Според нов доклад продажбите на електрически превозни средства ще продължат да растат, въпреки настоящите краткосрочни перспективи. Изследователите обясняват тази тенденция с няколко основни довода. Дългосрочната перспектива за електрическите превозни средства показва, че бързият спад в цените на батериите, напредъкът в технологията за батерии от следващо поколение и подобренията в относителната рентабилност на електрическите превозни средства в сравнение с бензиновите и дизелови аналози ще засилят растежа на пазара в световен мащаб. Докладът обаче отбелязва, че прозорецът за постигане на глобални нулеви емисии сега е по-тесен от всякога. Ето седемте ключови извода от доклада:
1. През следващите няколко години глобалните продажби на пътнически електрически превозни средства продължават да растат, но по-бавно от преди
Продажбите на пътнически електрически превозни средства се очаква да надхвърлят 30 милиона през 2027 година и да нараснат до 73 милиона годишно през 2040-а. През следващите четири години продажбите на електрически превозни средства ще нарастват средно с 21% годишно при липса на нова политическа намеса, в сравнение със средно 61% между 2020-а и 2023 година. Делът на електрическите превозни средства в глобалните продажби на нови пътнически автомобили ще се увеличи до 33% през 2027 година от 17.8% през 2023 г. Само Китай (60%) и Европа (41%) ще надминат тази средна световна стойност. До 2027 година продажбите на електрически автомобили в Бразилия ще се увеличат пет пъти, а в Индия - три пъти.
2. Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене са достигнали своя връх
Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене достигнаха своя връх през 2017 година и ще бъдат с 29% по-ниски до 2027-а. Преходът към електрически автомобили сега е основният метод за декарбонизиране на автомобилния транспорт. Хибридите може да играят значителна роля в близко бъдеще, особено на пазари с все по-строги разпоредби за икономия на гориво, но не и в дългосрочен план. До 2030 година се предвижда хибридите да представляват между 5% и 45% от общите продажби, в зависимост от пазара.
3. До 2030-а електрическите тежкотоварни камиони ще бъдат икономически жизнеспособни за повечето случаи на употреба
В по-тежките сегменти акумулаторните електрически камиони първоначално ще се използват предимно в градски работни цикли. Но тяхната ефективност се подобрява дори на дълги разстояния и ще се доближи до производителността на дизеловите агрегати, като това ще се случе около 2030 година. Досега електрическите камиони не са достигнали желаните пробези и камионът от Tesla като цяло разочарова почти всички, които го чакаха. Перспективите за налагане на камионите с горивни клетки обаче са много по-малки.
4. Литиево-железно-фосфатните (LFP) батерии завладяват пазара на електрически превозни средства
Подобренията в LFP технологията увеличават техния пазарен дял, особено в Китай, където цените на батериите падат главоломно. През следващите две години делът на LFP в световния пазар на пътнически електрически превозни средства ще надхвърли 50%. В резултат на това никелът и манганът ще пнат, но поради преминаването към по-евтини химикали потреблението на никел и манган ще намалее съответно с 25% и 38% до 2025 година.
5. За да отговори на нарастващото търсене на електричество за електрически превозни средства, индустрията, изграждаща зарядни устройства ще трябва да се развива бързо
Очакванията на анализаторите са, че това ще се случи през следващото десетилетие. В зависимост от сценария, до 2050 година кумулативната инвестиция в инфраструктура, инсталиране и поддръжка на зарядни станции ще бъде между 1.6 и 2.5 трилиона щатски долара.
6. Излишният капацитет е голям проблем за производителите на батерии
Към момента планираният производствен капацитет за производство на литиево-йонни клетки до края на 2025 година е повече от пет пъти по-висок от глобалното търсене на акумулаторни батерии, кято се очаква тази година то да е на ниво от 1.5 тераватчаса. Годишното търсене на литиеви батерии обаче ще расте бързо в сценария за икономически преход на BloombergNEF, доближавайки 5.9 тераватчаса годишно до 2035 година.
