3 Януари, 2023 11:51 11 519 171

Електрическите камиони Tesla Semi, натоварени с Pepsi, ще пътуват само 160 км

  • камион-
  • tesla-
  • semi-
  • pepsi

Причините за ограничението не се съобщават

Електрическите камиони Tesla Semi, натоварени с Pepsi, ще пътуват само 160 км - 1

В началото на декември стана известно, че PepsiCo е първата сред клиентите на Tesla, която получава серийни електрически камиони Semi, които се сглобяват в новия завод на марката в Невада. По договор логистичният отдел на гиганта в хранително-вкусовата промишленост трябваше да получи около сто камиона Semi във версия с пробег от 800 км. Представители на PepsiCo обаче обясниха, че по време на транспортирането на напитките разстоянието на пътуванията няма да надвишава 160 км.

Tesla, по време на представянето на серийната версия на Semi по-рано този месец, многократно подчерта, че напълно натоварен камион, чието общо тегло надхвърля 37 тона, е в състояние да измине 805 км без презареждане, а част от пътят по време на тестовете е през планински терен. В същото време се премълчава какъв може да бъде полезният товар на машината и каква част от общото тегло ще бъде съставена от самия камион с акумулаторните батерии.

Само по косвени данни може да се установи, че капацитетът на последните е близо 900 kWh, самата Tesla предостави само показатели за средното потребление на електроенергия на една миля от пътя (1.7 kWh). Нищо не се съобщава за цената на първите автомобили в модификацията с пробег от 800 км.

В интервю за Reuters вицепрезидентът на PepsiCo Майк О'Конъл, обяснява за характеристиките на работата на първите камиони Tesla Semi, получени от компанията. От наличните 36 машини всички ще бъдат разпределени между двата логистични центъра на PepsiCo в Калифорния. Само до края на следващата година броят на камионите Tesla Semi в експлоатация ще нарасне до 100 единици.

Спецификата на работа ще бъде следната: камионите с напитки в ремаркето ще бъдат транспортирани на разстояние около 160 км. Представителят на компанията не обяснява какво налага ограничението, както и не съобщи за остатъчния заряд на камионите, които ще транспортират товарите на разстояние 160 км.

Превозвачът също не каза нищо за цената на камионите, като обясни само, че те ще се изплатят за седем години експлоатация. В крайните точки на маршрутите PepsiCo ще изгради четири 750 kW станции за бързо зареждане. Държавните правителствени субсидии от $15.4 милиона ще помогнат за покриването на тези разходи, а и всеки камион получава федерална субсидия от $40 000. В бъдеще флотът от електрически камиони ще започне да работи в централната част на Съединените щати и след това ще достигне и източното крайбрежие.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сък Май Дик

    30 7 Отговор
    Голяма кирия - по добре пеша да ги носят
  • 2 Гоуст

    36 8 Отговор
    Е сега разбрахте ли защо се купуват "електрички". Субсидии за 100 камиона равни на 4 000 000$ плюс още 15 400 000$ за "други" разходи. Няма да коментирам сектанта електрик тук за пробези, времена за зарядки и др. глупости които му се искат. Написано е 160км.( дори и 160мили да са) в крайните точки ще има зарядни станции 750KW.

    Коментиран от #5, #134

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ДрайвингПлежър

    29 4 Отговор
    Причините са повече от ясни, но някои люде трябва да свалят розовите очилца и да прогледнат!

    Коментиран от #6

  • 5 ТИРбушон

    25 3 Отговор

    До коментар #2 от "Гоуст":

    Истината е че пепси са се минали и то якооо😊
  • 6 Сваляй очилата

    5 22 Отговор

    До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":

    И отивай да ги сменяш защото и с тях не виждаш.

    "камионите с напитки в ремаркето ще бъдат транспортирани на разстояние около 160 км. Представителят на компанията не обяснява какво налага ограничението"

    И ти ли не можеш да си обясниш какво налага транспортирането само на 160 км на тези товари?

    За всеки който няма достатъчно капацитет за да си го обясни ще подскажа - толкова е разстоянието между двата склада на pepsi. Все едно да разкарват pepsi от Пловдив до София с тези камиони. Такива нужди имат за това ги ползват. Досега са ползвали дизелови камиони за същата цел и този маршрут вероятно съществува от 10 години, а не е съставен специално заради камиона.

    И ако четете между редовете, първоначалната идея е била за 100 от скъпите камиони с 800 км пробег, защото не са знаели в реалността колко ще изминават, но сега спокойно могат да си позволят да си купят от по-евтините за да обслужват тези маршрути.

    Коментиран от #15, #152, #163

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Причината няма да я съобщавам
    🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #9

  • 9 Няма смисъл да се обясняваш

    5 13 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Всички вече разбрахме, че ти не си разбрал новината и отново се излагаш.

    А новината е, че няма нужда камиона да спира да зарежда по време на път, а всъщност може да направи четири курса по 160 километра без въобще да спира да зарежда, а преди петия курс да зареди за по-малко от час, докато го разтоварват или товарят.

    Коментиран от #11

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 3 Отговор
    За ЕДИН курс Варна -София , Пе-Пи ще ползва ТРИ камиона
    Варна-Търговище
    Търговище-Микре
    Микре-София


    ❤❤❤❤❤❤❤❤

    Коментиран от #14

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 4 Отговор

    До коментар #9 от "Няма смисъл да се обясняваш":

    Премълчават какъв може да бъде
    ПОЛЕЗНИЯТ ТОВАР ‼️‼️‼️
    Премълчава какъв ще бъде остатъчния заряд след 160 км ‼️‼️‼️

    Ама АЗ съм се излагал ‼️‼️‼️

    / и това ли.ще изтриеш /

    Коментиран от #18

  • 12 Турбо

    17 3 Отговор
    Обещания 800 км пробег се оказа само 160.Ще се пие Пепси кола само на 160 км от фабриката.
  • 13 Въпросче?

    18 4 Отговор
    Как разбрахте, че тоз камион ще се изплати за 7 години бре?
    Имате ли представа, че след седем години ще има недостиг на електроенергия и то в световен мащаб, и една от причините за това ще са подобни електрички?
    Ами вземете измислете нещо което е по-добро от двигател с вътрешно горене ползващ петрол и тогава лансирайте и налагайте тия "зелени еко шитни", които пък след седем години ще са заринали земята с неизползваеми батерии.
    Иначе ще се получи нещо като нашата диверсификация. Хем ще плащаме за по скъпо американско ядрено гориво, хем няма къде да депонираме отработеното такова. Дори и може да се превърнем в територия, на която други държави ще депонират своето отработено ядрено гориво.
    След като има налични такива МПС, и то в световен мащаб, чак тогава се опитвайте да съсипвате държави които притежават всички енерго носители и то в ОГРОМНИ количества, както и почти цялата Менделеева таблица.

    Коментиран от #16

  • 14 Познах на 100% верния резултат

    1 15 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не си разбрал новината. Всъщност камионът ще отиде и почти ще се върне без зареждане, защото отиване и връщане е горе-долу 800 км.

    В случая при наличие на зарядни станции с мощност 700 kw и в софия и във варна, на всеки 400 км, ще зареди 400 киловатчаса за 35 минути докато го товарят/разтоварват и може да тръгва обратно и така до края на света.

    Само че в момента ги ползват между София и Пловдив. А както се вижда от новината по-късно ще ги ползват софия варна, а още по-късно и на по-дълги курсове които са невъзможни в България, защото курс от 800 км е невъзможен в рамките на страната.

    Тоест в България е невъзможно да му бутнеш батерията за какъвто и да е вътрешен курс.
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 2 Отговор

    До коментар #6 от "Сваляй очилата":

    "За всеки който няма достатъчно капацитет за да си го обясни ще подскажа "
    Един КУРС обикновенон включва отиване и връщане ‼️
    Та ЧЕТИРИ курса , са
    8×160 км , ама ти откъде да знаеш ‼️
    Давай пак киловати, килоомове, КАПАЦИТЕТИ ....

    Коментиран от #17, #33

  • 16 Отговорче

    1 11 Отговор

    До коментар #13 от "Въпросче?":

    Не си напъвай мозъка, всичко вече е обяснено още през 2017 година, при представянето на камиона.

    За всичките 100 камиона pepsi ще зарежда на седем цента за киловатчас, а всичката електрическа енергия е от възобновяеми източници.

    Коментиран от #23, #26, #29

  • 17 А това прочете ли го

    1 8 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "В крайните точки на маршрутите PepsiCo ще изгради четири 750 kW станции за бързо зареждане."

    Тоест маршрутите са по 160 км отточка а до точка б, а и на двете точки има зарядни по 750 kw. Тоест нищо в сметките ми не се променя колкото и да се заяждаш за запетайки.

