13 Април, 2023 11:45 15 539 22

Нов начин за кражба на коли

  • кола-
  • кражба-
  • метод

Този метод за кражба без ключ започва от модула на фаровете на вашия автомобил

Нов начин за кражба на коли - 1

Крадците на автомобили са измислили още един начин да откраднат колата ви и той може да се каже, че е доста креативен. Ще го наречем „ хакване на фарове “, но както д-р Кен Тиндъл от Canis Automotive Labs описва метода, той доста по-сложен. Този метод за кражба на автомобил без ключ започва от модула на фаровете на вашия автомобил, но единствената причина, поради която крадците избират тази точка за взлом, е, че тя им предлага най-лесния начин да се закачат към т.нар. CAN система на автомобила.

За тези, които не са запознати, системата CAN bus на превозното средство, то накратко ще кажем, че това е система, чрез която различните ECU-та в едно модерно превозно средство комуникират с всичката електроника в колата. Или иначе казано автомобилна шина, разработена от Bosch, позволяваща на микроконтролерите и устройствата да комуникират помежду си в превозно средство без хост компютър. Крадците използват тази "централна нервна система" в своя полза, като извършват атака, наречена „CAN инжекция“.

Някой е разработил инструмент (маскиран като JBL Bluetooth високоговорител и продаван в тъмната мрежа), който, когато се свързва към контролната CAN шина на превозното средство и може да имитира ключа на превозното средство. Превозното средство, което д-р Кен Тиндъл използва като пример, е текущо поколение на Toyota RAV4 , но е жизненоважно да се отбележи, че тази уязвимост не е специфична за конкретен модел - това е проблем в цялата индустрия в момента.

Крадците дърпат брони и облицовки от превозно средство, което им позволява достъп до CAN шината близо до конектора на фаровете. Голяма част от CAN bus системите на превозното средство ще бъдат намерени скрити дълбоко в колата, но тъй като съвременните фарове са толкова умни в наши дни, те изискват собствени ECU-та, което означава, че и те са свързани към цялата електронна система на автомобила.

След като крадците намерят правилните кабели, в които да се включат, устройството за кражба върши работата вместо тях. Прост бутон „възпроизвеждане“ на фалшивия инструмент, маскиран като високоговорител JBL е програмиран да инструктира ECU-то да отключи вратите, сякаш имате истинския ключ за колата в ръката си. Включвате автомобила по подобен начин и крадецът може просто да избяга с колата ви, без изобщо да влиза в контакт с действителния ключ на автомобила.

Към момента на публикуването на тази статия няма добра защита срещу този вид кражба. Първоначалната корекция, която д-р Кен Тиндъл предлага на производителите на автомобили, е софтуерна актуализация, която разпознава вида активност на CAN системите, които този инструмент изпраща. Това може да попречи на инструмента в краткосрочен план, но Линдел вярва, че крадците ще намерят начин да го заобиколят в дългосрочен план.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 мнение

    37 2 Отговор
    Гле,й к,ви времена настанаха! Едно време ни крадяха само чистачките... За това българите в по-голямата си част карат много стари коли, които даже и за части няма да ги откраднат.

    Коментиран от #4

  • 4 Да бе

    29 0 Отговор

    До коментар #3 от "мнение":

    а аз от доста време се чудя защо българите карат предимно много стари коли.Е от време на време някой като забогатее и вероятно от това оглупява и току виж си купува нова кола.
  • 5 Уважава се човек

    32 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    Аз карам само немски. Сега съм на трабант. Веднъж ми го откраднаха обаче го намерих бързо на третият ден по димната диря
  • 6 провинциалист

    11 1 Отговор
    Основното от статията: "...но тъй като съвременните фарове са толкова умни в наши дни...Към момента на публикуването на тази статия няма добра защита срещу този вид кражба"
  • 7 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    11 2 Отговор
    Да дойдат да откраДнат"Машенка".......Без да я бутат и без паяк.Няма ни аларма ни нищо ,което да я пази,а само аз я запалвам и карам...........как ли става това ,ааа............
  • 8 Никой

    12 0 Отговор
    След като войната прекъсна канала за крадени коли от България към Русия,трафика се пренасочи към Турция и от там на Изток.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Бай Пешо

    9 8 Отговор
    Да предположим, че по някакъв начин влезете през шината и изключете защитата на автомобила ИЗЦЯЛО. Как ще заработи двигателят е енигма. Или този "гений" иска да ни доказва, че производителите са "ид иот и" и позволяват грубо вмешателство в системите си. Не е невъзможно да контролираш един чужд автомобил но, не става с "чук и пирони" дето ще заковеш в гумите. (От известно време във факти се поместват купища НЕВЕРОЯТНОСТИ за лаици)

    Коментиран от #11

  • 11 ИМПЕРИАЛИСТ

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Пешо":

    Байно, няма изключване на защитата, а подмяна на програмата.