7. Постигането на глобален флот с нулеви емисии до 2050 г. изисква много по-бърз преход
Въпреки напредъка, световният автомобилен транспорт все още не е близо до нулевата траектория. До 2035 година по пътищата ще има 476 милиона електрически коли, а до 2040 броят им ще нарасне до 722 милиона, което ще съставлява 45% от автомобилния парк. При нетния нулев сценарий до 2050-а тези числа ще трябва да бъдат съответно 679 милиона и 1.1 милиарда. Нулевият сценарий прогнозира, че 100% от автомобилния парк ще бъде електрически до 2050 година, но анализаторите сега казват, че ще можем да постигнем само 69% от тези резултати до въпросната 2050-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ще караме
12:19 16.06.2024
2 А50
Коментиран от #4, #7, #33
12:22 16.06.2024
3 Гюро
Щем - не щем ни карат да помагаме на Ук, а Урсула ни обяснява че затова цените хвърчат нагоре
Сега и тия бомби със закъснител трябва да се возим
Коментиран от #11
12:26 16.06.2024
4 Кокошката🐔🐔🐔
До коментар #2 от "А50":
Подвижните водородни бомби няма да се наложат, истината е в тока🌞🔌🔋🪫🔋💡Коментиран от #8, #26, #43, #57
12:26 16.06.2024
5 А50
6. Излишният капацитет е голям проблем за производителите на батерии
Всичко е бизнес и на никой не му пука за емисии, меринджеите са направили кофти инвестиции и сега банкерите си искат парите.
12:27 16.06.2024
6 да де
12:29 16.06.2024
7 Госあ
До коментар #2 от "А50":
Водорода е дошъл, но умишлено спъват развитието. Водорода предполага ядрена енергетика и реактори от ново поколение, които вече работят и промишлено. Неведнъж съм писал, че Китай не бива да се сравнява с мъничките европейски държави. В Китай електромобилите се ползват градско и са супер евтини. Колите под наем са изключително разпространени и евтини и когато някой пътува, ползва невероятно развитата скоростна железница и си взема кола под наем от мястото в което е отишъл (трябва да си невероятен олигофрен да искаш да шофираш над 1000км, особено при наличие на влак, Кото се движи с над 350км/ч навсякъде в Китай). В Европа, поради късите разстояния, се предпочита личен автомобил, освен това Европа няма железниците на Китай. А електромобилите са абсурдни за извънградско. Просто абсурдни !!!Коментиран от #16
12:34 16.06.2024
8 Никой не ме обича, както аз се обичам
До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":
Статията е писана от ИИ - личи си от километър! Обаче някой е забравил да каже на ИИ, че няма откъде да се вземат толкова много ресурси за толкова кратко време: 1.За да се произведат електрокарите; 2.Да се произведе толкова електричество нужно за да се захранят (в момента при нужда от 17 единици има едва 1 единица изградени мощности в световен мащаб). Има предостатъчно инфо в мрежата колко АЕЦ-а наведнъж трябва да се построят до 2050 за да се случи чудото. Проблема е, че няма кой да ги прострои за толкова малко време - ще са нужни около 300 години за това!!!Коментиран от #18
12:39 16.06.2024
9 Глюпости ,
12:39 16.06.2024
10 Край
Така например турските тирове трябва да пресичат България качени на влака, а не да бълват газове и да трепят хората по магистарлите.
Коментиран от #29
12:44 16.06.2024
11 Ъхъ
До коментар #3 от "Гюро":
Щем не щем ще си сменим и пола! Най важното в тоя живот, е можем да ходим на море в Гърция!12:48 16.06.2024
12 Добра статия
12:49 16.06.2024
13 оня с коня
Коментиран от #17, #24
12:51 16.06.2024
14 Лоубатъри
12:57 16.06.2024
15 Механик
Това демокрация ли е или е тоталитаризъм???
