12 Април, 2022 10:18 3 490 7

Porsche започва производството на е-горива

  • porsche-
  • е-горива

E-горивата имат важен принос за опазването на климата по смислен начин, твърдят германците

Porsche започва производството на е-горива - 1

Porsche инвестира 75 млн. щатски долара в HIF Global LLC. В замяна на това, производителят на спортни автомобили придобива дългосрочен дял в HIF Global LLC, холдингова компания на активни в международен план разработчици на проекти за съоръжения за производство на е-горива. Наред с други проекти, базираната в Сантяго де Чили компания изгражда пилотния завод за е-горива Haru Oni в Пунта Аренас (Чили). Инициирано от Porsche и реализирано с партньори като Siemens Energy и ExxonMobil, производството на е-горива от водород и CO2, използващо вятърна енергия, се очаква да започне в средата на 2022 г. Тези синтетични горива на основата на електроенергия позволяват почти CO2-неутрална работа на двигателите с вътрешно горене.

С инвестицията си в HIF Global LLC Porsche участва в международен кръг за финансиране заедно с чилийската компания Andes Mining and Energy (AME) и американските компании EIG, Baker Hughes Company и Gemstone Investments. Като цяло в HIF Global LLC ще се влее сума в ниския диапазон на деветцифрено число в щатски долари. AME остава мажоритарният акционер в HIF Global LLC. Допълнителният капитал ще се използва за разработване на промишлени съоръжения за е-горива в Чили, САЩ и Австралия, които разполагат с големи запаси от възобновяема енергия.

„E-горивата имат важен принос за опазването на климата и допълват нашата електромобилност по смислен начин. Като инвестира в промишленото производство на е-горива, Porsche разширява своя ангажимент за устойчива мобилност. Общо погледнато, нашите инвестиции в разработването и предоставянето на тази иновативна технология възлизат на повече от 100 млн. щатски дола-ра“, казва Барбара Френкел, член на Изпълнителния борд, отговаряща за закупуването на стоки и услуги в Porsche AG.

„Porsche инвестира в атрактивна бизнес сфера със своя дял в HIF Global LLC. Синтетичните горива предлагат привлекателни перспективи в различните транспортни сектори – от автомобилната индустрия до авиацията и корабоплаването. Освен това е-метанолът е важна суровина за други приложения, като например химическата промишленост, където може да замени изкопаемите суровини. E-метанолът е междинен продукт, който се произвежда при производството на е-гориво“, обяснява Михаел Щайнер, член на Изпълнителния борд, отговарящ за проучването и развойната дейност в Porsche AG.

Porsche проучва използването на възобновяеми горива от известно време. Тестовете в лабораторни условия и на състезателната писта протичат успешно: „Ние виждаме себе си като пионери в e-горивата и искаме да тласнем технологията напред. Тя е един от градивните елементи в нашата ясна, цялостна стратегия за устойчивост“, подчертава Михаел Щайнер.

Първоначално производителят на спортни автомобили планира да използва е-горивата от Чили във водещи проекти в моторните спортове. В бъдеще също така е възможно те да бъдат използвани за гориво на собствените автомобили на компанията с двигатели с вътрешно горене по време на първоначалното зареждане с гориво в завода и в Центровете за преживявания на Porsche. Сделката на Porsche за придобиване на дял в HIF Global LLC подлежи на одобрение от съответните антитръстови органи.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е колко да е екологично

    4 4 Отговор
    Да докараш една туба бензин от Чили за да напълниш половин резервоар? А втората да го допълниш?

    И това е само транспортния екологичен отпечатък.

    Да не говорим че тези горива се правят от водород, който също има огромен въглероден отпечатък и производството му е адски неефективно, но въпреки това е много по-ефективно да го ползваш директно във водороден автомобил, а не от него да правиш течни горива.

