През 1966 година е световната премиера на Subaru 1000 - първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни Boxer двигатели са основен стълб на марката Subaru.
Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните Boxer двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е емблема за Subaru от 1972 година до ден-днешен.
От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20.4 милиона Boxer двигателя. Сега, последната разработка обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2.5-литров Boxer двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение).
В Boxer двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това, според японците, са най-добрите условия за идеален баланс на масите.
Освен това тези двигатели от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите на марката. Още нещо любопитно е, че без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела - Symmetrical AWD, което отличава марката вече почти половин век, не би било възможно.
От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила, което е в полза на балансираното, неутралното и безопасно поведение при шофиране.
Сега тези двигатели се електрифицират, чрез система e-BOXER. В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на Boxer двигателя и на системата за задвижване Subaru си е поставил за цел до 2030 г. 40% от неговите продажби да бъдат на хибридни. Вълнуващи перспективи, с които значително се намаляват вредните емисии, като същевременно се запазва основната цел на характерното за Subaru удоволствие от шофирането и предимствата за безопасност на легендарното симетрично задвижване на всички колела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Alf
Коментиран от #20, #32
12:14 02.08.2021
2 Auto
Коментиран от #4
12:15 02.08.2021
3 механик
Коментиран от #5
12:16 02.08.2021
4 Жеко
До коментар #2 от "Auto":
Те са вече Тойота! Вече вадят модели без 4х4. Фуджи Хеви Инд наравиха избор.12:24 02.08.2021
5 незнайко
До коментар #3 от "механик":
Когато не се сменят навреме, наистина гарнитурите избиват . Но това е единствения можеби недостатък ! Трудния ремонт вече е на всички нови коли .12:25 02.08.2021
6 Пламен
12:27 02.08.2021
7 .......
Коментиран от #22
12:33 02.08.2021
8 Лаици
12:39 02.08.2021
9 6A13TT
12:55 02.08.2021
10 Ники
15:46 02.08.2021
11 Д фен
16:03 02.08.2021
12 попа
16:57 02.08.2021
13 ТРОШАЧА
18:19 02.08.2021
14 Този
Коментиран от #30
22:31 02.08.2021
15 5884
22:34 02.08.2021
16 0000
23:30 02.08.2021
17 Subi
Коментиран от #18
02:16 03.08.2021
18 0000
До коментар #17 от "Subi":
Абе който е ремонтирал по-знае.става дума за една чуплива тоалетна с тънка и ръждясваща ламарина и пишман трансмисия.Ай няма нуждаКоментиран от #19
04:48 03.08.2021
19 Гладна кокошка
До коментар #18 от "0000":
Просо сънува! Гроздето е кисело приятелче! Четиридесет години карам Subaru,-та имам няколко! Всичите вървят без проблеми редовна профилактика! Почнал съм с Москвич 1360 не си и чувал!? Имал съм всякакви талиги! Гроздето е "кисело"07:23 03.08.2021
20 куку руку ку
До коментар #1 от "Alf":
Бъркаш боксер с ванкел и Субару с Мазда!07:25 03.08.2021
21 Кристо
Коментиран от #23
08:00 03.08.2021
22 33333
До коментар #7 от ".......":
Хайде бе, колко Субарута си поддържал? Колко ти е излязло?08:23 03.08.2021
23 Д фен
До коментар #21 от "Кристо":
рано ти е още за оценка09:34 03.08.2021
24 fen
10:16 03.08.2021
25 дидо
Коментиран от #26, #28
11:50 03.08.2021
26 Точно и ясно написано
До коментар #25 от "дидо":
Точно и коректно написано, имам приятел с аутбак какво ли не му смени главини,лагери,гарнитури,свещи постоянно и автомата прави и,пак си е същото.11:21 04.08.2021
27 VW boxer i BMW boxer за мотори са
20:29 05.08.2021
28 От де знаиш бе
До коментар #25 от "дидо":
Караш крачна тротонетка и не знаеш как се сменя гумата и? Нямаш представа от коли! Карай си с твоя ник! Гроздето е кисело, ако знаеш какво казва един по-горе Точно и ясно написано! Хахахааа23:35 06.09.2021
29 блаблабла
21:53 18.01.2022
30 А1111
До коментар #14 от "Този":
audi не си имал09:39 30.01.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Знайко
До коментар #1 от "Alf":
Айде без градски легенди, плс! OUTBACK 2002 3.0 H6 208 коня, даже с гуми ТOYO Open Country AT+ 215/65/16 със скорост 110 на темпомат ми дава 12-12.5 литра газ на 100 км пробег. Имам си и копче POWER ако глезльовци като теб се опитават да ме изпреварват, че после да ми бият спирачки преди всяка лека кривка! Иначе съм съгласен , че разхода на 2.5 двигатела е над 13-14 литра на същото каране но той все пак е САМО 154 коня! И малко цифри- купено за 5000 лв, 2000 газов инсжекцион с най-бързите дюзи и електромагнитен омаслител на клапаните и 520 лева гумите , общо около 8000 лв. Карам го 7 години без да съм пипал нищо по двигателя и сменям само консумативи, шарнири и биалетки. Нека да са мъки пък аз да си летя със 100, да не чувам двигателя и шума на вятъра и да минавам през гърбиците с 60. Много е гадно ,да!!!10:37 03.04.2023