31 Юли, 2022 12:00 2 601 13

Как Porsche увеличава приходите от продажби

  • porsche-
  • печалби
Как Porsche увеличава приходите от продажби - 1

Porsche AG значително увеличава приходите от продажби и оперативната печалба през първите шест месеца на 2022 г. – до 17,92 млрд. евро и 3,48 млрд. евро съответно. Възвръщаемостта на продажбите за първата половина на 2022 г. нараства до 19,4% от 16,9% за същия период на предходната година. За първите шест месеца на 2021 г. приходите от продажби са били 16,53 млрд. евро, а оперативната печалба е била 2,79 млрд. евро. Това представлява ръст от 8,5% в приходите и 24,6% в оперативната печалба. Така базираният в Щутгарт производител на спортни автомобили за пореден път подчертава способността си да работи успешно в предизвикателна среда. Същевременно Porsche напредва със своята стратегия за устойчиво бъдеще и дефинира по нов начин концепцията за съвременен лукс.

„Горди сме, че постигнахме значителен напредък в приходите от продажби и печалбите в тази трудна пазарна среда. Това беше истинска екипна работа на нашите служители и мениджмънт“, казва Луц Мешке, заместник-председател на Изпълнителния борд и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche AG. От януари до юни Porsche достави 145 860 автомобила на клиентите (за същия период на миналата година: 153 656). Увеличаването на възвръщаемостта на продажбите до 19,4% за първата половина на годината е движено предимно от силен продуктов микс, разлики във валутните курсове и други бизнес сектори.

С оглед на резултатите от първата половина на 2022 г. Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG, гледа оптимистично на бъдещето: „Porsche означава спортен, съвременен лукс. С това ние се виждаме позиционирани по най-добрия начин в автомобилната индустрия.“ Експертни проучвания предвиждат ръст на луксозните спортни автомобили, изцяло електрическите превозни средства и луксозните SUV модели в идните години. „Вярваме, че Porsche е много добре позиционирана във всяка от тези сфери“, казва Блуме. „Считаме, че сме изпреварили други производители на луксозни автомобили с нашия силен фокус върху устойчивостта. Ние имаме холистичен подход към устойчивостта: екологосъобразен, социален и ценностен. Нашата амбиция е да бъдем въглеродно неутрални до 2030 г.“

Нетният паричен поток в автомобилния сектор през първата половина на 2022 г. е 2,39 млрд. евро (предходна година: 2,60 млрд. евро). „Въпреки непрекъснатите солидни инвестиции в нашите бъдещи проекти, ние отново сме в състояние да генерираме силен нетен паричен поток в автомобилния сектор“, добавя главният финансов директор Луц Мешке. „Вярваме, че засиленото ни внимание върху паричния поток ни се отплаща тук.“ Въпреки продължаващата трудна ситуация с доставките и повишените цени на суровините и енергията, Porsche AG се стреми към възвръщаемост на продажбите между приблизително 17 и 18% за 2022 г. с приходи от продажби между приблизително 38 и 39 млрд. евро. В средносрочен план Porsche има цел за възвръщаемост на продажбите между приблизително 17 и 19%.

Прогнозата за 2022 г. се основава на определени предположения, включително липса на значително влошаване на икономическите условия или пандемия от COVID-19 на основните пазари на Porsche, липса на значителни затруднения във веригата на доставки, особено по отношение на полупроводници, енергия, материали, части и компоненти, запазване на цените на суровините и без по-нататъшна ескалация на войната в Украйна, наред с други фактори. Porsche има дългосрочната амбиция да постигне възвръщаемост на продажбите на групата от над 20%: „Глобалната икономика е изправена пред трудни времена, но настоящите данни за първата половина на 2022 г. ни носят увереност в нашата устойчивост“, казва главният финансов директор Луц Мешке.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    18 0 Отговор
    За първите три месеца са продали 68 426 броя в цял свят . Спряма печалбата която отчитат , Бая скъпо ги харчат тия Фолксвагени .

    Коментиран от #5

  • 2 Гост

    9 9 Отговор
    Мъскича да гледа и да се учи, не само да чака на квоти и субсидии.

    Коментиран от #6

  • 3 име

    15 0 Отговор
    Малко коли за много пари връщат ни там откъдето Хенри Форд ни е измъкнал.После волки каруци и накрая пещерата и австралопитека и край.
  • 4 уайтнoйз

    7 0 Отговор
    вдигането на arpu е без да мрънкат клиентите е лесно в премиум сегмента. виж с курсовите разлики се ядига още по-лесно печалбата. ако си продал 1 кола за 100к долара вече си с 18% напред спрямо миналата година. фалят ли нещо така значи некой ще излиза от акции и требе шарани да държат нивото :)
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Дрън-дрън

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    На какво точно да се учи Мъск? Porsche трябва да се учат от него. Пазарната капитализация на цялата Volkswagen group от която porsche Е само част е 60 милиарда, а Тесла струва 12 пъти повече.