    Всичкия този цирк е всичко друго, но не и екология.
  • 2 dsafvdx

    3 0 Отговор
    Не е баш толкова безсмислено да го "копаеш" това гориво в чилийската пустиня и после да го возиш с танкери. Все пак и това правим и в момента с "натуралния" петрол.

    Там, в пустинята, слънце и вятър да искаш, с които да си правиш водород, който водород обаче няма нужда да го нагнетяваш до безумие, за да го съхраняваш. Мешаш го го в стабилно въглеводородно съединение (с СО2 от въздуха може би?) и си го возиш лесно в туби и тръби, както е и в момента. Демек, няма нужда да измисляш топлата вода, за да отговоримш на въпроса, "Кво ще го правим всичкия този водород или ток като го произведем днес, а той ни трябва другата седмица на другия край на света?".

    На достатъчно абстрактно ниво тези ще правят "фотосинтезираща батерия" за складиране на слънчева енергия, каквато батерия на практика се явява и петрола на арабите и руснаците. Просто при него в момента особождаваме слънчева енергия, складирана преди милиони години.

    Коментиран от #3

  • 3 Отвори картата

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "dsafvdx":

    После виж къде се намира Чили и къде централата на porsche. Дали пък няма по-близки пустини, които се намерят над десетина пъти по-кратко разстояние?

    Как точно си представяш тръба от Чили до Европа? Сахара дали не е доста по-близо?

    Дали пък не е по-логично вместо тръба, да се пуснат кабели от Сахара до Европа и директно да се ползва енергията както за зареждане на електромобили така и за други нужди? В Сахара така или иначе вече всеки божи ден, независимо от месеца или сезонът.

    И за разлика от екологичния бензин, който трябва да пътува няколко месеца по море, токът произведен в Сахара пристига в Европа в същата секунда в която е произведен.
  • 4 Tffccc

    1 0 Отговор
    Е, то бензин им трябва само в Щутгарт сигурно?

    А това с високоволтовите кабели през морето пък беше смешката на деня (отново!) Че чак пък ще носиш ток на няколко хиляди километра (отново!). От Сахара до Германия дали можеш да закарат мощност за едно УСБ барем.

    Както всеки път ти казвам, гледай си там счетоводните книги и рекламните брошури на Тесла, и не се обаждай при инженерството, че си бая... "забавен".

    Коментиран от #5

  • 5 Я пак отвори картата

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Tffccc":

    И виж колко километра е от Сахара до Германия?

    После виж колко е дълъг този далекопровод по който се разхождат работници докато работи с прав ток за над 1 милион волта.

    Ще ти подскажа, че е дълъг над 3000 километра и мощността му е 12 гигавата. Тоест мощността на 12 блока на атомна централа като АЕЦ Козлодуй.

    Най-високото рекордно потребление постигано в България за всички времена е 7 гигавата, а към момента е около 4 гигавата. Тоест само един такъв далекопровод може да захранва три държави като България, дори там да не се произвежда и един ват енергия към този момент.

    Хайде сега помислих кой не трябва да говори по тези теми и да се меси на тези, които знаят какво говорят?

  • 6 ТRIF

    0 1 Отговор
    Сега с тези еко горива за ДВГ винаги се пропуска нещо много важно. И това е, такт горене при всички ДВГ се извършва при високо налягане и температура. Извършва се горене на горивно - въздушна смес.
    Така инернтния азот които е 78% във въздуха образува азотни съединения които са токсчни за човека.
    И това не може да се избегне. Така, че каквото и гориво да налеете в резервоара на ДВГ ще се отделят отровни газове.
  • 7 Един

    1 0 Отговор
    Добре е да има развитие и в тази посока! Бъдещето не е само батерии и електрички - има и подобни алтернативи, по които може да се произвежда синтетично гориво по екологичен път, за разлика от производството на батерии! Дано да се продължи и в тази насока - хората да имат варианти за избор на какво да карат - кеф ти на течно гориво, кеф ти на ток!