Френската компания Pi-Pop разработи електрически велосипед без батерии. Вместо конвенционална батерия, той използва суперкондензатор, който се зарежда по време на движение.
Според производителя експлоатационният живот на такъв елемент достига от 10 до 15 години, което е много повече от традиционните батерии. Няма и нищо токсично в суперкондензаторния пакет от пластмаса, желязо и други обикновени химически елементи.
Освен това никога няма да се запали като традиционните литиево-йонни батерии. Зареждането става при движение напред или при спускане по хълм, както и при спиране. Но по време на изкачването суперкондензаторът започва да помага на велосипедиста.
При пълно зареждане могат да се изминат 500 метра под ъгъл не повече от 10°, а тягата достига до 250 W. След това потребителят ще трябва сам да върти педалите на електрическия велосипед, чието тегло е 21.7 кг
Друг интересен момент: напълно зареден суперкондензатор се разрежда до нула след около два месеца бездействие. Това предполага, че Pi-Pop е предназначен за велосипедисти, които срещат скромни хълмове, докато пътуват из града. Цената на новия модел започва от €2 450.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 4444
Коментиран от #3, #15
14:36 21.12.2023
2 Умирам от смях
14:51 21.12.2023
3 Напротив, супер е
До коментар #1 от "4444":
Хибридно колело, което да използва кинетичната енергия. Идеята е супер. Дали това на снимката е ок, е друг въпрос.Коментиран от #16
15:21 21.12.2023
4 Фарадей
15:26 21.12.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тежко е
А в този случай ще е дори още малко по-трудно, защото все пак ще трябва да въртиш и динамото, което зарежда въпросния кондензатор. С други думи, може и да сработи, но ще е с доста условности.
16:18 21.12.2023
9 Глупаво е
11:08 22.12.2023
10 Тапа Нар
15:45 22.12.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Бай Драгой
07:56 23.12.2023
15 Прав си
До коментар #1 от "4444":
Но хубаво е да се знае. Литиево-йонните са с най-голям капацитет, сравнено с теглого им и цената им. Ако човек не бърза, предавките на задвижването в колелата е достатъчно за 10 градусови наклони...09:54 23.12.2023
16 Как да не е глупаво
До коментар #3 от "Напротив, супер е":
Какво е предимството на това хибридно колело пред електрическо? Ако супер кондензатора бъде заменен с литиево йонна батерия със същото тегло и обем, ще има абсолютно същите предимства със зареждането от кинетична енергия, но ще има енергия не само за един хълм, А за десетки километри.Допускам че и цената на батерията ще е по-ниска от цената на суперкондензатора.
10:08 23.12.2023
17 Колелото
10:23 23.12.2023
18 РЕАЛИСТА
23:39 23.12.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Шут
11:54 10.08.2024