5 Януари, 2023 16:36 4 760 67

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi

  • tesla-
  • semi

Девет акумулаторни модула и три електродвигателя са в основата на иновацията, която тежи над 37 тона

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi - 1

Няколко седмици след представянето на Tesla Semi се появи интересен набор от технически изображения от онлайн каталога с части на компанията, които хвърлят светлина върху различните системи на камиона. По-специално, едно от изображенията дава представа за структурата на акумулаторната система.

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi

Както се оказа, батерията Semi се състои от девет големи модула, три от които (средният ред) изглеждат по-големи. Монтират се под кабината на камиона. Известно е, че версията с пробег от 805 км се очаква да бъде оборудвана с батерии с капацитет приблизително 850-900 kWh. В процес на разработка е и модификация с пробег от 483 км, която вероятно ще получи по-малък акумулаторен блок.

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi

Електрическата установка на камиона е тримоторна. Освен това агрегатите са монтирани на втората и третата ос. В документацията втората ос се нарича "въртящ момент" и има два електродвигателя. Активира се при ускорение или значителни натоварвания. Третата ос - "ефективна" - е оборудвана с един двигател, оптимизиран за движение с постоянна скорост по магистралата.

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi

Както беше съобщено по-рано от Tesla, електрическите двигатели на Semi имат ротори с въглеродни втулки, подобно на 2021 Tesla Model S и Model X Plaid. Друг интересен момент е наличието на система за охлаждане на батерията на борда на Tesla Semi. Той ще позволи зареждане на камиона от високоскоростни терминали с мощност над 1 MW.

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi

Галерията също така включва изображения на кормилната и спирачната системи, както и данни за брутното тегло на камиона, размера на гумите и налягането. Както знаете, общото тегло на Tesla Semi (с ремаркето) е 37 195 кг.

Ето какво се крие под обвивката на камиона Tesla Semi


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куче-касичка

    16 5 Отговор
    Арменец-миньор и зелен кон няма, но те нека опитват.

    Коментиран от #2

  • 2 Нещо

    17 2 Отговор

    До коментар #1 от "Куче-касичка":

    като нищо се разбра от тази статия….
    Собствено тегло на влекача?

    Коментиран от #22

  • 3 Тяхната работа

    18 4 Отговор
    Като в оня виц на весо пapцала за един, който си купил електронен часовник, обаче едва носел двата куфара с батериите.
  • 4 Адам Хилтън

    17 2 Отговор
    Тя изработката на батериите струва повече, от изработката на целият камион.
  • 5 Гост

    20 4 Отговор
    При ДВГ като гориш гориво и колата поне олеква, а при това нещо като му свършва тока пак си влачи тежките акумулатори.
  • 6 Гост

    18 2 Отговор
    Теглото от 37 тона без товара?

    Коментиран от #8

  • 7 Направо

    14 3 Отговор
    Да му сложат един мини ядрен реактор вместо няколко тона батерии.
  • 8 Разбира се

    3 7 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Даже и не са 37, аз съм 37,2 тона и то без ремаркето и шофьора. Даже не знам дали са включили и камиона или това е тежестта само на батериите.

    Продължавай да се образоваш от статиите тук и да се опитваш да ги пробутваш за факти. Съмишлениците ти дори ти вярват и те цитират!

    Коментиран от #9

  • 9 Тук се пообърка

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Разбира се":

    и виждаш “врагове” навсякъде…..
    Мой е коментар 2 и наистина нищо не се разбира….

    Коментиран от #12

  • 10 Пак картинки

    7 3 Отговор
    Такъв камион не съществува в реалността.

    Коментиран от #14, #56

  • 11 Най-умният човек на света

    13 5 Отговор
    тесла-семи в този си вид и конфигурация, няма да намери широк кръг на приложение и клиенти….

    Коментиран от #15

  • 12 За първи път ли ти е?

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Тук се пообърка":

    Да не можеш да разбереш статия написана тук? А случайно поне веднъж да ти се е случвало заглавието на статията да казва точно от обратното на написаното в статията?

    И къде видя врагове?

    Обръщам се към хората, които безрезервно вярват на всичко написано, без даже да проявят елементарно критично мислене дали това е възможно да е вярно.

