21 Януари, 2024 11:30 4 990 24

160 км пробег с петминутно зареждане

  • бързо зареждане-
  • електромобил-
  • beam xfc

Нова технологията за "екстремно" зареждане на електромобил

160 км пробег с петминутно зареждане - 1

Въпреки многобройните постижения в технологията за бързо зареждане, за много от масово произвежданите електрически автомобили все още е нужно значително време за зареждане, поне в сравнение със свръхбързата операция на зареждане на автомобил с конвенционално гориво- Но сега, израелски инженери са намерили решение, което ще позволи да получите енергия за пробег от 160 км само за 5 минути.

Компанията StoreDot, която се занимава с производство на литиево-йонни батерии за електрически автомобили, разработва решение, което ще помогне на електрическите автомобили да получават заряд доста бързо. Както заявиха от компанията, с батериите от новото поколение електромобилите ще могат да изминат 160 км с 5 минутно зареждане.

160 км пробег с петминутно зареждане

Компанията нарича идеята си, която ще бъде известна в търговската мрежа като I-Beam XFC, "револючионен преход". Този метод елиминира предизвикателствата на адаптирането на технологията към настоящата EV архитектура, която се фокусира повече върху пробег с едно зареждане, отколкото върху бързото зареждане.

Разбира се, не всички литиево-йонни батерии могат да приемат толкова екстремно бързо зареждане, поради което компанията разработва версия на батерия, която няма да прегрява. Охладителната система на I-Beam XFC има интегрирано устройство, чието охлаждане идва директно от вътрешността на всяка клетка на батерията.

160 км пробег с петминутно зареждане

Този подход има редица предимства, най-важните от които са предотвратяването на локализирани горещи точки, равномерно разпределение на температурата и способността да се приема екстремно бързо ток.

Новата батерия вече няма да страда от проблема със загуба на капацитет с течение на времето, тъй като това, което компанията описва като "нова химия на батерията" (все още няма информация за нея) елиминира процеса на "стареене" на галваничните клетки.

160 км пробег с петминутно зареждане

StoreDot казва, че възнамерява да направи I-Beam XFC търговски достъпен. За тази цел вече са получени няколко патента за технологиите, използвани в батерията. Компанията обещава, че 2024 г. ще бъде забележителна година, тъй като точно тогава ще бъде постигнат значителен напредък при електромобилите. Съвсем скоро се предвижда демонстрация на технологията с монтирането ѝ на електромобил.

Тази технология има потенциала да промени посоката на автомобилната индустрия, така че ще бъде наистина интересно да видим как световните автомобилни гиганти ще работят със StoreDot и дали тази технология изобщо ще бъде внедрена.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да можеш да чакаш

    26 7 Отговор
    Бе , ще поизчакам с електричките ! Едни ни обещават 1200 км. с едно зареждане , други ни обещават да зареждаме за пет минути , а сега за сега , електричките дето твърдят че минават 400-500 км. с едно зареждане ,всъщност не могат да минат и 200 км. , а тези дето твърдят , че се зареждат за 20 мин. , всъщност зареждат за цял час . Така че - чакам и чак като се уверя от стопаните на такива коли , че обещаното е вярно и аз ще се замисля за електричка .

    Коментиран от #3

  • 2 Добра концепция,

    17 3 Отговор
    като я гледам на снимката може да се направи авариен бутон батерията да пада на земята ако се подпали, а колата да може да се премести на 30-40 метра.
  • 3 В кой век живееш?

    5 10 Отговор

    До коментар #1 от "да можеш да чакаш":

    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч

    Коментиран от #6, #24

  • 4 Хохо Бохо

    19 8 Отговор
    Моят дизел с 5 минутно зареждане изминаеа 1500км

    Коментиран от #5, #10, #22

  • 5 Знаем знаем

    9 13 Отговор

    До коментар #4 от "Хохо Бохо":

    И ти си от онези които карат със 140, автомобила им харчи 4 на 100, с един резервоар минават 1500 км и затова най-важният параметър при избор на автомобил е време за зареждане.

    Все пак нали зареждате по няколко резервоара на ден. Също така сменяте масло веднъж годишно, въпреки че не сте изминали препоръчителните 15 000 км. Разбира се че ви вярваме за всичко. За какво ви е да ни лъжете?
  • 6 21 век

    17 4 Отговор

    До коментар #3 от "В кой век живееш?":

    В настоящият , където (все още) пробегът и времето за възстановяване заряда на батерята (по каталог) на ел. МПС ,се различава коренно от пробега и времето за въстановяване на батерията на същите ,при реални условия .
  • 7 Ха ха ха

    10 3 Отговор
    С пет минутно зареждане дизела минава 1000+ километра......

    Коментиран от #12

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Даааа

    6 2 Отговор
    Има един филм"Лобистът" мисле че беше и ще разберете за какво става въпрос.Общо взето милиардери с бизнеси спонсорират политически парии без значение коя за да ти прокара закон в твоя полза еро всеки натиска за ел колите защо ли?
  • 12 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #7 от "Ха ха ха":

    Има само една дребна разлика , 5 минутното зареждане за 1000 км на кюмбето струва между 150 и 200 лева в най-добрия случай или между 15 и 20 лева за 100 км , а 5 минутното зареждане на електричка за около 100 км струва 4-5 лева , или 40-50 лева за 1000 км !! Тоест "спестените" от теб 45 минути от зареждане на електричка ти струват 100-150 лева !! Айде сега почвай да викаш как за тия 45 минути ти изкарваш по 1000 лева и не можеш да губиш и секунда , хахахахаха !!!

