Австралийската група за производство на графен си партнира с учени от Института по биоинженерство и нанотехнологии към университета в Куинсланд, за да разработи иновативни батерии на основата на алуминий и графен. Според разработчиците новите батерии превъзхождат широко използваните литиево-йонни батерии в почти всички отношения.
Алуминиево-графеновите батерии не се нуждаят от използването на редки метали. Такива батерии не горят, издържат на колосално напрежение, както и на широк диапазон от работни температури. Скоростта на зареждане на иновативните батерии, които вече се сравняват със суперкондензаторите, е 60 пъти по-бърза от тази на съвременните батерии на литиева основа. Освен това те са в състояние да задържат три пъти повече енергия и освен това са по-евтини.
Батериите на базата на алуминий и графен могат да допринесат за доста по-бързото развитие на електрическите превозни средства. Австралийската компания планира да изведе иновативния продукт на пазара още в края на тази година. Първоначално обаче производството ще започне с малки батерии „монети“, предназначени за търговска употреба. Производството на батерии за електрически превозни средства е планирано за 2024 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 !!!?
Коментиран от #7, #8, #15
10:13 26.05.2021
2 Чашата е на половина празна
Коментиран от #6, #11
10:13 26.05.2021
3 7532
10:14 26.05.2021
4 DrivingPleasure
Коментиран от #9, #53
10:30 26.05.2021
5 ФЕН
10:33 26.05.2021
6 !!!?
До коментар #2 от "Чашата е на половина празна":
Ами сложи си оловно-цинкова батерия от преди 10 години...!!!?10:35 26.05.2021
7 другари
До коментар #1 от "!!!?":
Там не е имало болшевизъм, все пак.Коментиран от #16, #23
10:43 26.05.2021
8 Doni Brasko
До коментар #1 от "!!!?":
Правилно казваш, работят някъде. 12 години тук се краде безогледно, не се работи. За да се работи трябва да се създадат условия. Тук мутрите не знаят, че трябва да се дават пари за наука, за иновации. Тук мутрите знаят, че ттябвс фа се съроиКоментиран от #10, #17
10:44 26.05.2021
9 Този път по принцип си прав
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Технологии за батерии много, като измислят нови всяка седмица, но едно е да направиш прототип, а съвсем друго е промишленото им производство. Обаче е въпрос на време, някоя от тези технологии да позволи бързо и евтино масово производство, което коренно ще промени играта на енергетиката и автомобилния транспорт, които така или иначе започнаха промяната дори с наличните литиево-йонни батерии. Необратима промяна, колкото и да не ти се вярва. Някоя нова технология просто ще направи промяната по-бърза. Коя от всички ще е тази технология само времето ще покаже.11:04 26.05.2021
10 !!!?
До коментар #8 от "Doni Brasko":
Ами искай от Черепа да прави научни открития в неговия концерн "Тука има, тука няма". Нали затова искате да го върнете на бял кон от "изгнание" !!!?Коментиран от #12
11:19 26.05.2021
11 куку руку ку
До коментар #2 от "Чашата е на половина празна":
Припомни си, че преди това бяха никел-метал хидридните... с ефекта "памет".11:50 26.05.2021
12 Мнение
До коментар #10 от "!!!?":
Пиявици гробарски! И да се гърчите и да се превивате, пътя на тиквата ви от тук насетне е право към ЦСЗ!!!12:02 26.05.2021
13 графен
Само че за пореден път искам да напомня на журналистчето, че няма по-бърза скорост. Има ПО-ВИСОКА такава. По-бърза е колата, ракетата, мисълта и пр.
Явно последното не е най-бързото при тия т. нар. автори.