    Тоест кара 160 км, приблизително софия пловдив, зарежда 13 минути пак кара 160 км пловдив софия пак зарежда 13 минути и така до края на света. Какво точно не успя да схванеш?

    Успя ли поне да схванеш, че четири такива зарядни ще обслужват 100 камиона?

    Коментиран от #19, #21, #25

  • 18 Турбо

    14 1 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Срам ги е да кажат колко е полезния товар.Само батериите са 6 тона.Да не излезе,че 800 км е пробега само на влекача,без ремарке и товар.

    Коментиран от #22

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор

    До коментар #17 от "А това прочете ли го":

    А това прочете ли го❓
    "" 21 ноем. 2022

    Някой трябва да го каже: Илон Мъск е лъгал в продължение на 27 години, пишат от Capitol Hunters като прилагат документи

    Основателят на SpaceX и Tesla Илон Мъск не е получил диплома по физика от Университета на Пенсилвания, нито е бил приет в докторската програма в Станфорд, съобщи разследващата група Capitol Hunters в Twitter.

    Американският милиардер рискува да бъде лишен от американско гражданство за фалшифициране на документи и нарушаване на миграционното законодателство на САЩ, предупреждават още оттам. "

    Коментиран от #24

  • 20 Гост

    7 0 Отговор
    Само 160 км пробег?Шофьора ще почива много често по зарядните станции.

    Коментиран от #28

  • 21 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "А това прочете ли го":

    Я погледни пътната карта на щатите,колко мили е от единия край до другия и тогава пиши умности.
  • 22 Трудно ли схващаш

    1 9 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    804 км по реален маршрут с преодоляване на баири с общо тегло в 37 т. И разход 1,7 киловатчаса на миля.

    Това са официални и измерени в реалността данни, а не данни на хартия, като на останалите производители, за които не се знае за какъв товар са декларираните пробези, като напълно вероятно е това да е с празен камион.

    Камион натоварен с чипсове ще има много повече от 804 км пробег.

    Коментиран от #27

  • 23 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #16 от "Отговорче":

    Цена от 7 цента на киловатчас не срещнах никъде в статията.Потърсих в нета,същия резултат.Пак си измисляш.

    Коментиран от #34

  • 24 А вие защо биете негрите

    0 6 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И ти ли така ще сменяш темата? Какво общо има написаното от тебе с пробегът на камиона с едно зареждане?

    Коментиран от #32

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "Трудно ли схващаш":

    Прочетохме колко е реален тестовия пробег от 800 км , в действителност само скромните 160.
  • 28 Его и другия функционално неграмотен

    1 6 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Абе на колко години станахте и още не можете да схванете смисъла на написаното. правиш ли разлика между

    pepsi ползва камионите на маршрут от 160 км

    И

    Камионът има пробег 160 км с едно зареждане?

    Особено пък, когато изрично са ти написали, че не е споменато колко е остатъчният пробег след извършване на курса.

    Коментиран от #31, #38

  • 29 А пък ти не са напъвай, че е опасно

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Отговорче":

    А случайно да си запознат с това, колко аджаба струваше електроенергията през 2017 година?
    А случайно да си запознат колко струваше един панел за ток през 2017 година?
    А случайно да си запознат какво всъщност има в един панел за ток, и кои държави имат от тия нещица, които случайно се намират в Менделеевата таблица?

    А случайно да си запознат с това, че до преди няколко дни имахме действаш договор за доставка на газ на цени 30-40$, пък ние плащахме като държава с несметна финансова мощ баснословни цени за газ?

    Алгоритъмчето нека пак изтрие и това ми мнение...
    Ама нищо няма да промени фактите.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Его и другия функционално неграмотен":

    Това да не е вътрешно заводски транспорт на ден 160 км.За останалите места в щатите ще карат с дизелови камиони.

    Коментиран от #35, #62

  • 32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "А вие защо биете негрите":

    Не сменям темата ‼️
    Това , че ТИ не виждаш общото между човека с фалшива диплома и човека с фалшивата реклама (от 2017г камионите щяха да са в рксплоатация) , не е мой проблем ‼️

    Коментиран от #40, #41

  • 33 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    След 160 км ще чака дизелов камион влекач,за да тегли Тесла Семи за довършване на курса.
  • 34 Ами научи се да четеш

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    В прав текст съм ти написал кога е казано това - при представянето на камиона. Изгледай представянето и ще видиш при какви условия са направени поръчките за камиона. Неслучайно поръчките са спрени от години, защото тези условия ще ги получат само тези които са си предплатили предварителните поръчки. Всички останали ще плащат тока на други цени.

    А преди да ми обясниш как това няма как да стане, да ти напомня че всички които си купиха тесла през последните седмици, ще получават по безплатно зареждане за 16 000 км на година, което обикновено покрива целия годишен пробег на повечето шофьори.

    Да ти припомня ли и че абсолютно всички зареждат безплатно точно когато токът не достига и е най-скъп. Тесла им предоставя напълно безплатно зареждане след полунощ, когато системата не е натоварена и токът е по-евтин, за да не зареждат през деня, когато мрежата е натоварена.

    При крайна цена от 12 цента за домакинствата в щатите, дали пък тесла не може да си позволи да зарежда камионите на 7 цента от собствени възобновяеми източници?

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Най-накрая нещо умно и от тебе

    0 4 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Точно така е и никой не е твърдял обратното. Само вие си бяхте науми ли че след две години няма да се кара нито един дизелов камион и тесла ще успее да заменя всички милиони дизелови камиони по пътищата и се чудихте защо не предлага 10 различни кабини за всякакви случаи

    Също така се чудехте как ще бъдат изградени за една година милиони зарядни станции за камиони през 50 км.

    Само вие вярвате в дядо коледа, а за останалите беше ясно и 100 пъти ви обяснявахме, че 80% от курсовете на камионите в световен мащаб са под 400 км и те са първите кандидати за електрически камиони. Както виждаш останалите производители предлагат дори камиони с 200 км пробег и то без товар.

    Коментиран от #39, #42, #55

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ай стига Ве, а....?

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Ами научи се да четеш":

    А контакта в къщи как ще разпознае, че зареждам теслата, та да не ми отчита изразходеният ток в сметката?
  • 38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "Его и другия функционално неграмотен":

    Альоу, ФункциАНАЛНО грамотния ,
    Ако няма проблем с изминаване на 804км без зареждане -
    ЗАЩО , АДЖЕБА, го карат само на 160
    И ЗАЩО КРИЯТ , ЧЕ СЛЕД 160км трябва да има още 80% заряд ‼️‼️‼️
    Ти на всеки 50км ли пълниш догоре резервоара❓ А дали ги НЯМА оставащите 80% ‼️

    Коментиран от #43

  • 39 Русенец

    11 0 Отговор

    До коментар #35 от "Най-накрая нещо умно и от тебе":

    Да те поканя на Дунав мост да попитаме тираджиите колко са им дълги курсовете.Турски тираджия натоварил плодове и зеленчуци в Турция и пътуващ за Германия, 400 километра ли ще му бъде курса?Ще ти се изсмеят в хор шофьорите,може и нещо друго да ти се случи.
  • 40 Хайде да видим кой лъже повече

    0 5 Отговор

    До коментар #32 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Покажи ми кога Илон Мъск е излъгал че камионите ще са в експлоатация през 2017 година? Той поне си поставя нереалистични цели за бъдещето, които му е трудно да спази, а ти лъжеш за отминали събития напълно умишлено и целенасочено.

    Той поне "излъга", че ще започне да произвежда камиона с новите 4680 батерии през 2023 година, но както виждаш не си спази обещанието и продаде първите камиони през 2022 година и то с различни батерии.

    Очевидно е че имат проблеми с производството на новите батерии и към момента произвеждат камиона със старите по-тежки батерии и е безсмислено да упоменават полезният товар, защото това са по-скоро прототипи на камиона, а масовото производство ще започне през 2023 година в другия завод.

    Но затова се иска четене между редовете. А вие не можете да се справите със смисъла на написаното в статията в прав текст, камо ли да разбирате от намеци, че камиона в момента харчи около киловатчас на километър, но в бъдеще ще харчи 0,95 киловатчаса на километър и ще изминава повече от 804 км с едно зареждане с общо тегло 37 т.

    Не се сещате, че въпреки че общото тегло ще се запази 37 т, полезният товар с батерии 46 80 е много по-голям защото батериите са по-леки. Не се сещате, че за 160 километра курс, спокойно могат да си поръчат камион с три пъти по-малък капацитет, които ще са три пъти по-леки.

    Въобще не се усещате защо точно на pepsi са дадени тези камиони - pepsi могат да ги натоварят с максимален товар защото стековете им са

    Коментиран от #44, #49

  • 41 Хайде да видим кой лъже повече

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Въобще не се усещате защо точно на pepsi са дадени тези камиони - pepsi могат да ги натоварят с максимален товар защото стековете им са тежки и няма да имат ограничения в обема, както е с останалите стоки. По този начин ще имат реални данни за всички недостатъци на камиона, които трябва да бъдат поправени до започване на серийното производство.

