10 Март, 2022 16:30 34 199 81

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

  • tir-
  • камиони-
  • проблеми

Не им се ядосвайте, водачите им нямат вина

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя - 1

Огромните камиони са неразделна част от трафика във всяка страна, те доставят всички стоки, които купуваме всеки ден. Но това не ни пречи да не харесваме камионите. Ето защо.

Движат се бавно

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Тези огромни машини превозват десетки тонове товари, да не говорим за извънгабаритните такива. Причината за бавното им движение е съвсем разумна - такава маса не само се ускорява бавно, но и се забавя много бавно, плюс това, че по пътя винаги има завои, в които трябва да се вместят. Безопасността на движението трябва да е на първо място, така че не се ядосвайте, а разбирайте шофьорите на камиони.

Техните обрати и завои заемат целия път

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Шофьорите добре познават своите камиони, техните размери и радиус на завой. Но дори и това не е достатъчно за извършване на такива маневри като "обратен завой". Най-тежко е положението в града, по тесни улици, а и при лоши климатични условия, като лед или сняг на пътя. Да, задръстването поради обпръщащ камион може да вбеси водачите на леки коли, но това не е по вина на шофьорите на камиони.

Когато се изпреварват, дълго време заемат две ленти

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Както бе споменато по-горе, скоростта на камионите е ограничена, така че ако един шофьор на камион реши да изпревари друг, тогава маневрата може да се забави. Леките автомобили са оставени да следят маневрата в опашката и в очакване на края на това действие.

Идват в града

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

По целия свят градските власти правят всичко, за да намалят броя на тежкотоварните камиони в града. По принцип всички те се разтоварват в складове в покрайнините на градовете, откъдето лекотоварните превозни средства вече доставят стоките до магазините. И все пак е невъзможно напълно да бъдат премахнати от града и с това също трябва да се примирим.

Зареждат дълго време

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Да стигнеш до бензиностанция, където всички колонки са пълни с камиони или специална техника, е най-лошото нещо, което може да се случи на закъсняващ за работа жител от някое предградие, например. Обемът на резервоара на големите камиони, дело на европейски компании (Scania, Volvo, DAF, Renault) е почти един тон, естествено те прекарват много повече време на бензиностанцията, отколкото малка кола.

Вредни газове

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Когато се приближите, особено до по-стар камион, трябва да имате готовност да затворите прозорците, в противен случай интериорът на колата може да се напълни с аромата на изгорелите газове от дизеловото чудовище. Да си в задръстване зад такъв камион също е не е най-голямото удоволствие.

Те са много шумни

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

Ако имате нещастието да живеете близо до магистралата или ако пътувате с кола и нощувате в крайпътен хотел, тогава вие лично ще чуете тези звуци. Камионите са много шумни при и по време на движение, и когато работят на място. През деня не е толкова забележимо, но посред нощ, ако не сте свикнали с тези звуци, определено ще се събудите.

Обширна сляпа зона

Защо TIR-овете дразнят всички на пътя

През нощта и при лоша видимост този проблем става още по-осезаем. Малко вероятно е да не забележите приближаването на камиона, но шофьорът му често не вижда колите, които се опитват да го изпреварят. Струва си да се обмислят огромните "слепи зони" на тежките камиони. И не само при изпреварване, но и когато самите те са пред вас. Колкото по-голям е камионът, толкова по-малко контрол има водачът му над видимостта встрани и отзад. Проблемът не е в шофьора, а в ограничените възможности на страничните огледала.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 84 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Коментар

    38 23 Отговор
    Всичко опира отново до "отговорните" институции (кавичките са потеже такива в БГ няма)!

    Сутрин и вечер в определени часове е нормално шофьорите да са по-изнервени, защото бързат за работа. Естествено по същото време тръгват и доста тираджии (както и на малки камиони)?!
    И става един трафик, да не ви разправям!
    Съвсем лека регулация може да реши до голяма степен проблемите!
    Ограничават движението на тежкотоварни автомобили в определени часове и готово!
    Или пък отделят тежкия трафик по едни пътни артерии, а лекия по други!!!
    Все има начини, но не и за БГ!!!

    Коментиран от #27, #33, #42

  • 5 Отсечката на смъртта

    47 2 Отговор
    Пропуснали са да добавят отсечката на смъртта Бяла-Русе.
  • 6 Най-важното

    73 45 Отговор
    Изпуснато е най-важното! Понеже имат пломби на скоростомера и рядко карат с над 100 км/ч тооо... тия хитреци наваксват като не спазват ограниченията - ако е 40км/ч тираджията кара с 60,ако е 50 кара със 70-,ако е 60 кара с 80 км/ч. Още по-лошото е,че притискат нарочно дисциплинираните шофьори и брутално изпреварват с което постоянно създават стресови ситуации. КАТ знаят и виждат това но не ги санкционират.