Коментиран от #25
12:58 16.06.2024
16 сдфгъх
До коментар #7 от "Госあ":
Забелязал ли си колко ПО-ТИХО е в китайските мегаполиси? Първият път като летях от Москва в Пекин бях в недоумение- нещо не беше наред... И не мога да схвана какво... Чак на 4-5-я ден се усетих, че чакам на светофара да пресека и покрай мен минават десетки коли и е БЕЗОБРАЗНО ТИХО13:01 16.06.2024
17 А50
До коментар #13 от "оня с коня":
Абе, човека ти написа, че електрокарите са масова градска кола в Китай, но за бай Ганьо си е израз на престиж. Също, както и Макдоналдс беше елитен ресторант за новобогаташите в България преди години13:01 16.06.2024
18 Механик
До коментар #8 от "Никой не ме обича, както аз се обичам":
Идеята на глобалистите е да ни свалят от колите, за да не можен да щъкаме. Нали знаеш защо овцете ги държат в кошара? Защото е по-лесно да бъдат управлявани/наблюдавани.Ще налагат тази нелепица за електрокарите, понеже първо не всеки ще може да си купи, второ, понеже няма да има достатъчно ток, а този който ще има, ще е много скъп, понеже недостига (дефицит). По тоя начин, дори и да имаш средства за електричка, то тя ще стои в гаража (ако имаш) и ще я ползваш веднъж-дваж в година. Отделно, поддръжката на това нещо е ужасно скъпа и от там отново минаваме на точка едно и две.
И не на последно място, ама "автономната кола" дето постоянно е в нета, ще може да бъде спирана без желанието на собственика (ако не слушка).
Звучикато конспиративна теория, но за съжаление точно такава е истината.
И който си мсли, че разните му телефончета, цифрови пари и пр. изобретения се правят, за да им е по-лесно на хората, ще му кажа, че е много прав. Ама въпроса става за това де е полесно на ОНИЯ хора, а не на облъченото ГМО-бръмбарче, дето ще думка брашно от червеи и то ако слушка.
Коментиран от #40
13:07 16.06.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 анон
13:10 16.06.2024
21 Исторически парк
13:11 16.06.2024
22 факуса
13:16 16.06.2024
23 и те така
13:17 16.06.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 факуса
До коментар #15 от "Механик":
тотална демокрацияКоментиран от #45
13:26 16.06.2024
26 факт
До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":
тойота дава максимум 30 процента бъдеще на електричките13:36 16.06.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Коментатор
Няма такава опасност да направите текущите ел таблети на колела, масови!
Съвременните ел автомобили, нито са еко, нито са надеждни, нито изминават обявения пробег, нито са рентабилни, нито имат сегмент втора употреба, нито можеш спокойно да ги оставиш в гараж (поради риск от пожар), нито са леки (тесла модел S тежи 2200 кг, колкото VW Touareg)!!!
Ако слепите последователи на съвременните електрички видят колко земна маса се прехвърля и преработва (от тежка минна техника) само за 1 бр литиево-йонна батерия, пък и колко % от изхвърлените батерии се рециклират в световен мащаб (едва 5%), моментално ще се откажат сами от идеята за "еко" съвременни ел автомобили!!!
По-голяма глупост от тия автомобили, че били еко, е само планът за възстановяване и устойчивост от ковид, който включва закриване на 40-50% от мариците, за което няма обяснение каква е връзката!!!
Карайте си двг докато можете, или поне докато някой човеколюбец не измисли най-накрая истинска еко технология за евтина масова енергия, която няма да бъде контролирана от тия същите глобални радетели на войни и вируси!!!
Коментиран от #41
14:09 16.06.2024
29 Анджо
До коментар #10 от "Край":
Тука си прав до някъде, но трябва да задължат търговците да транспортират стоките си само ел.влакове и да не ползват камиони и то всякакви, защото гумите и те замърсяват. Тогава и за нас ще е по-лесно.14:09 16.06.2024
30 Ония с Фордо
Първо няма необходимата зарядна инфраструктура второ няма мощности която да я поддържат ! Колко е чусто производството на батерии , производството на кабели за зарядите станции и захранването им с ток !
Май зелената вълна не е толкова екологична и икономична .
Коментиран от #42
14:45 16.06.2024
31 Христо
1во навлизат синтетичните горива!
2ро до няколко години започва масово внедряване на водородни автомобили!
Каквото изсмучат, изсмучат в следващите 2-5 години от населението закупило си електромобили... След това ще започнат да тръбят за горните две точки, които съм посочил, които са и много по-смислени и практични.
