15 Ноември, 2022 08:54 12 771 69

Руснаците от Lada твърдят, че ръчната трансмисия е по-добра от автоматичната

  • ръчна скоростна кутия-
  • автоматична трансмисия-
  • lada

Механичната скоростна кутия не е забавила развитието си и продължава да се подобрява, казват от руското предприятие

Руснаците от Lada твърдят, че ръчната трансмисия е по-добра от автоматичната - 1

В официалните акаунти на марката Lada се появи публикация "5+ за механиката ...", в която надълго и широко се обяснява за предимствата на ръчната скоростна кутия пред автоматичната трансмисия.

Авторът на публикацията пише, че въпреки че автоматичната трансмисия се счита за по-удобна и престижна, ръчната скоростна кутия има своите предимства. Тоя е на мнение, че все още е по-добра от автоматичната, като изнъква основните ѝ предимства, които, според него са:

простота и надеждност;
способността да се пести гориво;
ефективност на лош път;
удоволствие от шофирането.

На финала авторът ни напомня, че през последните години АвтоВАЗ значително е подобрил своята ръчна трансмисия - очевидно има предвид ВАЗ-2180 и моделите на Lada с предно задвижване.

А именно, Lada въведе кабелно задвижване и нов механизъм за превключване, намален шум и вибрации, намалена консумация на масло и сведен до минимум риска от изтичането му.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бяха крепостни, вече са роби

    92 39 Отговор
    Аааа, да, автора казал ли е какво е удоволствието от шофирането на Лада с ръчна скоростна кутия сравнено с "мъката" от шофирането на Мерцедес автоматик?
  • 2 истината е...

    81 30 Отговор
    ...че не могат да направят читав автомат.
  • 3 освен посоченото

    91 49 Отговор
    Най-евтина, с опростена поддръжка и ремонт. И най-важното: Ти определяш режима на автомобила и мотора, а не някой си, защото от ЕК му казали че така най-добре.

    Коментиран от #5, #15

  • 4 Пловдив

    71 44 Отговор
    Те "специалистите"от Лада,са доказали колко точно им е техническия и интелектуален капацитет!
  • 5 всяка жаба да си знае гьола

    58 1 Отговор

    До коментар #3 от "освен посоченото":

    Автомобилите трябва да бъдат правени от инженери, а не от политици.
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    59 12 Отговор
    За някой хора боравенето с ДВА крака върху ТРИ педал е ПРОБЛЕМ ‼️‼️‼️
    Ясно е казано , че и двата вида имат своите плюсове и минуси !
    Кое от следното не е истина :
    1. Ремонтът на автомата е впъти по-скъп!
    2.С автомата нямаш спускане на свободна от предавка трансмисия( N не се препоръчва)!
    3.С ръчка е по-лесно превключване при боксуване!
    4. С автомата шофирането е по-плавно и водачът е по-разтоварен от контрола върху трансмисията !

    Коментиран от #21, #49, #55, #62

  • 7 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    22 12 Отговор
    естествено,че е по добра.Питайте всеки ,който е изминал над 300км с автомобил и направете статистика!
  • 8 кисело грозде

    51 40 Отговор
    Ма . как бе ?! Ма , разбира се !!! Къде по добре е да караш ЛАДА с ръчка ( гърми , трещи , не влизат предавките и мирише на феродо) отколкото нЕкакъв си автоматик ( сделан я в Германия , я в Япония ) с осем-девет степени , с реакция за милисекунди и с "живот" от 500 000 км. и повече !!! Така е !!! Гроздето е киселооо !!!

    Коментиран от #11

  • 9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    33 10 Отговор
    Още 66гимаше автоматична скоростна кутия на Мерцедес.това е за хора,които не знаят къде е двигателният отсег на автомобилът ,който "управляват"!