    Коментиран от #12, #15, #28, #37, #39

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 дааа

    44 11 Отговор
    Дразнят само в БГ не ,че има много камиони в мизерията.

    Коментиран от #9

  • 9 дааа

    33 4 Отговор

    До коментар #8 от "дааа":

    А и да питам ,ако няма табелка ТИР на камиона не се ли дразнят вече?
  • 10 илия

    34 2 Отговор
    На снимките са само камиони от Северна Америка.
    Freightliner , Kenworth и Volvo .
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 тати

    144 27 Отговор

    До коментар #6 от "Най-важното":

    Шофьора на камион е на работа ,а Работното му място е Пътя ? Много водачи не се съобразяват с това и се пречкат на камиона да си върши работата ! Ако някой от водачите на леки коли е на работа и някой започне да му се вре из ръцете и краката/ да се върти около него от ляво / от дясно ?????? Как този човек ще работи нормално и спокойно ????????? Така че Уважавайте Камионите и не им пречете - Помагайте им за да си свършат работатат - Защото Пътя им е Работното Място !!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #16, #38

  • 13 Русенец

    37 3 Отговор
    На шофьорите на камиони не се дразня. Дразни ме недомислието на някои управници, заради което камионите създават проблеми. 168 камиона в едната посока преброих онзиден, по пътя Русе - Мартен. Ако броя и в другата, има дни, в които ще станат 300.
  • 14 Guru

    42 6 Отговор
    На година минавам около 50к километра само със служебната кола. Последните години не им се дразня, понеже над 90% карат с малко над 90км/ч - това обичайно е и моята скорост. Писнало ми е отдавна да бързам. Все по-рядко настигам камиони или ми се налага да изпреварвам такива.
  • 15 Тираджията

    86 12 Отговор

    До коментар #6 от "Най-важното":

    Ако някога си се качвал в шофьорска кабина, сега нямаше да бращулевиш глупости. Какво значи "тия хитреци" на кое сме хитри? За тахограф чувал ли си, а за срок на доставка. Кат не ни закачали, снимат ни точно както и вас с колите. Съгласи се че това не е лека кола и трябва да се съобразяваш с баири наклони на пътя, това не е колата както караш с 60 и само да близнеш педала и вече да си със 100.
    Шофьорите на камиони ги спират и санкционират ИААА(Даи), ако си чувал въобще и там глобите не са 100-200 лева както е за скорост

    Коментиран от #19, #31

  • 16 Тираджията

    66 8 Отговор

    До коментар #12 от "тати":

    Браво колега кажи им го, че ако не са камионите нито ще има откъде да си купят храна, нито гориво ще има на бензиностанциите да могат да се пречкат на камионите. Камионите са ограничени на 90км/ч, тоест натискаш педала до долу и повече не може, единствено по наклон може да се засили повече защото тежестта го натиска. За това се изпреварваме камион с камион по дълго

    Коментиран от #55

  • 17 РЗС

    30 62 Отговор
    Искам да попитам, ако има някой шофьор на камион тук, да ми отговори на следния въпрос. Колко по-бързо ще стигне до дестинацията си като през работното си време изпревари 20 други камиона примерно? На всяко изпреварване образува колкона от около 50 коли съм ги броил. Изпреварването отнема около 10 минути всяко и разликата в скоростта от изпреварения камион е сигурно 2-3км. Като се замисля, дали шофьора ще стигне 20 минути по-рано или са по-малко, защото когато аз засега 5 такива изпреварвания пътуването ми скача с 1 час. Ако може шофьор на камион да ми отговори.

    Коментиран от #18, #21, #25, #29, #44, #48

  • 18 ....

    34 32 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Пътувай с влака селяк
  • 19 Нз кой къде ги спира

    43 15 Отговор

    До коментар #15 от "Тираджията":

    Конкретен случай .Две леки коли навлизаме в село и съответно намаляме скоростта аз съм втора кола .Настига ни бял турски тир Ивеко съответно имам чувството че ще влезе в багажника на комбито .Малко преди излизане от селото има десен завой и ТОЯ ТЪПАНАР ТРЪГВА. ДА НИ ИЗПРЕВАРВА И ДВАТА АВТОМОБИЛА .Късмет луд че от завоя никой не излезе насреща Що псувни отнесе тоя .И кво стана извън селото резки замисля и го минахме и двамата с колегата и защо трябваше да рискува живота на сумати хора с това рисково изпреварване.После си поиграхме малко с него с колегата като влизаме в следващи села спазваме ограниченията и караме по вредата да не ни изпреварва а извън селата го губим назад.После заби по някакъв обиколен път и това беше ама защо беше необходимо това.Нима тия които спазваме ограниченията се пречкаме на тия малоумници

    Коментиран от #50

  • 20 Гост

    53 7 Отговор
    Камионите, изпреварващи на магистралата пречат на тия, дето карат с 200 и бързат за на майка си питката. Даже им примигват, все едно ще излети ТИР-а да им направи път
  • 21 Намира се някой друг

