30 Октомври, 2023 12:43 6 711 18

Mercedes: Клиентите не са толкова ентусиазирани от новите електромобили, колкото се очакваше

  • mercedes-benz-
  • електромобили-
  • продажби

Дори в богатите страни клиентите на Mercedes са изненадани от цените за линията EQ

Mercedes: Клиентите не са толкова ентусиазирани от новите електромобили, колкото се очакваше - 1

Повечето автомобилни производители вървят с пълна пара напред към електрифицирано бъдеще, но някои вярват, че пътят напред ще бъде малко по-неравен от очакваното. Mercedes-Benz уверено върви към прехода от бензинови към електрически модели, но дилърите на компанията срещат трудности при продажбата на електрическите автомобили.

Статистиката показва, че на дилърите са им необходими средно 82 дни, за да продадат електрическите превозни средства Mercedes, много повече от средните 57 дни за луксозния сегмент и само 38 дни за съперника BMW. Електрическата гама на автомобилния производител в момента включва EQS и EQS SUV, EQE и EQE SUV, EQB, EQA и висок клас EQS SUV на Maybach.

Дори в богатите страни клиентите на Mercedes са изненадани от цените за линията EQ, които според търговците са доста по-високи от очакванията. Дилърите са на мнеие, че отстъпките биха им помогнали в продажбите, но производителят все още не бърза да ги предлага.

Според продавачите на луксозната немска марка, основната причина за значителния спад в търсенето е негъвкавата ценова политика: „Електрическите автомобили идват при нас, независимо дали сме ги поръчали. Твърде високата цена, особено в горната част на гамата електрически автомобили, плашат много клиенти . "

Някои в Mercedes смятат, че проблемът е в продуктите, защото те не са толкова желани, колкото S-класата или AMG GT Coupe. Също така се посочва, че EQS не е автомобилът, който вдъхва желание за разлика от бензиновия си аналог S-Klasse.

Цената може да не е толкова голям проблем за купувачите на Mercedes, колкото за клиентите на други марки, но парите са в ума на всеки в наши дни. Лихвените проценти са високи, всичко останало в живота на купувачите също става по-скъпо, инфлацията повишава цените - всичко това принуждава хората да изучават по-внимателно ценовите етикети, дори и при премиум автомобилите.

Трябва също да се отбележи, че пазарът на електрически автомобили постепенно излиза от етапа на подкрепа от ентусиастите и обикновените потребители не искат да бъдат опитни зайчета за тестване на нови технологии. От само себе си се разбира, че електрическите автомобили на Mercedes не се открояват като ярки иновации в сфера, където тенденциите се задават от Tesla и китайските производители, водени от BYD.

Интересно е, че за да минимизира рисковете при прехода към чисто електрически автомобили, Mercedes-Benz, за разлика от своите конкуренти от BMW и Audi, направи отделна линия EQ, които са доста различни по дизайн от традиционните автомобили на марката.

Може би това също се отрази на нивото на продажбите. От друга страна, продажбите на познатите, включително външно, автомобили с трилъчева звезда остават добри и марката не получава негативни отзиви от феновете си поради екстравагантни експерименти с външния вид, като BMW с линията iX.

Интересното е, че 90% от дилърите на Mercedes-Benz казват, че имат EV или PHEV на склад. Mercedes има няколко модела електрически превозни средства с батерии на пазара, но още толкова са на път да се появят. Въпреки доста агресивното навлизане в сегмента на електрическите превозни средства, Mercedes се изправи пред проблем с продажбите поради нежеланието си да се адаптира към силно конкурентна среда.