Коментиран от #38
14:48 16.06.2024
32 Аз71
14:52 16.06.2024
33 Христо
До коментар #2 от "А50":
Само се бъркаш за преминаването към водород. Масово ще стане първо с леките автомобили, вече дори има няколко марки предлагащи водородни автомобили. След като се изтества и се изгради снабдителска водородна мрежа масово тежкотоварните автомобили ще минат на водород.Между другото вече има дори яхта на водород.
Коментиран от #34
14:54 16.06.2024
34 Ония с Фордо
До коментар #33 от "Христо":
И водорода не е цвете за мирисане като батериите -Водородът и днес се използва в някои индустрии като 95% от него се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон.
При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини.
15:05 16.06.2024
35 Феникс
Коментиран от #39
15:05 16.06.2024
36 Читател
15:11 16.06.2024
37 пак този
15:17 16.06.2024
38 Така е колега
До коментар #31 от "Христо":
Точно затова всички толкова мразят toyota. Toyota беше единствената която видях водородното бъдеще и вече е най-големият производител на водородни автомобили. Предполагам че до една-две години половината от продажбите на автомобили ще са на водород и всички ще забравят електромобилите за които няма изградена зарядна инфраструктура е достатъчно ток, за да преминем на електромобили.16:00 16.06.2024
39 Не е така
До коментар #35 от "Феникс":
Каква 2025 година? Още тази година продажбите на електромобили се сринаха и вървят към нулата. Никой не ги иска и политиците със зор и субсидии се опитват да ни ги пробутат. Ако така не стане ще забранят продажбите на автомобили с ДВГ до края на годината. Тези батерии трябва да се продават на някой.16:02 16.06.2024
40 Какво бъдеще?
До коментар #18 от "Механик":
Бъдещето вече дойде. Онзи ден четох статия, че фирмите се оплакват, че плащат по 6000 лв за мегаватчас , което е 6 лв за киловатчас, ако не бъркам. Честито бръснене. Зареждане на батерия за 600 лв за 500 км. За 1,20 на километър по-добре да си хванеш такси.16:06 16.06.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Нямало мощности
До коментар #30 от "Ония с Фордо":
Ето колко произвеждат тецовете, колко произвежда АЕЦ и колко произвеждат панелите по залез след края на работния ден, Когато хората са се прибрали в къщи.Logo
Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 16.06.2024 17:10:49
Име MW
АЕЦ 25,14% 1011.15
Кондензационни ТЕЦ 5,61% 225.57
Топлофикационни ТЕЦ 3,53% 142.03
Заводски ТЕЦ 3,80% 153.03
ВЕЦ 3,34% 134.42
Малки ВЕЦ 3,09% 124.23
ВяЕЦ 2,47% 99.3
ФЕЦ 52,50% 2112.02
Био ЕЦ 0,52% 20.96
Товар на РБ 4116.89
Коментиран от #50
17:14 16.06.2024
43 Ханко Брат
До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":
Ако си поне малко запознат зимата като стане под нулата всички батерии без изключение умират а електрокара няма как да го караш само лятото. Освен това цялата електроника дето управлява тези електрокари в жегите също се очаква да прегрее и някой елемент да изгърми и дори при наличие на енергия в батерията няма да можеш да помръднеш и ще чакаш пътна помощ.Освен това нямаме все още квалифицирани сервизи за ремонт на тези електрокари - контролери , електромотори , батерии което значи че ще се подменят цели модули защото няма кой да ги прави. Един контролер за електрокар ще бъде минимум 10-15 000 евра ако изгърми и електромотор цифрата страва астрономическа. Така че електрокара ще е само за богаташите, ние дето сме на минимална няма да можем да помислим и след 50г за електрокар.Коментиран от #44, #67
17:35 16.06.2024
44 Глупости говориш
До коментар #43 от "Ханко Брат":
Няма толкова евтин контролер. Струват минимум 100 хиляди евро най-евтиния. А освен през зимата и лятото, електромобили те не могат да се карат и през есента и пролетта защото като им пуснеш фаровете и музиката и свършват батериите. Стават да ходиш в квартала до супера и толкова. А ако се наложи да сменяш батерията струва минимум половин милион долара.Лошото е че е след като я бракуваш трябва да платиш 50-60 000 за да ти я вземат в някоя морга, защото батериите не могат да се рециклират и са адски отровни. Трябва да се вземат мерки по строги дори от съхраняването на употребеното ядрено гориво. Батерията на един единствен електромобил може да отрови град с милион жители. Електромобили те трябва да бъдат забранени със закон. Но тези които са хвърли милиарди в заводи за батерии както пише В статията, няма да има на кой да ги продават и са лобирали като са си платили на политиците да ми налагат електромобилите щем не щем.
