  • съвети-
  • бушони

Колкото по-бързо токът стопи металната част на бушона, толкова по-надеждно е защитена електрическата верига. Но има и друга страна на медала

Шофьорски грешки, вследствие на които бушоните "изгарят" - 1
Снимка: Shutterstock

Автомобилните бушони са необходими за предпазване от претоварване на електрическите вериги в превозното средство. Следователно излизането от строя на един или повече бушони може да доведе до неприятни последици. Знаете ли обаче, че немалко шофьори горят предпазителите, без дори да знаят.

Нека започнем с малко теория. Автомобилните бушони са направени от олово, алуминий, калай и сплави, покрити в повечето случаи с пластмаса. По-добрите предпазители са тези с по-бързо време за реакция.

Колкото по-бързо токът стопи металната част на бушона, толкова по-надеждно е защитена електрическата верига. Но има и друга страна на медала. Прекомерната чувствителност на предпазителите води до важни изключвания на бордовото електрическо оборудване в неподходящи моменти.

Несертифицирани джаджи

Статистиката показва, че най-често гори предпазителят на запалката. Това се дължи на факта, че водачът свързва джаджи, като радар детектор, зарядно за смартфон или компресорче за помпане на гуми, а голяма част от тези консуматори на енергия не са сертифицирани и бързо изгарят електрическата защита.

Лятна течност за чистачки през зимата

Ако "пръскалката" на ветроупорното стъкло спре да работи през зимата, това също може да означава, че един от предпазителите не работи. Факт е, че лятната течност за чистачки замръзва в студа, като по този начин електрическият мотор се затормозява , прегрява и бушонът изгаря за да го предпази.

Замръзнали чистачки

Можете също така неволно да изгорите бушон ако чистачките ви са замръзнали върху ветроупорното стъкло и ги включите. Ако техните гумени ленти са замръзнали на стъклото през нощта, не ги включвайте веднага, защото това може да предизвика скок на напрежението и респективно - изгаряне на бушон.

Миене на двигателя

Миенето на двигателя също е опасно, затова много производители изобщо не препоръчват водно почистване на моторния отсек. Ако по някакъв начин водата проникне в кутията с предпазители, не може да се избегне късо съединение. Често предпазителите могат да изгорят, когато се опитвате да запалите колата, когато е седяла дълго време без да се използва.

Разменени клеми

Ако по грешка размените клемите на акумулатора, ще се получи ефект, наречен „обръщане на поляритета“. Така че, с голяма степен на вероятност, повечето предпазители ще изгорят.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    36 0 Отговор
    Написаното е вярно, но това е малката беля. По-добре да горят бушони, отколкото друго
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 На днешния празник това

    25 0 Отговор
    „Обръщане на пляритетa"звучи много cekси😇ваш eлтън джон😇

    Коментиран от #15

  • 5 ГалактСтопаджия

    6 5 Отговор
    На двутактовите не им пречи поляритета. Пример: корабните двигатели. Така Вартбурга ще праши със 100 назад.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Експерт

    9 32 Отговор
    НОВИТЕ АВТОМОБИЛИ СА С ТАБЛО С БУШОНИ В КУПЕТО И НЕ ИМ ПРЕЧИ МИЕНЕТО НА ДВИГАТЕЛ! НЕКАЧЕСТВЕНИТЕ ЕФТИНИ АВТОМОБИЛИ СА С НЕКАЧЕСТВЕНА ИЗОЛАЦИЯ НА КАБЕЛИТЕ И НЯМА ГАРАНЦИЯ СРЕЩУ КЪСО СЪЕДИНЕНИЕ ПРИ ИЗМИТ ДВИГАТЕЛ!!! ТОВА СЕ ОТНАСЯ ЗА ЕФТИНИТЕ ЯПОНСКИ, КИТАЙСКИ И КОРЕЙСКИ БРЪКМИ!
    ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ ОТ СРЕДЕН КЛАС НАГОРЕ НЯМАТ ТОЗИ ПРОБЛЕМ!!!

    Коментиран от #11, #13

  • 10 нафто

    16 1 Отговор
    За това са бушоните,да горят,а не скъпите части.
  • 11 бензино

    29 4 Отговор

    До коментар #9 от "Експерт":

    Машала "експерте" ,че сложи японските и корейските автомобили в класа на еФтините бракми.
  • 12 До “експерта”

    30 3 Отговор
    Експерте, продължавай със земеделието и не коментирай автомобили, че много се излагаш.
  • 13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    20 3 Отговор

    До коментар #9 от "Експерт":

    Така ги слагат в купето,че трябва цялата пласстмаса отпред под таблото да свалиш и да бъркаш....бъркаш ,вадиш...Според мен е правилно да са в двигателен отсег и добре сложени в хубава и лесно сваляема и слагаема кутия

    Коментиран от #20

  • 14 Гост

    5 7 Отговор
    Ако електромоторчето работи на празен хода как ще прегрява бе Радко?
  • 15 Бай Шиле

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "На днешния празник това":

    Браво пич! Много ми хареса.
  • 16 Бахур Бахуров

    13 3 Отговор
    Как съ обръща поляритет, кът инътъ дупкъ е по голяма от дръгута

    Коментиран от #17

  • 17 направо

    7 4 Отговор

    До коментар #16 от "Бахур Бахуров":

    Изгорел ти е бушона.

    Коментиран от #23

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 dan

    12 5 Отговор
    Казва се предпазител.
    Бушони се наричат едни определени хора!
  • 20 Коментара

    6 4 Отговор

    До коментар #13 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    На първото ми Ауди (98г) бяха в купето, на супер удобно място. На настоящата ми кола дори не знам къде са, но не ме и интересува, ако стане нещо си има хора за това.
  • 21 qwerty

    3 9 Отговор
    това за боцкането на радар детектор в запалката е несериозно. повечето автомобили, произведени след 2008-9г имат изход 120V, така че нищо няма да изгори
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "направо":

    Не му е изгорел. Клемите на акумулатора са с различен размер. Няма как да ги размениш.

    Коментиран от #24

  • 24 ттт

    9 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Имам молба! Не подценявай глупостта! Преди време лично бях свидетел, как един "майстор" успя да навие щуцер М27x1,5 в Тръбна резба G3/4. Хванал една тръба метър и двайсет за рамо на ключа и вика "егати и скапаната резба".
  • 25 Нона

    2 3 Отговор
    Браво Факти!
    Прекалено Тъпа статия!