    Pepsi вози и чипсове, а там ограничението е в обема и общото тегло е много по-ниско от максималното от 37 т. Ето още реални тестове за максималния пробег с едно зареждане. Съвсем скоро ще има и снимки на закъсали камиони и поне за мен ще е изненада, ако няма, предвид нулевия опит на Тесла с камионите. Както аз така и pepsi го очакваме, но вие ще злорадствате, все едно е дошъл края на Тесла, все едно това не е най-нормалното нещо на света
  • 42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Най-накрая нещо умно и от тебе":

    Ааа, това с Дядо Коледа си бяхте точно Тесльовците/Кресльовците‼️
    А за ПЕТ години , обещаните бяха още 2017г, вече трябваше и в Карнобат да имат ‼️‼️‼️
  • 43 Ало функцианално грамотния

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Недей да си мислиш със задните части, а си помисли ако пепси така или иначе има флот от 10 000 камиона, дали ще си избере да тества непроверена от никого в света технология на най-дългите си курсове, а няма да избере някой от средните курсове, а ако технологията е успешна чак тогава да я внедрява за останалите курсове?

    Те ако бяха сигурни, че ще им върши работа, нямаше да поръчат само 100 броя, които на практика са 0,1% от флота им, а щяха да поръчат хиляди.

    А със сигурност има и по-кратки от 160 км маршрути.

    И защо си мислиш, че ще разкарват вода с камиони на хиляди километри с дизелови камиони, вместо на всеки хиляда километра да построят фабрика за производство на pepsi и да си спестят транспорта на вода? Да не мислиш че в щатите има един единствен завод за бутилиране на pepsi?

    Коментиран от #47, #76

  • 44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Хайде да видим кой лъже повече":

    "Главният директор на Tesla Илон Мъск разкри в Twitter, че неговата компания ще представи своя електрически камион (или по-точно влекач) през септември.

    Мъск разкри плановете си за създаването на електрически влекач миналата година.

    Той първоначално заяви, че превозното средство ще бъде представено по някое време в средата на 2017 г.,

    но явно той изостава от графика....



    КОЛКО ОЩЕ СТАТИИ ИСКАШ
    ❓❓❓❓❓❓


    Пишеш мъск 2017 ... и о чудо ‼️‼️‼️

    Коментиран от #48

  • 45 Гост

    4 0 Отговор
    Многониковия теслар твърдеше че били спрели субсидиите за Тесла.Тук пише точно обратното.Кой лъже повече?

    Коментиран от #46

  • 46 Трудно следиш мисълта

    0 5 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Вече 3 години те са не получаваШЕ субсидии до преди три дни. От тази година гласуваха нов закон. Познай ако досега държаха 70% от пазара на електромобили в щатите, въпреки че всички останали получаваха по 7500 долара а тесла не получаваше, какво ще се случи с продажбите когато цените и на тесла паднат със 7500 долара, а на останалите се задържат същите

    А за камионите не знам дали въобще са им спирали субсидиите, защото досега не продаваха камиони. Въобще няма да се учудя, ако наистина са предали само няколко камиона на pepsi миналата година, а сега да им дадат останалите до 100, за да им спестят 4 милиона.
  • 47 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "Ало функцианално грамотния":

    По повод ЗАДНИТЕ части ,шопите са казали:
    "Дека да се вратиш , г@зот ти все е озтз@де❗"
    Айде стига кладенци за вода
    Ама.що Пепси,
    Ама те къси курсове,
    Ама те да го тестват ,
    Ама....
    Ама....



    Факт е , че вече ШЕСТА ГОДИНА , камионите НЕ СА В РЕДОВНА експлоатация и НЯМА да са това , което ШЕСТ години Мъск разправяше‼️‼️‼️

    Коментиран от #50

  • 48 Не си само функционално неграмотен

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не само че не можеш да четеш с разбиране, а май въобще не можеш да четеш. Защо извади написаното от контекста и прекъсна цитата? Правиш ли разлика между представяне на камион и започване на серийно производство?

    Ето ти и продължението на цитата:

    "Мъск разкри плановете си за създаването на електрически влекач миналата година. Той първоначално заяви, че превозното средство ще бъде представено по някое време в средата на 2017 г., но явно той изостава от графика.

    Разбира се, представянето на влекача е МНОГО ПО-РАЗЛИЧНО от търговското разпростиране, а ние вероятно НЯМА ДА ВИДИМ тези камиони да навлизат в ПРОИЗВОДСТВО ДО 2018 Г."


    Хайде продължавай да търсиш да видим къде мъск е казал че производството започва 20 7-та година.


    Лъжеш като да не казвам какъв какво. Виждаш че лъжеш и да можаваш да наглееш.

    А камионът беше отложен заради тесла модел y, за да може с наличните батерии това да стане най-продаваният автомобил в света и както виждаш въобще не е далече от тази цел и не е сбъркал.

    Коментиран от #51

  • 49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Хайде да видим кой лъже повече":

    Има и разновидности:
    Aмбициитe нa Mъcĸ cтигaт и дo пpoизвoдcтвo нa пътничecĸи пpeвoзни cpeдcтвa и пpeз нoeмвpи 2017 г. тoй пpeдcтaви cвoя фyтypиcтичeн eлeĸтpичecĸи ĸaмиoн. Toй oбяви, чe щe мoжe дa пpeминaвa нaд 800 ĸм. нa зapeждaнe и щe бъдe дocтъпeн oĸoлo ĸpaя нa 2019 г. Kъм юли 2021 г. Теѕlа вce нe e oбявилa oĸoнчaтeлнa дaтa нa пycĸaнe или зa пpoизвoдcтвoтo мy.....

    .... сега май сме 2023г 🤔

    Коментиран от #53

  • 50 Трудно ли схващаш

    0 3 Отговор

    До коментар #47 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ами да те успокоя, че и през следващите шест години електрическите камиони няма да станат масови по пътищата и никой нито го е твърдял нито го е очаквал, а само ти вярваш че произведените няколко бройки ще са достатъчни да заместят милионите дизелови камиони по пътищата трупани с години.

    По-скоро революционното е това, че тесла вдигна летвата пред останалите производители и единствено от тях зависи колко бързо ще навлязат електрическите камиони, защото тесла не може да произведе всичките камиони нужни на света, но поне показа, че е възможно да се разчита на тях.

    Коментиран от #54, #58

  • 51 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Не си само функционално неграмотен":

    Toй oбяви, чe щe мoжe дa пpeминaвa нaд 800 ĸм. нa зapeждaнe и щe бъдe дocтъпeн oĸoлo
    ĸpaя нa 2019 г.
    Kъм юли 2021 г.
    Теѕlа вce нe e oбявилa oĸoнчaтeлнa дaтa нa пycĸaнe или зa пpoизвoдcтвoтo мy..

    Коментиран от #52

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Значи най-ранното производство което намери е за 2019 година. Продължавай да търсиш. Никога не съм твърдял че производството на камиона не е закъсняло с години, но никъде никога никой не е обещавал начало на производство през 2017 година, при положение, че представянето беше септември 2017.

    Как точно си представяш строеж на завод за камиони, започване на производство и първа продажба в рамките на 3 месеца, за да успее да продаде първия камион в същата календарна година?
  • 54 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Трудно ли схващаш":

    О, аз съм спокоен!!
    Сега вече пишеш от другата страна
    / на темата , не от другия бряг/
    Те така преди половин век , когато нямаха мобилни телефони и джобни калкулатори едни КАЦНАХА НА ЛУНАТА , ама сега още не искали да кацнат пак ‼️‼️‼️

    Коментиран от #56

  • 55 Георги

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Най-накрая нещо умно и от тебе":

    Толкова си може камиона на Тесла.160 километра са напълно достатъчни,щом в световен мащаб 80% от курсовете са до 400 километра.Опиши ми доставка на мандарини от Гърция превозени с камион Тесла до Великобритания.

    Коментиран от #57

  • 56 А не мислиш ли

    0 4 Отговор

    До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Че в момента е доста трудно да излъжеш нещо за дълго, точно поради наличието на мобилни телефони с камера и интернет на всеки от тях?

    Как точно си представяш че ще излъжеш някой да ти плати 200 хиляди долара, а после не само да не те съди, че си го излъгал, но също така и да го накараш да си мълчи?

    На един единствен му се прецака Теслата и не можа да зареди при минус пет градуса, въпреки че всички останали снимаха клипове как зареждат при минус 20 и минус 30 градуса, но новините гръмнаха още на СЪЩИЯ ден, че ЕДНА ЕДИНСТВЕНА Тесла не може да се зарежда.

