29 Септември, 2024 11:45 7 003 63

GM пуска батерия за електромобили с ултрабързо зареждане

  • general motors-
  • saic-
  • батерия-
  • електромобил-
  • бързо зареждане

Тя ще бъде на пазара още през 2025 година

GM пуска батерия за електромобили с ултрабързо зареждане - 1

Американският автомобилен гигант General Motors разработва иновативна батерия за електрически превозни средства. Тя ще бъде пусната на пазара още през 2025 година. Това съобщава сайтът CarNewsChina .

Батерията на ново поколение на General Motors се създава съвместно с китайския автомобилен концерн SAIC и производителя на серийните батерии ще е китайската CATL. Все още няма много подробна информация.

SAIC наскоро започна да въвежда твърдотелни батерии (които електрическите автомобили MG скоро ще получат), но заедно с GM те създават по-разпространената литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.

Посочва се, че батерията на General Motors ще поддържа бързо зареждане с постоянен ток от 900 волта (клас 6C). В този режим ще бъде възможно да се попълни запасът от енергия, необходим за 200 км само за 5 минути.

Специалистите планират да постигнат този резултат чрез внедряване на редица нови технологии. По-специално батерията ще получи електролит с повишена електропроводимост, нов графитен анод и подобрено изолационно покритие.

Освен това LFP батериите са по-безопасни, тъй като са по-малко чувствителни към прегряване. Посочва се още, че първите, които ще получат нови батерии, ще бъдат електрическите превозни средства на General Motors, построени на актуализираната платформа Ultium.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Искрен Барутов

    32 11 Отговор
    Ще има ли пейджър към иновативната батерия или дистанционно ще си я взривят с онлайн активация?

    Коментиран от #46

  • 2 Любопитен

    30 16 Отговор
    Сега да кажат колко тежи, и след колко цикъла ще падне на 70%. Не виждам екология в това, колата да тежи 400килограма повече от обикновената с ДВГ.

    Коментиран от #3, #11, #13

  • 3 Директора

    21 23 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Защо да не тежи 400 кг. повече? Какво те притеснява? На гръб ли ще я носиш?
    Ако сравняваш две коли с двигател съм съгласен, но в случая няма никаква връзка.

    Коментиран от #5, #7, #32

  • 4 фантазми

    30 7 Отговор
    И каква трябва да е мощноста на зарядната станция че да зареди 40kw за 5 минути

    Коментиран от #8, #20, #33

  • 5 Много са леки

    25 4 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    Ауди Е-Трон тежи 2,6 тона.

    Коментиран от #53

  • 6 Джо

    27 1 Отговор
    Всяка седмица революция :)

    Коментиран от #50

  • 7 Има връзка шефе

    30 9 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    В Германия вече размишляват. Ако на паркингите, тези дето са на етажи, се качат новите коли, и изчезнат старите, паркинга ша панни. А я ми изчисли ако обичаш, колко енергия е необходима за придвижването от точка А до В на 400 кг. И защо трябва да я платя тази енергия.

    Коментиран от #9, #12, #23

  • 8 Хихи

    19 3 Отговор

    До коментар #4 от "фантазми":

    Е колкото да почервенеят жиците 🤣😂🤣
  • 9 Директора

    12 14 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Защото, ако зареждам в домашни условия, няма да ме притеснява тежестта на колата и батерията. Пак казвам, не я нося на гръб. А и ако ще купувам нещо на ток, ще се интересувам колко км. ще мина, а не колко тежи. Пак казвам, ако сравняваш две коли с двигатели и едната е 400 кг. повече от дръгата... тогава е проблем. За това карам Мазда 6, а не Опел Инсигния. Маздата е 300 кг. по-лека и това вече прави разлика. Разбираш ли?
  • 10 Това не ми звучи нещо ново

    19 1 Отговор
    За батерии с подобни параметри има образци от доста време. И това не е нещо ново. Просто сега са решили да направят реклама. Китаеца е много по напред в разработки и технологии за автомобилни батерии.
    Които победи във войната за най-добрата батерия той ще спечели и пазара за електромобили.
  • 11 Мммммм

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Мнее. Не тежи с 400 килограма повече. Нещо да ви заблудили. Модел У тежи колкото джип с такива характеристики с ДВГ. 1800 - 1900 килограма.
  • 12 Хахахаха

    11 8 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Стига с тези килограми на батерията! Вие само смятате батерията. А смятате ли колко тежи един В8 двигател с всички компоненти и само резервоара им побира 100 литра (100 килограма)?

