Намаляването на скоростта с двигателя, или т.нар "моторна спирачка" се използва от много от по-опитните водачи на МПС. Тук става дума за автомобили с механична скоростна кутия, защото при автоматиците електрониката сама преценява кога и колко да я използва.
Та, въпросната "двигателна спирачка" е добре да се използва, но и този метод има недостатъци. За основните такива ви разказваме сега. Необходимо е да се спира с помощта на двигателя, но при определени условия, а също и като се вземат предвид редица правила.
Според специалистите, този метод води до високо натоварване и на трансмисията и на двигателя и при продължително спиране с мотора на стръмен наклон, двигателят може да прегрее. Прекалено дългото използване на спиране с двигателя често води и до повишено износване на скоростната кутия, особено когато се използва на ниски предавки.
Трансмисията, подобно на двигателя, в този случай изпитва прекомерно натоварване. При хлъзгави пътища с този метод можете да загубите контрол над автомобила, тъй като този процес е различен от спирането с помощта на спирачната система.
Но тази моторната спирачка облекчава работата на спирачната система, така, че експертите препоръчват, ако ви предстои стръмно и дълго спускане, да използвате и двата варианта на спиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ауто Билд
Коментиран от #5, #10, #12
14:17 17.06.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Никси
14:19 17.06.2024
4 Бате Енчо
14:21 17.06.2024
5 Пилот на Ферари
До коментар #1 от "Ауто Билд":
Ако разчиташ само но спирачките при продължително спускане , в един момент може да удариш ламарината .Натискаш , а не спира . Спирачките прегряват. Освен това може да се получи деформация на дисковете .
14:23 17.06.2024
6 Биско Чекмеджето
Коментиран от #15
14:26 17.06.2024
7 Пилот на Ферари
Щом издържат на ускорение , спускането по наклон не е кой знае какво .
14:28 17.06.2024
8 Пилот на Ферари
14:30 17.06.2024
9 300 000 тонна влакова композиция
14:35 17.06.2024
10 Никси
До коментар #1 от "Ауто Билд":
глупости , точно това е направено поради тази причина да не сменяш накладки и дискове или да престръгваш барабани , моторната спирачка е свързана с изпускателните колектори на генерацията на автомобила и на гнп помпата на центробежния регулатор с клапа да отнема и спира горивото при гасене на двигателя , но това не означава че ще износи двигателя или скоростната кутия и дифренцяла по време на път с нейното боравене ,а когато се борави с нея в движение в стръмен наклон , трябва да се натиска на етапи а не да се държи постоянно , казва се още на интервали , вслучай не да прегре двигателя като е вслучая с ретардера щото през него минава охлаждаща се течност и пистоянното и ползване на ретардера може да прегрееш автомобила , но тук с моторната спирачка ако я държиш постояно има опасност клапите на генерацията да заядат и да не се въртнат в норманото и положение и клапата която задържа горивото на помпата , става тогава олеле майко дръжте се , за това се пуска на интервали с цел да намалиш въртящия момент спрямо двигател скоросната кутия и дифренцял да им се забави движението при стръмен наклон при спускане , иначе ще има прави пътници на патеката и товарния автомобил да се чуди кой завой да изправи ма и това няма да помогне , не дай си боже , зависи колко е натоварен с какъв тонаж , колко е по тежък , естествено че товара ще го гони у знанадолното и участка дали е хлъзгав при зимни условия и не само , за тази цел винаги се изисква автомобила да е изправен иКоментиран от #16
14:46 17.06.2024
11 Пак умнотии от някой пешеходец
Има проблем с двутактовите автомобили и мотоциклети с масло в горивото, че в този режим смазването не е толкова активно.
При електрическите автомобили спирането с двигателя е начин да се върне енергия в батерията.
