Американският автомобилен гигант General Motors разработва иновативна батерия за електрически превозни средства. Тя ще бъде пусната на пазара още през 2025 година. Това съобщава сайтът CarNewsChina .
Батерията на ново поколение на General Motors се създава съвместно с китайския автомобилен концерн SAIC и производителя на серийните батерии ще е китайската CATL. Все още няма много подробна информация.
SAIC наскоро започна да въвежда твърдотелни батерии (които електрическите автомобили MG скоро ще получат), но заедно с GM те създават по-разпространената литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.
Посочва се, че батерията на General Motors ще поддържа бързо зареждане с постоянен ток от 900 волта (клас 6C). В този режим ще бъде възможно да се попълни запасът от енергия, необходим за 200 км само за 5 минути.
Специалистите планират да постигнат този резултат чрез внедряване на редица нови технологии. По-специално батерията ще получи електролит с повишена електропроводимост, нов графитен анод и подобрено изолационно покритие.
Освен това LFP батериите са по-безопасни, тъй като са по-малко чувствителни към прегряване. Посочва се още, че първите, които ще получат нови батерии, ще бъдат електрическите превозни средства на General Motors, построени на актуализираната платформа Ultium.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Искрен Барутов
Коментиран от #46
11:52 29.09.2024
2 Любопитен
Коментиран от #3, #11, #13
11:55 29.09.2024
3 Директора
До коментар #2 от "Любопитен":
Защо да не тежи 400 кг. повече? Какво те притеснява? На гръб ли ще я носиш?Ако сравняваш две коли с двигател съм съгласен, но в случая няма никаква връзка.
Коментиран от #5, #7, #32
12:09 29.09.2024
4 фантазми
Коментиран от #8, #20, #33
12:18 29.09.2024
5 Много са леки
До коментар #3 от "Директора":
Ауди Е-Трон тежи 2,6 тона.Коментиран от #53
12:21 29.09.2024
6 Джо
Коментиран от #50
12:29 29.09.2024
7 Има връзка шефе
До коментар #3 от "Директора":
В Германия вече размишляват. Ако на паркингите, тези дето са на етажи, се качат новите коли, и изчезнат старите, паркинга ша панни. А я ми изчисли ако обичаш, колко енергия е необходима за придвижването от точка А до В на 400 кг. И защо трябва да я платя тази енергия.Коментиран от #9, #12, #23
12:31 29.09.2024
8 Хихи
До коментар #4 от "фантазми":
Е колкото да почервенеят жиците 🤣😂🤣12:33 29.09.2024
9 Директора
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Защото, ако зареждам в домашни условия, няма да ме притеснява тежестта на колата и батерията. Пак казвам, не я нося на гръб. А и ако ще купувам нещо на ток, ще се интересувам колко км. ще мина, а не колко тежи. Пак казвам, ако сравняваш две коли с двигатели и едната е 400 кг. повече от дръгата... тогава е проблем. За това карам Мазда 6, а не Опел Инсигния. Маздата е 300 кг. по-лека и това вече прави разлика. Разбираш ли?12:38 29.09.2024
10 Това не ми звучи нещо ново
Които победи във войната за най-добрата батерия той ще спечели и пазара за електромобили.
12:39 29.09.2024
11 Мммммм
До коментар #2 от "Любопитен":
Мнее. Не тежи с 400 килограма повече. Нещо да ви заблудили. Модел У тежи колкото джип с такива характеристики с ДВГ. 1800 - 1900 килограма.12:39 29.09.2024
12 Хахахаха
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Стига с тези килограми на батерията! Вие само смятате батерията. А смятате ли колко тежи един В8 двигател с всички компоненти и само резервоара им побира 100 литра (100 килограма)?Коментиран от #14
12:41 29.09.2024
13 АС/ДС ⚡
До коментар #2 от "Любопитен":
Електрификацията няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне 💨Щом си еко, събирай си СМОГа в пликче, нефтените разливи в чували и старите чаркове и филтри от последните 100 години по полетата, храстите и реките.