12:13 26.05.2021
14 инженерче
Аз съм на мнение, че технологията за ефективна батерия отдавна е в сейфовете на хората, които взимат решенията в тази индустрия. Изчаква се подходящият пазарен момент. Ще ви дам пример в проектирането на хардискове, сега SSD. Когато на пазара са актуални капацитети 2-5ТБ, в лабораториите успешно рабоят капацитети 10-20 ТБ, умишлено не се пускат на масовия пазар. Същото важи и за процесорите, видеокартите и други видове 'железа"
12:27 26.05.2021
15 Димов
До коментар #1 от "!!!?":
Всеки с проблемите си. Ако не си излекуваш държавата, няма технология, която да те отърве от паразитите. Те ще полазят всичко ново, ще го превземат и покварят.13:56 26.05.2021
16 Димов
До коментар #7 от "другари":
Още колко века ще се оправдавате с болшевизма?Коментиран от #18
13:57 26.05.2021
17 Димов
До коментар #8 от "Doni Brasko":
Тук не е предвидено да се развива наука и да се правят иновации. Слезте на земята. Вече сме партньори на евроатлантиците. При тях не ни е отредено да сме на господарската маса. Ние ще сме инкубатор за евтина работна ръка, която ще мечтае да емигрира на запад, заради нарочно поддържаната нищета в страната ни. Тук ще е кош за отпадъците на ЕС, като ще горим опасни боклуци в ТЕЦовете си, и ще плащаме на запада да ни пращат бракуваните си коли, вместо да харчат пари за рециклирането им. Естествено, ще сме крайно доволни от това ни съжителство, защото на масата ще има сервирана рикия и тришия, а по ТВто ще дънят 4алга на поразия. Толкова му стига, на мент.ално ощетеният при.мат.Коментиран от #19, #20, #21, #52
14:02 26.05.2021
18 гост
До коментар #16 от "Димов":
Ми за съжаление половин век болшевизъм стига за поне 5 века изоставане !! Щото другите са отишли поне толкова века напред !!! Виж само любимата ти Раша , "победителката" и победената Германия !!! Не 5 ами 50 века няма да я стигне , просто мисията невъзможна !! За САЩ няма да сравнявам , щото там не време , ами космически портал няма да им стигне !!Коментиран от #25, #26, #43
16:19 26.05.2021
19 Иван
До коментар #17 от "Димов":
Ти за при.мат ли се вземаш ?Коментиран от #27
16:19 26.05.2021
20 гост
До коментар #17 от "Димов":
И не знам за какво "изоставане" плещиш !! България никога не е била по-добре отсега и българите по-богати от сега !! И това само се увеличава , дори при положение , че бившите шумкари опитаха почти всичко за тия 30 години , само дето не са гръмнали Козлодуй от яд , че народа не ще и да чуе повече за "братска Раша" , хахаха !!! А представи си след още 10-15 години , когато ще управляват хора родени след 1990 година , просто "социализъм " и Раша ще са забранени думи , хахах !!Коментиран от #24, #28
16:48 26.05.2021
21 ДС на НРБ
До коментар #17 от "Димов":
Типична мисъл на човече с мишкарско самосъзнание. Ако чакаш някой друг да ти надроби попарата, цял живот сух хляб ще преглъщаш!Коментиран от #30
17:45 26.05.2021
22 бай Даньо
18:31 26.05.2021
23 кажи ве наркоман
До коментар #7 от "другари":
Дрога, там като е имало свутла демокрация, що стартираха манипулацията ковид?! А да зачекнем ли в близкото или по-далечно минало каква демокрация е имало?19:01 26.05.2021
24 точна така шорошче
До коментар #20 от "гост":
Затова няколко милиона избягаха от България, щото ставаме все по-добре!Коментиран от #32, #35
19:05 26.05.2021
25 Димов
До коментар #18 от "гост":
