Една от честите причини за подобна повреда е изтичане на спирачна течност. Това може да се дължи на спукан маркуч или дефектна спирачна тръбичка. В случай на такава извънредна ситуация водачът трябва да предприеме няколко важни неща. какви са те, ви разказваме сега.
Задължително е да включите аварийните светлини, за да предупредите другите участници в движението за неизправността. Трябва да се помни, че спирачната система се захранва от хидравличен усилвател, който функционира само когато двигателят работи. Ето защо е изключително важно да не изключвате двигателя в такава ситуация, тъй като това може да доведе до влошаване на управлението на автомобила.
Ако спирачките спрат да реагират, важно е водачът да запази спокойствие и да действа внимателно. Трябва да натиснете многократно педала на спирачката, за да увеличите налягането в системата и постепенно да намалите скоростта на автомобила. Също така е важно да следите ситуацията и да избирате по-малко натоварени пътища или посоки с по-малко трафик.
Ако вашият автомобил има ръчна скоростна кутия, можете да увеличите ефективността на забавяне, като превключвате последователно от по-високи към по-ниски предавки. Също така е полезно да маневрирате от една страна на друга - това помага да се увеличи съпротивлението при търкаляне на колелата и оттам да се забави скоростта.
При извънредни ситуации използването на ръчната спирачка също може да помогне. Важно е да я активирате плавно (ако не е електромеханична), за да избегнете блокиране на колелата и да предотвратите "подхлъзване" на задницата. В някои случаи може да са необходими по-драстични мерки. Например, можете да използвате контактно спиране, като внимателно натиснете колата в мантинела или бордюр и се движите по него.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Отец Дионисий
12:09 26.03.2024
2 Пич
Коментиран от #5, #36
12:10 26.03.2024
3 Сила
12:12 26.03.2024
4 Aлфа Bълкът
Коментиран от #6, #7, #30
12:15 26.03.2024
5 Започвай
До коментар #2 от "Пич":
Но не с Библията, а с автомобила. По-добре е да се научите Как се кара автомобил без спирачки, докато все още имате спирачки. Лично аз съм се прибирал на 50 км от къщи без спирачки без никакъв проблем И без нерви. Е вярно че карах ръчка тогава. Прибирал съм се и без съединител, което е една идея по-сложна ситуация от това да нямаш спирачки и трябва да познаваш много по-добре автомобила. Преди 30 години трафика не беше като сега.Коментиран от #17
12:16 26.03.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Друг вариант
До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":
Не само ръчката.Ако си с електромобил и one pеdаl driving, може цяла седмица да не разбереш, че нямаш спирачки.12:18 26.03.2024
8 Маршрутка изтребител
12:20 26.03.2024
9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
12:22 26.03.2024
10 ясно виждащ
Коментиран от #14
12:34 26.03.2024
11 Аз знам включваш на втора предавка и
Коментиран от #13, #15, #16, #21
12:34 26.03.2024
12 Механик
Аз бих казал- молете се, но да не пунтирам колегата от първия пост ще ви дам друг съвет.
Карайте така, все едно вече са ви отказали спирачките. Имайте го на ум постоянно и карайте, съобразявайки се с това.
Законите на физиката все още никой не е отменял, а и бесмъртните умряха отдавна. Всички в момента сме смъртни, независимо колко пари имаме и колко ни върви във всичко. Защото това много лесно може да се промени за миг.
На добър път и умната!
12:37 26.03.2024
13 Механик
До коментар #11 от "Аз знам включваш на втора предавка и":
Ако се движиш с 100, много ще ти е трудно да включиш втора.Знаеш ли колко време ще мине докато осъзнаеш, че нямаш спирачки и докато асимилираш какво трябва да правиш? А колко път ще мине автомобила? Зер, когато решиш да ползваш спирачката, обикновенно това се налага от някакво внезапно обстоятелство на пътя.