    А особено към този индивид, който заедно с приятелите си прочете само заглавието на статията, че:


    Собственици на електромобили Tesla губят много при препродажба


    И засипаха всички теми с коментари как това било вярно, въпреки че в статията пише точно обратното.

    Другите поне се изпокриха като мишки, когато схванаха смисъла на статията. Този обаче е дошъл и тук да се пери.

    Коментиран от #16

  • 13 Макробиолог

    9 2 Отговор
    37t ще да е композицията-влекач,ремарке и товар общо...стандарт определян не от производители на камиони а на регулат органи....по важно е че охлаждането но батериите тук е критично важно,при отказ следва голям бум.

    Коментиран от #21

  • 14 А не е

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пак картинки":

    ли така??? Или пак се превъзбуди от картинки в нета, за евентуална сервизна програма за резервни части... ти от това ли се превъзбуждаш и подхранваш вярата си???
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 В темата

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "За първи път ли ти е?":

    за обезценяването не съм се бъркал, защото нито ме касае, нито имам приятели тук по форумите...
    Само кратка вметка - в края на миналата година ми предлагаха да купят колата ми на 1 година и 30 000 км за цена, по-висока с 10% от покупната...веднага... и не е ел... но това не ме превъзбужда, а ми е пределно ясно че е вследствие на иконом. ситуация във всички браншове .... дори продавам 4-5 годишна употребявана техника на цени в момента = на новата такава от края на 2020 г... но и това няма да е вечно!!!
    И не виждам какво лошо има в констатацията на информацията, че вече знаем ТТ данните за тотала на композицията на семи и лиспва отново инфо от тесла за собствената маса....

    Коментиран от #17

  • 17 Не говоря за тебе

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "В темата":

    А за Гост, който все още не е схванал смисъла на онази статия.
  • 18 Турбо

    8 1 Отговор
    Композицията тежи 37 тона.Все още мълчат за теглото на полезния товар.Защо ли?

    Коментиран от #19

  • 19 И затова

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    че един от директорите на Пепси, каза че семи ще се кара на 160 км с тежките безалкохолни, а на 600-700 км евентуално с чипсовете….
    Има и интервю и клипче от любимите на тесльо в тубата….

    Коментиран от #20, #30

  • 20 Трудно правиш връзка нали?

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "И затова":

    Защо не могат да си позволят да возят вода на повече от 160 км, а не е проблем да возят чипсове на 700?

    Коментиран от #23, #24, #31

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 омъскаряване

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Нещо":

    Статията не е за разбиране, а за възхищение от творенията на "свети" Илон.
    В неговите творения само се вярва не се търсят обяснения!
    Жал ми е само за шофьорите, който не могат прозореца да си отворят е тъй да се изплюят дет се вика!

    Коментиран от #55

  • 23 Безкрайно

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":

    ми е трудно, но остави шегите и закачките настрана!
    Защо от Тесла не направят нещо, като всеки нормален производител, особено на комерсиални превозни средства-правиш официално представяне, “биеш” барабана, каниш всички водещи журналисти от специализирания печат, даваш им n-брой “наточени” композиции по избрани тежки/леки/смесени маршрути с напълно натоварено полуремарке и после всички отчитат резултатите и следват хвалебствия… нали са сигурни в техническото съвършенство и предимство на продукта си?

    Коментиран от #25, #27

  • 24 А ако ще возят

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":

    леките си товари на дълги разстояния, защо изобщо са им 3-осни семи???

    Коментиран от #26, #32

  • 25 Хахаха

    2 7 Отговор

    До коментар #23 от "Безкрайно":

    Ще ме умориш о смях!

    "Защо от Тесла не направят нещо, като всеки нормален производител"

    Как успя да сложиш Тесла и "нормален производител" в едно изречение? Тесла не прави нищо "нормално" подтарому, но пък се превръща много бързо в новото нормално, защото след плюнките как никой нормален не прави така, обикновено след време всички останали започват да копират Тесла, а не обратното.

    Ако Тесла играеше по правилата създадени от стогодишните, нямаше да има шанс.