    И ако от pepsi са подписали договор за конфиденциалност, за да не споделят детските болести на прототипа на камион, който ползват, защото е повече от очевадно, че тези болести няма да са една и две, то при започване на продажбите на серийния модел, от Тесла няма да имат това удобство и всеки ще може да споделя данните.

    Точно както ги разпиляха, че въпреки рекламите, тесла не може да ускори за под две секунди до 100 и чак тогава обърнаха внимание на звездичката и дребния шрифт.

    Но парен каша духа и Илон Мъск вече не дава такива обещания. А даже при предаването на камиона на пепси, на събитието не даде абсолютно никакви обещания. Сега прави точно обратното - показва резултати които никога не е обещавал и то чак когато ги постигне. Защото ако искаше да дадеш добър пример трябваше да дадеш пример с автопилота, защото това е най-голямата му лъжа и за нея е лъгал най-много пъти. Лошото е че всек
  • 57 Вземи уроци по математика

    0 4 Отговор

    До коментар #55 от "Георги":

    Отговорът на твоят въпрос е че тези курсове и попадат в останалите 20% от курсовете.

    А ако някой все пак реши да прави такива курсове, просто ще си осигури коридор с зарядни станции през поне 400 км.

    Дори с наличните 40 000 супер чарджари на тесла пръснати из цял свят, на 250 kw колонка ежедневния пробег се зарежда за по-малко от 4 часа при задължителни 11 часа почивка на денонощие.

    Коментиран от #59, #70

  • 58 А ти много лесно схващаш...

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Трудно ли схващаш":

    не ти ли става тъпо, че само ти пишиш и се плюнчиш, дори виждайки че за чеп за зеле не става този тежък и неадекватен с пазара и изискванията 3-осен Краз???
    Само Пепси ли имат и тежки и обемни товари в Щатите???
    36 от предполагаеми 100 влекача - това значима сделка ли е или си остава по-скоро екзотика???
    Само 2 фабрики/логистични депа ли имат в Щатите от Пепси???
    Изобщо при теб само: ако, ако, ако... грешни и изсмукани сметки, а в реалността разминаване и то с много...
    Ако не искат пазарен дял - за какво го правят? С 1000 камиона ли ще си покриват годишните разходи???
    Защо от толкова много щатски компании-гиганти, никой друг не е изявил желание да работи с тесла???

    Коментиран от #60

  • 59 Математикаа

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Вземи уроци по математика":

    И по колко камиона ще могат да се наредят и да се изчакват да зареждат по 4-часа всеки на колонка???
    Добре, че научи нещо полезно за почивките, та сега го повтаряш до припадане, все едно го разбираш....
    Кога ще те видим теб с реално ППС, а тесльо скрил се като мишок по форумите???

    Коментиран от #61, #65

  • 60 Очевидно не схващаш

    0 3 Отговор

    До коментар #58 от "А ти много лесно схващаш...":

    Прочети отново коментара който коментираш и се опитай да разбереш написаното. Няма как да ползваш камион който не се произвежда в огромни мащаби. В момента строят заводът който ще го произвежда и който ще има капацитет от 50 000 камиона годишно, ама никой не знае през коя година ще е това.

    Към момента произвеждат буквално бутикови бройки по два броя на седмица. С това темпо как очакваш да бъдат заменени всички дизелови камиони, та чак се оплакваш че имало само триоски.

    Та той не може да осигури дори 0,001% от търсенето само на триосни камиони. Къде се напъваш да заместиш абсолютно всички камиони в света с два камиона на седмица? Виждаш ли колко са ви неадекватни очакванията дори когато ви казват конкретни цифри и дори защитниците на тези камиони ви обясняват, че това как няма да стане бързо в реалния свят.

    Ако имаше поне малко критично мислене, щеше да знаеш, че само за един такъв камион са необходими батерии с които могат да се произведат 15 електромобила или дори 20 като тези на toyota.

    А toyota не произвежда повече от 10 000 автомобила годишно защото не може да намери батерии за повече. Тоест е практически невъзможно да се произвеждат много камиони и напълно логично произведените да се ползват за кратки курсове, защото е категорично нерентабилно да се създава зарядна инфраструктура за камиони, при положение че само четири зарядни станции, които са сложени буквално на рампата за товарене и разтоварване, са достатъчни за целия електрически фл

    Коментиран от #63

  • 61 Само на една зарядна станция

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Математикаа":

    Могат да се наредят абсолютно всички произведени до момента електрически камиони на tesla и ще останат свободни колонки за зареждане на леките автомобили. Устройва ли те отговора?


    Май пак питаш къде ще зареждаме УТРЕ 1 милион електромобила в България?

    Хайде не се притеснявай за не съществуващи проблеми. Зарядни за камиони се изграждат много по-бързо и лесно отколкото самите камиони.

    Коментиран от #64, #66

  • 62 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Вътрешно заводски транспорт се изпълнява обикновено от електрокари.А там където електрокара не може да изкара една смяна,се използват мотокари.Така,че за Тесла Семи са му намерили подходящи за възможностите 160 км маршрут.За останалите превози добрия стар дизел.

    Коментиран от #68

  • 63 Стига с тази Тойота

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Очевидно не схващаш":

    и изобщо не ни интересува какъв ти е проблема с Тойота...
    Престани с фантазиите и изказванията, все едно си в борда на директорите на тесла... не си...
    И какво излиза - че лъжата на тесла с пусковия срок е още по-голяма....реално няма серийно пуснат в продажба камион, а пилотна серия за замазване на положението и то неумело.....!!!

    Коментиран от #67

  • 64 Хайде кажи

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Само на една зарядна станция":

    ни как ще стане това след 5-7 години???

    Коментиран от #77

  • 65 И между другото

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Математикаа":

    Първият ми микробус с тахошайби съм го притежавал през 1993 година, въпреки че в България ползването им не беше задължително тогава.Още оттогава знам за задължителните почивки.

    Ти поне виждал ли си тахограф на живо?

    Познаваш ли поне един професионален шофьор, когото да питаш за реалните изисквания към момента?

    Коментиран от #69, #87

  • 66 Русенец

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "Само на една зарядна станция":

    Кога да те чакам на Дунав мост за разговор с тираджиите?Да преброим колко са камионите на опашката и да проверим кой шофьор колко му е курса.Носи си лубрикант,ще ти трябва.

    Коментиран от #71

  • 67 А ти какъв си на toyota

    0 4 Отговор

    До коментар #63 от "Стига с тази Тойота":

    Адвокат? Разбира се че ще давам тесла, китайците и корейците като добър пример когато става въпрос за електромобили и най-добрия лош пример е toyota. Като toyota не само е най-изостаналия автомобилен производител, но за разлика от останалите изостанали, toyota си е открит враг на електромобилите и не вярва в тях, точно като вас.

    Много ясно, че няма как да да пропусна да спомена toyota при сравненията и като конкретен реален пример, като споменавам всеизвестни факти. Това дали ти харесват фактите вече е съвсем отделен въпрос. Ако смяташ че нещо казано за toyota не е вярно можеш спокойно да ме поправиш. Ако си прав ще се съглася с всеки факт в който ми предоставиш. Факт, а не личното ти мнение.

    Коментиран от #89

  • 68 Прости му

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Турбо":

    Той така или иначе не умее да си служи с думите, камо ли да разбере какво точно му пишат останалите.

    Аз даже не се заяждам за подобни неща и чета между редовете и по смисъл. В случая Гост нямаше предвид вътрешно заводски, а вътрешно фирмен транспорт.
  • 69 Тираджия в пенсия

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "И между другото":

    По това време 1993 година тахографи се монтираха само на камионите за международни превози.На бусове тахографи не се слагаха.

    Коментиран от #72, #73

  • 70 Тираджия в пенсия

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "Вземи уроци по математика":

    Как си представяш професионални шофьори да спират на всеки 160 км?Пробвай поне да се повозиш на автостоп при някой колега,за да видиш на живо как теорията ти издиша.
  • 71 Вярно ли?

    0 3 Отговор

    До коментар #66 от "Русенец":

    Това ми прозвуча като да застанем на входа на бургас и да спираме минаващите да ги питаме колко от тях отиват на ски?

    Ти сериозен ли си? Как реши да провериш колко е дължината на вътрешно фирмените и вътрешните маршрути които се изпълняват в българия, като задаваш въпросите на преминаващите шофьори през дунав мост?


    Как смяташ колко от фирмите в българия имат маршрут между собствените си складове, преминаващ през дунав мост?

    Не смяташ ли, че трябва да застанеш на някоя от магистралите или основните пътища във вътрешността на страната, за да направиш подобно проучване?

    С какво мислиш, че са превозени 99% от стоките които си купуваш от големите магазини?

    Коментиран от #75

  • 72 И ти ли не разбра?

