17 Май, 2024 14:41 9 423 30

Китайските електромобили са технологично доста далеч зад Tesla

  • китай-
  • електромобили-
  • технологии

Това е мнението на главния изпълнителен директор на Lucid

Китайските електромобили са технологично доста далеч зад Tesla - 1

Китай е един от основните пазари за Tesla, но за компанията става все по-трудно да запази позицията си на водещ производител на електрически превозни средства. Местните марки електрически превозни средства се появяват като гъби след дъжд и вече настигат Tesla по производство и пазарен дял.

В същото време, според главния изпълнителен директор на Lucid, Питър Роулинсън, китайските производители на автомобили изостават много в технологиите и това изоставане е „с години“. По-специално, "по отношение на връзката между електромотор, батерия и начините им на интеграция." Той заяви това по време на конференция, организирана от Financial Times в Лондон.

През 2023 г. електрически автомобили са произведени от повече от 120 китайски марки. Според Роулинсън през последните няколко години те са напреднали "неизмеримо" и са започнали да произвеждат "удивително добри" автомобили. В същото време те все още не са достигнали нивото на Tesla, но китайците не трябва да бъдат подценявани.

През последното тримесечие на 2023 година Tesla отстъпи лидерството в продажбите на електрически автомобили в Китай на местната компания BYD. Xpeng, Nio и Xiaomi също ѝ дишат в гърба. Някои модели от тези марки директно се конкурират с електрическите автомобили Tesla, въпреки че все още не са успели да ги надминат.

Lucid също се опитва да настигне Tesla. Наскоро компанията намали цената на най-евтината версия на своя седан Air, като така Lucid се надява да го направи по-конкурентоспособен. Тази година компанията планира да започне производството на първия кросоувър Lucid Gravity. Също така е известно разработването на модел от среден размер, струващ по-малко от $50 000, който ще се конкурира с Tesla Model 3/Model Y.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха ха

    22 53 Отговор
    Трябва да си голям идиот да си купиш китайска пръчка

    Коментиран от #27

  • 2 Цъцъ

    50 15 Отговор
    Те така бяха "изостанали" и спрямо японските производители на телефони, ама виж ги сега😉
    Илон, ако не е разбрал е време да продава тесла, ако иска да не се сгромоляса финансово😉
  • 3 МилонЪск

    48 15 Отговор
    Що за глупости, до 5-6 години тесла ще са в историята
  • 4 хххх

    60 9 Отговор
    Това, което наричате "технологично", в случая са безполезни екстри, които отблъскват купувачите. Електромобилите са със изключително семпла технологичност, много по-опростени от ДВГ и накрая състезанието ще спечели онзи, който предложи качествено направен базов електромобил с висок пробег, дълъг живот на батериите и бързо зареждане. Дали ще му клати топките през приложение от двуметровия телевизор на никой не му пука. Даже и ръчките за стъклата да върнете, ако е надежден и здрав автомобил, всеки ще го предпочете пред безбройните излишни глупости. Ерата на фалшивите екстри за оправдаване на по-високата цена е минало.

    Коментиран от #12

  • 5 Исторически парк

    35 7 Отговор
    Ама са 10 пъти по евтини 😉
  • 6 Програмист

    34 9 Отговор
    Аз смених теслата с geely и съм много доволен тая тесла само бъгове в софтуера ужас

    Коментиран от #13

  • 7 Икономист

    39 10 Отговор
    То затова на тесла им се сринаха с 40% акциите, а китайските хвърчат нагоре 😉

    Коментиран от #25

  • 8 Инженер

    28 9 Отговор
    Теслата има технологии за танцуване и тем подобни дето никой не ги ползва реално хахах
  • 9 Гост

    21 4 Отговор
    и това го казва ... американец!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 БАЙО

    28 9 Отговор
    Е какво да каже, че китайците са ги заминали с 200.В следващите 20-30години Китай ще е недостижим за осталите
  • 12 факти

    3 14 Отговор

    До коментар #4 от "хххх":

    Toва което пишеш са пълни глупости.Не се опитвай да слагаш думи които нямат общо с това което не ти харесва на тебе.

    Коментиран от #18, #26

  • 13 въпросче

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    И си мислиш,че някой ще ти повярва ли ?