12:41 26.03.2024
14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #10 от "ясно виждащ":
Сега разбра ли защо карам кола на 35години и то СССР.....12:42 26.03.2024
15 Анджо
До коментар #11 от "Аз знам включваш на втора предавка и":
Точно.12:52 26.03.2024
16 Анджо
До коментар #11 от "Аз знам включваш на втора предавка и":
При дълги скорости става и след втора скорост влиза и първа, првил съм го.12:54 26.03.2024
17 Пич
До коментар #5 от "Започвай":
Следващият път като се прибереш , вземи си от колата чувството за хумор , и остави в багажника самохвалството !!!Коментиран от #22, #23
12:57 26.03.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 рацер
13:17 26.03.2024
20 МИХАИЛ ШУМАХЕРОВ И КОЛЕКТИВ☝
КАК СЕ КАРА БЕЗ....СПИРАЧКИ...
КАТО СЕ КАЧИ С МПС
ДО НАЙ БЛИЗКИЯ ПЛАНИНСКИ ПЪТ
И СЕ ПУСНЕ ПО НЕГО...
СЪС ИЗЛЮЧЕН ДВИГАТЕЛ...УСПЕХ👍....
13:21 26.03.2024
21 да ама не
До коментар #11 от "Аз знам включваш на втора предавка и":
Ако изключиш контактния ключ двигателя загасва, хидравлика спира да работи и при хидравлично управление, каквито са повечето съвременни автомобили, вероятността да спреш в някой друг автомобил, мантинела или крайпътно дърво е много голяма. Достатъчно е само да си махнеш крака от педала за газ и скоростта веднага рязко намалява. Когато скоростта рязко падне само след секунди, може да включиш на първа и някои автомобили даже направо спират без газ.Коментиран от #25
13:29 26.03.2024
22 За тебе лъжа
До коментар #17 от "Пич":
За мене истина. Ако си мислиш, че е невъзможно и караш автомобил с ръчни скорости и нормална ръчна спирачка, просто пробвай следващия път като тръгнеш нанякъде. Съветите които мога да ти дам - спазваш огромна дистанция, изреждаш скоростите на долу докато намаляваш и спираш, а когато вече не можеш да намаляваш и на първа предавка, ползваш ръчната спирачка. Скоростта тогава е под 20 км в час и нямаш грижи. Не ползвай ръчната при по-високи скорости, освен в аварийни ситуации, до които не би трябвало да се стига до които не би трябвало да се стига, ако караш внимателно и предвиждаш спиранията отдалече. Аз по принцип така си карам, което драстично сваля разхода, защото при спиране с помощта на двигателя, той не харчи гориво. Харчи по-малко отколкото, ако си го изключил от скорост.Провери колко километра можеш да минеш преди да ти се наложи да натиснеш спирачката. Ще останеш изненадан. Въобще не се шегувам, че който не го е правил, трябва да започне веднага с упражненията. Не дай боже да се наложи, това ваше ново умение може да ви спаси живота един ден, както и живота на близките ви и нищо не подозиращите участници в движението.
13:45 26.03.2024
23 Той
До коментар #17 от "Пич":
Той ти казва нещо много важно - тренирай как се кара без спирачки, защото като ти се наложи ще ти трябват не знания, а навици и инстинкти.Коментиран от #27
13:46 26.03.2024
24 Дуньо простия
Коментиран от #44
13:55 26.03.2024
25 Петър
До коментар #21 от "да ама не":
Какво като двигателя загасне? Автомобила продължава да може да се управлява и с загасен двигател.Коментиран от #28
14:03 26.03.2024
26 Джон
15:25 26.03.2024
27 Пич
До коментар #23 от "Той":
Благодаря и на двамата , въпреки че и аз поназнайвам нещо !17:32 26.03.2024
28 'къф ти е проблема
До коментар #25 от "Петър":
На знам за какви автомобили говориш, но Москвич от1980-та със сигурност може. Има даже такива, дето нямат двигател, но не им пречи на управлението. Не, че управлението е абсолютно невъзможно, но само в определени условия. В по съвременните гледай да не ти се случва да ти изгасне двигателя на натоварен път, на завой или при скорост над 40 км. На добър път!17:53 26.03.2024
29 А какво да правим
20:30 26.03.2024
30 Вълк
До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":
Ако караш автомат включвай на задна R06:27 27.03.2024
31 Стоп
07:32 27.03.2024
32 Шаран БГ
Вече писах, че каталунците в Пиренеите започнаха по всички планински пътища, още преди петнадесетина години да подменят металните мантинели с БЕТОННИ ! По-дълготрайни, по-безопасни при триене на метал в тях-
/ Ако се стори това у нас, отпада и опасността от демонтаж.....за "припадъци" от някои съвестни мургави граждани на Републиката/ Основна причина – множеството взривявания на автомобили или просто запалвания с много смъртни случаи следствие триене на "джилязо в джилязо", И да се знае – те тогава почти нямаха автомобили с "газово устройство".............
