19 Март, 2021 09:44 6 339 9

Продава се шестколесна амфибия от Втората световна война

  • амфибия-
  • втората световна война-
  • търг

Превозното средство е служило в британските въоръжени сили

Продава се шестколесна амфибия от Втората световна война - 1

Военната амфибия на GMC, носеща обозначението DUKW е произведена през далечната 1943 година. Сега екземпляр от нея е е обявен за продажба на търг, организиран от известния аукцион Bonhams.

Превозното средство, което е служило в британските въоръжени сили по време на Втората световна война, е било предназначено за транспортиране на войски и товари. Оцелялото копие се оценява на 18 000 - 20 000 паунда .

Продава се шестколесна амфибия от Втората световна война

GMC DUKW е създаден от инженери на General Motors заедно със специалисти от Sparkman & Stephens. Общо са направени 353 военни амфибии, които са постъпили на въоръжение в британските въоръжени сили. Това копие е изпратено в 19-та въздушнодесантна ескадрила на Кралския транспортен корпус през юни 1943 г.

Шестколесното превозно средство е проектирано да превозва товари по суша и вода с тегло до 2 300 килограма или 24 военнослужещи. Амфибията се задвижва от 4.4-литров двигател GMC Model 270 с мощност 91 конски сили. На сушата DUKW се движи със скорост от 80 километра в час, а по вода можеше да се движи със скорост от шест възела.

Продава се шестколесна амфибия от Втората световна война

Дали тази амфибия е взела пряко участие във военните действия, не е известно. През 70-те години амфибията, оцеляла след Войната, е прехвърлена в музея на Кралския транспортен корпус във Великобритания.

Преди продажбата цялото гориво е източено. Освен това продавачът заявява, че потенциалният купувач ще трябва да възстанови частично превозното средство. По време на търга за GMC DUKW организаторите планират да получат сума от 18 000 до 20 000 лири.

Продава се шестколесна амфибия от Втората световна война


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СвръхАз

    33 2 Отговор
    Каракачана да се самосезира
  • 2 DIESEL

    34 0 Отговор
    В дизелчето е истината, потапяш го целия, само един шнорхел нагоре да взима въздух и пердаши всичко. Не е като новите таралясници, да капне капка някъде и изгорели 5 компютъра...

    Коментиран от #5, #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Илон Мъск

    12 1 Отговор
    Дайте ми го да го направим на електрокар!
  • 5 Прав си

    13 4 Отговор

    До коментар #2 от "DIESEL":

    но ако у нас му сипеш от "марешката" нафтица както казва Филип(бричката),чупят се дюзите после помпата и мотора отива в кофата.

    Коментиран от #6

  • 6 Hellish

    16 1 Отговор

    До коментар #5 от "Прав си":

    На това 4.4 с 91 коня свинска мас да му сипеш пак ще върви братче. 40-те през военно време горивата са били толкова зле, че не е истина.
    Ще му се види като мехлем Марешката нафтица.
    Това не е някой комънреил с финни дюзички които да се задръстват. При тая машина се налива с маркуча в цилиндрите
  • 7 ВЕЛИК Е

    5 0 Отговор
    БОКО И ТОВА НЕ Е ПОСТРОИЛ НО МОЖЕ И ДА МОДЕРНИЗИРА АРМИЯТА С НЕГО !
  • 8 Алфа Ромео

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "DIESEL":

    Сигурно ли е че е дизел, доколкото видях не се споменава дали е дизел или бензин.
  • 9 Патето Яки

    3 0 Отговор
    шкембе войводата ще го купи за армията