    0 4 Отговор

    До коментар #69 от "Тираджия в пенсия":

    За 10-ти път

    Камионите са пуснати по маршрути от 160 км при нужда от зареждане на всеки 804 км

    И ти ли не правиш разлика между пробег с едно зареждане и дължина на маршрут

    Преведено на шофьорски карат курсове софия пловдив. Ти зареждаш ли тира на всяко минаване на маршрута с дизел?
  • 73 Ами хубаво

    1 2 Отговор

    До коментар #69 от "Тираджия в пенсия":

    Ама микробуса даже беше втора употреба на десетина години през 1993 година и беше внесен с монтиран тахограф. Аз на очите и на личния си опит ли да вярвам или на тебе?

    Коментиран от #74

  • 74 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "Ами хубаво":

    Колко тона беше микробуса?

    Коментиран от #79, #80

  • 75 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Вярно ли?":

    Ти да не очакваш да видиш камион Тесла на моста при град Русе.Няма и да видиш.
  • 76 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Ало функцианално грамотния":

    Не разкарват вода,а концентрат.Бутилират на много места Пепси,като само разреждат концентрата.
  • 77 Елементарно е!

    0 4 Отговор

    До коментар #64 от "Хайде кажи":

    "как ще стане това след 5-7 години???"

    След пет до седем години, зарядните на тесла няма да са само 40 000, а вероятно ще са поне половин милион. Освен това няма да са 250 kw, а ще са поне 500, като ще има и достатъчно мегачарджъри с мощност над един мегават, защото и пикапите първоначално ще ги ползват, а по-нататък вероятно и други модели на марката. Дотогава вероятно и микробус ще се пуснали.

    А на такава зарядна станция, 650 км пробег се зареждат за 30 минути, а на един шофьор му е разрешено да минава около 800 км на денонощие и задължително трябва да почива. Тоест дори и на теория не може да мине повече и с две зареждания по 30 минути за три денонощия ще мине 2000 километра. През тези три денонощия, ще трябва да направи 3 задължителни почивки по 11 часа плюс още три почивки по минимум 45 минути. Като през всяка от тях може да зареди батерията напълно за 800 км.

    Това на теория. На практика кабината на този камион въобще не е предвидена за международни превози е никога не е замислян като такъв.

    Докато дойде времето за електрически международни камиони, вероятно както времето за зареждане, така и пробегът ще са се подобрили, както и полезният товар.

    Коментиран от #86, #90

  • 78 Кокаинчо

    3 0 Отговор
    Какъв е тоя разход от 1,7kW.Тоя камион само мирише тока и върви.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Три цяло и пет тона

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    Мерцедес 307D

    На практика го претоварвах доста, защото му усилих ресорите с допълнителен лист, но тогава никой дори не следеше за такива неща. Даже си затваряха очите, докато превозвах и хора отзад в товарното. И на дискотека сме ходили с него. Сега ми е смешно даже като си го помисля.

    Коментиран от #81, #82

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Три цяло и пет тона":

    За микробус до 3,5 тона изобщо не се изисква тахограф.

    Коментиран от #83

  • 83 Така е

    0 2 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    Но моя си имаше фабрично. След това съм имал и 207 с тахограф. Факт

    Коментиран от #84

  • 84 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #83 от "Така е":

    Изисква се обаче категория С за бус над 3,5 тона,каквато ти тогава не си имал.

    Коментиран от #85

  • 85 Дрън дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "Гост":

    207 товари по-малко от 307, а дори 307 е 3,5 тона и съм го карал с любителска книжка, а чак няколко години по-късно изкарах категория С защото взех и по-големи микробуси и камиони.

    А тогава 307 харчеше два пъти по-малко от жигули на газ каквото имах тогава и ми беше по-евтино дори на дискотека да ходя с него пък ти беше "по-престижно".

    Хубави времена бяха тогава. Вероятно защото бяхме млади.

    Коментиран от #88

  • 86 Елеменарно е

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "Елементарно е!":

    мисленето ти и опорките ти!!!
    След като не е замислен за превози на дълги разстояния, кому е нужно това разхищение на пространство и респективно полезна товарна дължина???
    То бива бива извъртане, ама това твоето бие всички видове шизофрения…..

    Коментиран от #92

  • 87 Дори съм ползвал

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "И между другото":

    на Ифа W50L и влекач Шкода Европа още през 80-те….друг глупав въпрос????

    Коментиран от #94

  • 88 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "Дрън дрън":

    Имал бил Мерцедес 3,5 тона,но бил го карал с категория В. А един мармот завива шоколади.

    Коментиран от #91

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 И книжка ли нямаш?

    1 2 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Да не знаеш, че с b категория се кара до 3,5 т, а за над 3,5 т ти трябва С?

    Все си мислех че вече си стигнал дъното, но продължаваш да копаеш.

    Коментиран от #93

  • 92 По елементарно е

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Елеменарно е":

    Кой ти каза че тежки и обемисти товари се превозват само на дълги разстояния? Пепсито което го пиеш от колко хиляди километра са го докарали от централния склад и с какво?

    Коментиран от #95

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 А защо задаваш въпроса на мен

    0 1 Отговор

    До коментар #87 от "Дори съм ползвал":

    Задай го на тези които задават глупавите въпроси имало ли е през 93-та година тахографи или не е имало. Онези същите дето ако не го видят с очите си значи не е съществувало.

    Коментиран от #98

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 100 пъти питам

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "На практика":

    Какво ще тестваме на електрокара и веднага се хващам на бас и идвам. Но намери срещу кого да залагаме защото все повтаряте моите твърдения и искате да залагам срещу тях.

    Просто се обзаложи срещу него което аз твърдя както обикновено се прави при облог. Няма как всички да залагаме от едната страна и да няма срещу кого да се обзаложим. Вие сте тези които се отмятате и извъртате всеки път.

    Коментиран от #100

  • 97 Какво каза за пространството

    0 2 Отговор

    До коментар #95 от "Никой":

    Товарното пространство не беше ли в ремаркето и какво общо има тесла с това? Тесла не произвежда ремаркета.

    А за превозвачите най-важното е колко им струва превоза на тон или кубик товар. Ако превозят на 20% по-малко товар им струва 50% по-евтино, познай дали няма да избират електрическия камион.

    Коментиран от #99

  • 98 Защото

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "А защо задаваш въпроса на мен":

    ме питаш дали съм бил виждал…
    А дядо ми дори е карал за Тексим навремето и знам какво е Берлие, после 1632, F1220 и накрая 190-36….

    Коментиран от #101

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Следиш ли мисълта въобще

    0 1 Отговор

    До коментар #98 от "Защото":

    Отговора за тахографа беше на този коментар:

    "Добре, че научи нещо полезно за почивките, та сега го повтаряш до припадане, все едно го разбираш...."


    Дали пък не съм знаел за почивките още когато съм научил за какво служи тахографа през 93-та година?

    Дали не повтарям това за почивките още от първата статия за електрически камион, но повечето оттук разбраха какво е това тахограф и за какво служи две-три години след като им говоря за него и че един шофьор не може да кара колкото си пожелае за денонощие а може да мине само максимум 800 км колкото е и пробегът на камиона с едно зареждане?

    Обикновено всичко което казвам е логически свързано, ако някой въобще схване за какво говоря.

    На повечето тук обикновено им отнема две години по календар, а после се опитват да се отмятат въпреки че две години са приказвали глупости без да разберат за какво им говоря.

    И защо не обясни на Гост mercedes 307 с каква книжка се кара и имал ли е тахограф, а реши да се заяждаш с мен?

    Коментиран от #103, #105

  • 102 За България не става ли

    0 2 Отговор

    До коментар #99 от "А пък аз":

    За вътрешни превози? Какъв му е проблемът, ако товари два тона по-малко, но курса струва два пъти по-малко?

    Няма ли поне една фирма която да вози товари между софия и пловдив ежедневно? А между софия и бургас? Няма ли да им върши работа такъв камион?

    Винаги ли ги товарят точно 40 т и нито 1 кг по-малко? Няма ли поне една фирма която да товари до общо тегло 38 т?

    Коментиран от #104, #106

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Не, не става

    2 0 Отговор

    До коментар #102 от "За България не става ли":

    прекалено скъп, тежък и излишно дълъг е….
    за спорния факт от икономията и моментната липса на зарядна структура не споменавам….
    Ама ти продължавай да мечтаеш…..

    Коментиран от #113

  • 105 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #101 от "Следиш ли мисълта въобще":

    Да ти пратя Дизела да поспорите за тахографи и време за шофиране? Дизела така те беше хванал за канарче и си правеше гаргара с теб добре че аз те светнах.Можеше още да се пънеш да пишеш и да питаш,после да четеш в нета,пак да питаш ...
    Виждал си тахографи само в тубата.

