Hyundai Motor Group представи „Pleos“ - цялостна софтуерна платформа, предназначена да промени из основи изживяването в автомобила. Тази инициатива включва информационно-развлекателна система от следващо поколение, собствена операционна система за автомобили и специална среда за разработка на приложения, като всички те са безпроблемно интегрирани с облачни услуги за управление на автопаркове и решения за мобилност.
В основата на тази платформа е „Pleos Connect“ - информационно-развлекателната система, чийто дебют е планиран за второто тримесечие на 2026 г. Използвайки операционната система Android Automotive OS, Pleos Connect има за цел да осигури удобен за потребителя интерфейс, напомнящ съвременните смартфони, с функционалност на разделен екран, възможности за работа с няколко прозореца и интегриран асистент с изкуствен интелект на име Gleo. Hyundai предвижда персонализирано потребителско изживяване, активирано от универсален „Pleos ID“, който позволява на водачите да имат достъп до предпочитаните от тях настройки във всеки автомобил, оборудван с Pleos Connect. Компанията прогнозира, че тази система ще бъде интегрирана в 20 милиона автомобила до края на десетилетието.

Разработването на „Pleos“ и „Pleos Connect“ е ключов компонент от по-широката стратегия на Hyundai за преход към софтуерно дефинирани автомобили (SDV). Разработената от компанията операционна система за автомобили ще даде възможност за по-гъвкав подход към разработването на автомобили, като отдели жизнените цикли на хардуера и софтуера, за да улесни непрекъснатите актуализации по въздуха. Освен това Hyundai създава „Pleos Playground“ - платформа за разработчици от трети страни, които да създават и разпространяват приложения за екосистемата Pleos.
Първите визуални представяния на системата Pleos разкриват естетиката на дизайна, силно повлияна от интерфейса на Tesla, който се характеризира с голям, ориентиран към пейзажа централен дисплей и забележителна липса на физически бутони. Макар че този минималистичен дизайн съответства на съвременните тенденции, той поражда опасения относно потенциалната загуба на тактилни контроли. Hyundai вече призна, че някои водачи намират сензорните екрани за неудобни, подчертавайки присъщите ограничения на чисто дигиталните интерфейси. Успехът на „Pleos“ ще зависи от способността на Hyundai да балансира между авангардните технологии и ориентирания към потребителя дизайн, като гарантира, че изживяването при шофиране ще остане интуитивно и завладяващо. Тази платформа представлява значителна инвестиция в разработката на софтуер, която позиционира Hyundai да се конкурира в бързо развиващия се автомобилен пейзаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХЗцрцдр
15:08 02.04.2025
2 Дизел Пауер
20:07 02.04.2025