23 Юни, 2024 11:15 43 232 43

Не трябва да превключвате автоматичната трансмисия на неутрална предавка по време на движение

  • съвети-
  • автоматична трансмисия-
  • неутрална предавка

Базови съвети от специалисти

Не трябва да превключвате автоматичната трансмисия на неутрална предавка по време на движение - 1

Неутралната предавка в автоматичната скоростна кутия е вид предпазител, който предпазва водача от случайно превключване между директна и задна предавки. В класическите трансмисии се активира механична защита, предотвратяваща повреда на автоматичната скоростна кутия.

В по-модерните автоматици, които прилагат режима на управление Shift by Wire, вече не е възможно да се превключи между задна и предна скорости. Водачите трябва да знаят, че използването на неутрална предавка е предвидено единствено за теглене на превозно средство на кратки разстояния или в случай на авария.

В никакъв друг случай не трябва да превключвате трансмисията на неутрална позиция, като това е абсолютно непрепоръчително при спиране. Мнозина си мислят, че така предпазват трансмисията и икономисват гориво, но това не е така. Тази манипулация не влияе върху износването на агрегата и не пести бензин, заключават експертите.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 88 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ония с Фордо

    30 9 Отговор
    Хайде стига бе , ама вярно ли ?

    Коментиран от #16, #17, #19, #20

  • 2 Мунчо юмручето

    19 21 Отговор
    Аз съм на ръчка

    Коментиран от #4

  • 3 анон

    18 12 Отговор
    а на ръчна трансмисия може ли :)))
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Истината е в автоматика!

    39 45 Отговор
    Ръчката е архаизъм!

    Коментиран от #35

  • 6 зом

    60 5 Отговор
    НЕ стана ясно защо да не се кара на неутрална. Нищо вредно не прочетох да е написано.

    Коментиран от #11, #34

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ами не става

    20 11 Отговор
    Опитвал съм се да карам на "неутрална", но колата не тръгва. Та не виждам как може да се управлява автомобил на неутрална предавка.

    Коментиран от #10, #25

  • 10 А бе човек!

    38 6 Отговор

    До коментар #9 от "Ами не става":

    Става въпрос да не включваш неутрална по нанадолнище...по инерция...!
    Светна ли ти сега?!
  • 11 Защото...

    17 8 Отговор

    До коментар #6 от "зом":

    ...спира охлаждането на АСК!
  • 12 на кончита вурста

    6 3 Отговор
    Ради, що ми премахна поста бе?
  • 13 оня с коня

    8 28 Отговор
    БМВ-то ми е със 6-степенна РЪЧНА скор. кутия и тия "Указания" са ми леко излишни.

    Коментиран от #29

  • 14 Наско

    15 13 Отговор
    Когато не ползваш неутрална увеличаваш разхода на гориво. Моторната спирачка убива инерцията и енергията която си изразходил да ускориш колата се губи. Има смисъл да си на скорост при дълго спускане когато ще се налага да използваш спирачка.Тогава дори може да е удачно да ползваш ръчния режим на смяна.
    На кутията и няма нищо ако я караш на неутрална.

    Коментиран от #39

  • 15 Миро

    29 6 Отговор
    Новите 7 степенни dsg при директна и пускане на педала на газта на равно или лек наклон без да буташ лоста колата сама изключва от скорост, оборотите падат и се движиш по инерция докато не натиснеш газ/спирачка или инерцията спадне и колата сама включи на скорост. Това е с цел пестене на гориво.
    Който се е качил на автомат не си и помисля за ръчка :)

    Коментиран от #23, #42, #43

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Коментатор

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ония с Фордо":

    Ще обясни ли някой на а в т о р ч е т о и на Ф и л и п от "Б р и ч к @", че такова понятие като: "D - директна", няма???!!!

    ...

    Коментиран от #21

  • 21 Коментатор

    17 1 Отговор

    До коментар #20 от "Коментатор":

    ...

    D - drive mode, означава "режим на шофиране"!!!
    Когато ви обясняват грешно термините от живота, а вие започнете да ги повтаряте като п @ п а г а л и, то няма как да не станете точно като тях (п р о..ти п а р ч е т а)!