    Коментиран от #44, #53

  • 10 Вова завоевателят

    54 16 Отговор
    А паленето с манивела е в пъти по-добро и надеждно от паленето с акумулатор и ключ

    Коментиран от #13, #59

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    35 14 Отговор

    До коментар #8 от "кисело грозде":

    Правиш ли разлика между Бяло и Червено грозде❓
    А между десертни и винени сортове ❓
    Или само между кисело и сладко ❗
    Тук не се коментира разлика между Лада , Мерцедес или Форд,
    а между видовете ТРАНСМИСИЯ ‼️‼️‼️

    Коментиран от #16

  • 12 Сталинчо

    33 23 Отговор
    Хора ,които немогат да направят дъвка седнали да дават съвети за неща от които хал хабер нямат

    Коментиран от #61

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 7 Отговор

    До коментар #10 от "Вова завоевателят":

    Ей, на 90% от днешните шафиатори първо трябва да им обЯсниш какво е това криво джИлязУ, което не са чували и виждали 😉😉😉😉
  • 14 АВЕ...И ДВЕТЕ КУТИИ ИМАТ....

    25 2 Отговор
    СВОИТЕ ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ....ВЪПРОС НА ПРЕДПОЧИТАНИЕ И НА ГЛЕДНА ТОЧКА...ПРОИЗВЕЖДАТ СЕ И ДВАТА ВАРИАНТА ....МЕХАНИЧНА И АВТОМАТ....НИТО ЕДНА ОТ ТЯХ НЕ Е ПЕРФЕКТНА...
    ИМА МНОГО ПРИМЕРИ....
  • 15 СъвеЦки филм

    32 19 Отговор

    До коментар #3 от "освен посоченото":

    "Най-евтина, с опростена поддръжка и ремонт" Автомобил без бордови компютри и електрони системи за безопасност са също с "опростена поддръжка и ремонт". Явно пак ще гледаме съвеЦкия филм "Битието определя съзнанието" т.е. като нямаме ресурса и знанието да произвеждаме сложни и качествени автомобили, ще обясняваме колко са гадни те и какви са предимствата на простите и боклучавите.

    Коментиран от #34

  • 16 ....

    20 21 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Напротив, точно за такава разлика се коментира. Щото Лада не могат да направят читава аввтоматична скоростна кутия, поради което обясняват какви са предимствата на другата. Те и читава механична не могат, но поне е по-лесна за производство. За разлика от напредналите автомобилни концерни, които ОТДАВНА са разбрали кое за какво е добро, поради което почти вече няма ръчни скоростни кутии.

    Коментиран от #19, #23

  • 17 При лада

    22 20 Отговор
    Е по добре ръчни скорости ,защото автомат не могат да сделат.А между другото кой освен крепостните карат лади
  • 18 нАКа 47

    25 16 Отговор
    Удоволствие от шофирането? От Лада? Ша Омра от смях!
  • 19 Там е разликата

    18 18 Отговор

    До коментар #16 от "....":

    От запада и расията ,на запад нещата се правят с акъл ,а в расията сдялано с топора
  • 20 Джийвс

    16 9 Отговор
    От хората заменили еърбека с мек волан толкова!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Мамул

    20 11 Отговор
    Само ръчката може да ти даде кефа от 4-та да вкараш на 1-ва!

    Коментиран от #63

  • 23 олкийухъ

    21 6 Отговор

    До коментар #16 от "....":

    Дебилчев, явно и БМВ са некадърници щом нямат собствен автомат, а ползват такъв от ZF...Явно и 2/3 от другите производители са също некадърни щото нямат собствени автоматици... Записвай си:

    Основните производители на автоматици са ZF, Aisin-Warner и Jatco.

    И сега чакам да ми обясниш що скъпите модели на Ауди ползват ZF след като си имат собствена кутия ДСГ?

    Коментиран от #24

  • 24 ....

