28 Март, 2022 12:16 6 768 12

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони

  • камиони-
  • nikola

Общо тази година компанията планира да произведе около 500 камиона

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони - 1

Американската компания Nikola Motor обяви началото на серийното производство на камионите Tre BEV, като конвейерите заработиха на 21 март, тази година. Така стартъпът успя да изпревари Tesla с прочутия си електрически камион Semi. Както уверяват представителите на марката, това все още не е пълния капацитет на производство. Пълномащабното такова стартира през юни 2023 година в германския град Улм.

Nikola Motor направи 40 предсерийни камиона Tre BEV преди началото на серийното производство на 21 март, 18 от които бяха изпратени на клиенти. Други 22 са на финални тестове, след което също ще бъдат доставени на клиентите.

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони

По време на презентацията ръководителите на компанията обявиха плановете на марката да достави между 300 и 500 електрически камиона до края на годината, като очакват приходи от 90 до 150 милиона долара. Очаква се доставките да започнат през второто тримесечие на тази година, когато критичните компоненти станат по-лесно достъпни.

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони

Nikola вече е започнала да доставя камионите Tre BEV до дилъри в няколко американски щата. Сред тях са калифорнийската Quinn Cat, Alta Equipment Group от Аризона и Wagner Equipment от Колорадо.

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони

Припомняме, че Nikola Tre BEV е построен на оригинална платформа, а пробегът на камиона с едно зареждане достига 563 километра. С 350 kWh DC бързо зареждане от 10 до 80%, батерията може да се зареди за 100 минути. С капацитет на зареждане от 175 kWh тази времето се удължава до 200 минути. Мощността на електрическият силов тракт е 645 конски сили.

По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиони

От Nikola казват, че ще доставят петстотин Tre BEV тази година поради недостиг на части Иначе, заводът в Аризона вече може да произвежда до 2 400 камиона на две смени. И това е далеч от границата, защото впоследствие компанията възнамерява да увеличи тази цифра до 20 000 единици.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мародер

    16 8 Отговор
    Збогом баеДън! Вземи си и Камалата и да идва Тръмп! Тогава чак ще има части!
  • 2 emil

    26 25 Отговор
    Хората се развиват пък ссср копае дъното всеки ден , вместо путин да инвестира във образувание и технологии той инвестира във отбраната пък после се чудят защо им се смее всеки , че са некадърни.

    Коментиран от #3, #11

  • 3 Stanislaf Trifonof

    22 3 Отговор

    До коментар #2 от "emil":

    В "образувание" инвестират само "учени". умните инвестират в ОБРАЗОВАНИЕ!
  • 4 Rado

    18 8 Отговор
    Тия американци само с глупости се занимават. Няма да вземат да правят смислени неща като Русия - оръжия, оръжия и пак оръжия.

    Коментиран от #6

  • 5 Тези са се оляли

    3 6 Отговор
    "обявиха плановете на марката да достави между 300 и 500 електрически камиона до края на годината, като очакват приходи от 90 до 150 милиона долара"

    Тоест един камион струва 300 хиляди долара! Да продават докато има балъци, защото когато Тесла започне производството, като започнат производството на собствените си батерии, за тези пари вместо 1 камион Никола с пробег "563 километра. С 350 kWh DC бързо зареждане от 10 до 80%, батерията може да се зареди за 100 минути" фирмите ще могат да си купят почти два камиона Tesla с пробег 1000 км, като от тях 700км се зареждат за 30 минути.

    Точно затова са се разбързали с производството. Поне постъпиха по-умно от Toyota и се отказаха от водородното задвижване.
  • 6 ГОТВИ СА ЗА ВОЙНА ЗА ДА ИМА

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Rado":

    МИР.... ДРЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕВНА КИТАЙСКА ПОГОВОРКА.

    Коментиран от #7

  • 7 Rado

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "ГОТВИ СА ЗА ВОЙНА ЗА ДА ИМА":

    Тогава защо тукашнтите реват, че България се готви за война като приема натовски войници и оръжия. Или тоя поговорка важи само за Раша
  • 8 Grote Olifant

    1 0 Отговор
    На цените тук метанките губят своите предимства - евтините горива. Метанът вече премина 2.50 за кг. При разход от 28-30 кг на 100 км не е никак по-икономично от 23-28 литра нафта. Да не говорим, че разходът на метан рязко скача при насрещен вятър. Много повече, отколкото при дизела. Важно е да се знае цената на 1 квч, за да се направи хубава сметка. Тук тролейте каталясаха с цена на зарядните станции от 1 лев за киловат :-)
  • 9 Гост

    2 2 Отговор
    Nikola One даже нямаше двигател. Бяха го пуснали по надолнище да го снимат в движение. Тая фирма досега е като руските авто разработки - само картинки и "ще"
  • 10 не виждам нищо

    5 3 Отговор
    Американско в този камион, и кабината и рамата по Европейски стандарт, едно към едно с Мерцедес Бенц Актрос, всъщност и Тесла е разработка на инженерите от Щутгарт, но това е спестено на широката публика, а подставеното лице Найлон Меск обира Лаврите като и за чеп за зеле не става, така че всичко идва от Европа, и забележете къде продължи производството в Европа в заводите на Ивеко и в Германия в гр. Улм, дали САЩ щеше да изобрети Атомната бомба, или щеше да стигне до "Луната", без да приюти всички тези учени някои от тях близки до Национал социалистическата партия други не толкова, но избягали в САЩ за да не попаднат изобретенията им в ръцете на НКВД/какъвто е случая с изобретателя на АК-47 Хуго Шмайзер и много други/.
  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "emil":

    той не инвестира в отбрана, а във военна техника. той не се отбранява, а напада. има голяма разлика.
  • 12 гост

    0 0 Отговор
    няма лошо, но тесла има време за развитие на новите технологии и към момента инвестират всичките си налични капацитети в производството на пауърпак и колите. не е като да са купили батериите от подизпълнител и стара технология, няма много смисъл в това, понеже печалбата и възможностите на камиона ще са ограничени. не ги хвалете от Никола, може би забравихте, че изпълнителният им директор е подсъдим за измама и заблуда на инвеститорите и няма да се очудя, ако камионите не могат да изминат и 300км, което е смешно за предназначението на тир.