    Коментиран от #107

  • 106 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #102 от "За България не става ли":

    Само батериите са 6 тона,тлупи.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #103 от "Не честно":

    Съвременен дон Кихот,само Санчо Панса му липсва.

    Коментиран от #109

  • 109 Да прав си

    3 0 Отговор

    До коментар #108 от "Гост":

    и не смятам да му отделям повече внимание тази вечер…. когато станат поне 10 000 бройки годишно, тогава пак да заповяда!!!
  • 110 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "То няколко":

    Аз си го ползвам за гаргара.Много ми е забавен,като се опитва да спори по теми в който не е специалист и компенсира с информация от уики и тубата.

    Коментиран от #111

  • 111 Да бе

    1 1 Отговор

    До коментар #110 от "Гост":

    То винаги така става когато те хвана в елементарна издънка, че дори нямаш книжка и не знаеш с каква категория се кара микробус, но беше тръгнал да спориш как един шофьор може да мине 1000 кусор километра на денонощие и въобще не схвана когато ти говоря за тахограф защото и в уикипедия даже не беше проверил какво е това, а когато разбра се направи, че си правиш гаргара с мен.

    Сега за трите тона и половина пак си правиш гаргара нали?

    Коментиран от #115

  • 112 Какви регламенти бе пич

    0 1 Отговор

    До коментар #103 от "Не честно":

    Виж го този философ че въобще не вярва че по онова време въобще е имало бусове с тахографи.

    Ако следеше мисълта щеше да отговориш имало ли е микробус 307 с тахограф през 93-та година или не е имало. Това е спора. А не дали съм го ползвал или не.

    Последно с него ли ще се съгласиш че тогава въобще не е имало такъв микробус или с мен, че е имало?

    Знам че няма да се съгласиш с мен и ще отречеш реалността както винаги.

    Коментиран от #114

  • 113 Е колко да е спорно

    0 3 Отговор

    До коментар #104 от "Не, не става":

    Тази вечер ако заредиш батерията, колко ще ти струва да минеш утре 800 км вътрешен курс! Няма ли да ти стигнат?


    По мои сметки ще ти струват 320 лв или 40 лв за 100 км.

    За дизел ще трябва да дадеш 740 лв.

    400 лв разлика на ден малко ли ти се струват? 2000 лв за петдневна работна седмица. 52 седмици в годината са ти 100 000 лв.

    Дали няма да компенсират двата тона по-малко товар на курс?

    Коментиран от #116, #117

  • 114 Аз имам по-добра

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "Какви регламенти бе пич":

    идея-да се видим и да попълним една стара тахошайба с “круша” и после с дигитална карта, съгласен?

    Коментиран от #119

  • 115 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Да бе":

    Този спор го води с Дизела, не с мен.А хванатия в издънка си ти.Провери първо в коя година въвеждат тахографи за превози с микробус.През 1993 година само на товарните камиони за международни превози се слагаха тахографи.

    Коментиран от #120

  • 116 Много е спорно

    2 0 Отговор

    До коментар #113 от "Е колко да е спорно":

    защото разликата в полезния товар не е само 2 тона и с пълно натоварване и при променливи атмосферни условия няма да минеш обещаните 800 км…
    Доволен ли си Инкасаторе????
  • 117 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #113 от "Е колко да е спорно":

    Тесла Семи е по скъп от дизелов камион,колко точно не е ясно.Защо крият колко е цената,теглото на камиона и колко е товароносимоста.Колкото и да ти е евтин тока, разликата в цената няма да се стопи скоро.Смяната на електромоторите и батерията също е скъпа.Вътре си с разходите,тлупи.

    Коментиран от #121

  • 118 Мног хубави

    2 0 Отговор
    детски картинки с влекач Тесла обаче!!!
  • 119 Кое точно не разбра

    0 2 Отговор

    До коментар #114 от "Аз имам по-добра":

    "Това е спора. А НЕ ДАЛИ съм го ползвал или не."

    Пак питам. Възможно ли е на микробус mercedes 307 през 1993 година да е имало тахограф или не? Очевидно е че не съм го ползвал, но още по очевидно е, че съм го имал, щом знам че на тези бусове е имало тахографи.

    Коментиран от #133

  • 120 Какво да проверя бе пич

    0 1 Отговор

    До коментар #115 от "Гост":

    Защо се опитваш да ме убедиш, че пет години не съм карал микробус с фабрично монтирана тахошайба? А после дори на по-големите камиони не съм ползвал, въпреки че имаха, защото не бяха задължителни, ако не извършваш транспортна дейност като услуга, а си превозваш собствени стоки. А дори в момента микробусите под 3,5 т не се нуждаят от тахограф, карат се с любителска книжка и винетка за лек автомобил.

    Коментиран от #122

  • 121 Така е!

    1 2 Отговор

    До коментар #117 от "Гост":

    Колко са 100 000 лв на година. За едно цяло и шест милиона километра гаранция в никакъв случай не можеш да си избиеш милионът който струва този камион. Пък може и 10 милиона да струва нали ?

    Но понеже първите камиони са ги предплатили, дали не струва точно толкова колкото са казали първоначално - 180 000 долара а сега да имат и непредвидени тогава 40 000 субсидия?
  • 122 Тираджия в пенсия

    1 1 Отговор

    До коментар #120 от "Какво да проверя бе пич":

    Микробус с фабрично монтирана тахошайба няма,поставя се ако се наложи.Фабрично се монтират тахошайби само за тирове или при поръчка от клиента.

    Коментиран от #123

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Тираджия в пенсия

    2 0 Отговор
    Не намерих Мерцедес Бенц 307 с фабрично монтирана тахошайба в никой от сайтовете за автомобили втора употреба.Само такива без шайба.

    Коментиран от #128

  • 125 Тираджия в пенсия

    2 0 Отговор

    До коментар #123 от "Какви тахошайби":

    Тахошайби е имало винаги в тировете.

    Коментиран от #126

  • 126 Е вече няма

    1 0 Отговор

    До коментар #125 от "Тираджия в пенсия":

    Както ти казах тахо шайбите са отживелица.
  • 127 Никола Тесла

    1 1 Отговор
    Това е понашу цени почти 30 лв на сто км.изобщо няма да се изплати.давиеба в демокрацията.
  • 128 Ахааа!

    1 1 Отговор

    До коментар #124 от "Тираджия в пенсия":

    И ти си на принципа, щом не мога да го намеря в Интернет значи не съществува и никога не съществувало? Е аз ти казвам, че такъв е бил първия ми микробус и беше с "камшично" запалване. Дърпаше се един лост за подгряващите свещи, а при по-силно дърпане се задействаше стартера.

    А между подгряващите свещи имаше тел във вид на реотан, който намаляваше тока между последователно свързаните свещи и при изгаряне на една никой не работеше и нямаше палене, а достъпът до тях беше от вътрешната страна на купето като се махаше капака.

    Във въздушния му филтър се пълнеше масло, което улавяше прахоляка, а това беше и единствения микробус който нямаше разширителен съд и никога не е загрявал въпреки това. Все спомени от този първи микробус.

    Да не говорим за кантара на на спирачките на задната ос, заради който се налагаше винаги да ходя на преглед натоварен, за да успея да мина преглед или поне да дърпам ръчната да излъжа стенда. Неща които няма от къде да знае човек, който не е притежавал в такъв микробус.

    А да не говорим, че през борческите години, редовно отмъкваха огледалата и дори предното стъкло, като му режеха уплътнителя. А колко мадами са минали през него, ееех, спомени, спомени.

    Коментиран от #129, #130, #131

  • 129 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Ахааа!":

    Подгряващите свещи се свързват паралелно,а не последователно.Минуса на свещите е на корпус,а плюса се подава с кабел.Последователното свързване е невъзможно.Имал си бус и си го карал само насън.
  • 130 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #128 от "Ахааа!":

    Кантара на задните спирачки се регулира.Без разширителен съд някой маркуч от охлаждането ще ти избие.Все неща,които един грамотен шофьор ги знае и не ги бърка.

    Коментиран от #132

  • 131 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Ахааа!":

    Мадамите между касетките с краставици ли ги вози?
  • 132 Лай си

    0 1 Отговор

    До коментар #130 от "Гост":

    Неграмотността ти не ми пречи.
  • 133 Споровете са

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Кое точно не разбра":

    само в главата ти човече….
    Всички сметки са на база хипотези и прогнозен разход и никакви реални данни от живия живот…
    Факт е че засега това е на ниво изпитания с 1 ключов клиент….т.е. едно голямо нищо на практика!!!
    Дори преди дни някой ти беше качил тест в разхода на дизелов и ел. СУВ-ове и сам видя къде беше ти отишла опорката с цените на горивата…..