    Коментиран от #13

  • 12 Бай Пешо

    4 0 Отговор
    Изглежда, че бая народ няма никаква представа от ECU , диагностична апаратура, софтуер и база данни за управление и настройка на автомобилите. Има начини за сканиране и дублиране на картите за безключов достъп но тук не става дума за това, а за някаква митична уж "колонка". Спрете да гледате в тубата глупостите като перпетуум мобилета, неизчерпаема енергия и подобни глупости. Тук целта е продажбата на "колонки".
  • 13 Бай Пешо

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    Оставам без думи! Ха ха ха! Подмяна на програмата с митична самоделка и писане на софтуер за да гепиш нещо дето струва стотици пъти по малко от това което вероятно си направил!!? Абсурд за лаици.
  • 14 Бай Пешо

    8 1 Отговор
    Сега да ви кажа: Ако толкова се страхувате някой на не ви открадне "безценната кошница" идете в близкият сервиз за автоаларми и поискайте най елементарна система с дистанционно. Кажете на майстора да ви я монтира, така че да прекъсва захранването към ECU то и "вкаменявате" автомобила си. Ще ви го откраднат единствено на бутане или с репатрак.

    Коментиран от #16, #21

  • 15 Японеца

    12 4 Отговор

    До коментар #9 от "Иван от Троян":

    Брей какъв горд собственик😹кара WC с 4-нули пък и с 245к.с. който още не е разбрал , че е смешен защото е от Троян.Голямо каране става в Троян на трите улици с 245 конЯ.😁 Гума въртиш ли на мегданя?Сега качваш се във великото то аЛуди претегляш се заедно с него и с калкулатор си смяташ тегло -к.с. и ще разбереш, че караш немски москвич.Само, че москвича е по-добрата кола, защото ти трябват тел, клещи и чук да е поправиш ако закъсаш.
  • 16 Към дървения философ Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Пешо":

    Доста от вашите "умни" и "про" автомобили ги отключваха с хардуер за 20$
    Ултра скъпите Ауди и Мерцедес ги гепваха с клонинг на сервизният модул отключващ всички функции...
    Американски хакерчета, показаха на Хакатон как през "обновление по въздуха" вкарват модифициран софтуер в плеъра на Jeep. От там чрез радио команда, плеъра през кан шината подава заявка към АBS модула и или ти оставаш със спирачки като на тротинетка..
    И за какво да ходя до "алармаджия" да ми поставял разни бангии по колата и да ми изпочупи кори и пластмаси. Едно ключе за 2лв скрито където аз реша, прекъсващо 12-тте волта към компютъра..
    И да, наясно сме как работят авто системите. Отдавна кан линията е с навързани сума ти глупости. Ако пусна команда емулираща адреса и данните на имобилайзера и съм готов. На моята съм си направил от телефона да си пускам и спирам неща, отключвам и заключвам, вдигам и смъквам стъкла точно с приложение и CAN-BUS adapter. Колкото до китайските аларми и централни с едно ардуино и радио модул и си ти човека. Само изчакваш собственика да натисне веднъж копчето..

    Коментиран от #20

  • 17 Мустако

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    Такива като мен, кото са карали немски кенефи и са наливали за ремонти в пъти повече от стойността на самата кола. А иначе ти си пиши колкото щеш. Откакто карам японски коли не съм дал повече от 500 лв. за ремонти в рамките на 10 години, а само обслужвам и карам. Откакто пък си купих чисто нова японка от магазина пък изобщо нямам разходи за ремонти, а и съм сигурен, че моята нова японка все още ще се движи след 15 години, за разлика от твоя немски кош, който тогава ще е на 30 години и ще гние в някоя автоморга.
  • 18 Другарю

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    И аз искам новата лада и ли новият москвич но още ги няма
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Батко

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Към дървения философ Пешо":

    Не е далавера да прекъснеш захранването, защото после да се "събуди" компа са нужни от 2 до 5 минути. Може да се прекъсне примерно датчик колянов вал, или някой друг.
  • 21 има

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Пешо":

    още по елементарно и сигурно.
    ЦК ключе на захранването на горивната помпа.
    И бащата, и аз и познати, МЛи, Туарези и квото се сетиш имам познати с такъв ключ.
    Скриваш го някъде дето само ти си знаеш.
    Нека я запалят нека я обучават как си искат, НЕМА мърдане, НЕМА палене.
  • 22 Хайл 14 88

    0 0 Отговор
    Колкото повече електроника, толкова по-лесно се крадат. Преди махаш палеца на делкото или една хартийка на чукчето и да върти цял ден ако иска