Виж откъде поеха лошите комундета страната ни, и какво постигнаха за 25 години. Поеха я разрушена от бомбардировки, след две световни войни, три национални катастрофи, с калдаръмите и калта по улиците на София. С глада и мизерията, след непосилните репарации, заради погрешният избор на натресените ни монарси, за страна в конфликт, който не ни е засягал. За 25 години лошите комунисти направиха детски градини и училища във всеки град и село, да можеш ти да се научиш, да пишеш глупости сега. Построиха болници, развиха медицина, която беше безплатна за всички, а в родилните домове израждаха по 180 000 българчета на година (през 50-те години), докато сега едвам се раждат по 60 000, и повечето (като тебе) не са българчета. Пак те, лошите комунисти и омразните болшевики, построиха електроцентрали и развиха енергетика, от която и днес ползваш електричество. Издигнаха заводи, да има къде да работят вашите, че да ти осигурят дом, храна, нормален живот, за да порастнеш един ден такъв пле.вел, че да плюеш по всичко, което те е направило човек. И пак лошите комунисти построиха цялата ни пътна мрежа, която днес вождът ти не може дори да й направи маркировка, като хората, без да се изтрие от първия дъжд. Но, това бяха лошите комунисти. Сега, добрите демократи ще ти вземат по 100 лв винетка на година, за да си дрънкаш колата по разбитите магистрали на вожда, ремонтирани повторно, преди да е завършил първият им ремонт. Строят не беше добър. Липсваха много неща, но каквотоКоментиран от #29
19:11 26.05.2021
26 Димов
До коментар #18 от "гост":
Липсваха много неща, но каквото успяха да съградят, сегашните само го обикалят и не знаят какво да го правят. Затова само отдават на концесия. Какво да ти обяснявам, като тогава си бил само една голяма ракия и дяволит проблясък в очите на ба6ta си.19:11 26.05.2021
27 Димов
До коментар #19 от "Иван":
За тебе говорех, 4иста4о на лордовски кле.кала. Разпозна ли се в описанието? Да не те засегнах, нещо, че ми рипаш на гюрултия?19:15 26.05.2021
28 Димов
До коментар #20 от "гост":
Това вожда ли ти го каза бе, кер.ке.не3 не0.перен? Видял си ти Богата България, ама през ******. Я погледни статистиките от ЕС, на кое място е България по доходи на населението, по стандарт на живот, по показател на раждаемостта, по смъртност, по ниво на корупция, по нищета, по депресия сред населението, дори по замърсяване на околната среда и въздуха? Я сравни производителността ни през соца и жалките ни добивчета сега. Аз съм живял тогава и знам какво може да се произведе в България, защото съм го виждал. Бил съм в него време. А ти си се и3люпил последните 20 години и си мислиш, че 300€ заплата и 150€ пенсия са несметни богатства. Търкай си там, посудата в закусвалнята, в Норвегия, и не ми обяснявай неща, за които само си чувал нечии фъфления на пиана глава.Коментиран от #31
19:23 26.05.2021
29 гост
До коментар #25 от "Димов":
Тия можеш да ги разправяш на баба си и на дружките в партийния , пардон пенсионерския клуб !!!!! Откъде "поеха" капиталистите Германия след войната и къде я докараха след 45 години ??? И то при като по поръчка огледалното ГДР под "мъдро" болшевишко ръководство ?? Остави ГДР , виж победителката . след 70 години с ТРИ ПЪТИ по-малка икономика и поне десет пъти по-ниски доходи и стандарт на живот !! А за България примера е същия с Гърция , преди шумкарите по-малка икономика от България , след тях 5 ПЪТИ по-голяма !!!! Шумкарите са направили нещо само в промитите ви безродни мозъци , всеки нормален човек ще ти каже , че това е най-лошия период в историята на България и то мнооого мека казано !!Коментиран от #33, #34
19:28 26.05.2021
30 Димов
До коментар #21 от "ДС на НРБ":
МухАл! И сухият хляб през него време беше по-сладък, от боклуците, с които те тровят сега. Но явно си петокласник с много малка мишка и голяма лала, та няма как да си ял хляб от него време. Колкото до попарата ми: на свободна практика съм от 17 години. Сигурно защото чакам някой друг да ми я надроби. Ти по-добре се погрижи за твоята попара, че сега и хляба ти не е хляб, и водата ви е от канализацията, а за сиренето.... да не ти обяснявам, че ще минеш на тревица.19:29 26.05.2021
