21 Декември, 2023 14:25 11 249 21

Електрически велосипед без батерия

  • pi-pop-
  • електрически велосипед-
  • велосипед

Инавацията е дело на френската компания Pi-Pop

Електрически велосипед без батерия - 1

Френската компания Pi-Pop разработи електрически велосипед без батерии. Вместо конвенционална батерия, той използва суперкондензатор, който се зарежда по време на движение.

Според производителя експлоатационният живот на такъв елемент достига от 10 до 15 години, което е много повече от традиционните батерии. Няма и нищо токсично в суперкондензаторния пакет от пластмаса, желязо и други обикновени химически елементи.

Електрически велосипед без батерия

Освен това никога няма да се запали като традиционните литиево-йонни батерии. Зареждането става при движение напред или при спускане по хълм, както и при спиране. Но по време на изкачването суперкондензаторът започва да помага на велосипедиста.

При пълно зареждане могат да се изминат 500 метра под ъгъл не повече от 10°, а тягата достига до 250 W. След това потребителят ще трябва сам да върти педалите на електрическия велосипед, чието тегло е 21.7 кг

Друг интересен момент: напълно зареден суперкондензатор се разрежда до нула след около два месеца бездействие. Това предполага, че Pi-Pop е предназначен за велосипедисти, които срещат скромни хълмове, докато пътуват из града. Цената на новия модел започва от €2 450.

Електрически велосипед без батерия


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 36 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4444

    26 5 Отговор
    Нещо като нищо.

    Коментиран от #3, #15

  • 2 Умирам от смях

    30 9 Отговор
    Ако му махнат седалката ще стане хит в цяла Европа. Да се сяда направо на тръбата.
  • 3 Напротив, супер е

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "4444":

    Хибридно колело, което да използва кинетичната енергия. Идеята е супер. Дали това на снимката е ок, е друг въпрос.

    Коментиран от #16

  • 4 Фарадей

    8 7 Отговор
    Традиционните литиеви батерии са подходящи за лаптопи и телефони, не за автомобили и велосипеди. Прекалено тежки са.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Тежко е

    16 2 Отговор
    22кг за велосипед си е доста, особено когато трябва го движиш по традиционен начин чрез въртене с крака.

    А в този случай ще е дори още малко по-трудно, защото все пак ще трябва да въртиш и динамото, което зарежда въпросния кондензатор. С други думи, може и да сработи, но ще е с доста условности.
  • 9 Глупаво е

    3 3 Отговор
    да няма възможност за зареждане от мрежата, едно токоизправителче струва 20лв. на фона на 5000лв.за велосипеда.
  • 10 Тапа Нар

    26 3 Отговор
    балъци, ние откога изобретихме салам без месо и сирене без мляко
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Бай Драгой

    5 3 Отговор
    Тя колата ми струва толкова.Да си го карат.
  • 15 Прав си

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "4444":

    Но хубаво е да се знае. Литиево-йонните са с най-голям капацитет, сравнено с теглого им и цената им. Ако човек не бърза, предавките на задвижването в колелата е достатъчно за 10 градусови наклони...
  • 16 Как да не е глупаво

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Напротив, супер е":

    Какво е предимството на това хибридно колело пред електрическо? Ако супер кондензатора бъде заменен с литиево йонна батерия със същото тегло и обем, ще има абсолютно същите предимства със зареждането от кинетична енергия, но ще има енергия не само за един хълм, А за десетки километри.

    Допускам че и цената на батерията ще е по-ниска от цената на суперкондензатора.
  • 17 Колелото

    4 3 Отговор
    И идеята е супер! Теглото е ОК, определено може да се намали поне с 5 до 6кг, но за старт ъп си е ОК. Хубавото на кондензатора е, че не се използват скъпо струващи и замърсяващи околната среда при добиване материали.
  • 18 РЕАЛИСТА

    7 1 Отговор
    Егати и велосипеда за 5000 лв.Тези са луди с тези цени.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Шут

    0 0 Отговор
    Не било батерия , а супер кондензатор. А как се нарича този супер кондензатор, ИНдеоти ткаива? Нарича се кондензаторна... БАТЕРИЯ!