Един от дилърите казва, че има шестмесечен запас от електрически автомобили на склад, но почти никакаъв за модели с двигатели с вътрешно горене. Иронията в ситуацията е, че Mercedes-Benz, по-точно Daimler AG, са съоснователи на Tesla и притежават значителен дял в компанията до 2014 г., което им даваше право да участват в борда на директорите и да влияят върху важни решения.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 така е

    25 5 Отговор
    Скорошно проучване на Фолксваген показа, че собствениците на електромобили изминават значително по-малко километри от тези с ДВГ.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Урсула фон дер Миндер

    36 7 Отговор
    Първо трябва да произведем още и нови джендъpи и тогава, ще потръгне!

    Коментиран от #4

  • 4 за производство джендъри

    18 8 Отговор

    До коментар #3 от "Урсула фон дер Миндер":

    се обърнете към Слави Трифонов и Азис.
  • 5 нео

    25 5 Отговор
    Къде са ви зарядните станции . Ще търся с приложение из цялата държава ! Няма ли на всеги няколко километра както са бензиностанциите , забравете за електричките

    Коментиран от #6

  • 6 Автомобилист

    31 8 Отговор

    До коментар #5 от "нео":

    Няма как да има зарядна станция на всеки км (подобно на бензиностанциите), понеже електропреносната мрежа не е проектирана за такъв гигантски товар!!!
    Само наивните и заблудените могат да вярват на глобалистическите идеи, че последователно свързани батерии от джиесеми са бъдещето на човечеството!!!
  • 7 Хейт

    31 4 Отговор
    Кво да ви кажа: твърде висока цена за батерия + ел. двигател правени и двете в Китай? А новите цени на тока? А след 3-5 години какво правим като трябва да сменяме батерията? Все едно си купуваме отново половин кола? А после старата кола с изтощена батерия на кого да я продадем?

    Коментиран от #8, #11, #15

  • 8 Гост

    22 4 Отговор

    До коментар #7 от "Хейт":

    Фаст чарджъра на тесла е 230kw. Чудя се мрежата колко такива зарядни може да поеме....
  • 9 Техно

    23 7 Отговор
    Много ясно че ще висят по шоурумите. Принципно електрическата кола не буди никакво възхищение и завист. Ефекта от това да се изръсиш 150-300 бона е никакъв от имиджова гледна точка. Даже има обратен ефект - хем имаш пари хем риска да минеш за циганин и зелен клошар е сериозен.

    Коментиран от #10

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 3 Отговор

    До коментар #9 от "Техно":

    Не искат и да висят пред колонката на магистралата или до Кауфланд , след като са се изръсили 300 хилки ❗
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хейт":

    УЖ ПАЗАРНА ИКОНОМИКА ❗❗❗
    Имаше ли закон за премахване на касетофоните или черно-белите телевизори ❓
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 уе уе

    10 5 Отговор
    На Mercedes ел. колите не се купуват особено. При цена 250 000лв за кола с опциите които Tesla има за 100 000лв няма как да е по друг начин. Просто хората искат достъпни електрически автомобили. Всеки може да сглоби "премиум" от китайски части на тройна цена.
  • 14 СЗО

    12 1 Отговор
    Пазара е велик, и ще удари електро-ентусиастите като дизелова Скания с 200.
  • 15 Джуган

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Хейт":

    Точно това е идеята, това е бъдещето - и автомобилите да станат като телефоните, телевизорите, хладилниците и пералните - караш докато може и ремонтът да е толкова скъп, че хвърляш и купуваш нова.
  • 16 Електричеството

    5 0 Отговор
    Аз вече ставам злато....
    Ползваш ли ме по- беден ще ставаш....

    Коментиран от #17

  • 17 Съдията Дред

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Електричеството":

    Офиса ни вече го изкараха на свободния пазар, цената спрямо домашния електромер е кошмарна, дори и ако се отчете компенсацията, дето я имаше по едно време. Какво ще стане, като всички ни хвърлят на вълците не ми се мисли.
  • 18 Нико

    1 0 Отговор
    Какви се радвам шваби. Явно е че изпуснахте момента с електрификацията.Още ме осъзнавате вярата на промяната която ще ви застигне.Няма скъпо вече.