    А и това няма как да стане, защото Тесла НЯМА нито рекламен отдел, нито PR, нито пък отдел или поне човек за връзки с обществеността. Оставили са продуктите сами да говорят за себе си и не дава и долар за реклама.
  • 26 Прочете ли статията ?

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "А ако ще возят":

    А за принципите на действие? Къде ще свържат останалите два двигателя?

    Пък и след като са постигнали с триосен 40 тонен камион по-нисък разход отколкото 10-20 тонните камиони на конкуренцията, защо им е да возят 3 пъти по-малко стока за повече пари за "гориво"? Да не говорим, че другите травва да направят поне 2 зареждания по минимум 2-3 часа за да минат 700км.

    И не стига че един такъв курс им струва повече време и пари, а трябва да направят три курса за да превозят същото количество.
  • 27 Безкрайно ти е трудно

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Безкрайно":

    Личи си от километри.

    "даваш им n-брой “наточени” композиции по избрани тежки/леки/смесени маршрути с напълно натоварено полуремарке и после всички отчитат резултатите и следват хвалебствия…"

    И каква ще е целта на задачата? Да увеличат времето за изчакване на поръчката от 2025 на 2030 година?

    Засега са натрупали поръчки, които трудно ще изпълнят до 2025 и то ако наистина започнат масово производство в Тексас през тази година, в което лично аз се съмнявам.

    А какво да дадат на журналистите тогава? Прототипи от Невада? Та това дори не е серийната версия на камиона и дори и Господ все още не знае точните спецификации на серийната версия.

    Особено пък, както за разлика от "нормалните производители", които имат моделни години за да правят промени по модела, при Тесла промените се правят в движение по няколко пъти в месеца дори за модели, които са в производство от години.

    А към момента най-тежката част - батерията, не е от новите 4680 клетки с които ще е серийната версия.

    Коментиран от #40

  • 28 ПатУРКО

    5 2 Отговор
    Ще трябва и специални пътища и асфалт за това Недоразумение! Иначе сега от където мине особено лятото всичко след него ще е на юфка!

    Коментиран от #33

  • 29 Селянин

    7 0 Отговор
    Камион с независимо окачване няма как да стане. Ще се троши много често и ще изнервя собствениците, които няма да повторят. Тесла са добри с леките, но нямат знанията и опита да правят камиони. Камиона има прилика с автомобила само по това, че има колела. Изискванията към едното и към другото са тотално различни. Тези които ги карат също са много различни.

    Коментиран от #34

  • 30 Турбо

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "И затова":

    Дизелов влекач без проблеми проблеми превозва тежки стоки на хиляди километри.Семи ще превозва чипс и пуканки.
  • 31 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":

    Пепси не вози вода,а концентрати до регионалните бутилиращи фабрики.От там разнасят бутилките до супермаркетите.
  • 32 Турбо

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "А ако ще возят":

    Камионът е триосен,защото батериите са тежки.Има изискване за натоварване на всяка ос на камиона.

    Коментиран от #37

  • 33 И каква е разликата

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "ПатУРКО":

    Всички камиони тежат по толкова. На този само полезния товар му е по-малко.

    Коментиран от #35

  • 34 Не се притеснявай за Тесла

    2 5 Отговор

    До коментар #29 от "Селянин":

    Те се учат от грешките си и се променят по-бързо от всеки в индустрията. И са едни от малкото, които променят из основи тази над 100 годишна индустрия и закостенелите ѝ "правила".

    Само факта, че шефа на една от най-добрите компании в бранша - Даймлер, при представянето на камиона обяви, че такъв камион е невъзможно да бъде направен защото ще противоречи на физичните закони, трябва да ти говори достатъчно колко напред е Тесла и къде са останалите.
  • 35 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "И каква е разликата":

    Колко по малко е полезния товар?Срам ги е да кажат,защото ще станат за подигравка?Семи разнася 3,6 тона малката и 6 тона голямата батерия.

    Коментиран от #38

  • 36 Дефинирай

    0 2 Отговор
    Регионални? Какво имаш предвид под регионални? Колко са големи тези региони за pepsi и колко за чипсовете?

    Нали точно и аз това ти говоря. Защо смяташ че пепси са избрали да преместят основното си производство във велико търново, като премахнаха производството си в Благоевград?

