Ford работи върху усъвършенствано шаси със задвижване на всички колела, което може да се използва за офроуд версия на електрическия пикап F-150 Lightning. Изданието The Drive публикува извадки от съответната патентна заявка и говори за всички характеристики на системата. Отчасти неговите възможности ще съвпадат с режима Crab Walk в GMC Hummer EV, който позволява на колата да се движи диагонално, но някои точки извеждат системата на фундаментално различно ниво.
И така, един от режимите на работа предвижда въртене на задните колела в противофаза с предните и едновременното завъртане на осите една към друга. На хлъзгави повърхности (кал, лед) това ще позволи на автомобила да се обърне буквално на място. Съдейки по диаграмите, този трик изисква два електромотора, но са възможни и други опции. В същото време целият процес ще бъде максимално опростен, което означава, че участието на водача ще бъде сведено до минимум.
Ford също така планира да въведе управление без механична връзка с колелата. Тогава всяко колело може да се завърти във всяка посока независимо едно от друго, което обещава много интересни възможности. Например, като завъртите колелата от едната страна назад, а от другата в противоположна посока, всъдеходът ще може да се измъкне от дълбок коловоз.
Всеки от тези режими ще бъде активиран ръчно или автоматично. Нивото на сцепление на колелата с пътя ще се определя от сензори за въртящ момент, така че е малко вероятно всичко това да работи, да речем, на павирани пътища. Все още не се говори за въвеждане на системата в серийните автомобили, но офроуд версията на пикапа F-150 Lightning с напълно контролирано шаси може първи да се оборудва с нея.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 един от многото
10:55 07.04.2022
2 ПЕТКО
Коментиран от #3
11:59 07.04.2022
3 Това е бъдещето
До коментар #2 от "ПЕТКО":
Електрическото задвижване ще позволи решения, които са немислими за автомобил с ДВГ и на практика са технически непостижими за него.Най-малкото, този пикап може да бъде оборудван с четири двигателя, всеки от които да може да се върти с различни обороти и дори посока спрямо останалите, като параметрите на всеки един от тях да се променят за милисекунди - нещо напълно невъзможно за която и да е механика, която прехвърля въртящият момент от ДВГ, да не говорим за бързата промяна на оборотите/въртящият момент на самия ДВГ.
Например при каране в завои на хлъзгав терен, всяко колело се върти с различни обороти и деференциала разпределя въртящия момент. При четири двигателя няма диференциал и всеки двигател се върти с различни обороти, но може да предлага абсолютно същия въртящ момент като на всички останали колела, за да запази стабилна траекторията на движение на автомобила, а ако някое колело изгуби сцепление, за части от секундата въртящите моменти на всички останали колела да се променят така, че да се запази траекторията, включително предните колела да дърпат напред, а задните да приложат отрицателен въртящ момент, за да стабилизират задницата.
Коментиран от #4
12:32 07.04.2022
4 НЯМА ДА Е ЗА СЕКИ ТВА БЪДЕЩЕ
До коментар #3 от "Това е бъдещето":
А СААААААМО ЗА ЗЛАТНИЯ МИЛИАРД... ТЪЙ ЧЕ НЕ СЕ ПРЕВЪЗНАСЯЙ ТОЛКОЗ....14:12 07.04.2022