    38 7 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Ще ти отговоря по следния прост начин. 3та година карам една линия,която е точно 700 км.. Или дневния ми пробег, което трябва да го взема за по малко от 9 часа. Това е ежедневно без събота и неделя. През деня на по голямата част от маршрута има ограничение за изпреварване, които през нощта отпадат. Та случая е следния. Когато съм дневна смяна, много рядко съм успявал да преодолеят разстоянието за под 9 часа и то да речем за 8:55,56 минути. Обикновено ми отнема между 9:20,до 10 часа. И то със доста изпреварвания на забранено. А при нощни смени никога не съм надвишавал 8:20 мин.за същата дестинация. Така, я ги чукни 5 курса за седмица по 9:20 минути минимум... Ето ти 46:40 минути. Или със 1:40 минути превишаване на седмичното време за управление. Така че, спокойно, няма да се нервираш, когато си зад камион, който изпреварва 10 минути.. Проблема е във изпреварвания камион. Щом човека е предприел подобна маневра явно отпред нещо му пречи и се обзалагам, че на него също му е кофти, че пречи на колона леки коли. А и между другото и аз често изпреварвам на магистрала с две ленти в посока и то кога табелите ме бият по глава, че е подобна маневра е забранена и естествено се образува колона от леки коли зад мен. Та питанката е следната? Дали аджеба европейците, по точно немците незнят, ка да пресветнат със фарове и също да ползват клаксон.?

    Коментиран от #23, #71

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Колега пет десетки

    17 5 Отговор

    До коментар #21 от "Намира се някой друг":

    Вижда се че май,май си гледал само камион ти нормален ли си да ми казваш че си в нарушение с 1ч и 40м на седмица,това се гледа на две седмици 90ч,а да ми пишеш че правиш всеки ден десет часа,теб спирали ли са те за контрол?
  • 24 оня с коня

    20 2 Отговор
    Имам основно 2 Забележки към тираджиите,но те са много сериозни:1/Предприемат доста рискови изпреварвания предвид Габаритите и Неособено високата скорост с която се движат.Ясно че не могат да пъплят зад някой Местен Камион дето не си знае Годините и с повече от 70 не може да върви щото имат График,но все пак...2/Страшно дразнещо е когато се движат 3-4 Тира плътно един след другпримерно с 90км.Та как се изпреварва такава "Колона при съвременния Трафик?
  • 25 Vlad

    30 4 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    20 минути са страшно много време за всеки "тираджия" както се изразяват,защото за 20 мин може да не му стигне времето за каране което е 9часа всеки ден,превиши ли 1 мин дори вече е в нарушение по закона на ДАИ и подлежи на глоби от по 500лв на горе за БГ в Европа в Евро.Тези 20 мин за които той не може да достави дадения товар може да е от голямо значение,защото от това което слагаш на масата до гумите които слагаш на колата да се движи ги карат тези "тираджии"всеки ден без почивен ден независимо от метеорологичните условия или нещо друго.....

    Коментиран от #73

  • 26 И аз да се изходя по темата

    17 4 Отговор
    За България питам защо като в Германия при техните пътища има ограничение събота и неделя за камионите а тук при нашите няма!? И другото е ,че и бащицата Баце направи и новите "магистрали" и новите отсечки на магистрали отново с две платна както преди 40г ги е строил бай Тошо парата за третото платно и децата знаят ,че е платено и защо го няма. Останалото е следствие от тези двете според мен

    Коментиран от #45

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Иванов

    38 11 Отговор

    До коментар #6 от "Най-важното":

    Рядко карат с над 100, защото карането с над 90 се записва в тахографа и при проверка ще глобят шофьора, до 28 дни назад, вие шофьорчетата, ако не ви снима камерата или спре КАТ на момента, никой няма да разбере, че сте карали с над допустимото!
    Никакви хитреци не са, допустимото отклонение от ограничението е до 10 км/ч отгоре, но като гледам няма много шофьорчета в града, които да карат чинно с 50, така че не слагайте етикети, които са общо валидни за всички шофьори!
    Никой нормален професионален шофьор не би притискал който и да е на пътя, защото композицията е тежка, трудно спира и вероятността от произшествие е доста голяма.
    Ако някой камион се приближи много близо зад вас, направете така, че да го пуснете пред вас, ако трябва отбийте, явно вие карате с по-ниска от допустимата скорост, което предполага две неща - или сте неопитен шофьор или не бързате за никъде.
    В закона е написано, че ако се натрупа колона от автомобили зад вас е необходимо при първа възможност да я пропуснете.
    Етиката на пътя е от първостепенно значение за нашата безопасност.
    Че има и идиоти тираджии,, има ги, но са в пъти по-малко от любителите такива.
    Така че нека не бъдем, като тях.
  • 29 Иванов

    26 6 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Само на който не му се е случвало за час време забавяне да седи по празниците около Коледа на някой паркинг я чужбина, само той не разбира, колко е важно средната скорост на пътуване да не пада, да не говорим, че най-много губим при товарене и разтоварване, мен колко пъти са ме оставяли са спя на митницата, защото не съм успял да стигна на време да си подам документите.
    Като не разбирате някои неща, опитайте се да помислите, защо на толкова много професионални шофьори им се налага да карат!
    Колкото и да ти е направил закъснението от един час за работа се замисли, какво е да не си със семейството си по Коледа!
    Само това!