    Коментиран от #135

  • 134 Стан

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гоуст":

    След 7 години ще се изплатят....таман ще е дошло време за нова батерия.. Абсолютно безмислени са все още електричките.
  • 135 Това ли е хипотетично

    0 1 Отговор

    До коментар #133 от "Споровете са":

    "многократно подчерта, че напълно натоварен камион, чието общо тегло надхвърля 37 тона, е в състояние да измине 805 км без презареждане, а част от пътят по време на тестовете е през планински терен"

    Даже има запис на преминаването на целия маршрут.

    А всичко което ви се струваше невъзможно преди години вече се е случило макар и със забавяне.

    Как ще коментираш се превръща в най-продавания автомобил в света? Нали и това беше невъзможно при тази цена и тесла не можеше да произведе толкова бройки?

    Коментиран от #136

  • 136 Честно ли

    1 0 Отговор

    До коментар #135 от "Това ли е хипотетично":

    се уповаваш на едно единствено клипче на тесла…???
    Без никакви допълнителни сухи данни, освен подадените от самите тесла???
    Нали ако е толкова успешен, още след първите няколко курса, самите тесла ще бият камбаната за да зарорят устите на останалия свят след излагацията си и редицата отменени премиери на тесла….
    Колко да е най-продаваната марка-да не би да гонят 8-10 млн продажби годишно????
    Много добре знаеш на какво се дължи псевдо-натресения и изнуден пазарен успех на тесла….но не ти изнася….
    Казах ти 100 пъти-когато си вземеш лично ти тесла, тогава ще я хвалиш, а не като сега само по картинки….

    Коментиран от #137

  • 137 А ти честно ли

    0 1 Отговор

    До коментар #136 от "Честно ли":

    ВИНАГИ не можеш да разбереш написаното или само се правиш ?


    "Колко да е най-продаваната марка-да не би да гонят 8-10 млн продажби годишно????"


    Кога, как и кой е твърдял подобно нещо?

    "Нали ако е толкова успешен, още след първите няколко курса, самите тесла ще бият камбаната за да зарорят устите на останалия свят"

    Е нали вече го направиха още през 2017 година, когато след представянето на Семи, шефа на Даймлер им каза, че ако електрически камион измине 800км това би нарушило физичните закони, а само няколко дни по-късно клиент поръчал камиона, каза, че при тест драйв с реален, но по-лек товар, камиона е изминал 960км с едно зареждане и шефа на Даймлер стана за резил.

    Сега само потвърдиха това твърдение и не са казали нищо ново.

    Наистина ли толкова бавно схващаш? След 5 години повтаряне на една и съща информация не можеш да асимилираш написаното и все си разбрал нещо различно?

    Е как да не си мислиш, че все те лъжат!

    Коментиран от #138

  • 138 Честно

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "А ти честно ли":

    Царя на лъжата, измислицата и фантазиите си….
    Ако това беше така, самите клиенти и тесла досега щяха да имат десетки хиляди продадени бройки…
    Мнението на Даймлер не беше ли от края на миналата, а не 2017-та???
    Защо тогава най-отгоре за пореден път виждаме пореднита грозна фотошоп снимка, а не реален камион застанал например на рампа
    за да товари…???
    Иначе в тубата с твоите другари-теслари се радвате на няколко клипчета с празни или в повечето случаи соло-влекачи по улиците от които се вижда много добре колко далеч е от серийното производство….

    Коментиран от #139

  • 139 Благодаря за искреността

    0 2 Отговор

    До коментар #138 от "Честно":

    Очевидно няма да си губя времето с фанатик, който отрича реалността.

    Всичко можеш да си го провериш и сам, както за даймлер така и за съществуването на камионите.

    Само един въпрос имам. Как от произведени 36 броя можеш да продадеш десетки хиляди?

    От друга страна хиляди са дали ако не се лъжа по 20 000 за заявки за камион още през 2017 година и пак ако не се лъжа от pepsi са си ги платили напълно още тогава, за да получат първите бройки.

    Както виждаш ти си признавам че е възможно да бъркам за сумата, но и това не е важно най-важно, че заявки има и даже са спрени от години и не можеш да направиш нова заявка, докато не изпълнят старите, а те ще ги изпълняват поне още две години преди да отворят нови. Тоест търсене има. Света не може да премине към електрически камиони не защото не иска, а защото няма кой да ги произведе.

    До тогава ще се предлага само триоска с такава кабина, защото очевидно такова се търси в щатите и е най-подходящо с него да се започне първоначално за кратките курсове. Точно както започнаха с roadster, който не е най-търсеното превозно средство в света и не може да задоволи нуждите на всички шофьори.

    Коментиран от #141

  • 140 гост

    0 2 Отговор
    много критично написана статия пълна със спекула. браво, страхотен журнализъм. Пепси са си избрали по кои маршрути ще ги използват, а и предполагате ли, че става дума за 1 курс на ден? Ако сноват постоянно по този маршрут има ли значение колко километра е и трябва ли да е 800км без спиране? Нима камионите задължително трябва да се изпозлват на максимума на обсега си? Средното тегло на батерия е към 400кг на 100квч, което ще рече 3.5-4 тона, двигателите са толкова малки, че може да ги двигнеш и да ги носиш на ръце, което ще рече не повече от 40-50кг, има 3 такива или 150кг. А колко тежи комплектовката на дизелов двигател, скоростна кутия, кардан и пълни резервари с гориво? Освен това в САЩ имат допустимо 2т. повече обща маса при електрическите камиони, което прави товара еквивалентен на който и да е стандартен тир. Защо пишете глупости и спекула? Разликата е, че един камион на Фузо/Даймлер ще трябва да зарежда на всяка точка на такъв курс докато теслите ще правят престой на всяка четвърта/пета точка. И нормално е да има субсидия, щом има цена на емисии и колко ще спаднат в даден случай, не е нормално българското правителство да спи, да се толерират изкормени дизели и да ни тровят концентрирано като в същото време няма никаква субсидия или стимул за зелена енергия.

    Коментиран от #142

  • 141 Няма за какво

    2 0 Отговор

    До коментар #139 от "Благодаря за искреността":

    да благодариш - за всички е видно, кой е фанатика тук... и дори със сляпа подкрепа без грам познания в транспорта...
    Ок, щом за теб 36 доставени от 100 поръчани някога си ППС са изпълнена заявка и общо-взето са game changer - така да е, доста ще има да почакаш света да мине към ел. камиони...
    Извърташ се за Даймлер и когато не ти изнася - "търси си сам информацията"...споко, не ги мисли нито Даймлер, нито Волво или който и да е от 7-те големи.... за разлика от тесла, знаят много добре бизнеса и как се правят камиони!!! Те да му мислят как с 1 концепция ще завладеят света???
    Според теб сделката с Пепси не е ли най-вече "еко-зелен" имиджов ход??? Ама честно си кажи!!!
    Да чакаш над 5 години 30-40 от 100 договорени камиона и то при положение, че си производител от подобен ранг с хиляден флийт само в Щатите... и накрая да имаш тежки 3-осни влекачи за има-няма 20-22 тона полезент товар и да ги експлоатираш на 160 км дистанция...тъжна история...

    Коментиран от #143, #144

  • 142 Опаа

    1 0 Отговор

    До коментар #140 от "гост":

    раздвоението на личността пак се отключи... защитника на Пепси и тесла... :)))
  • 143 А ти осъзнаваш ли

    0 1 Отговор

    До коментар #141 от "Няма за какво":

    А ти осъзнаваш ли какви ги пишеш? Тесла започна производството декември месец 2022 година и казва, че произвежда тестово по два камиона на седмица в Невада, докато строи завода за 50 000 камиона годишно в Тексас който уж ще заработи тази година, а ти няма и месец по-късно ме питаш защо не са продали милиони камиони? Ти сериозен ли си? Дори не заслужаваш отговор.

    Тези въпроси можеш да започнеш да ги задаваш, когато започнат да произвеждат по 50 000 камиона и няма на кой да ги продават защото не са желани.

    Засега много световноизвестни фирми са си направили заявки за тези камиони и си ги чакат но ти разбира се си по-умен от тях и обясняваш, че са глупаци за да си поръчват такъв камион.

    Коментиран от #145

  • 144 Който търси намира

    0 2 Отговор

    До коментар #141 от "Няма за какво":

    Илън Мъск: Тестовете на Tesla Semi показаха, че неговият пробег е не 500 а 600 мили
    от 03.05.2018

    Днec Илън Mъcĸ зaяви, чe peaлнитe тecтoвe нa Теѕlа Ѕеmі ca пoĸaзaли, чe пpoбeгът нa eлeĸтpичecĸия тoвapeн aвтoмoбил c eднo зapeждaнe дocтигa 600 мили (965 ĸилoмeтpa). Дopи и дa ce дoпycнe, чe тoвa ca 560 мили, пpoбeгът щe e 900 ĸилoмeтpa. Toвa ca 100 ĸилoмeтpa пoвeчe oт oбeщaнoтo в нaчaлoтo, пpи cъщaтa цeнa.