Коментиран от #15
12:44 29.09.2024
14 Колега
До коментар #12 от "Хахахаха":
Не се връзвай на акъла на хора, които нямат такъв. Спрели развитието си индивиди, тези и господа ги е отписал....12:46 29.09.2024
15 Еко са
До коментар #13 от "АС/ДС ⚡":
Само на приказки.... От българина по-дървен философ няма, няма и да има. Тук първото място ни е нетон за вечни времена.....12:47 29.09.2024
16 Масквич пуска електричка с кабел
12:54 29.09.2024
17 Фантазия
Коментиран от #18, #19
12:56 29.09.2024
18 Глупчо
До коментар #17 от "Фантазия":
900 волта е конструкцията при която работи батерията. Тока се мери в Ампери.... 7 клас го учихме това.Коментиран от #25
13:13 29.09.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Математик
До коментар #4 от "фантазми":
40 кВтч / 5 мин = 40 / (1/12 ч) = 480 кВт. Половин мегават! Ще бъде феерично!Коментиран от #21
13:18 29.09.2024
21 Именно
До коментар #20 от "Математик":
Какъв е проблема, масово има зарядни станции от по 350 kw. Значи няма да зареди за 5 мин. а за 7..... Никаква феерия няма13:23 29.09.2024
22 1111
13:27 29.09.2024
23 Реално
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Я ми изчисли защо плащаш 9 литра фира на всеки 10. Ти ги печаташ ли парите?От 10 сипани литра гориво, 9 са загуби в смешно КПД под 30% в реални условия (шоуто "звук, пушек, топлина"), топлинни и механични загуби (периферия, трансмисия, генерация, филтрация, спиране).
От 10 сипани литра гориво, само 1 (един) се превръща в кинетична енергия т.е. движение напред.
Колата на ток ел. мотора е с КПД 98%, скорости няма, запушени филтри няма, периферия на ремъци няма, изпушили накладки няма, щото спира на ток и на всяко спускане, на всяко спиране пълни батерията. С едни дискове/накладки кара 300 хил. Има въртящ момент и коне до края на света. Когато е на задно от 300 коня (най-евтиния Model 3) до 1000 коня (Модел S Plaid), без значение с 1 или с 5 човека вътре, къса асфалта и го мята на тавана.
Една S-ка 100кВтч магистрала със 150, климатик на 25 градуса и 21 цола джанти харчи 28/100. С 200, където може, харчи 30. Къде и кога точно в България ще ти свърши тока при мрежа от 1000 бързи DC станции, хиляди трифазни AC 22кВт и милиони контакти, където спиш, ядеш и работиш.
"Горенето на изкопаеми горива е най-тъпия експеримент в историята" - Мъск
Коментиран от #24, #29
13:40 29.09.2024
24 Графика
До коментар #23 от "Реално":
КПД ДВГКоментиран от #30
13:41 29.09.2024
25 Aми смятай
До коментар #18 от "Глупчо":
Писал съм киловати защото ампеража зависи от зарядното напрежение.И не вярвам да е 900 волта защото никой няма да може да си я зарежда у дома,Коментиран от #28
14:21 29.09.2024
26 Не благодаря
Коментиран от #55
14:43 29.09.2024
27 Вали дъжд
14:46 29.09.2024
28 Незнам
До коментар #25 от "Aми смятай":
Как да ти отговоря. Просто.....Напрежение се вдига за да се избегнат загуби (закона на Ом) . Има понижаващи и повишаващи трансформатори. Автомобилните батерии а и останалите обикновено са множество елементи свързани последователно за да се вдигне нспрежението, а от там и тока. Ако не ти е ясно, просто чети. Това е елементарна физика.
Коментиран от #34
15:18 29.09.2024
29 Гост
До коментар #23 от "Реално":
КПД на електромобила е под 70%.Кпд на съвременните бензинови и дизелови двигатели с турбина и впръскване под високо налягане е 50-55% КПД.Разликата май не е толкова голяма.Енергийната плътност на петролните горива е 30(трийсет) пъти по голяма от енергийната плътност на батерията.Един пълен 50 литра резервоар тежи 50 кг, батерията 600 кг.Найс,а.Коментиран от #35, #37
15:19 29.09.2024
30 Гост
До коментар #24 от "Графика":
Тази схема може да важи само за Космича на баща ти.15:30 29.09.2024
31 Тодор Несторов
17:57 29.09.2024
32 Тодор Несторов
До коментар #3 от "Директора":
А Вие, кола без двигател да сте виждали освен лагерна и транспалетна? Разбира се че, всеки излишен килограм се отразява на икономичност, спирачен път и т.н.18:00 29.09.2024
33 Тодор Несторов
До коментар #4 от "фантазми":
...и как би трябвало да се охлажда батерията при такова зареждане?Коментиран от #36
18:01 29.09.2024
34 Тодор Несторов
До коментар #28 от "Незнам":
Това с батериите ясно но, тях ги зареждат от стандартна мрежа НН на 400/230V та, от тук насетне, за да получиш 900 (едн.,на клемите на батерията, на празен ход) се налага да зареждат с 1000 поне. Т.е., иска се умножаване на напрежението което, си умножава и тока, на страна НН. Т.е., за това зареждане, пак специфични зарядни, пак допълнителни далекопроводи СН до допълнител и трафопостове СН/НН и др. "дреболии", ще създават Проблеми на търговците и ЕРП-тата. Те товарят цената и да разказвам ли за крайния резултат, или сами ще се сещате?Коментиран от #38, #39, #42
18:14 29.09.2024
35 КПД на електродвигател
До коментар #29 от "Гост":
70%? Това къде го прочетохте колега? Между 80 и 90% е средно от реални тестове. 94% е при ТЕСЛА.КПД на съвременен турбодвигател 50 - 55%? И това е от серията фантастики. Посочете ми автомобил с тези характеристики на двигателя, моля. Нещо серийно което се продава в магазините.