    10 12 Отговор

    До коментар #23 от "олкийухъ":

    Щото е по-ефикасно. За разлика от Лада, БМВ и други просизводители, които ползват ЗетЕф са доказали, че могат да правят коли.
  • 25 Шегаджии

    18 4 Отговор
    Това като вица за чукчата на който вместо кучешки впряг му дали Камаз. Ама той не го харесал щото бил много тежък и кучетата не можели да го дърпат...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 20200

    20 12 Отговор
    2022 автоматичната кутия е в обръшение от 1964 някъде 80 години по късно руснаците направиха сравнение малииии и се изказаха вещо
  • 30 ....

    10 11 Отговор

    До коментар #27 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Прочети си собствения пост номер 6 другарю. Ако караше автоматик и то съвременен, нямаше да пишеш такива дивотии.

    Коментиран от #32

  • 31 Ами

    12 8 Отговор
    Когато не можеш да стигнеш гроздето то обезателно винаги е кисело и не става за ядене.
  • 32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 7 Отговор

    До коментар #30 от "....":

    😀, 😀, 😀 , разсмял се графът на своя развален испански ❗
    1.Явно днес една автоматична кутия вече е станала по-евтина от обикновена ръчна , сори явно трябва да наваксвам 🤔
    2. В упътването ( понеже КАРАМ с автоматична кутия) изрично пише, да се избягва ползването на Неутрален режим ❗ Явно са ми пробутали стара барака за нова ❗
    3. Ти колко пъти си затъвал в сняг с автомат и ръчка ❓ Не ми отговаряй , всяко лято по няколко пъти 😝
    4.Може би пък и тук греша ❗
    Ама кой съм аз , че да съм виждал
    ИСТИНСКА КОЛА ❗
  • 33 Русофилски трол

    16 8 Отговор
    То и Москвичите са по-добри от Мерцедесите
  • 34 освен посоченото

    28 6 Отговор

    До коментар #15 от "СъвеЦки филм":

    Който няма уменията да управлява автомобил, подобре да не се качва зад волана. Ръчните скорости са за истински шофьори, автоматика и всичките електроники "за безопастност" са за ботовете които си гледат фейсбука на телефона вместо дда следят пътя и да преценяват пътната обстановка. НО дали се сещаш че все още сме мнооооого далеч от "автопилот" който адекватно може да замени един добър шофьор.

    Коментиран от #43

  • 35 Морски

    13 20 Отговор
    Тези, които хвалят ръчните СК, по-добре да се върнат на МПС-та с ръчен смукач и да се чувстват комфортно..

    Коментиран от #36

  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 2 Отговор

    До коментар #35 от "Морски":

    Няма как да върнеш прогреса. Но факт е, че по времето на тлф. с шайба първите думи бяха " Здравей, как си?" , а сега с новите - "Здравей , къде си ?" ❗ Дано схванеш разликата 😉
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Критичен

    7 1 Отговор
    Дайте връзка към статията с твърдението.... Много ниско е ниво на новините в този сайт... Явно да подхождат на аудиторията
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 4 Отговор
    😀😀😀😀😀
    Два час ком 37 вися с гну-со-тии по мой адрес, но след цветистия ми отговор Ви трябваха по-малко от 5 минути за да ги премахнете❗❗❗
    Като се замисля , КОЙ може да ги изтрие и КОЙ вижда IP-то на пишещия , не е нужно АйКю по-високо от околната температура , за изводите ‼️
    ПО-ЗДРАВ от мен ‼️

    Коментиран от #48

  • 42 До Лада

    3 1 Отговор
    Тяхната може и да е
  • 43 крадливите капиталисти

    4 5 Отговор

    До коментар #34 от "освен посоченото":

    Си мечтаят арабски да им работят за без пари. И роботи да им карат колите и камионите, пак за без пари. Ама за сега Ядец. Все пак Дж.Уат първо е създал Парната машина. А не е била създадена с указ на Кралицата, "За по-ефективно използуване на изкопаните въглища и за екологични и безопасни условия на труд", защото никой не дава пет пари за такива лай на.
  • 44 Мерседес не са измислили автоматика

    15 0 Отговор

    До коментар #9 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Много преди това е масово използван от американските автомобилостроители.
  • 45 Имам ги и двата вида

    26 3 Отговор
    И автоматик и маханика. По ме кефи механиката. И ми предоставя повече контрол над автомобила. Въпрос на лични предпочитания е какво ще изберете. Само да добавя, че много притежатели на автомобили с автомат не умеят да карат с механична скоростна кутия. И не се и опитват да се научат. И това не е защото автомата е по - доброто. Просто до там са им възможностите или критериите. Хора всякакви.