14:46 17.06.2024
12 Никси
До коментар #1 от "Ауто Билд":
и всички пътници да са спокойни и останалите учасници в движението !!!.14:49 17.06.2024
13 Малко логика
Коментиран от #28
14:52 17.06.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 я се скрий бе
До коментар #6 от "Биско Чекмеджето":
Абе шИфьоре, ти освен тротинетка с крачен двигател друго превозно средство управлявал ли си?15:03 17.06.2024
16 Механик
До коментар #10 от "Никси":
Точно така колега! Всичко си написал правилно!Аз в предишния си пост забравих да напиша обаче за един много сериозен недостатък на моторната спирачка.
При движение по заледен път в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, не бива да се позлзва.
Това ще доведе до изгасяване на двигателя и както автомобила е на скорост, задвижваните колелета, пордаи ниското сцепление с пътя ще престанат да се въртят. Ефекта е като да дръпнеш ръчната върху лед.
А когато двигателя спре да се върти, спира да се върти и помпата на хидро усилвателя. От там вече ставаш съвсем неуправляем защото не можеш да боравиш с кормилото за да опиташ да оправиш траекторията.
Аз съм имал такъв случай като млад шофьор, спускайки Шипка в ранната пролет. Много е страшно.
Коментиран от #26, #27
15:04 17.06.2024
17 Глупави статии!
15:07 17.06.2024
18 Ч. Христов
Пълен илитерат си на тема авто и ДВГ.
15:15 17.06.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Пежо
15:28 17.06.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Дядо Стою
До коментар #2 от "БгТопИдиот🇧🇬":
Вярно, глупости са. просто някой чул - недочул, недоразбрал ...Имаше проблем навремето с двутактовите двигатели. Те се смазваха от маслото, което е разтворено в бензина. Като пуснеш на моторна спирачка, двигателят се върти, но гориво не постъпва, съответно няма и почти никакво смазване. Тогава двигателят с износваше много бързо. Получаваше се локално прегряване в лагерите на коляновия вал и в буталата ...
За това, братятата инженери от ГДР (а и преди това) бяха измислили едно устройство, наречено ФрайЛауф - в превод от немски - "Свободен ход" (не е фрай лайф или други глупости). Та с това устройство, както си на скорост, като пуснеш газта и колата остава без "моторна спирачка" т.е все едно си изключил от скорост. Съответно така, можеше да се превключват скорости (2-3-4 на Вартбург и 4-та на Трабант) без съединител
Та много хора си мислеха, че устройството е направено заради включването на скорости без съединител, но то е именно, за да може двигателят да не развива обороти при спускане, когато няма добро смазване.
Само че, кой ли ти кара днес двутактови автомобили, Пък и ръчните скорости са вече на изчезване. Така, че какво е това "Моторна спирачка"
Коментиран от #29
15:41 17.06.2024
24 бай Даньо
19:17 17.06.2024
25 тъй шъй
21:24 17.06.2024
26 Никси
До коментар #16 от "Механик":
точно така !!!.22:49 17.06.2024
27 Никси
До коментар #16 от "Механик":
само че на лед господин механик на лед нито се дърпа ватманката на ръчната спирачка и не се ползва моторната а се гледа ако можеш да укротиш автомобила на скорост като ги връщаш обратно скоростите с междинна газ , но когато е автоматик и включи турбото по нанадолното ела да видиш кво става тогава на лед Русе-Бяла преди моста , господ да ти е на помощ , щото на леда цар нема и никога не е имало , но не става са о с ядене а трябва да имаш акъл и здрави гуми !!!.16:23 18.06.2024
28 Никси
До коментар #13 от "Малко логика":
така , я ми обясни кой двутактов двигател има моторна спирачка и автмобилен компресор , за да има въздух пневматика да задества моторната спирачка чрез токова бубуна да отвори клапата за въздух и дазадейства спирачката , а обясни ми бе и за какво служи автомобилния компресори дехидратор с към него , аз знам ама тебе те изпитвам тука , да видим какви глупости ще напишеш още АХИЛЕСОВ !!!.16:34 18.06.2024
29 Никси
До коментар #23 от "Дядо Стою":
е това не се ли викаше де компресия , имаше го и на некои мотоциклети като ковровеца и ижето ДЕКОМПРЕСИЯ !!!.17:22 18.06.2024
30 ДРТ ПРЧ
10:24 19.07.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.