    Коментиран от #14

  • 13 АС/ДС ⚡

    16 11 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Електрификацията няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне 💨
    Щом си еко, събирай си СМОГа в пликче, нефтените разливи в чували и старите чаркове и филтри от последните 100 години по полетата, храстите и реките.

    Коментиран от #15

  • 14 Колега

    12 5 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    Не се връзвай на акъла на хора, които нямат такъв. Спрели развитието си индивиди, тези и господа ги е отписал....
  • 15 Еко са

    6 4 Отговор

    До коментар #13 от "АС/ДС ⚡":

    Само на приказки.... От българина по-дървен философ няма, няма и да има. Тук първото място ни е нетон за вечни времена.....
  • 16 Масквич пуска електричка с кабел

    13 8 Отговор
    Пробега зависи от дължината на кабела.
  • 17 Фантазия

    14 10 Отговор
    И кой ще си прекара у дома 900 волта?

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Глупчо

    10 10 Отговор

    До коментар #17 от "Фантазия":

    900 волта е конструкцията при която работи батерията. Тока се мери в Ампери.... 7 клас го учихме това.

    Коментиран от #25

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Математик

    16 6 Отговор

    До коментар #4 от "фантазми":

    40 кВтч / 5 мин = 40 / (1/12 ч) = 480 кВт. Половин мегават! Ще бъде феерично!

    Коментиран от #21

  • 21 Именно

    12 8 Отговор

    До коментар #20 от "Математик":

    Какъв е проблема, масово има зарядни станции от по 350 kw. Значи няма да зареди за 5 мин. а за 7..... Никаква феерия няма
  • 22 1111

    13 8 Отговор
    Мдааа, и навярно уникално ултрабързо гърми.
  • 23 Реално

    11 14 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Я ми изчисли защо плащаш 9 литра фира на всеки 10. Ти ги печаташ ли парите?
    От 10 сипани литра гориво, 9 са загуби в смешно КПД под 30% в реални условия (шоуто "звук, пушек, топлина"), топлинни и механични загуби (периферия, трансмисия, генерация, филтрация, спиране).
    От 10 сипани литра гориво, само 1 (един) се превръща в кинетична енергия т.е. движение напред.
    Колата на ток ел. мотора е с КПД 98%, скорости няма, запушени филтри няма, периферия на ремъци няма, изпушили накладки няма, щото спира на ток и на всяко спускане, на всяко спиране пълни батерията. С едни дискове/накладки кара 300 хил. Има въртящ момент и коне до края на света. Когато е на задно от 300 коня (най-евтиния Model 3) до 1000 коня (Модел S Plaid), без значение с 1 или с 5 човека вътре, къса асфалта и го мята на тавана.
    Една S-ка 100кВтч магистрала със 150, климатик на 25 градуса и 21 цола джанти харчи 28/100. С 200, където може, харчи 30. Къде и кога точно в България ще ти свърши тока при мрежа от 1000 бързи DC станции, хиляди трифазни AC 22кВт и милиони контакти, където спиш, ядеш и работиш.

    "Горенето на изкопаеми горива е най-тъпия експеримент в историята" - Мъск

    Коментиран от #24, #29

  • 24 Графика

    1 6 Отговор

    До коментар #23 от "Реално":

    КПД ДВГ

    Коментиран от #30

  • 25 Aми смятай

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "Глупчо":

    Писал съм киловати защото ампеража зависи от зарядното напрежение.И не вярвам да е 900 волта защото никой няма да може да си я зарежда у дома,

    Коментиран от #28

  • 26 Не благодаря

    11 8 Отговор
    Дали е бързо или бавно няма значение. Проблема на електричките е че са ненадеждни

    Коментиран от #55

  • 27 Вали дъжд

    8 10 Отговор
    в първата локва и батерията е за смяна
  • 28 Незнам

    4 5 Отговор

    До коментар #25 от "Aми смятай":

    Как да ти отговоря. Просто.....
    Напрежение се вдига за да се избегнат загуби (закона на Ом) . Има понижаващи и повишаващи трансформатори. Автомобилните батерии а и останалите обикновено са множество елементи свързани последователно за да се вдигне нспрежението, а от там и тока. Ако не ти е ясно, просто чети. Това е елементарна физика.

    Коментиран от #34

  • 29 Гост

    13 11 Отговор

    До коментар #23 от "Реално":

    КПД на електромобила е под 70%.Кпд на съвременните бензинови и дизелови двигатели с турбина и впръскване под високо налягане е 50-55% КПД.Разликата май не е толкова голяма.Енергийната плътност на петролните горива е 30(трийсет) пъти по голяма от енергийната плътност на батерията.Един пълен 50 литра резервоар тежи 50 кг, батерията 600 кг.Найс,а.