    Коментиран от #72

  • 30 Ицо

    41 32 Отговор
    Господа тираджии, моля не ни обяснявайте колко сложно и трудно е естеството на вашата работа! Предполагам всеки един от вас е знаел какво го чака на работното място и по собствено желание е започнал да кара. Вземате заплати като на лекари и адвокати, за пари сте си продали задните части, а после ревете колко е трудно и как не сте си спали при семействата. И не съм съгласен, че шофьор, който преминава през село с ограничение на скоростта 50 км трябва да даде път на някой от вас който кара с 90км защото го бави и му разваля средната скорост. Просто не сте толерантни на пътя и за това всички ви мразят. Като не може сам шофьор да си покрие дестинацията се пускат двама. Ама тогава май парите не са същите, а?! А карате ли гондоли с по 40+ тона? А състезавате ли се с други ваши колеги, кой ще стигне първи, че да го разтоварят първи...Да вземете следващия товар първи и т.н. Моля ви, не се правете на онеправдани светци, всички знаем, че не сте.

    Коментиран от #47

  • 31 геноцид

    15 8 Отговор

    До коментар #15 от "Тираджията":

    Съгласен съм с теб , но я ми кажи спазваш ли ограниченията на скороста при преминаване през малки населени места или и там с 90 ?!?!?!?!?
  • 32 Бивш левскар

    31 2 Отговор
    Проблема не е в камионите, не и в тези които ги управляват. Проблема е в притежателите им. Не поддържат камионите и изцеждат щофьорите. Искам накой от тези боклуци да изкара един месец в кабината, да пикае в шише и да яде консерни в движение.

    Коментиран от #34

  • 33 ДедоВиЯ

    12 11 Отговор

    До коментар #4 от "Коментар":

    Язе ти предлагам да бързаш сабахлем "до офиса" у градския транспорт и си отрегулиран! Всяко товарно МПС е със задача, а твоята каруца единствено отделя вредни емисии, пълни трафика в център и заема за едното ДЪ паркоместа!

    Коментиран от #69, #70

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Цунг-цванг

    21 2 Отговор
    Понеже от 300 кладенци вода събират тираджиите да обосноват,че е и законно,и морално да карат над ограниченията ще дам пример където на ден стават хиляди нарушения от тия всезнайковци. Махала на Хераково. Намира се та пътя София-Сливница горе-долу по средата. Ограничението е 60 км/ч. Няма тираджия,който да преминава със 60 км/ч,а с 80 и повече км/ч. При това в най-ниското постоянно има спрели,спиращи или тръгващи тирове,бусове и коли. От леките коли повечето спавзат около 60 до плюс10 км/ч,но за тировете това не е достатъчно. И на всичкото отгоре точно там тираджиите най-нагло изпреварват леките коли,най-често по 2-3 броя наведнъж. Няколко пъти ставаха катастрофи.На излизане към София КАТ чат-пат слагат камера и/или радар,нооо.... спрян ТИР не съм видял, а все такива Андришковци превишили с 10 км/ч с което нищо не подобряват защото леките коли са в цунг-цванг - ако спазват ограничението тираджиите или ги притискат или рисково ги изправарват,а ако ускорят знаят даже и мястото където КАТ дебнат.
  • 36 Сомат

    46 4 Отговор
    Около 70-80% от колегите ми тираджии, изобщо не са за тази работа. Това мое мнение се потвърждава и от коментарите които тираджии са написали тук. За какви срокове на доставки и за каква Коледа става дума. Като си станал тираджия, трябва да ти е било ясно че повечето празници няма да си у дома. Неможе да искаш 2500 евро заплата и всеки празник да си вкъщи на масата. Ами дай сега да да смачкаме някоя лека кола , защото имаме срок на доставка. При мен тия не минават. Когато стигна тогава. Началниците ми отдавна се отучиха да се мъчат да ме пришпорват. Ако не ги устройва....багажа на суджук и чорбаджията друг. 6 фирми съм сменил за 19 години. Имам колега който лежа в затвор в Италия 4 години заради причинена катастрофа.

    Коментиран от #46, #74

  • 37 Крали Марко

    11 14 Отговор

    До коментар #6 от "Най-важното":

    Ами като ти е стресово т.е. караш некадърно си стой в къщи! Докато работех с "тир"композиция ми писваше от т.нар.неделни шофьорки! Камионите имат ограничител на 89 км/ч и трудно но необходимо е да изпревари идиота караш лмпс със 78 км/ч на магистрала или рп. Има час доставка, температурен режим, раб. време и т.н.