    Коментиран от #20

  • 14 007

    5 0 Отговор
    Дали?
  • 15 Тити

    4 0 Отговор
    Ама няма проблем ще го откраднат както правят до сега.
  • 16 Партизан от куку ригу

    23 2 Отговор
    Да няма да могат да ги стигнат. Европа и Америка се задъхват от способността на Китай. За това говори и политиката на митата която се води срещу Китай. Знаем за промишленият шпионаж,в което са силни Китай. Преди много години се говори за Япония и Корея че колите са боклуци но виждаме какво стана. Този път и Китай са поели и ще пребият Европа и Америка. Унгария се ориентира и ще пребият Европа с коли от Китай и Япония Вече знам и за Сузуки а ще научите и за моделите на Китай когато се построят и заводите на Китай Какво стана със завода в Ловеч ??? Щяхме и ние да имаме но някои умишлено унищожи всичко. Сега ще духаме таратора и пишем глупости

    Коментиран от #19

  • 17 Гост

    11 4 Отговор
    Колко да са технологично назад, след пикап, който се чупи по-често, отколкото се кара?
  • 18 Гост

    14 2 Отговор

    До коментар #12 от "факти":

    Мнението му отразява това на повечето потребители. На хората им е дотегнало от безполезни измишльотинки в колите им, които само оскъпяват, без реално да имат някакво полезно приложение. Това, че не ти харесва как звучи, си е твой проблем.
  • 19 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #16 от "Партизан от куку ригу":

    Заводът за китайски коли в Лове4 го съсипаха, но вдигат голям рев за това, как навремето ни били съсипали производството на Булгар Рено.
  • 20 Програмист

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "въпросче":

    Ми убеди се сам 😉
  • 21 Китай срещу светът

    3 0 Отговор
    Ми това е. Китай имат много високо мнение, че са по-добри от всички останали. Не е моя измислица. Не са далеч е от реалността. А в България ще има завод да автомобили, когато Компанията която иска да го направи се съгласи да плаща такса спокойствие. Факт. Не си хабете времето да разтягате локуми, защо не става и как да стане.
  • 22 китайците вият на умряло

    3 1 Отговор
    че още не могат да инкасират от екстрите в техните автомобили както теслюрите. Но спокойно ще боднат слот за сим карта и нещата ще си дойдат на мястото
  • 23 мишо

    4 6 Отговор
    Качеството на Тесла не знам но външният вид е -- направен с брадва , елементарно без никакви издатини и подробности много лесно е направено с минимален труд и разходи направо на абкан та са изкривени почти всичките детайли не на преса от отделни модули. По скоро има вид на - сам си направил автомобил естествено е да е с минимални разходи и труд.( става въпрос за легендата им, чакаха с години )

    Коментиран от #24

  • 24 то това е

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "мишо":

    идеята на Мъск за Тесла. Колите да се правят максимално опростени и с минимални машинарии и хора.
    А за кибертръка се оказва че този му вид всъщност никак не е случаен. Има дълго видео в нета с конструкторите му, които обясняват защо е този грозен вид. Направили са бронетранспортьор на колела за масова придажба.
    Това нещо ако се блъсне в теб или голям пикап... горко му на тоя който не е в кибертръка...
  • 25 баба ти се е

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Икономист":

    сриинсла с 40%

    Да не си се объркал нещо със сплита на акциите им 1/2 от миналата година. Акциите им са в застой, но не са се сриинсли нищо съществено.
    Казвам го защото имам реални акции в Тесла.
  • 26 От чужбина

    8 1 Отговор

    До коментар #12 от "факти":

    Напротив, много си е прав като казва, че не ни трябват излишни "екстри". За какво ми е автомобил който може да се контролира от някъде си по света и аз ставам зависим. Това "екстра" ли е??? Или се "поврежда" батерията НЕ защото е повредена, а защото така е заложено в компютъра и трябва да КУПИШ нова. ДА, производителите НЕ се интересуват дали и как се рециклират батериите. Интересува ги да КУПУВАШ и то САМО от тях. Т.е продават ти "екстри" които те вкарват в някаква зависимост. Представи си електрическа кола която е ... нещо като проста Жигула, Москвич. Т.е нещо което върви, не се келеши и ако се повреди можеш сам да си го оправиш. Ей това ще е печелившия автомобил за народа.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Американски

    1 0 Отговор
    Откакто купих Lucid на жената S класата фана паяжина
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.