    Само за първото тримесечие Тесла е направила по-голям оборот отколкото Порше за първите шест месеца, porsche се радва на 19% възвръщаемост за първите 6 месеца, а Тесла се ядосва, че заради локдауна и проблемите с доставките за фабриките в Берлин и Тексас които са на милиарди загуба, възвръщаемостта им е паднала от 35% за първото тримесечие на 25% за второто.

    За първото тримесечие имат 5 милиарда брутна печалба от които 300 милиона от квоти и субсидии. Тоест дори да ги махнем от уравнението, Тесла само за първото тримесечие е спечелила два пъти повече пари от porsche.

    А само да ти припомня, че само преди 2 години Тесла продаваше по-малко автомобили от porsche и имаше десетки пъти по-малка печалба. Какво ли ще е положението след още две години?

    Дали Тесла трябва да се учи от porsche или porsche трябва да се учи от Тесла, Как мислиш когато вече знаеш фактите, които са просто неоспорими цифри и даже няма какво да ги интерпретираш за да промениш значението, както обикновено се помъчиш да правиш с фактите?

    Коментиран от #7

  • 7 Пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Дрън-дрън":

    Пазарната капитализация не означава нищо . Колко Фолксвагена виждаш по улиците и колко Тесли ?

    Миналата година Роналдо при едно интервю посочи безалкохолните напитки пред себе си и каза - спрете ги тия боклуци. Акциите на Кока Кола се сринаха с 10% . Което ще рече че и капитализацията и също . Всичко там е надиграване на борсите .

    Коментиран от #8

  • 8 Ти само първото изречение ли четеш

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    Ще коментираш ли останалите?

    Оборот, печалби, брутен марж, годишен ръст? Особено пък последното годишен планиран дългосрочен ръст от 50%, как ще сравниш Порше и Тесла по който и да е от изброените показатели?

    Ще коментираш ли 200 милиарда дългове за Фолксваген и практически НИКАКВИ дългове за Тесла при растящи печалби и брутен марж по време на огромни инвестиции, които пък са по време на няколко кризи. А като спрат да реинвестират печалбите и всичко им остава чиста печалба?

    Коментиран от #9

  • 9 Пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ти само първото изречение ли четеш":

    Не сравнявам директно двете фирми . Но понеже тоя коментар с Тесла и пазарната и капитализация ни го натрисаш не за първи път искам да ти кажа че не е основен фактор за реалното състояние .

    Това е борсова игра с акциите и понякога се спекулира с тях . В един момент може да стане пирамида ,стойността и да няма нищо общо с реалността .Нещо подобно на Югоагент / ако се сещаш за какво става въпрос / .

    Коментиран от #10

  • 10 Е така де!

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Само, че този път нагледно съм ти обяснил защо тази пазарна капитализация не е въздух под налягане, а е напълно заслужена.

    Тесла се възползва по най-добрия начин от високата си пазарна капитализация и когато акциите бяха над 1000 долара, емитира акции и събра десетина милиарда долара с част от които си покри всички дългове, а в момента от печалбата за последните тримесечия имат в кеш 17 милиарда долара, с които могат на мига да построят още три фабрики, но за съжаление няма батерии за тях, дори да ги построят.

    Тоест през следващите няколко години, точно както и за предишните две години , пазарната капитализация нямаше и няма и да има абсолютно никакво значение, защото Тесла не се нуждае от пари.

    Дори да станат по един долар, Тесла нищо не губи от това. Ще изгубят инвеститорите и в частност Илон Мъск, ще изгубят някои спекуланти, а други ще спечелят, но за фирмата няма да има никакъв ефект и ще си продължи по същия начин.

    Акциите няма да повлияят за нищо написано в статията - няма да се променят нито оборотът, нито печалбата, нито произведените бройки, нито маржът на печалбата, нито годишният ръст на печалбата, оборотът и продажбите.

    Коментиран от #11

  • 11 дада

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Е така де!":

    тесла не се нуждае от пари след това изречение което си написал спри да пишеш за за всякакви икономически глупости дето пишеш. Ако нямаше нужда от пари защо непрекъснато вдига колите защо съкращава хора. и ако акцийте станат 1 долар ако не напечатат много а останат същия брой който са в момента вероятно е да спре да съществува.

    Коментиран от #12

  • 12 Спри се!

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "дада":

    Тесла си има достатъчно кеш, за да и трябва външно финансиране - имат си 17 милиарда кеш.

    Освен това за първото полугодие имат около 8 милиарда брутна печалба и 35 милиарда оборот.

    Всичко това няма никаква връзка с цената на акциите. И 5000 долара за акция да бяха, тези постижения щяха да са същите.
  • 13 Порно

    1 0 Отговор
    Произвеждат по малко , печелят повече. И не са само те. Масовите производители спират бюджетни модели като Пежо301 , Фиат типо пускат нов модел с нова цена. Читава кола под 30 000 не остана , скочиха на 50 000.