    Коментиран от #22

  • 22 Коментатор

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Коментатор":

    Когато пишете съобщения тук в тоя сайт, понякога ги блокират автоматично, дори да няма нито една нецензурна дума в тях?!
    Ако се опитате да ги напишете на части, то автоматичното блокиране не сработва (за абсолютно същия текст)?!
  • 23 Аз карам

    11 9 Отговор

    До коментар #15 от "Миро":

    автоматична но ме дразни, липсва ми ръчката Проблемът е че тук където живея практически не се продават автомобили с ръчка. Имаш много повече контрол върху автомобила, имаш мощност когато ги трябва. Автоматика освен това винаги го слагам на N на кръстовище иначе двигателят се мъчи и цялата кола вибрира. Статията явно е за някакъв нов тип автоматици

    Коментиран от #26, #30, #31, #38

  • 24 че то

    2 3 Отговор
    това само идиот би го направил…
  • 25 не лесно

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ами не става":

    нали когато между ушите е кухо ? хората са ти написали ясно и точно ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ! ама ти как да го разберрш това като имаш огромна кухина 100% си привърженик на ПП ДП!
  • 26 колата ти

    11 3 Отговор

    До коментар #23 от "Аз карам":

    вибрира и двигателя се мъчи защото ти свиди да дадеш пари на сервиза инъче сме много “богати” като робуваме на чужда държава …
  • 27 Факт

    6 1 Отговор
    Не съм против функционалността на автоматичната скороста кутия, но във вариантите в които се произвежда има доста "капани", които щракват в определен момент и просто могат да ти стъжнят живота -я за часове, я за дни !
  • 28 Никъл

    7 0 Отговор
    Тази статия е подвеждаща новите скоростни кутии могат да стоят на неутрална и да се изключват по време на движение дори в менюто на колата си задаваш опция е ефишанс и тя сама си го прави. Това което са написали и важи за старите скоростни кутии

    Коментиран от #32

  • 29 Валери

    12 2 Отговор

    До коментар #13 от "оня с коня":

    Ами то за БМВ всички и всякакви указания са излишни . Особено за водачите на БМВ ....
  • 30 Валери

    12 2 Отговор

    До коментар #23 от "Аз карам":

    Е точно тука ти е проблема . Със поставянето-превключването на N на кръстовище пред светофар . Това е напълно излишно и противопоказно за автомата . А това че то се тресе и мъчи колата е проблем с кутията а не от стоенето на D .
  • 31 Раптор

    11 0 Отговор

    До коментар #23 от "Аз карам":

    Ако колата вибрира при спиране на кръстовище на D, ходи на сервиз- не е нормално, имаш проблем. Поставяйки на N в кръстовища рискуваш да прегрееш трансмисията и при всички положения да й съкратиш рязко живота.

    Коментиран от #41

  • 32 Пилотът Гошу

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Никъл":

    Стига говори глупости... Става въпрос по време на движение ТИ да не превключваш на неутрална, еко модуса да те пуска по инерция е друга работа.
  • 33 Пилотът Гошу

    7 0 Отговор
    До некадърните модераторчета - само пълни некадърници се опитват да банват IP... Като не разбирате, идете да вършите нещо полезно. Предполагам имате тоалетни за чистене и тн...
  • 34 Жеко

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "зом":

    Оти не съ мажи гат е на свободна.
  • 35 БАЙО

    8 4 Отговор

    До коментар #5 от "Истината е в автоматика!":

    Архаизъм а ма е готин архаизъм,автомата е за дамите
  • 36 Мечока

    6 5 Отговор
    И защо да не използвам неутрална на дълъг светофар, нали това и е предназначението
  • 37 Некой си

    2 2 Отговор
    От статията разбрах, че няма да икономисам бензин, ако се движа на Н.
    Някой може ли да каже дали пък, случайно, няма да спестя дизел?
  • 38 Отивай да сменяш

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Аз карам":

    масло и филтър. Предполагам, че и те "рита" при тръгване? Автомата може да си стои на Р с часове само да не те заболи крака да натискаш спирачката.
  • 39 Георги Михайлов

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Наско":

    Прегряваш кутията
  • 40 Хафтомат

    4 1 Отговор
    Гледам, че много хора искат да включват Н по светофарите. Пичове в това няма никакъв смисъл. Включвайте на П като не искате да държите спирачка 😉
  • 41 Тод

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "Раптор":

    Тъкмо ще се отърве от нея. И аз карам от скоро автомат и ме побърква! Имам два пъти по-слаба кола с ръчка и е значително по-пъргава. Вече търся ръчка за да разбера каква кола съм си купил. Само на извънградско на последната предавка се усеща по-голямата мощност. Във всички останали ситуации е побъркващо тромава!
  • 42 Не съм от тях

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Миро":

    Казваш, "който се е качил на автомат не си и помисля за ръчка".
    Наложи ми се на два пъти да покарам служебни коли с автоматик - хвана ме бяс и разбрах, че такова нещо като автоматик повече не искам да си причинявам. Автоматчето може да носи известно удобство, но за мен прави колата непълноценна.
  • 43 Ехх Мирко Миркоо

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Миро":

    и след 2 DSG-та: 250 и 381, защо ли пак си взимам 6-степенна механична кутия!??