    Къде са им регионалните складови бази? Упс - София и Бургас - обичайните 160 км за pepsi.

    Тоест до твоя град вероятно не карат от Велико Търново, където се бутилира. Това не е грижа на pepsi, а на регионалните дистрибутори.

    Докато чипса могат да го докарат и от чужбина, защото един кашон чипс тежи колкото една бутилка 2,5 л pepsi.
  • 37 Знам много добре

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Турбо":

    че има норма и за натоварване на ос, като за различните държави може да варира…
    Въпроса е кому е нужно да търкаля 3-моста за например 10-тона товар, като може да го направи с 2-осна композиция???

    Коментиран от #39, #42

  • 38 Е колко да е по-малко

    0 6 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    Според регламентите в европа електрическите камиони могат да имат два тона по-голямо общо тегло.

    Един тон резервоар с един тон двигател и трансмисии правят общо два тона.

    Тоест електрическият камион с малката батерия тежи тон и половина повече от дизелов, но му е позволено да вози два тона повече от него.

    Излиза че електрическият може да товари по половин тон повече полезен товар дори по твоите сметки. Тоест потвърждаваш думите на Тесла, че полезният товар е колкото на дизелов влекач или повече.

    А няма как да ти кажат точно колко е, защото и те самите не знаят колко ще тежи камиона от серийното производство с другия тип батерии. Тоест каквото и да кажат ще е само спекулация, независимо дали е оптимистична или песимистична прогноза.

    Коментиран от #41

  • 39 Пак питам?

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Знам много добре":

    На коя ос ще сложат другите два двигателя? На предната?

    Освен очевидното износване на още един чифт гуми, какви са недостатъците на третата ос, ако очевидните и предимства са че намалява разхода на километър, като в същото време се подобрява както сцеплението, така и регенеративното спиране, без дори да броим два пъти по-високата мощност от дизелов автомобил и съответно много по-добрата динамика, която е сравнима с лек автомобил и спестява много време при динамично шофиране и изкачване на наклони?

    Защо биха се личи лишили от всичко това според тебе?

    Защо си мислиш, че някой за същите или повече пари, би избрал много по-муден камион с много по-голям разход което автоматично означава много по-малък пробег с едно зареждане?

    Коментиран от #43

  • 40 Е значи

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Безкрайно ти е трудно":

    сам признаваш, че това тук са едни тестови мулета и общо-взето са доставили едно нищо на Пепси и начина им на работа е learning by doing…няма що, страхотно!!!
    Вресльо-тесльо нещо пак палавее и се хлъзга и измъква с изтрити та протрити клишета….като за великата тесла, колко била нестандартна и видиш ли сама се продавала…. нямала нужда от тестове и били толкова гениални, че с 1 конфигурация ще покрият всички нужди и имали поръчки до 2035…. Колко? 50 000 на година, колкото твърдиш ще е капацитета на непостроения им завод ли??? А в същото време не смеят да изкарат данните на влекача си…
    Много се надъхваш от промиващите им live-офе и се изказваш като член на борда на директорите…защо не им се предложиш, като планьорчик…??? Те такива рибки като теб само чакат….
  • 41 В Европа

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Е колко да е по-малко":

    забрави да се наложат с това 3-осно недоразумение…. може би Скандинавия, ама там пък студ….
  • 42 Друг въпрос

    0 4 Отговор

    До коментар #37 от "Знам много добре":

    Защо мислиш че някой ще си купи камион с над 1000 коня за да търкаля товари от 10 т? И защо си мислиш че в световен мащаб никой няма да търси триосни камиони?

    Тесла в най-смелите си мечти смята да произвежда 50 000 камиона годишно от сегашните 4 милиона камиона които се произвеждат в световен мащаб. Тоест само 1% в най-добрия случай.

    Смяташ ли че производството на три осми камиони в световен мащаб е по-малко от този един процент?


    И защо въобще реши че тесла иска да произвежда абсолютно всичките камиони в световен мащаб?