31 гост
До коментар #28 от "Димов":
ЕС е съюз на НАЙ-БОГАТИТЕ държави в света !!! Дори най-бедна в него България е по-богата от 80 % от държавите в света !! Включително от любимата ти Раша с ТРИ ПЪТИ по-ниска минимална заплата и още толкова по-ниски пенсии !! Знам че ви е яд , но хората не са слепи !!!Коментиран от #36
19:32 26.05.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Димов
До коментар #29 от "гост":
Не гледай Германия. Ти не си германец и нямаш самосъзнанието на германец, за да се сравняваш с него. Ти си 3лобен, завистлив и устат. Само си оправдаваш дереджето с неща, които са минали и заминали отпреди 30 и косур години. Вече 30 години капитализмът ти дава възможност да сиизкараш достатъчно пари, че днед вече да си купиш Тесла. Ама не - нещо не става. Стигаш само до ягодоберач в Англия. Спокойно, всички некадърници се оправдават с делата на прадядо си.Коментиран от #37
19:34 26.05.2021
34 Димов
До коментар #29 от "гост":
Ти затова ли избяга от България? Защото е богата и всичко е цветя и рози? Когато се върнеш, да работиш тук и да плащаш данъци тук, тогава имаш право на коментар. Сега си безпочвен и голословен.Коментиран от #40
19:38 26.05.2021
35 гост
До коментар #24 от "точна така шорошче":
Ще повторя , щото трият когото не трябва !!! ТА казах знаеш ли колко щяха да избягат при тато , ако не се стреляше на границата ?? ВСИЧКИ , освен шумкарите и доносниците , ти си избери от кои си , ако не си щял да бягаш !!!Коментиран от #38
19:38 26.05.2021
36 Димов
До коментар #31 от "гост":
Аз нямам любима Раша. Оправи си малко класациите, че да не става тъпо.19:39 26.05.2021
37 гост
До коментар #33 от "Димов":
Ало модераторите , моя коментар го изтрихте за нищо , а тия простотии не , да ви кажа ли какви сте ??Коментиран от #39
19:40 26.05.2021
38 Димов
До коментар #35 от "гост":
Е, сега бягат и при бато. Без да стрелят по границите, че то и граници вече нямаме. Харизаха ги на едни югоизточни съседи.19:40 26.05.2021
39 Димов
До коментар #37 от "гост":
От кое точно се засегна?19:41 26.05.2021
40 гост
До коментар #34 от "Димов":
Ми не знам кой ти е казал , че някъде съм бягал , май само за самоуспокоение ги плещите тия глупости , ама не помага , хахаха !!Коментиран от #41, #42
19:41 26.05.2021
41 Димов
До коментар #40 от "гост":
Нали сам се похвали, че си в Норвегия. Не ми се извъртай.19:44 26.05.2021
42 Димов
До коментар #40 от "гост":
гост, нямам вземане-даване с тебе, че да те обиждам. Просто не знаеш как да говориш нормално с хората. А това, че учиш дядо си как да кашля, си е отделна наглост. Говори само за неща, които си минал лично и имаш конкретен опит с тях. Останалото са приказки от сорта на "тати каза" и т.н.,Казвал съм ти и преди, че следя развитието на МРЗ и ръстът на цените, и съм стигнал до извода, че колкото сме били богати/бедни преди, толкова сме и сега.
Конкретен пример: през 1985 г ние си купихме тристаен, тухлен апартамент, 86 кв, за скромната сума от 23 000 лв. Тогава МРЗ беше 120 лв. Можеш да провериш, че не лъжа и не спекулирам. Та, този апартамент се равняваше на 192 тогавашни МРЗ.
Днес апартамента ми струва ПОНЕ 120 000 лв, което при 610 лв МРЗ прави около 197 сегашни МРЗ. Както виждаш, разлика преди и сега в цените на жилищата няма. Но има разлика в други цени, като например 4 лв парно за цял месец, и го дънех на макс. Водата я помня жълти стотинки за кубик.
Нито си забогатял от тогава, нито си станал по-добре. Просто така ти е казал някой и много те е излъгал.