    Πpeди вpeмe шeфът нa Dаіmlеr Тruсkѕ Mapтин Дayм изpaзи cъмнeниe, чe Теѕlа мoжe дa нaпpaви eлeĸтpичecĸи ĸaмиoн c тoвapoпoдeмнocт 36 тoнa (80 000 фyнтa), пpoбeг 500 мили и цeнa eдвa $180 xиляди. Koгaтo Mъcĸ чy тeзи дyми ce paзcмя и ĸaзa, чe „Дayм изглeждa нe paзбиpa зaĸoнитe нa физиĸaтa“.

    Коментиран от #147

  • 145 Къде видя

    1 0 Отговор

    До коментар #143 от "А ти осъзнаваш ли":

    да те питам само месец след това защо не са продали хиляди камиони???
    Много мазно се извърташ за пореден път... е няма да мине!

    Коментиран от #148

  • 146 Вътю Т.Панчев

    0 0 Отговор
    Ма много бе ...
  • 147 И какво

    1 1 Отговор

    До коментар #144 от "Който търси намира":

    намери Гаро - Вагоняне???
    Цитатчета от БГ железничарски форумчета ли...??? Кажи честно....
    Навсякъе само цитати и празни твърдения от Илончо-кумира ти...

    Коментиран от #149

  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 Ето ти го и от светая светих

    0 1 Отговор

    До коментар #147 от "И какво":

    Най-ценният източник на информация и факти:

    Тестовете на електрическия камион на Tesla показали, че зарядът на батериите стига за изминаването на 600 мили (965 км). При представянето на Semi през ноември миналата година бе обявено, че пробегът с едно зареждане ще достига 500 мили (805 км).

    С изявлението си Илон Мъск отговаря задочно на ръководителя на поделението за товарни автомобили на Daimler Мартин Даум, който в прав текст обвини Tesla в лъжа. "Или Semi не се подчинява на законите на физиката, или ние нищо не разбираме", коментира немецът гръмките твърдения на Мъск за пробега на електрическия камион.

    Според Даум било абсурдно влекач на ток да може да измине 800 км с пълно натоварване без презареждане. "Ако Tesla наистина постигне обещания пробег, веднага ще купим два камиона. Единия ще подложим на изпитания, а другия ще разглобим. Явно нещо сме пропуснали, но доколкото знам в Германия и Калифорния важат едни и същи физични закони", добавя саркастично германецът.

    Ето ти и линка към сайт който според правилата не би трябвало да трият:

    https://fakti.bg/technozone/301064-tesla-semi-shte-moje-da-izminava-po-1000-km

    Когато фактите говорят и боговете мълчат ти няма да млъкнеш за това няма и да ти отговорям повече.

    Коментиран от #150

  • 150 И ти не заслужаваш

    2 1 Отговор

    До коментар #149 от "Ето ти го и от светая светих":

    вниманието, което ти се отделя от всички!!!
    До тук не видях нищо освен цитати и предположения във всяко едно твое мнение... нито 1 реален тест...
    Ама ще чакаме тесла да произведе някога някакви бройки, да се изправи в реален тест с конвенционален влекач, да се получат реални и многократни измервания и тогава пак ще говорим...
    Дотогава ти остават само електрофилските неосъществени мокри блянове...

    Коментиран от #151

  • 151 Последно какво очакваш

    0 1 Отговор

    До коментар #150 от "И ти не заслужаваш":

    Вместо цитат, лично да ти доведа шефа на даймлер за да ти повтори очи в очи какво точно е казал? И 100 човека да спорите с мен, думите му ги знае цял свят и няма никакво значение вие дали вярвате или не вярвате.

    Този камион вече е навъртял милиони километри и има достатъчно реални тестове и стотици и хиляди клипове на случайни хора които са го засичали по обществените пътища от пет години насам.

    Дали вярваш че е такъв камион съществува пак си е лично твой проблем. Ама си пиши, не ми пречиш. Винаги съм се забавлявал на хора които вярват в дядо коледа, но не вярват че земята не е плоска и че перпетомобиле не съществува.

    Коментиран от #154

  • 152 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сваляй очилата":

    Това да не ти е Албания? В САЩ разтоянията са огромни. Камионите пътуват хиляди километри между две дестинации. Не ти се получи и този път.
  • 153 Гост

    2 0 Отговор
    За рекламата 800 км, реално 160. И на нашите теслюфци сметките им са същите.
  • 154 А ти наистина

    0 1 Отговор

    До коментар #151 от "Последно какво очакваш":

    наред ли си, честно???
    Къде видя хикяди клипове и тестове….???
    Няколко десетки клипчета на празни или соло-камиони ли!???
    И след като имат милиони км тестове-защо никъде няма много официални такива представени от тесла???
    Защо на Пепси им се налага да тестват отново уж завършените влекачи само с 1/3 от обещаните???
    Вярвай в каквото ти си искаш, само че не си забавен с дървенофилософстването си и дразниш с извъртането на фактите 99% от всички тук…. пък ти си мисли колко неразбран гений си….
    Първо виж на живо тесла, после я коментирай….

    Коментиран от #155, #156

  • 155 Ех отворко

    0 2 Отговор

    До коментар #154 от "А ти наистина":

    За последно тази сутрин около 10:30 сядах в Тесла. А клиповете с камиона можеш и сам да си ги намериш и изброиш.

    А това че ти не знаеш нещо не значи че не съществува.

    Коментиран от #157, #158

  • 156 Камионче

    0 1 Отговор

    До коментар #154 от "А ти наистина":

    Което се тества с максимален товар с бетонни блокове преди четири години

    Коментиран от #162

  • 157 Оххх затворкоо

    1 0 Отговор

    До коментар #155 от "Ех отворко":

    къде това бе, в мечтите ли???
    Айде да не ядем доматите с колците…..
  • 158 И какви

    0 1 Отговор

    До коментар #155 от "Ех отворко":

    са тези клипове, кажи де???

    Коментиран от #159

  • 159 Камионче

    0 1 Отговор

    До коментар #158 от "И какви":

    Което се тества на екстремни температури и му се настройват системите за стабилност против хлъзгане на полигона в Арктика преди три години.

    И това ли като не го знаеш не съществува?

    Коментиран от #160, #161

  • 160 Камиончоо

    1 0 Отговор

    До коментар #159 от "Камионче":

    а защо премълчаваш факта, че с чипс ще карат около 685 км, но с по-тежките напитки далеч по-скромните 160 км….
  • 161 И за колко

    1 0 Отговор

    До коментар #159 от "Камионче":

    секунди се вижда на клипчето семи???🤣🤣🤣
    Я си пусни клипчета как НАИСТИНА се тестват истинските камиони!!!
  • 162 Сега чак го качи

    1 0 Отговор

    До коментар #156 от "Камионче":

    клипчето и това е старо…. едно от няколкото, друго???
    Не се хаби-и двамата знаем, че няма много….

    Коментиран от #164, #165

  • 163 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 А, нали нямаше?

    0 1 Отговор

    До коментар #162 от "Сега чак го качи":

    Сега ще се окаже, че си изгледал и над 100 - 200 клипа от преди 3-4 години, но продължаваш да твърдиш, че допреди Пепси не е имало никакви камиони, камоли пък тестове.

    Коментиран от #166

  • 166 Къде къде къде

    1 0 Отговор

    До коментар #165 от "А, нали нямаше?":

    ги бе човече мили????
    Потърси и ти и ми ги покажи тези 100-200 клипчета….всичко е заснето от тесларски фенове като теб и общо-взето са 3-4 влекача, които се въртят с празни ремаркета или соло…. Стотици клипчета били…..
    Защо с леките товари ще ги карат на дълги разстояния, а с тежките на кратки??? С дизеловия влекач нямаш тези ограничения….

    Коментиран от #167

  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Каквото повикало

    0 0 Отговор

    До коментар #168 от "Охооо":

    Такова се обадило, трол който отрича реалността само за да се заяжда с останалите. Не ми се занимава с енергийни вампири като тебе. Ти не пишеш за да научиш нещо ново или да разкажеш нещо ново на някой друг, ти пишеш само за да се заяждаш с останалите като отричаш всичко което казват, каквото и да е то. Намери си друга жертва.

    Коментиран от #170, #171

  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Останалите

    0 0 Отговор

    До коментар #169 от "Каквото повикало":

    си само ТИ!!! И ще обижда…. изнервен теслар ми идваш…. Какви жертви, какви 5 лв????
    Ти какво очакваш-всички да се доверяваме сляпо на лъжите ти и тези на американския проект-Илончо ли???
    Проумей 1 и няма да си губя времето, за да осмислям живота ти…. тесла-семи в този си вид и конфигурация, няма да намери широк кръг на приложение и клиенти….
    И БАСТА!!!