    Коментиран от #35, #37

  • 30 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "Графика":

    Тази схема може да важи само за Космича на баща ти.
  • 31 Тодор Несторов

    3 4 Отговор
    Колкото и напудрена да е тяхната "най-нова батерия", тя е АНТИ-МАСОВА по редица обектив и причини, стъпила е на морално остаряла парадигма и страда от те ки нддомислици, които, няма да позволят да завладее света. Усилията в сферата не са съвсем напразни но, пак стигат до няколко греди изведнъж.
  • 32 Тодор Несторов

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    А Вие, кола без двигател да сте виждали освен лагерна и транспалетна? Разбира се че, всеки излишен килограм се отразява на икономичност, спирачен път и т.н.
  • 33 Тодор Несторов

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "фантазми":

    ...и как би трябвало да се охлажда батерията при такова зареждане?

    Коментиран от #36

  • 34 Тодор Несторов

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "Незнам":

    Това с батериите ясно но, тях ги зареждат от стандартна мрежа НН на 400/230V та, от тук насетне, за да получиш 900 (едн.,на клемите на батерията, на празен ход) се налага да зареждат с 1000 поне. Т.е., иска се умножаване на напрежението което, си умножава и тока, на страна НН. Т.е., за това зареждане, пак специфични зарядни, пак допълнителни далекопроводи СН до допълнител и трафопостове СН/НН и др. "дреболии", ще създават Проблеми на търговците и ЕРП-тата. Те товарят цената и да разказвам ли за крайния резултат, или сами ще се сещате?

    Коментиран от #38, #39, #42

  • 35 КПД на електродвигател

    4 6 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    70%? Това къде го прочетохте колега? Между 80 и 90% е средно от реални тестове. 94% е при ТЕСЛА.
    КПД на съвременен турбодвигател 50 - 55%? И това е от серията фантастики. Посочете ми автомобил с тези характеристики на двигателя, моля. Нещо серийно което се продава в магазините.
    Енергийната плътност няма отношение в случая. Ако искате сравнете КПД на ДВГ и на жива клетка/от животински организъм/. При едно и също количество енергия /Кило калории/ колко механична работа се получава. От живата клетка е в десетки пъти по - висок КПД.

    Коментиран от #40

  • 36 С термопомпа колега

    1 4 Отговор

    До коментар #33 от "Тодор Несторов":

    И това не е от днес. Тесла първи го въведоха в автомобилите си.

    Коментиран от #52

  • 37 Една много проста задачка

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Сравнете количеството енергия използвано от горивото в резервоара на ДВГ и това от батерията на електомобил за един и същи преход - 200км да речем. И много неща трябва да ви просветната ако разбирате от тази материя.
  • 38 Пълни глупости

    6 4 Отговор

    До коментар #34 от "Тодор Несторов":

    Батериите на повечето електромобили в момента стандартно са на 400 v. Какъв е проблемът според тебе? Абсолютно същия като да си зареждаш телефона с 5 волта, при положение че си го включил на 230 волта. Зарядното си работи независимо дали ще го включиш на 110 волта в САЩ или 230 волта в България. То си е вградено в автомобила и вдига напрежението до колкото е необходимо за батериите.

    При 400 волта батерия, напълно разредена е 340 v, а напълно заредена 420V. Дали батериите ще са 400, 800 или 1500 волта, няма никакъв проблем да ги зареждаш на 230 волта обикновен контакт. Просто ще стане по-бавно. Но пък разполагаш с цяла нощ, всяка нощ.
  • 39 Далекопроводи?

    5 4 Отговор

    До коментар #34 от "Тодор Несторов":

    Какви далекопроводи? Каква нова инфраструктура? Какви трансформатори на средно напрежение? Ето ти Порше тайкан на 800 волта архитектура, което както можеш да видиш от клипа се зарежда от най-обикновен контакт с 8 ампера, което е по-малко от сешоара на жена ти.

    От клипа се вижда още, че при зареждане до 90%, след 22 дни бездействие без зареждане, поршето е изгубило само 1% от заряда на батерията. Онези прословути 20-30 стотинки които биха отказали човек дал 500 000 лв за автомобил да се откаже от покупката заради тези огромни загуби.

    Точно както повечето от останалите "проблеми" на електромобилите, които съществуват само в главите на хората.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Гост

    7 3 Отговор
    Щом ми задаваш такъв плитко умен въпрос "колега" Теслю,значи още не вдяваш разлика между КПД на електродвигател и КПД на електрокар.
  • 42 окийухъгтфрде

    5 4 Отговор

    До коментар #34 от "Тодор Несторов":

    Губиш си времето да обясняваш на Теслю Дибилский...