19:53 26.05.2021
43 Димов
До коментар #18 от "гост":
Като ще гледаш чуждия двор: Чехите не бяха ли социализъм като нас, преди? Сега защо са по-напред от нас? Защо там никой не се оправдава със строй, отпреди 30 години?Коментиран от #44, #45
20:01 26.05.2021
44 Северозапад
До коментар #43 от "Димов":
За разлика от нас чехите си запазиха всичко от времето на соца, и го модернизираха. А, и една несъществена разлика от нас - от 1990 досега имат 27 ефективно осъдени министри, плюс един премиер и десетина прокурори!Коментиран от #49
20:50 26.05.2021
45 гост
До коментар #43 от "Димов":
Чехословакия , щото това беше "социалистическата" , Полша и Унгария НИКОГА , ама никога не са били като нас , поредната неграмотна опорка на шумкарите , тире дебили !!! И в трите държави НИКОГА не е отменяна частната собственост , включително на земята !! НИКОГА не е имало национализация на земя и принудително вкарване в ТКЗС !!! Включително имаше търговия на ЧАСТНИ фирми , макар и малки със западни такива !!! И никога и никой , дори от техните загубени комунисти не е предлагал да стават 16 републкика , напротив воюваха до кръв със долното азиатско племе за независимост !! И точно затова още тогава имаха в пъти по-високи доходи от България !! И най-важното , тези държави преди червената чума векове наред са били част и то по-богатата от една "бедна" държава Австро-Унгария , а не на Османска империя , а после за малко да станем на Руска такава !! И нищо от соца не са запазвали , просто още 90 година пуснаха западните фирми и си оправиха положението !! Няма НИТО ЕДНА голяма фирма в тях , която да не е собственост или свързана със европейски , основно германски такива !! И две трети от икономиката им работи за тях ! И още много подробности мога да изброявам , ама за какво , като промитите болшевишки мозъци не могат видя нищо друго , освен опорките на Кремъл !!Коментиран от #47, #48, #50
01:42 27.05.2021
46 Q2z
03:48 27.05.2021
47 Димов
До коментар #45 от "гост":
Поредните нед0мислени и непроверени твърдения. С каква частна собственост ми се оправдаваш, като ви върнаха земите преди 30 години, и единственото, което направихте със земите си беше да ги продадете още 90-те години, за стотинки, или да ги отдадете за рента? Мър3и ви да гледате, ама частна собственост искал?! Ти обработвал ли си земя, че приказваш? Създавал ли си фирма от нищото? Грижил ли си се за продукция, производство? Търсил ли си пазари? Борил ли си конкуренция? Давал ли си заплати? А омотавал ли си се целият в ипотеки и заеми, че да вържеш счетоводството, да не фалираш? Кога си се занимавал с частна собственост? То, да не е като по филмите? Много приказваш, но опорките ти са все на гола фантазия, без капка личен опит.И да ти е ясно! През 80-те години и в България имахме дребни, частни производители, които се занимаваха предимно с производство на ишлеме. Бяха зачислени към някое предприятие и го снабдяваха с това-онова за нуждите на производството му. Питай някой, който е живял тогава.
А строят в Чехия си беше все социалистически. Целият соц лагер беше под един строй, но при някой беше по-лек, при други по-тежък. То и при демокрацията е така. Едни демократични държави живеят по-добре от други. Но Франция и Швеция са социалистически страни, а са по-добре от демократичните държави в Европа. Така че, не е соца виновен за нищетата в България. Просто на нас ни пробутаха менте демокрация, която си беше чист пладнешки обир. Аз самият скачах по площадите
08:59 27.05.2021
48 Димов
До коментар #45 от "гост":
Аз самият скачах по площадите и виках "кой не скача е червен", като никога не съм бил партиен член, преди това, и не харесвах много неща в него строй. Но дългоочакваният преход се оказа просто схема, с която тарикатите обраха де-що има за крадене, а народа си мислеше, че и тук ще е като по филмите. Какво да ти обяснявам? Само ми губиш времето и повтаряш неща, които не си виждал, ама си мислиш, че били така.08:59 27.05.2021
49 Димов
До коментар #44 от "Северозапад":
Точно казано! Можехме и ние да запазим производствените мощности, като само ги пехвърлим от планова икономика, към пазарна такава. Да, хубаво върнаха частната собственост, но тя е за хора, които искат да изкарват пари с труд и акъл. А при нас повечето собственици се оказаха дребни тарикати, и не искаха да се грижат за производство и бизнес, а искаха набързо да спечелят. Още помня, как съседи и познати си разпродадоха върната собственост и си вложиха парите в банки, че да живеели от лихвите. Тогава лихвите бяха много високи, но и инфлацията беше жестока. Подписвхаме договор за работа на хубави пари, а докато дойде време за първа заплата, с нея купуваш две баници и литър боза, и няма за друго. И тези хора не отчитаха този факт и естествено загубиха всичко придобито, само за година. Тарикатите на деня възседнаха властта и се въползваха от лековерието на хората.А чехите излязаха по-умни от нас. Трябваше и ние да направим това, което направиха и те. Но кой ли ни е питал, какво искаме да направим. Убеден съм, че съдбата на държави, като нашата, се диктува отвън и тук не се решава, а се следват заповеди.