    Коментиран от #40

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Zimo

    15 13 Отговор

    До коментар #37 от "Крали Марко":

    Заради такива паразити с леки коли почнах така да глася времето, че Румъния и България да ги карам само нощно.
  • 41 Кираджия

    3 4 Отговор
    Нзн що дразнят... Ама знам защо като слязат от ТИРа след 8 часа път и почват да ритат гумите... (за да им се разлепят м.удете)
  • 42 Хахахаха

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Коментар":

    Пишеш пълни глупости идея си нямаш как е по другите държави но пишеш че в БГ нямало как
  • 43 Тираджия

    14 13 Отговор
    TIR Trans International Republic. Не бъркайте указателна табела с име . Те карат камиони с различни ремаркета. Безотговорно шофиране с чувство за собственост ! Закон за движение по пътищата Отнеме на предимство е когато промени скоростта и посоката на движение . При ограничение 140 започват маневра изпреварване с 90 км виждайки че , идва лек автомобил с по висока скорост Отнемат масово предимството!! И се обясняват че , единия с 88 другия с 90 имало значение!! Няма колко хора загиват заради вас другари водачи на Камиони !!! Заради това както го има в други държави трябва да ви забранят да изпреварвате и повече никога няма да ви ругаяът че , сте пълни аматьори което сте ...

    Коментиран от #53

  • 44 Може

    15 8 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Ще започна с това че нямаш идея какво е тахограф и работен ден часове за спазване на работният ден часове за почивка и часове за доставка прекалено е дълго за да ти обясвя какво значът тези работи и прекалено скъпо ако не ги спазваш повярвай ми има причина да изпреваря този пред мен ако кара с 88км.ч не е просто защото кара бавно интуресното е че само тук камионите пречат на всички правя прави курсове България Англия след минаванего на БГ граница настъпва спокойствие няма клаксони няма къси дълги няма бързащи как става това е това би било хубаво ти да ми обясниш
  • 45 Хахахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "И аз да се изходя по темата":

    Унгария също няма както и Белгия не вижсам проблем
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Ице

    13 3 Отговор

    До коментар #30 от "Ицо":

    Моля те ве пиши глупости понеже оплакващите сте вие с бързите коли а ние ви пречим да изпреварите я сега ти обясни за къде бързаш на магистралата и колко точно ще те забавя като изпреваря

    Коментиран от #49

  • 48 Тони

    9 5 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Въпроса не е в изпреварването а в времето за шофиране защото вие ако закъснеете с 15 минути няма глоба но за тир шофьор глобата стига до 3000лв за пресрочено работно време

    Коментиран от #75

  • 49 Ицо

    14 5 Отговор

    До коментар #47 от "Ице":

    Пич, ти къде видя в коментара ми да съм писал, че ми пречиш на магистралата да изпреварвам? Аз на магистралата карам със 120, макс 130 км/ч. Возя си децата и за никъде не бързам. Но когато преминавам през населено място и искам да спазвам ограничението от 50 км/ч все се намира някой бързащ като теб да ми се залепи отзад, да мига и да свири да му направя път да ме изпревари. Или направо ме изпреварва рисково, като застраши живота ми, живота на семейството ми, и живота на насрещно движещите се водачи. И като излезем от селото го настигам и започвам да се чудя къде да го изпреваря, както по-горе беше писал друг колега. Я ми кажи ти,като си толкова праведен шофьор, ако си пътувал посока В.Търново - Русе, минавайки през селата Куцина, Петко Каравелово и д-р. колко пъти го направи с 50 км/ч?!

    Коментиран от #51

  • 50 Stan

    6 3 Отговор

    До коментар #19 от "Нз кой къде ги спира":

    Постоянно ми се случва описаното от вас,няма такива боклуци!
  • 51 Ице

    10 2 Отговор

    До коментар #49 от "Ицо":

    Само да ти споделя че аз лично спазвам абсолютно всички ограничения без значение в коя държава в град или село причната е една нямам излишна пари че да плащам глобите който са колкото заплатата ми но проблема е че все тира пречи естественно че има и такива за който пишеш ама айде да не слагаме всички под общ знаменател иначе изпреварвам на магистралата някой който кара с 80 и понеже ти си с 130 нищо че си далеч нищо че няма за къде да бързаш вече си на клаксона
  • 52 ТНТ

    5 3 Отговор
    Не тировете, а бакшишите са основните дразнители на пътя.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Мишо

    8 2 Отговор
    В населените места карат с превишена скорост - около 70км/час и притискат трафика... Не спазват ограниченията.
  • 55 Народна музика

    18 8 Отговор

    До коментар #16 от "Тираджията":

    Като карате с еднаква скорост защо се изпреварвате? Някой ОТ вас го правят нарочно, да дразнят останалите участници в движението.