    Няма НИКАКВО значение какви ще са батериите и всичките тези реклами колко бързо МОГАТ да се зареждат... Да бе- МОГАТ да се заредят бързо ако имаш под ръка нужната зарядна станция, а такива изобщо не се прескачат...
    Със същият успех можете да ми рекламирате "пробег с едно зареждане 5000км." за последното БМВ М5 и "случайно" да забравите да кажете "резервоарът събира скромните 750-800 литра бензин" които ще зареждам поне 45 минути щото пистолет с голям дебит има за дизел (ТИР колонките), но НЕ и за бензин... Технически ще е възможно, но реално няма да се случи повече от 2 пъти да заредя "до горе"...

    Коментиран от #43, #44, #45

  • 43 Укхйкх йкху уиги хиъуъ8 хутиъ гготйгх гу

    6 0 Отговор

    До коментар #42 от "окийухъгтфрде":

    Скоростта на зареждане винаги е била от значение за масовото навлизане на електромобилите. Всяка една литиево-йонна батерия без изключение може да се зарежда с максимална мощност само първите 20%, а после мощността намалява и времето на зареждане за 100 километра се увеличава.

    След 80% времето за зареждане за последните 20% е повече отколкото за първите 80%
  • 44 Хкхйгкг хйту хйж ун уж хкжхб йн хкг

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "окийухъгтфрде":

    Това което обясних в предишния пост е теорията при идеални условия. На практика за да се зарежда на пълна мощност първите 20 30%, батерията трябва да е подгрята предварително което става за около 30 минути.

    Трябва да намериш зарядна станция която да поддържа необходимата мощност.

    Но най-гадното е, че за да се възползваш от тази мощност, зарядът на батерията трябва да е дълбоко в резервата - под 10%, което създава рискове и нерви. Ами ако станцията не работи или е заета?
  • 45 Ххгк гхоъ ецкш щит3ъ уитр

    1 4 Отговор

    До коментар #42 от "окийухъгтфрде":

    Тази батерия решава всичките тези практически проблеми наведнъж. Това че е батерията може да се зарежда с 500 киловата, не означава че трябва да има 500 киловата зарядни станции.

    Масовите 150-200 kW които са под път и над път буквално навсякъде из България, са напълно достатъчни. С такава батерия нито ще е необходимо подгряване, нито да се съобразяваш на колко процента си, за да не си губиш времето. Спираш където ти е удобно дори да си на 50% и зареждащи с 200 kW без подготовки.

    Средностатистическия електромобил над 50% вече зарежда с под 100 киловата, дори да е спрял на станция 500 киловата.
  • 46 ооооо

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Искрен Барутов":

    е нали трябва да оправдаят нуждата ни от зелена енергия. Пейджъра не е нужен, като има навсякъде от гигаерцовите антени, е нужно кулата да излъчи насочена честота и електрониката с батерий става 10000:1 пейджър кола
  • 47 Супер

    0 1 Отговор
    Бързото зареждане всъщност означава по-малки и по-леки батерии. Ако 200 км се зареждат за 5 минути, то на никой няма да му пречи да си купи на електромобил само с 300- 400км пробег, който се зарежда за 10 минути.

    Средният годишен пробег в Европа е 13 000 км, което ще означава 30-40 зареждания на година, вместо досегашните 15-20 на бензиностанция. Хората биха го преглътнали, ако зареждането на батерията има отнема същото време, колкото пълнене на гориво.

    Коментиран от #48, #54

  • 48 йуъх76гт

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "Супер":

    Пробега у ивропътъ бил средно 13 000км.? Тесльо, отивах да си избираш клонче в гората- ще ти подаря въженце и хубав сапун та да не се мъчиш като се провесиш да съхнеш...

    Коментиран от #49

  • 49 Няма значение

    3 1 Отговор

    До коментар #48 от "йуъх76гт":

    Какво значение има колко е пробегът? Няма значение дали резервоарът ти е свършвал за един месец или за една седмица.

    Батерия която се зарежда 10 минути за 400км ще трябва да се зарежда 2 пъти по-често от резервоара. 2 пъти седмично или 2 пъти месечно.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Име

    2 1 Отговор
    Капацитетът какъв е на батериите след 3-5 години? 50% дали ще има? Зареждаш, и като излезеш на шоферлък търсиш пътна помощ да те прибере!
  • 52 Тодор Несторов

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "С термопомпа колега":

    С термопомпа? Аха. А СКОРОСТ на цялостната терморегулация КАК постигат? Да си опитвал да анализира ПЪТЯ на топлината от/към фълбините на всяка отделна клетка? А, да знаеш къде колко се отделя при ЕКСТРЕМНИ режими? А какви плътности на тока и вътрешни съпротивления на модулите (милиом/киловатчас) се получават? А, при загуба на една клетка, как (и дали изобщо) отдават мощност отделните модули?
    Отговорите на тези импщецредица подобни въпроси, може силно да ви разочароват заедно с 38, ако наистина разбирате от темата. Цялата картинка е твърде тъжна, ако се замислите.