    Тесла ще накара всички да преминат на електрически камиони, това е безспорен факт, но това въобще не означава, че Тесла ще ги произвежда

    Коментиран от #44

  • 43 Какво питаш

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Пак питам?":

    бе Петкане??? Ето ти поредния минус на недоносчето семи…. да търсят къде да сложат още двигатели…на средната ако искат….
    А ако според теб е минус само търкалянето на още 4-гуми… добре…за пореден път ги “разбираш” нещата….енерго-разхода не се повишава…това е тесла и сама си прави тока….маневреността не се влошава…не те ограничава по този начин и къде може да возиш стока…т.е. хич не те прави един строго магистрален влекач…ама опаа… само с има-няма едни сулно пожелателни 800 км пробег…. т. е. тове нещо като нищо…. аа да, ще кара на Пепси безалкохолните ама на къси дестинации…

    Коментиран от #46

  • 44 На меко

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Друг въпрос":

    казано безмислените ти километрични писаници не ми се отговаря, но да обобщим накратко: и за какво е цялото това напъване и вряскане….??? За мижав процент на един силно ограничен продукт от общото световното производство ли??? Аа той мъск бил визионер… нестандартен дори….
    Да видим дали пък ще тръгнат по този път останалите или ще има ново 20-се???

    Коментиран от #45

  • 45 Дежавю

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "На меко":

    Искаш ли да ти изкопирам абсолютно същите изказвания от преди пет години за електрическите леки автомобили?

    И ако леките автомобили според мен ще бъдат заменени в голямата си част с електрически през следващите 20-30 години, то пак според мен, след само 10 години по-голямата част от превозът с камиони на дълги разстояния ще се извършва от електрически камиони, защото на дизел ще е много по-скъпо и нерентабилно, а това е бизнес в който най-важното е цената на километър.


    Никой клиент няма да се интересува с колко осен камион ще му превозиш стоката и дали се движи на дизел ток или въглища. Клиентът ще избере най-евтиния начин, по който може да си транспортира стоката от точка А до точка Б и транспортните фирми ще си купят камиони, които могат да удовлетворят тези изисквания за да могат да оцелеят въобще на пазара.

    Конкретен и ясен въпрос. Ако на един превозвач му излиза два пъти по-евтино да превози един тон товар с електрически камион, отколкото с дизелов, ще се интересува ли от броя на осите?

    Коментиран от #48

  • 46 Не се притеснявай за процента

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Какво питаш":

    Ако видят чак такъв зор с търсенето на електрически камиони и изнемогват с производството, ще си напазаруват Даймлер, който струва по-малко от twitter и ако са искали, досега да са го купили няколко пъти.

    Първоначално повечето фирми са поръчали само по няколко бройки за да опипат почвата и да заменят само малък процент от флота си с електрически камиони.

    Чак когато ги получат и изпробват, ще си проличи дали си прав и ще се откажат от нови поръчки или аз съм прав и ще бързат да заменят поне по-голямата си част от автопарка си с електрически камиони и да оставят дизеловите само за маршрути по които нямат друг избор.

    Само времето ще покаже.

    Коментиран от #47

  • 47 За едно най-накрая

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "Не се притеснявай за процента":

    си прав - само времето ще покаже, след като всичко влезе в реална експлоатация и при равни условия...
    И не очаквам да се отакажат така бързо и лесно дори и при неуспех на проекта, най-малкото заради еко-имиджа, който се опитват да покажат... просто ще останат дълго време с ограничено приложение..

    Коментиран от #49

  • 48 Не се изживявай като

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "Дежавю":

    Мъск... не си..
    Всеки краен клиент в нормалня бял свят, който наема превозвач се интересува на 1-во място стоката му да пристигне навреме и сигурно и след това се интерсува от цената... само в БГ е точно обратното...
    А ако на превозвача му се налага да ползва техника, която не отгоаря на изискванията или най-просто не отговаря на регламентите за съответната страна... няма как просто стоката на крайния клиент да бъде превозена... или както в много случаи просто не може да влезе да товари/разтовари стоката в базата на клиента...именно поради габаритните размери/брой оси/обща дължина на композицията...

    Коментиран от #50

  • 49 Само така си мислиш

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "За едно най-накрая":

    Знаеш ли колко полицейски управления заради еко имиджа си накупиха електрички, които така и си стоят по паркингите и никой не ги кара?

