3 Април, 2024 10:25 4 428 15

Tesla коренно променя начина за производство на автомобили и ги прави много по-евтини

  • tesla-
  • конвейер-
  • промяна

Промяната в технологичния процес ще спести много пари

Tesla коренно променя начина за производство на автомобили и ги прави много по-евтини - 1

Изминаха повече от сто години, откакто Хенри Форд представи поточната линия, която революционизира масовото производство на автомобили. Въпреки че технологията се е променила донякъде през годините, основната идея за придвижване на автомобили по линия остава същата. Tesla смята, че е време за промяна.

Вместо доказаната поточна линия, Tesla преминава към "неопакована" система при създаването на своите автомобили. Вместо превозното средство да се движи по поточната линия и различни части да се монтират върху него по време на процеса, новата техника включва всички компоненти да се сглобяват заедно на отделни места и накрая да се монтират на автомобила.

Според автомобилния производител подобна промяна в технологичния процес може да спести пари. В допълнение, това може да намали размера на фабриките с 40 процента, позволявайки на Tesla да изгражда фабрики по-бързо и с по-ниски разходи.

Tesla изчислява, че бъдещите разходи за производство на електрически превозни средства на компанията могат да бъдат намалени наполовина, ако всичко върви по план. Това би било благодат за Tesla и може би урок за други автомобилни производители. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обаче не сподели подробности за това как се извършват производствените промени.

Едва в последния отчет за печалбите на компанията, той каза нещо, но беше неясен, като каза само, че предстои по-евтина кола и че на хоризонта е нова производствена система. „Много по-напреднала от всяка система за производство на автомобили в света, със значителна разлика “, бяха думите на Илон Мъск.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    1 5 Отговор
    Да живее Тесла, да живеят криптовалутите. Да живее Пепе Койн и Шиба Ину.

  • 2 Антиелектрика

    6 5 Отговор
    От това което са в момента как "по-евтини" ще станат? От ук нататък ще се разпадат на 8-мия километър след като излязат от завода.
  • 3 Рда

    3 3 Отговор
    Нещо много мъгляво обяснение като за новина за "коренна промяна" при положение, че както е описана новата технология на производство, тя е същата като при самолетите например, които стоят на едно място и всичко се монтира върху тях, защото са големи за местене по поточна линия.

    На първо четене, вече е пробвано и не е по-ефективно. Нещо друго ще трябва да е различното.
  • 4 бай Даньо

    2 1 Отговор
    Има и друг поглед върху тия процеси на поевтиняване на колите от Мъска. Вървим към коли еднодневки защото се превръщат все повече в един монолитен блок , и нищо не може да се ремонтира, сменя , защото сменяш всичко ... Тесла удари ли се дори леко в катастрофа се трашва ( най малкото заради риска да е компрометиран батерията ) и затова застрахователите искат двойни премии . Та с тая цена идват "поевтиняването" на колите на Мъск. Не съм оптимист другите производители ще разберат предимството да се продават евтини коли които се ремонтират скъпо и ще започнат същото . Тогава някъде ще се пови и усещането че е по добре без кола което може би е добрата новина...

    Коментиран от #5, #6

  • 5 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "бай Даньо":

    Усещането , че е по- добре без ЛИЧНА кола е отдавна факт на запад , където над 70% от младежите до 25 години заявяват , че притежанието на личен автомобил въобще не е приоритет за тях и изобщо не влиза в плановете им за бъдещето ! Особено в големите градове този процент надхвърля 90 !!
  • 6 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "бай Даньо":

    И главната цел на Тесла отдавна е обявено , че е точно това , колите да станат НАПЪЛНО автономни роботи , които да се ползват само когато и на когото е необходимо , а не да задръстват градовете , прекарвайки над 90% от времето неподвижни по улици и паркинги !!

    Коментиран от #7

  • 7 Аврааам

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Да ходят тогава младите и Тесла да ходят в кибуците. Там колите са общи и се ползват само при нужда, така че за пореден път нищо ново под Слънцето, и за пореден път очевидно неработещо (поне не масово).
  • 8 Морски

    0 0 Отговор
    Новото е, че всички части се нареждат на земята, около тях се щрака рамата със свински опашки, след което минава някой сватбар и чупи шампанското в предното стъкло. Това отнема само 4 минути. Бъдете здрави !
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.