    Коментиран от #62

  • 56 Еееее

    13 3 Отговор
    А тези кога ще започнат да си плащат за това че разбиват пътищата

    Коментиран от #65

  • 57 Путанчо

    9 2 Отговор
    А тези кога ще започнат да си плащат, че разбиват пътищата?
  • 58 И.а

    14 2 Отговор
    Въобще не са бавни в населено не спазват хвърчат с по 90 100 лепат ти се отзад и почват да ти светкат. Изпреварват пред камери и радари не им пука от куките. На дискордия като че ли са най възпитани хората. Пимк са пълни орки.

    Коментиран от #64

  • 59 Чакала2

    0 4 Отговор
    Имам чувството че Българските ТИР-шофюри са Debeste🤗👍👍👍
  • 60 Тттт

    10 2 Отговор
    То тоя със закъснението. Имам познат където твой колега му мина през колата и от 4 члено семейство остана само той. Само защото е карал с ограничението. А на него му кажи колко ти е важна средната скорост.
  • 61 Grote Olifant

    14 2 Отговор
    Такива са си българите - злобни, проклети, безкрайно арогантни и нетолерантни на пътя. Както се вижда около поредното главно събитие в Noвините - и там! Но това е друга тема, макар и неразривно свързана с обсъжданата тук. Царе сме да приказваме за неща, от които въобще понятие си нямаме. Конкретно за това що е то седлови влекач, ремарке, полуремарке, дигитални карти, транспортни фирми, глоби и всичко свързано. Тук някои колеги се опитаха да обяснят, но малцина ги разбраха. Шофьорската професия е трудна и много рискова. За изненада на мнозина - и лошо платена. Особено, ако човек си направи труда да пресметне за въпросните грошове колко часове се отработват. И какво че правиш по 3000 лева? Или по 3000 евро? В зависимост от локацията. И мен ме дразнят разни образи, които на малко по-силен дъжд спират по магистралата или в най-добрия случай започват да карат с 50 на аварийки. И мен ме дразнят образи, които смятат, че съм длъжен да ги забелязвам от 4-5 километра. И мен ме дразнят колеги, които на сух асфалт при летни температури се правят на крайно педантични и карат с 10 км под ограничението. Както ме дразнят и онези, заради които при ограничение 30 съм карал със 70. Но явно все е малко. Светкат, свирят и накрая те изпреварят и започват да ти натискат спирачки ?!?!?!?!?! Да, мнозина "професионалисти" не стават за тази работа. И поне 10 пъти повече непрофесионалисти не са за книжка ВЪОБЩЕ. За какво спорим тогава?

    Коментиран от #63, #66

  • 62 Хахахаха

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Народна музика":

    Брает слушаи си народна музика и не се занимаваи с неща който не разбираш
  • 63 Хахахаха

    7 2 Отговор

    До коментар #61 от "Grote Olifant":

    Важно е спор да има голяма работа че понятие си нямат а най дразнещото е че казват кво толко правиш въртиш геврека и взимаш 5 бона хахаха така един приятел ми разправяше викам супер ела с мен на един курс до Англия аз плащам всичко ти само компания ще ми правиш туристче нави се след 12 дни се пребираме и вика колко искат да дават аз това не бих го работил иначе много знаеше преди това сега като се съберее и някой като каже абе само въртите геврека той пръв почва да се нервира без въобще да е карал тир
  • 64 Хахахаха

    6 0 Отговор

    До коментар #58 от "И.а":

    Това го правят главно турски тирове не че няма и наши но са по малко дискордия карат в цяла европа макс 85-86 те гонят икономия за която взимат бонуси пимк нямат икономия и настъпват но пак казвам века не слагаме всички под общ знаменател
  • 65 Хахахаха

    7 0 Отговор

    До коментар #56 от "Еееее":

    Я ми разясни как така само наще пътища се разбиват и са в окаяно състояние като в Европа трафика е доста по голям аз ще ти кажа мой малки приятелю пътищата не са разбити от тирове от мен или теб разбити са от тези на жълтите пафета понеже не се правят както трябва защото се краде от всичко е за това са разбити за цяла Румъния от Русе до Надлак винетката е 12 € за тир а пътищата са по добре от наще имаш ли обяснение защо е така при положение че този трафик който минава през БГ минава и от там дай едно разумно обяснение недей да търсиш под вола теле и да обясняваш кой е разбил пътищата при порожение че се плащат винетки маршрутни карти или тол
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Тая логика

    15 0 Отговор
    Всяка професия има плюсове и минуси,нооо... пътищата са за всички шофьори,правилникът е за всички и ограниченията на скоростта важат за всички. Аз не се оплаквам като вдовица за . . . от условията на моята професия и не считам,че другите са ми длъжни с нещо. Като не ти харесват условията за труд просто се махаш а като си Нефелен и страхлив си да договориш нормални условия с работодателя,това не значи,че ти е разрешено да трепеш хора по пътищата. Не те е страх да нарушаваш правилника по 100 пъти надец и недай си Боже да убиеш някого,че ти пречел на средната скорост - тая логика отказвам да я проумявам защото е на функционално неграмотни хора.
  • 69 Чичовия

