Това е контейнеровоза Maersk Mc-Kinney Moller - плавателен съд с дължина 400 метра. Този кораб прави първия си курс на 15 юли 2013 година и е първият от 20 кораба Клас Triple E, с капацитет от 18 000 TEU контейнера. Широчината са съда е 59 метра.
Както вече стана ясно Maersk Mc-Kinney Moller може да превозва 18 000 контейнера, като товароподемността му е 165 000 тона. Височината му достига 73 метра. Maersk Mc-Kinney Moller беше официално открит на 17 юни тази година в Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) в Okpo, Южна Корея.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВИП АМГ
10:13 27.10.2013
2 Петър Петров
10:36 27.10.2013
3 The Bear
Коментиран от #4, #5
11:02 27.10.2013
4 Нема Бира
До коментар #3 от "The Bear":
Correct!13:34 27.10.2013
5 Славчо Димитров
До коментар #3 от "The Bear":
viking-a ne se izpolzva veche. sega nai-golemia e tozi ot statiataКоментиран от #6
14:04 27.10.2013
6 The Bear
До коментар #5 от "Славчо Димитров":
Така е. Този е нарязан по старост, а и заради несъответствието му към все по-големите и строги изисквания към конструкцията и агрегатите на новостроящите се и към вече съществуващите кораби. Така се наряза и нашия танкер Струма, който бе построен в Швеция (ако не ме лъже паметта през 1965г.), използван 2 години от Норвежка компания и после закубен от БМФ и ползван до нарязването му. Въпреки шведската стомана и изключителната съхраненост на материала му - в последните му години около милиметър износване в променливия пояс на корпуса, което е нищожно в сравнение с други кораби, той бе изведен от експлоатация поради това, че не нямаше дори двойно дъно, и всички кранове бяха клинкетни с управление механично от палубата. Сега има сумати изисквания, между които са двоен корпус (дъно, бордове и палуба), карго-рум в надстройката, алтернативно управление на крановете и помпите и т.н. Докато новите кораби построени в Китай уж би трябвало да отговарят на всички изисквания, но за няколко години корпусите им заприличват на 40-50 годишен примерно шведски кораб, а да не говорим за непрекъснатите повреди на механизми и електроника, които дефакто застрашават повече безопасността на корабоплаването и пречат и на нормалната търговска експлоатация. Колкото повече говоря, толкова по-жалка ще става картинката. Преди плаваха англичани, шведи, датчани, холандци, французи, българи, гърци и т.н., а сега все повече се наблюдават екипаши от Китай, Корея, Шри Ланка и т.н., които са доКоментиран от #9
15:16 27.10.2013
7 хичо
19:10 27.10.2013
8 Симеон Кюркчийски
19:52 27.10.2013
9 PROFESIONALISTA
До коментар #6 от "The Bear":
Значи долу горе нещата с корабите са като с колите, за съжаление... Сигурно след някой друга ера, като нашите потомци правят археологически разкопки, ще се чудят как така сме живяли, и сме правили умишлено живота си все по-лош....И не знам дали някой има обяснение защо го правим.07:56 30.10.2013
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 VadimllNet
07:20 08.08.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 GeorgeBit
20:14 22.08.2018