Прости испанци, ко да ги прайш !?
Коментиран от #33
07:44 27.03.2024
33 Въпрос на избор
До коментар #32 от "Шаран БГ":
10% шанс да ти се запали автомобила докато се търкаш в мантинелата, което все пак ще ти даде време да излезеш от него преди да изгори напълно или 90% шанс за член удар.08:35 27.03.2024
34 шефиор
2. слизаш предавка надолу, дори автоматите имат такава възможност - ако нямат - да не сте си купували такава кола.
3. пробваш пак спирачката - ако подейства - просто е била прегрята от дълго натискане преди това - караш на по-ниска предавка и не натискаш нон-стоп спирачката. Може и на опреснителен курс да идеш. Даваш колата да и сменят спирачната течност.
Ако обаче всичко се развива екстрено - просто се блъскаш в автомобила отпред - в никакъв случай дърво или скала край пътя, къща, тротоар(където има хора) и т.н.
09:03 27.03.2024
35 Оператор на права лопата
09:54 27.03.2024
36 Че откъде толкова време?
До коментар #2 от "Пич":
Доста дълга молитва е. Ще трябва да я довършваш отвъд.09:59 27.03.2024
37 Оператор на права лопата
10:02 27.03.2024
38 123456
Коментиран от #41
10:15 27.03.2024
39 много
11:04 27.03.2024
40 добре но
11:15 27.03.2024
41 Грешник
До коментар #38 от "123456":
Ако твоята бракма може да включи задна в движение, моята не може. Съвета ти не струва16:25 27.03.2024
42 Препатих аз
16:37 27.03.2024
43 Ми къкwe
18:59 28.03.2024
44 Патил
До коментар #24 от "Дуньо простия":
При дълго продължително спускане , с бавна скорост , и претоварен автомобил , спирачната течност кипва , и оставаш без спирачки , просто педала удря свободно в ламарината . Усещането е като да скочиш от Аспаруховият Мост без въже . Караш претоварен куриерски бус с 2000 кб. бензинов двигател , тоест няма моторна спирачка , 3тона зад гърба , и си на спускане в осморката на Ханска Шатра , пътя Слънчев Бряг - Обзор . Какво ме спаси ли ? Ръчната спирачка . въпреки неистовите ми усилия на бивш щангист , и опит да скъсам проволките отиващи към задните барабани , буса спря след няколко километра . като за начало ръчната не му позволи да се ускори много по надолнището , за да изляза жив от завоите , после много бавно и неусетно започна да намаля скоростта , докато търсех подходящо място къде да се блъсна - уви щях да слаза на кълбета чак до Кошарица , там няма и къде да се блъснеш - стръмно дере . Когато слязох от буса , барабаните светеха алено посред бял ден , и ги охлаждах с вода , да не се запали буса . Скоростта ми преди да откажат беше около 30км в час , там спускането на спирачки е продължително . Буса естествено отиде на скрап , повече никой не се качи на него. Въпреки , че спирачките се върнаха след като истинаха . Ужасяващ е момента , буса хуква надолу по наклона , а ти нямаш никакъв контрол. И такова животно ,като МОТОРНА СПИРАЧКА на претоварен бензинов куриерски бус - НЯМА .Коментиран от #45
03:00 29.03.2024
45 Кози
До коментар #44 от "Патил":
Значи ако е претоварен бензинов, но не куриерски бус няма ядки10:37 29.03.2024