17:42 16.06.2024
45 Шматка
До коментар #25 от "факуса":
По-скоро - демократичен тоталитаризъм със садистичен привкус.17:59 16.06.2024
46 Статистик
Коментиран от #47
18:12 16.06.2024
47 Как ги сметна
До коментар #46 от "Статистик":
Колко автомобила ще зареждат едновременно и с каква мощност? Каква е вероятността това да се случи?18:26 16.06.2024
48 незнайко
Нулевите емисии не се смятат като се вземат в предвид емисиите от производството на батерии . В тази връзка нулеви емисии НЯМА ДА ИМА !!! Замърсяването просто няма да е в ГРАДОВЕТЕ а извън тях !!!
18:28 16.06.2024
49 бай Даньо
Коментиран от #56
18:45 16.06.2024
50 Дай статистика
До коментар #42 от "Нямало мощности":
за 02:48 часа или пк сме закачили в контакта фотоволтарицитеКоментиран от #52
18:59 16.06.2024
51 Испания
Коментиран от #60
19:01 16.06.2024
52 Кой ще зарежда тогава?
До коментар #50 от "Дай статистика":
В цитирания от тебе час цената е 20 стотинки за киловатчас без мрежовите такси. По обяд беше минус 0,5 стотинки за киловатчас с същите мрежови такси. Ти ако трябва да зареждаш 100 киловатчаса, по обяд за 6 лв ли ще ги заредиш или ще чакаш цената да се вдигне на 27 лв и ще си завиеш часовника за 2:48?19:22 16.06.2024
53 Умен по целата глъва
Коментиран от #64
20:01 16.06.2024
54 Татяна Дpuсли
20:04 16.06.2024
55 Мъск
Тази от 56 ми е малка.
21:16 16.06.2024
56 Корупцията
До коментар #49 от "бай Даньо":
В ЕС е умопомрачителна .Точно твоята Урсула е водач в класацията .
В България корупцията е нищожна спрямо уж
водещи икономики в Европа .
Евро престъпниците са взели парите и сега трябва да си ги заработят с зелената
Сделка .
21:23 16.06.2024
57 Мазало
До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":
Я па ша събирам Плас маса и ще я горя та да им е мръсно на зелените идиоти.Коментиран от #63
21:26 16.06.2024
58 Бедните ше карат ел коли
21:27 16.06.2024
59 Супер е на ток
00:12 17.06.2024
60 Тъпак
До коментар #51 от "Испания":
Колата е над всичко за Ганя00:14 17.06.2024
61 Иван
07:28 17.06.2024
62 Българин
09:01 17.06.2024
63 Сиган
До коментар #57 от "Мазало":
Ми ние цялата махала цяла зима ръгаме наилони и пластмаси, патъци, гуми, ямурлуци, Абе кото найдим в кюмбето, че бахър иначе........09:18 17.06.2024
64 Мнение
До коментар #53 от "Умен по целата глъва":
Първо погледни себе си, а после останалите!Липсва ти запетая! Сети се къде!
09:19 17.06.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Поп Вечерко
10:57 17.06.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Трап
Коментиран от #73
14:07 17.06.2024
69 гадни талиги
15:08 17.06.2024
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Електрически Бензин
16:01 17.06.2024
72 Иван
20:21 17.06.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Стоян
Давам 5 лева.
15:21 19.06.2024
75 на Шабла
Миналото е нощес
02:57 20.06.2024
76 СПОКОЙНО💨
То не става само с ядене. Требва и акъл.
03:42 20.06.2024
77 Ричарт
14:59 09.09.2024