09:09 27.05.2021
50 Димов
До коментар #45 от "гост":
И при нас имаше търговия със западни фирми. Аз, например, съм работил в завод, който беше част от комбинат, където произвеждахме среднотежка техника за Италия. Имаше и такива, имаше и за СИВ. Имахме и страхотна земеделска продукция. Но най-голямото ни перо бяха две неща: преработка на руски петрол и производство на оръжие за страни от третия свят. Ей тези две неща бяха пресечени от НАТО и западните страни, и почнахме да гълтаме вода. Донякъде сме си воновни и сами, защото загубихме и подкрепата на съюза, заради онази глупост с въ3р0дителния пр0цес. Имаше серия от комплексни събития, които се струпаха по едно и също време, а нямаше нито един с акъл, който да намери начин, да излезем от ситуацията.09:25 27.05.2021
51 Дизела
Коментиран от #54
09:43 27.05.2021
52 Йо Несбьо
До коментар #17 от "Димов":
Инкубатор за евтина работна ръка казваш... Точно това не може да е вярно, защото България намалява с милион за 20 години. Това не може да продължава до безкрай - сега 30% от населението на страната е от хора над 40 години. Т.е. след 20 години тях просто няма да ги има, а новите на тяхно място също са все по-малко, което означава, че и на Запад няма кой да отиде да им работи. Още 20 години и тук ще останат 4 милиона - деца, възрастни, пенсионери. На Запад пък тече усилен процес на автоматизация и роботизация.За да беше прав, щеше да е нужно Западът да насърчава българската раждаемост и в същия този Запад да не внедряват индустриални роботи.
10:01 28.05.2021
53 един
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Ти по-добре земи та си поизлъскай сегашната кола и я вкарай в един музей , че само след 10 години ,само там ще има такива таралясници с ДВГ. Ако пък си с некое умрело ТДИ - евала- още по-голяма услуга ше направиш на въздуха дето го дишаме. Шото гашниците с умрели ТДИ-та с изкормени катализатори и филтри- те тия ни отровиха въздуха. Изхвърлянето на катализатор и филтъра за сажди трябва да се наказва с конфискация на колата и глоба поне 1000 лв. Малко да се разредят тия умрели , изхвърлени от Европа дизели.Коментиран от #56
11:33 31.05.2021
54 един
До коментар #51 от "Дизела":
Как се уреди да караш ТИР? Как се почваше работа в международния транспорт?. Айде тия приказки на младежите пред блока. На 55 съм и много добре познавам и предишното и сегашното време.За да си добре през соца имаще три възможности - яки връзки за да се уредиш некъде-я Балкантурист, я СОМАТ Видин, я некое митничарче. 2-та възможност- да крадеш от там дето работиш -масово явление по онова време. И третата- единствената честна - към края на соца се яви възможност да гледаш кокошки носачки. Моя баща се хвана (живеехме на село и имаше условия за тва) и аз му помагах.Робски труд - сутрин се става в 4:30. за 2 години изкарахме пари ,колкото струваше един апартамент (и малко повече даже) в големия град до нас. Да ама пък имаше жителство тогава - тка и не можахме да си купим апартамент ,щото не ни дадоха жителство. После инфлацията изяде парите и готово. Така че - както ти казах- тия врели некипели ги разправяй на младежите пред блока - какъв рай е било.
Коментиран от #55
11:47 31.05.2021
55 Гост
До коментар #54 от "един":
За 2 години сте изкарали пари за апартамент с честен труд. Сега какво трябва да работиш, че да изкараш за един апартамент само за 2 години? Министър, премиер, президент или някой скубач на еврофондове?18:13 31.05.2021
56 Гост
До коментар #53 от "един":
Прав си за катализаторите и изхвърлянето им, но след 10 години каква кола си мислиш, че ще караш самият ти?18:14 31.05.2021
57 Иво
15:04 07.08.2022