    Всяко едно нещо или става или не става.

    Коментиран от #51

  • 50 Объркал си ме с някой

    1 5 Отговор

    До коментар #48 от "Не се изживявай като":

    Аз не се изживявам като никой и не смятам че от моите критерии за камион автомобил телефон или каквото е да е било друго, ще се промени цялата индустрия за да ми угоди.

    Ти си този който определя че триосните камиони нямат шанс дори за 1 % в пазарен дял и никой няма да ги търси както и че никой клиент не се интересува от цената на превоза и задължително търси двуосен влекач и даже си вярва, че това е важно за клиентите.

    А особено това, че камион с мощност 1000 коня ще стигне по-бавно до крайната дестинация от камион с 500 коня. Ти наистина ли вярваш в това? Само разликата в едно единствено ускорение от 0 до 100 е една минута в полза на електрическия камион. При 5% наклон, за 100 километра разликата е около 30 минути в полза на електрическия камион.

    Дали са правилни предположенията ми че си мислиш че електрическият ще стигне по-бавно? Би ли се обосновал защо мислиш така?

    Според тебе дори, ако се движат с абсолютно една и съща скорост и ускоряват по един и същ начин, ако тръгнат по едно и също време, кой камион ще стигне пръв до крайната дестинация след 2000 километра и колко ще е разликата? За колко време стигат?

    Тази пиеска сме я играли многократно!

    Коментиран от #67

  • 51 Е да де

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Само така си мислиш":

    и се видя…не става….

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Е не става, кой твърди че става

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Е да де":

    Аз ти казах че става за поне 1% процент, но се оказа че съм се объркал жестоко. Изгледай видеото и кажи за колко процента от товарите в щатите би могъл да се използва този камион според проучването, което е направил автора на клипа?

    А дано, ама надали. На тебе изчисления, физични и административни закони са ти непонятни и единствения аргумент са ти емоциите и предразсъдъците и дори няма да изгледаш клипа, въпреки че има картинки и не е нужно да знаеш чак толкова добре английски за да го разбереш, защото и това ти е ограничаващ фактор.

    Ще чакам да видим дали си разбрал нещо от клипа?

    Коментиран от #54

  • 53 Ето ти нагледно

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Е да де":

    И клипа който е публикуван преди два часа

  • 54 Не бе

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Е не става, кой твърди че става":

    клипчетата от тубата и формулките ги гледаш само ти….
    И като си гледкал внимателно-я кажи с колко трябва да караш, за да имаш 800 км пробег и с колко товар???
    Колко е разликата в теглата само от батериите???
    Да обърна внимание на размерите на гумите и според теб защо е такъв???
    Наистина ли вярваш, че средния пробег е около 200 мили/ 400 км дневно??? Ако в Щатите е така, в Европа не е… Да не твърдиш, че с 3-осната тесла ще правиш дори и вътрешно-градска дистрибуция??
    Не на последно място - с какъв дизелов камион е направена съпоставката??? Ами ако се направи съпоставка с Европейски такъв в клас 600-700+ к.с.???
    Според филмчето на мъск, разликата в пари/км не беше толкова висока, колкото на теб ти се иска… а разликата в цените???
    Навсякъде ли имаш гарантирани зарядни станции, по колко камиона наведнъж ще могат да обслужват???
    И какво излиза-направили са си влекач, който да покрива техните си нужди за извън-градски транпспорт от база до база, на средни разстояния и най-вече за американските си стандарти за размери, тегла, времена за каране и скорост…. нещо което се опитвам да ти обясня с думи прости от месеци, но ти не желаеш да асимилираш или не можеш, защото ти липсва опит в транспорта и спецификите при нас/Европа…затова ти казвах, че тук няма да се наложи, а за щатите никога-никъде не съм писал-провери сам!!!!
    Времето ще покаже кой, как и колко….