    Коментиран от #60

  • 46 Така...

    9 6 Отговор
    Да уточня за автоматичната скоростна кутия. Че тя се е маханична с автоматично превключване по параметри зададени от производителя.
  • 47 Го4о

    10 2 Отговор
    Колите с автоматични скорости са по-евтини, даже и в Германия. Добрия водач се тормози от скоростната автоматика.
  • 48 4р5т6ъ7

    1 9 Отговор

    До коментар #41 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Дрогаж миризлив, това което беше написано си е 100% вярно и по тази причина си стоеше дълго време- ти разбира се изръси тонове помия и се е наложило да забършат всичко...

    И се стягай, хората които ще ти предадат моя ПО-ЗДРАВ вече са наясно къде да отидат и тези дни задното ти отверстие от изход ще се превърне в параден вход... Моли се да си носят вазелин, но доколкото ги познавам са взели бай Веселин от Анадола...
  • 49 Баро

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Пак се изказа неподготвен
    От повече от 20 години авто матите спускат на ско рост ако искаш да изключиш чукваш газта а забуксуването си има
    ESP автомата пази мотора от неправилна ессплоатация и само най полезните обороти
    Иначе и аз съм фен директната връзка между мен и двигателя
  • 50 Ицо

    7 3 Отговор
    И да обобщим:
    Руската кола е като собствената жена - върши работа, ама не доставя удоволствие.
  • 51 Корпорация ZF

    1 0 Отговор
    Гроздето е кисело
  • 52 Даа

    3 2 Отговор
    Не казвам , че лада е добра кола, ама автоматика е за мързеливи шофьори. Друго си е ръчката, имаш пълен контрол.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Иван

    2 4 Отговор
    Огъня също е по-добър електричеството. Най-вече когато го палиш с пръчка и камъни.
  • 55 БайГън

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Никога не си карал чисто нова кола автоматик май? Дали вариатор, дали класически или робот.
    В БГ ви дават закърпени, счупени и неподдържани кутии и после било зле... Автомата при правилна поддръжка ще бие ръчната и не е по скъп за ремонт в дългосрочен план. В белите държави колите с ръчна се продават без пари защото освен неудобството за каране има и доста сериозен ценови елемент на смяна на съединители(1000-2000евро). Та сметни пак - да си въртиш маслото на автомата на 50к за 200-300лв или да даваш едни хубави пари за съединител, и да въртиш и там масло за 100лв(то не е вечно). А за каране на неутрална - това е типично БГ мислене, абсолютно противопоказно и забранено. За боксуването, като нямаме пътища, това не е плюс...

    Коментиран от #57

  • 56 А аз бас

    4 0 Отговор
    Ловя че 90% от коментиращите не са карали автомат и поне 30% не са карали автомобил въобще.
  • 57 в белите

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "БайГън":

    Държави ако са нови, не знам но втората ръка автомата е доста по евтин. А ти говориш за без пари, явно става дума за употребявани.
  • 58 А бе,

    3 1 Отговор
    те и в русия животът е прекрасен . Според путин.
  • 59 Косе Босе

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Вова завоевателят":

    И повече чупи ръце?-ако не знаеш как да я хванеш правилно! Използва се основно при ниски температури,и дълго неработил двигател! Манивелата има и "възпитателни функции " за мутренски изцепки! Не е за масова употреба,новите технологии,са я пратили в историята.
  • 60 Косе Босе

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Имам ги и двата вида":

    Ами просто е:ако си на дълъг път и караш по магистрала за да не хванеш мускулна треска пускаш автоматичната газ и караш.Когато нашенци започнат да шофират по 12-14 ч по магистрала няколко дена нон стоп,тогава ще пеят други песни.Не случайно товарните автомобили вече са с авт.скор.кутия.Нито имаме магистрали,нито са качествени -построени по Бойковите стандарти, нито,нашенецът кара средно повече от 3ч."Битието определя съзнанието"-философия на бита,останалото са драсканици за цвят,а те са над 500 вида...