    Коментиран от #58

  • 53 Тодор Несторов

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Много са леки":

    Да, наистина, много е лека. Колко му е, 2,6 тона са 2 форда като моя. Какво става със спирачния път с нарастване на масата, дали да питам?
  • 54 Тодор Несторов

    2 1 Отговор

    До коментар #47 от "Супер":

    Изобщо статията е манипулативна: НИКОЯ електричка не може да СЕ зарежа. Тя БИ МОГЛА ДА БЪДЕ ЗАРЕЖДАНА, АКО има съответните зарядни станции, АКО те са захранени с нужните електропроводи и трансформатори (понеже, енергията минава през тази инфраструктура и тя ВИНАГИ работи ЗАЕДНО И ЕДНОВРЕМЕННО СЪС ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ И Т.Н. Т.К. ТОКЪТ НЕ ИДВА ОТ КОНТАКТА
    Накратко, коментарите 36 +38, са неграмотни и от хора, дето не са се замисляли.

    Коментиран от #56, #59

  • 55 Тодор Несторов

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Не благодаря":

    Електричките МОГАТ ДА БЪДАТ И надеждни. Пречките, обаче, са доста и една от основните, е въпросната батерия. И това е измежду главните причини, дето пречат на МАСОВОТО разпространение на EV.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Бързо зареждане

    0 2 Отговор
    Освен това бъркаш енергия и мощност. Бързите зарядни станции, особено ако са с много колонки, обикновено разполагат с буферна батерия, която може да бъде зареждана с много по-малка мощност, примерно 100 kW от мрежата и да отдава 2000kW за едновременна работа на 4 зарядни по 500 kW. Какъв проблем виждаш в това? Такива зарядни са полезни за мрежата и помагат за балансирането ѝ.

    Коментиран от #61

  • 58 За неграмотни ли питаше?

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Тодор Несторов":

    Проблемът с мощността на охлаждането се решава по същия начин - по-дълго време с по-малка мощност ПРЕДВАРИТЕЛНО.

    За протокола, при бързо зареждане се ползва същата методика, Но батерията се подгрява предварително, защото може да поема максималната мощност само когато е добре загрята. Студена батерия не може да поеме голяма мощност защото се поврежда.
  • 59 За какво говориш

    0 3 Отговор

    До коментар #54 от "Тодор Несторов":

    Показах ти клип с Порше тайкан, който си зарежда 800 v батерия от 230 волта контакт, какъвто има във всяка една къща. Кое му е невъзможното?
  • 60 Коце

    3 0 Отговор
    "Посочва се, че батерията на General Motors ще поддържа бързо зареждане с постоянен ток от 900 волта..."
    Айде вземете се научете вече, ток не се мери във волт, срамота е!
  • 61 е4р5т6гъхуйико

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Бързо зареждане":

    Давай, покажи ми такива батерии които без проблем могат да отдават 2000 киловата... Наясно ли си, че това са 2 МЕГАВАТА? Или си мислиш, че понеже теоретически е възможно такива неща се срещат под път и над път? Или си мислиш, че съхраняването на 2 МЕГАВАТА е същото като отдаването им? Бързото разреждане на една батерия е дори по-лошо от бързото зареждане...

    И забрави дежурната опорката- слагаш слънчеви панели и зареждаш батериите...

    Коментиран от #62

  • 62 Показвам

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "е4р5т6гъхуйико":

    Ето ти ги нагледно. Към тази батерия са свързани 8 броя 120 kW зарядни които могат да зареждат с пълна мощност. И това е само половината от мощността която позволява батерията.

    Тази батерия се зарежда от ... Зарядните станции свързани към мрежата. Защо ли?

    Енергията съхранена в тази батерия може да зареди 100 електромобила, дори да няма ток.

    А защо въобще трябва да споменавам, че освен от евтини и излишен ток от мрежата може да се зарежда и от слънчеви панели, вятърни генератори и дори ВЕЦ?

  • 63 Никой

    0 0 Отговор
    Точно тези от тази компания са виновни и премахват Никола Тесла за Свободната енергия ...Която трябва да е Безплатна за Хората