    Коментиран от #57, #58, #59

  • 55 И така

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "омъскаряване":

    Светия Ислун показва туй онуи ами с наще ефове кво стана не казва нищо щот гледам туй онуй тока върви де с климатик кола ся пък камион може и самолет да има пък наще ефове с бензин май дъл ша съм на крак да ги чуя па и да се помолим на тоо свети Илонъ дано бръмнат нявга
  • 56 И то голяма

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пак картинки":

    Работа светия Илонъ ги измисля блажен и да са вярващите
  • 57 А защо не отговори ни

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Не бе":

    Според тебе дори, ако се движат с абсолютно една и съща скорост и ускоряват по един и същ начин, ако тръгнат по едно и също време, кой камион ще стигне пръв до крайната дестинация след 2000 километра и колко ще е разликата? За колко време стигат?
  • 58 България в Европа ли е ?

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Не бе":

    Дай пример за вътрешен курс който не може да се извърши с този камион?

    Коментиран от #60

  • 59 Друг въпрос

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Не бе":

    Дай пример и за типичния европейски курс? Ако има зарядна мрежа, какъв би бил проблемът за използване на електрически камиони с 800 км пробег и 30 минути зареждане на 650 км пробег? 100% от курсовете ли са с максимален товар и на по-дълго разстояние?

    Коментиран от #61, #63

  • 60 За вътрешно в България

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "България в Европа ли е ?":

    някога да съм казвал за разстояние….??? Кога и къде???
    По-важния въпрос е кога и дали ще има израдена зарядна мрежа???
    А точно тук ще пасне ли този 3-осен влекач и как ще се впише в нашите мащаби???
    За цената на семи и да го вкараш да работи вътрешно в БГ…. без коментар и времето за изплащане….
    За Европа няма как да стане с този 3-осен, проумей го това-трябва друга спецификация….или кскто казваш ти, мижав % от общите продажби….

    Коментиран от #66

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Турбо

    2 1 Отговор
    Тесла Семи теглена от пътна помощ с дизелов влекач.Бъдещето на електрическите камиони.
  • 63 Имах доброто

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Друг въпрос":

    желание и написах редица коментари в пост 61, без нито една обида…. защо е изтрит-много моля ако има доблест модератор, да го покаже….
    Няма нерви да го повторя, петък вечер е и има далеч по приятни занимания за всички….
    Всичко ще си покаже във времето….

    Коментиран от #65

  • 64 И откъде ще дойде забавянето

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Ако ако":

    За да пусне някой електрически камион да прави курсове по четири до 8 000 км и е с всичкия си значи че поне през 200-300 км има зарядни станции.

    Сега сещаш ли се защо ползват всичките 30 налични такива камиона в света само за вътрешно фирмени курсове или пак ще продължиш да задаваш глупави въпроси? Дали някой ще тръгне да изгражда зарядни станции които струват около милион за зареждане на 4-5 камиона едновременно, за да пусне до 30 камиона по един и същ маршрут на 8000 км? Как въобще дори успя да си го помислиш?

    КОГАТО има достатъчно камиони, ТОГАВА някой може и да си помисли да започне бавно да изгражда обществени зарядни станции.

    ТОГАВА един електрически камион ще стигне по-бързо, защото ще кара с много по голяма средна скорост.

    По колко километра можеш да минеш максимум на денонощие с дизелов камион? Всеки път ли минаваш по толкова? 8 000 км курс за колко дни го минаваш?
  • 65 Не се притеснявай

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Имах доброто":

    Прочетох го, преди да го изтрият. Предвид стилът ти на писане дори не обърнах внимание дали има обидни думи.
  • 66 Остави осите

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "За вътрешно в България":

    Кой е този курс който не може да бъде извършен в България с едно зареждане? Невъзможно ли е pepsi да си го ползва между базите? Реално ще прави по четири курса - ще отиде от търново до София или до Бургас два пъти и ще се върне без да се налага да се зарежда. Тоест една единствена зарядна станция във Велико Търново е напълно достатъчна за няколко камиона. Какъв проблем виждаш с осите, товарът, маневрирането в базите?
  • 67 ТеслАта

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Объркал си ме с някой":

    Болният сектант. При бързо ускорение разхода се увеличава ( примерно утроява). На 5% наклон разхода се увеличава. Та извода е: ако ползваш тези "предимства" на елрктричката изминатият път с една зарядка на батериите НАМАЛЯВА. Той сега РЕАЛНО се оказва нищожен, представям си ако се намали какво става.