    Коментиран от #64, #68

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Никси

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    точно така ,.Русия прави автомобили за Мъже , а не за инвалиди или мъже в поли ,.за Мъже в панталони !!!.
  • 63 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мамул":

    това да не ти е МАN бре на место на първа да влезне пета предавка ама с превключване на бутона към бръз блок , пробвай от четвърта да вкараш първа на кола особено и ще събираш збните.кошелета от скоростната кутия с магнит за стружки !!!.
  • 64 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Косе Босе":

    Е ДА НЕ , ТО ПО ТВОЙТА ЛОГИКА ТИРАДЖИЙТЕ В СОМАТ ДЕТО СА МИНАВАЛИ ПО МИЛЬОН И КУСУР КИЛОМЕТРИ , ВСЕ АВТОМАТИЦИ СА КАРАЛИ , ГЛУПОСТИ ПИШЕШ , КОЙ КАК СИ Е СВИКНАЛ И НАУЧИЛ НАВИКА ОТ ГОДИНИ , АМИ АВТОБУСИТЕ В ГРУП ПЪРВИТЕ , ЛЕОНАРДУС ЕМ ДВОЕТАЖНИ БЯХА , НЕСИ КАРАЛ ТАКАВА ТЕЖЕСТ И ДА ТЕ ЮРНЕ ПО НАНАДОЛНОТО ТУРБОТО И АВТОМАТИКА , НЕ РЕТАРДЕР , НЕ ТЕЛМА , НЕ МОТОРНА СПИРАЧКА , И ГОСПОД НЕ МОЖЕ ДА ТИ ПОМОГНЕ ,.НОВИТЕ АВТОМАТИЦИ ИМАТ ОПЦИЯ ЗА МЕХАНИЧЕН РЕЖИМ , СПРАВКА АВТОБУСИТЕ НА БИОМЕТ !!!.

    Коментиран от #69

  • 65 .......

    2 0 Отговор
    Да и не, щото на -40 първият старт на автоматикът ще му е доста болезнен и не само на него, няма да живее дълго при такива температури. Доакто загрее ще е страшно и не очаквайте адекватна работа. Всеки карал автомат на -10/-15 знае, какво му е поведението. Отворени сте, защото в БГ вече няма нормални зими, иначе полуумрелият автомат на 500 000км. (ноФ Фнос) ще издъхне доста бързо.

    Коментиран от #67

  • 66 Хайл

    0 0 Отговор
    " намалена консумация на масло " Радославе,как го консумира кутията това масло??? Сигурно като включи турбото 🤣
  • 67 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от ".......":

    Прав си за автоматите,по-трудно им е на студено и трябва да изчакаш да загрее,но и при ръчката си е проблем /по-малък/ все пак диференциалното масло и то става като грес в студа и за това по-трудно включва докато и то не загрее,но се налага да караш макар и бавно,докато автомата си го движи помпата
  • 68 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Косе Босе":

    Косе босе,НЯМА КАМИОН ИЛИ АВТОБУС С АВТОМАТИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ-ВСИЧКИ СА РОБОТИЗИРАНИ.нямат педал за съеденителя,но съеденителя си е ОБИКНОВЕН ФЕРОДОВ,и всичко се командва с компютъра.това си е обикновена кутия със съединител
  • 69 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Никси":

    Няма автоматици камиони/автобуси-РОБОТИЗИРАНИ КУТИИ СА ОБИКНОВЕНО 12 СКОРОСТИ