7 Август, 2024 18:19 10 886 17

Малка джаджа превръща обикновен велосипед в електрически

  • велосипед-
  • електрически велосипеди

С размери от само 12 x 9 см, тази система е малко по-голяма от кенче за газирана напитка

Малка джаджа превръща обикновен велосипед в електрически  - 1

Концернът ZF представи необичайно решение за любителите на двуколесния транспорт - подвижен електрически мотор, ZF Bike Eco System, който може да превърне обикновения велосипед в електрически. С размери от само 12 x 9 см, тази система е малко по-голяма от кенче за газирана напитка.

48-волтовият електродвигател с тегло 2,5 кг се захранва от батерия с капацитет 504 Wh, или 756 Wh в зависимост от конфигурацията. „Сърцето“ на системата е двигателят CentriX с скоростна кутия. Версията CentriX 90 може да се използва за задвижване на планински велосипеди, предлагайки висока мощност за каране извън пътя. CentriX 75 е подходящ за градско колоездене, както за такова на чакъл и асфалт.

И двата двигателя предлагат 250 W мощност с 90 Нм въртящ момент и се доставят с Eco System Core, инсталиран в горната тръба на велосипеда. С негова помощ водачът вижда информация за нивото на зареждане и други индикатори. За целта се използва 2.8-инчов дисплей, монтиран на волана.

Велосипедистът може да прикрепи смартфона към специална платформа за зареждане на джаджи. Патентованото приложение е полезно за навигация и показване на ключови функции. ZF Bike Eco System вече се използва в e-MTB Tarok и ще бъде пуснат в продажба през 2025 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 7 Отговор
    Всеки електроМОТОР превръща всяко ППС в МПС ‼️
    Другото е алабалистика ‼️

    Коментиран от #3, #13

  • 2 ясно е има батерия и ел.мотор

    39 1 Отговор
    разбирам неграмотността на журналиста да напише думата устройства и пише “джаджа” но не разбирам как става задвижването на колелото ?

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Верно е!

    4 15 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Който иска да си купи мотор направо.Поредната тъпня.
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 2 Отговор

    До коментар #2 от "ясно е има батерия и ел.мотор":

    😉😉😉 Ами с "джаджа"
    😀😀😀😀😀
    /мисирки, сър/
  • 5 Видех го

    18 0 Отговор
    То по-скъпо от колата ми!
  • 6 Механик

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "ясно е има батерия и ел.мотор":

    Монтира се на мястото на централния хъб и помага да въртиш педалите. 90W не са много. Нормален мъж върти с 300W, спортистите с много повече.

    Коментиран от #14

  • 7 ПФФ

    33 1 Отговор
    "Джаджата" която струва между € 6,299 и € 10,499 ...
    Направо си купи ел.колело за тези пари 😁

    Коментиран от #9

  • 8 Ти си

    12 1 Отговор
    Всичко ясно но едно неможах да разбера какво е това "кенче" .....
  • 9 Евро Пейка

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "ПФФ":

    Купи си ти Turbo Levo SL 2 S-Works Carbon Specialized 2024 Gloss Carbon/Fog/Liquid Metal за 14000 € или S-Works Turbo Levo на промоция за 11000 € . Стара цена 13500 € ! А ако си паралия можеш да си купиш згаваемо колело Moncle X Mate Foldable Fat E-bike за 49950 € + 500€ за доставката от ибей . За тия пари направо си купувам кола !
  • 10 Емили Тротинетката

    7 0 Отговор
    Само 2,5 килограма? Спортниге велосипеди с карбонова рамка и джанти са под 5 килограма. Самата концепция на велосипеда е придвижване без двигател. Иначе става мотопед или електропед. Освен това високи скорости (над 20-30км/ч) с велосипед в градски условия са опасни.
  • 11 незнайко

    8 0 Отговор
    Бафанг двигатерите за велосипеди отдавна са в производство и са с по големи мощности - 750, 1000 вата. Монтират се на мястото на стедното движение . Нищо ново от концернът ZF.

    Коментиран от #17

  • 12 И аз не разбирам

    4 0 Отговор
    Как се побират 48-волтовият електродвигател с тегло 2,5 кг с скоростна кутия и батерия с капацитет 504 Wh, или 756 Wh в нещо малко по-голяма от кенче за газирана напитка с размери 12 х 9 см. Друг е въпроса че 12х9 см са двата размера, третия ако е 50-60 см може и да се поберат, но пък няма да е "малко по-голямо от кенче". :-D :-D :-D :-D :-D

    Коментиран от #15

  • 13 Реалист

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Караш го с 80 по околовръстното и незабавно се превръща в ПТП
  • 14 Не си видял добре,

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    мощността е 250Вт, а въртящият момент е 90Н.м., така, че е близо до тия 300Вт за обикновен мъж.
  • 15 Явно журналиста

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "И аз не разбирам":

    е технически некомпетентен. На брушлес мотор не му трябва скоростна курия, а някакъв редуктор. Не се споменава за батериятта която се монтира обикновено под багажника. Задължителна е и системата за управление на кормилото и малко електроника.

    Коментиран от #16

  • 16 Още като бях дете

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Явно журналиста":

    преди повече от половин век имаше бензинови двигателчета за велосипеди.
  • 17 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    Сетих се. Новото е в ЦЕНАТА, като на всяка немска стока !!! Срещу 900 лева за КИТ Бафанг 750 вата и 600 лева за батерия 48 В , 20 Ач. велосипеда става МОТОР !!!