    11 0 Отговор

    До коментар #33 от "ДедоВиЯ":

    Язе ти предлагам първо да ми построиш читав градски транспорт, щото тук в провинцията не е като у Софето!
    Цяла БГ общините кихат данъците си към "софиянци", а за провинцията от трите най-дългото (после се чудят що имало толкова "столичани в повече")???!!!
    Ела да чакаш автобус тук всеки ден, да те видя тогава дали ще предпочетеш обществения транспорт!!!
    Знаем ги товарните мпс-та със задачи!
    Карат в колони по няколко, като доста често скоростта им извън града е като за градско!
    И после къде се дяват със спешните си задачи??!!
    Отиват да чакат ред по големите складове като този на кауфланд!!! Редят се там с часове докато ги организират и разтоварят на рампа (за ползването на тротоарите като сметище и тоалетна няма да споменавам)!
    С други думи, когато шофьорът на тир-а/камиона бърза за разтоварване, изобщо няма да го усетиш, че ти пречи, щото се движи даже по-бързо от теб! Когато е решил обаче да го кара лежерно по пътя и да чака там на място, тръгвайки с трафика (вероятно щото началството тъй е наредило), няма как да не изнерви останалите водачи!!!
    Ако не знаеш какво пише в ЗЗДП при проф. категория, ще ти кажа! Когато товарното МПС забавя движението и причинява задръстване (колона), то водачът му е ДЛЪЖЕН да отбие при първа възможност и да пусне колоната!
    Е колко такива водачи си виждал?! Има ги разбира се, но са единици!!!
    Така, че не ми обяснявайте за "спешните" им задачи!
    Ако бяха наистина спешни, щяха да са със специален режим на движение!!!
  • 70 Коментар

    4 5 Отговор

    До коментар #33 от "ДедоВиЯ":

    Хахаха, типично разсъждение на тираджия (от тези "остроумните")!
    Я ми кажи!
    Тираджиите ли проектират стоката, която транспортират?!
    Тираджиите ли следят за качеството на стоката, която транспортират?!
    Тираджиите ли произвеждат стоката, която транспортират?
    Ако отговорът ти за тия въпроси е НЕ, тогава как смееш да твърдиш, че моето и всички останали мпс-та, возещи хора, отговорни за съответната производствената верига, просто заемат място в трафика и замърсяват безцелно?!
    Ако тираджиите можете да се справите с производствения цикъл сами, заповядайте!!!
    Колкото до градския транспорт,
    не мога да го ползвам, защото ме задължават да съм с автомобил!

    Коментиран от #78

  • 71 РЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Намира се някой друг":

    На вас кой ви управлява логистиката? някое шимпанзе ли? така като ти чета писанията, ако спукаш гума трябва да те уволнят, щото ти тоя ден трябва да го отпишеш, да не говорим за някоя повреда. За конкретните изпреварвания говоря за Англия, където живея вече 10та година. В България, никога не съм имал проблеми с камиони, ама никога. а съм минал стотици хиляди километри извънградско. Не знам какво ви говорят шефовете, но като ви чета, изпреварвате в забранено за това време, за да не отнесете глоба. Това трябва да е незаконно и вашите шефове трябва да понасят наказателна отговорност, като тук в Англия, ако това е системно нарушение от една компания, най-вероятно фирмата ще я затворят директно, а шефовете в затвора. Не искам да ви обяснявам колко са сериозни тука от КАТ и тукашните ДАИ, направо ще ви разкръстят, ако се обадя че си правите състезания в забранени времена. Подайте анонимни сигнали срещу шефовете си, защото промяната трябва да започне от някаде! Вие самите знаете, че всеки ден сте на ръба на глобата, не разбирам защо всички вие търпите това. Скоростта ви трябва да е съобразена с пътната обстановка, знаете ли колко катастрофи стават тука всекидневно по магистралите, бедна ви е фантазията, стоял съм с часове.
  • 72 РЗС

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Иванов":

    Виж сега, вече го споменах, средната ти скорост не зависи от теб лично, а от пътната обстановка, която не зависи от теб. Метерологични условия, катастрофи по пътищата, ремонти, други участници на пътя, задръствания и тапи по разни кръстовища. Също така има и мероприятия като футболни срещи, концерти и тн, които стъжняват обстановката. Логистиката на вашата фирма е виновна, трябва да имате допълнително време за да посрещнете всички препядствия по пътя си, а не да са ви изчислили пътя все едно карате в небето самолет! Самите вие трябва да се опълчите срещу тези, за които работите, защото застрашавате хората с тия изпреварвания, ако ти не се прибереш на Коледа, как ще е ако се утрепе едно семейство заради тебе, те Коледа вече няма да празнуват въобще!
  • 73 РЗС