    Коментиран от #13

  • 13 Тревя

    8 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ба, къде ги тия бързи зареждачки на цена 20-25 стотинки за киловат? Тия цени ги има само дома на шукото. На бързите зареждачки цената пак е 15-20лв на 100км, че и отгоре. И е така по цял свят.

    Нали последната мантра на ел сектантите е да си купуваме електрички само ако можем да си ги зареждаме всяка нощ вкъщи.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Гига

    6 6 Отговор

    До коментар #13 от "Тревя":

    Отваряш си картата на гига чарджър и търсиш между стотиците зарядни станции из цяла България.

    Само в рамките на София имат 64 зарядни станции, на повечето от които се зарежда на 35 стотинки. Всеки може да си поръча от тях да му монтират пред дома или офиса безплатна зарядна станция на която да зарежда на нощна тарифа само срещу 10 лв месечна такса.

    В този случай пълненето на батерията за да стигнеш от София до Варна за 6 часа ще ти струва 9 лв. И ще ти отнеме 10 секунди от времето. Пет секунди за включване на кабела и още пет секунди за изключване.

    На тебе Колко време ще ти отнеме да отидеш да заредиш гориво за да стигнеш до Варна и колко ще ти струва?

    Коментиран от #15

  • 15 Няма и 10 секунди

    6 4 Отговор

    До коментар #14 от "Гига":

    Муахахахаха, по твоята изчанчена логика дори няма ми отнеме и 10 секунди да заредя на бензиностонцията, защото пътьом ще кажа на бензинджията, "До горе, моля!" докато крача да си купя кафе и той ще напълни резервоара. Найс, а?

    Боже, слез, моля те, и си прибери версиите! Или поне им спри достъпа до Интернет.

    Коментиран от #19

  • 16 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "Тревя":

    Всъщност за част от собствениците на Тесла дори е безплатно , за твой ужас , а за другите е точно 25-30 ст !! Просто се благодари , че в България са все още само две , но само след 2-3 години ще са поне 20 , след което всички останали ще трябва да се съобразяват с техните цени !!

    Коментиран от #17, #21

  • 17 Уили Уонка

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    И всичко това ти го казаха мармоните докато бяха в почивка от завиването на шоколад в станиол.
  • 18 Слагат електродвигател и динамо с колело

    1 1 Отговор
    И докато се изразходва заряда за 160 км от една батерия колелото на динамото се включва да зарежда втора батерия и така алтернативно
    Автомобил с 5 колелета 5тото колело за динамото
  • 19 Бъркаш се

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Няма и 10 секунди":

    На бързите зарядни зареждането на електромобил отнема повече време отколкото на бавните. Най-бързите зарядни обикновено си спрял и трябва да чакаш. Ако така или иначе ще ходиш да си купуваш кафе и ще ходиш до тоалетна наистина отнема 10 секунди.

    На тебе ти отнема повече, защото ако ще ходиш до тоалетна или смяташ да седнеш да хапнеш и да пийнеш кафенце с цигарка, ще трябва да отидеш да преместиш и автомобила от колонката. Ако няма да си купуваш хапване и кафенце от бензиностанцията, ще трябва да се редиш на две опашки, а плащането на тока става напълно автоматично без никаква твоя намеса. От тебе се иска да включиш и да изключиш кабела и толкова.

    На бавната зарядна може да се наложи да ползваш приложение което ще те забави още 10 секунди. Но там включваш И отиваш да спиш или да работиш и изключва след няколко часа когато ти трябва автомобила. Не стоиш до него няколко часа да му държиш кабела.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Грешка

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    В голяма грешка си. Цена за зареждане от 25-30 ст. е само на 20кВ зарядни колонки. Там за да заредя Спринг от 40% до 100% висях близо час и половина, а батерията е 27 кВч. Друг проблем на тези малките зарядни е че софтуера им е много бъгав и през 5-10 мин изключва, а включването става през приложението на телефона. Всички 50кВ зарядни по бензиностанците и супермаркетите са на цена 80-90 ст за кВч.
  • 22 Тони Толев

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Хохо Бохо":

    А моята Ford Fiesta (бензин) с петминутно зареждане изминава 650-800 км3724
  • 23 Запознат

    0 0 Отговор
    В България има 3.5милиона автомобили и ако зареждат по 55киловата, колко АЕЦ ще ни трябва? Тирове ,самосвали,багери,тротинетки и автобуси няма да прибавям към сметката . И тук започва големия смях приятели. Електрическото поле също уврежда човешкото здраве , ама кой е заинтересован да Ви уведоми.
  • 24 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "В кой век живееш?":

    На теория е така, на практика е доста по-различно. Има и друго което е интересно, на коя година капацитетът пада на 40%, че и повече. Първата година пада с минимум 20%!