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "Vlad":

    ае момче какво си седнал тука да ми обясняваш? Оправдания, за да превишаваш скоростта ли ми даваш? Може ли нещо да те оправдае според теб? Караш каквото караш 9 часа или колкото ти е смяната и спираш където си, звъниш на шефа си, питаш го ще покриеш ли глобата, за да ти закарам товара? Като каже не, чакаш докато ти стане пак смяна, а шефа ти да се оправя! Тука знаеш ли в колко задръствания по 2 часа съм висял, вие с тировете кво ги правите тия 2 часа като нямате право и на 2 минути закъснение? Имам приятел, който караше бус за амазон, вика присветнах на една бабичка, че гоня график, тя се свила и му зиписала номера и го докладвала на амазон. Шефа му го викнал и му казал, ако го докладват пак е уволнен. Така, че не зависи от това да караш като луд и да поемаш глупави рискове, пак можеш да си загубиш работата като едното нищо.

    Коментиран от #79

  • 74 РЗС

    12 1 Отговор

    До коментар #36 от "Сомат":

    Ето това е шофьор за пример, който цени повече своята свобода(от затвор) и човешкия живот(да не му тежи на съвестта). Ако всички бяхте като него и мислихте така, нямаше да сте в ситуацията да бързате и да нямате минута почивка! Според мен алчността ви води, но това си е мое мнение. Професионалист винаги може да си намери работа! ВИНАГИ ! Особено шофьор! И едно да запомните, когато решите да се направите на шофьори по някой маршрут и да докажете колко можете особено в първите дни на новата си работа и поставите рекорд за тоя маршрут, той става НОРМА на шефа ви за същия маршрут. Така, че най-добре се допитвайте до старите кучета, преди да си помислите, че сте единствени, които го можете това! Ще си навлечете омразата и презрението на останалите. Това се отнася за всяко работно място!
  • 75 РЗС

    5 8 Отговор

    До коментар #48 от "Тони":

    Значи бързането и риска, който тираджиите поемат и най-вече рискуват живота на хората по пътя е заради ПАРИ? Знаеш ли, че недай си боже един от тия тираджии, които постоянно ме засичат като тръгват да изпреварват точно пред мен, недай си боже да катастрофирам и само аз да оцелея от семейството си, понеже няма да има какво да губя повече, ще го разпъна на тира като Христос и ще го запаля жив да изгори и ти гарантирам, че ще го гледаш по новините, та живота ти 3000 лева ли струва, а на другите участници по пътя? А затвора как ще ти се отрази, ако избиеш едно семейство? Търси си друга работа най-добре!

    Коментиран от #76

  • 76 Grote Olifant

    12 1 Отговор

    До коментар #75 от "РЗС":

    Оле, оле, много се разгорещи нещо. Бързо забравяш как се дават книжки в България. Не си даваш сметка колко колеги с някакви категории карат под влияние на алкохол и наркотични субстанции. Не зная къде ги виждаш толкова тия нарушаващи правилата "тираджии". Моите очи виждат, че по пътищата на страната е пълен мармалад във всяко отношение. Затова от край време призовавам психотестът да се въведе за всички категории и той да се провежда единствено и само пред камери в ДАИ. Гарантирам поне три пъти намаляване на трафика, а с него и всички съпътстващи произшествия с или без жертви. Току виж ти си един от тези, които ще останат без книжка. Недейте така грубо. Простащината е навсякъде в тази страна без оглед на категорията и ситуацията.

    Коментиран от #77

  • 77 Гочето

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "Grote Olifant":

    Абе тъпан човека ти обяснява че тия ненормалници му засичат пътя, и то на празна магистрала както се е случвало при мен ти ми дрънкаш за някакви психотестове от които никъкъв смисъл освен да ти вземат парите няма.
  • 78 Шофьор

    6 0 Отговор

    До коментар #70 от "Коментар":

    Ами тогава си транспортирайте продукцията,материалите и каквото там произвеждате когато искате. Не го давайте на транспортни фирми с условието : То доставката беше за вчера: Ако разбираш.....
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 това ще ни остане

    6 0 Отговор
    Спирането на тежкият транспорт за седмица ще нанесе повече щети от ВСВ. Това първо. И второ. Тимът е 40т, 20 пъти по-тежък от джип. Съветвам колегите да не се завират под колелата му. Трудно ще ги извадят.
  • 81 Един

    1 0 Отговор
    Аз ще съм кратък. Отидете във Византия, предпочитана дестинация за, бързащите и присветкащи лумпени. Та, значи като подадеш мигач, КОЛЕГАТА зад теб ти дава предимство, и не свири и светка. Земете си поука от колегиалността им. Аз пътувам постоянно в Гърция с ТИР и съм доволен.