Енергийната плътност няма отношение в случая. Ако искате сравнете КПД на ДВГ и на жива клетка/от животински организъм/. При едно и също количество енергия /Кило калории/ колко механична работа се получава. От живата клетка е в десетки пъти по - висок КПД.
Коментиран от #40
19:48 29.09.2024
36 С термопомпа колега
До коментар #33 от "Тодор Несторов":
И това не е от днес. Тесла първи го въведоха в автомобилите си.Коментиран от #52
19:52 29.09.2024
37 Една много проста задачка
До коментар #29 от "Гост":
Сравнете количеството енергия използвано от горивото в резервоара на ДВГ и това от батерията на електомобил за един и същи преход - 200км да речем. И много неща трябва да ви просветната ако разбирате от тази материя.19:59 29.09.2024
38 Пълни глупости
До коментар #34 от "Тодор Несторов":
Батериите на повечето електромобили в момента стандартно са на 400 v. Какъв е проблемът според тебе? Абсолютно същия като да си зареждаш телефона с 5 волта, при положение че си го включил на 230 волта. Зарядното си работи независимо дали ще го включиш на 110 волта в САЩ или 230 волта в България. То си е вградено в автомобила и вдига напрежението до колкото е необходимо за батериите.При 400 волта батерия, напълно разредена е 340 v, а напълно заредена 420V. Дали батериите ще са 400, 800 или 1500 волта, няма никакъв проблем да ги зареждаш на 230 волта обикновен контакт. Просто ще стане по-бавно. Но пък разполагаш с цяла нощ, всяка нощ.
20:07 29.09.2024
39 Далекопроводи?
До коментар #34 от "Тодор Несторов":
Какви далекопроводи? Каква нова инфраструктура? Какви трансформатори на средно напрежение? Ето ти Порше тайкан на 800 волта архитектура, което както можеш да видиш от клипа се зарежда от най-обикновен контакт с 8 ампера, което е по-малко от сешоара на жена ти.От клипа се вижда още, че при зареждане до 90%, след 22 дни бездействие без зареждане, поршето е изгубило само 1% от заряда на батерията. Онези прословути 20-30 стотинки които биха отказали човек дал 500 000 лв за автомобил да се откаже от покупката заради тези огромни загуби.
Точно както повечето от останалите "проблеми" на електромобилите, които съществуват само в главите на хората.
20:53 29.09.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Гост
20:58 29.09.2024
42 окийухъгтфрде
До коментар #34 от "Тодор Несторов":
Губиш си времето да обясняваш на Теслю Дибилский...Няма НИКАКВО значение какви ще са батериите и всичките тези реклами колко бързо МОГАТ да се зареждат... Да бе- МОГАТ да се заредят бързо ако имаш под ръка нужната зарядна станция, а такива изобщо не се прескачат...
Със същият успех можете да ми рекламирате "пробег с едно зареждане 5000км." за последното БМВ М5 и "случайно" да забравите да кажете "резервоарът събира скромните 750-800 литра бензин" които ще зареждам поне 45 минути щото пистолет с голям дебит има за дизел (ТИР колонките), но НЕ и за бензин... Технически ще е възможно, но реално няма да се случи повече от 2 пъти да заредя "до горе"...
Коментиран от #43, #44, #45
22:38 29.09.2024
43 Укхйкх йкху уиги хиъуъ8 хутиъ гготйгх гу
До коментар #42 от "окийухъгтфрде":
Скоростта на зареждане винаги е била от значение за масовото навлизане на електромобилите. Всяка една литиево-йонна батерия без изключение може да се зарежда с максимална мощност само първите 20%, а после мощността намалява и времето на зареждане за 100 километра се увеличава.След 80% времето за зареждане за последните 20% е повече отколкото за първите 80%
08:04 30.09.2024
44 Хкхйгкг хйту хйж ун уж хкжхб йн хкг
До коментар #42 от "окийухъгтфрде":
Това което обясних в предишния пост е теорията при идеални условия. На практика за да се зарежда на пълна мощност първите 20 30%, батерията трябва да е подгрята предварително което става за около 30 минути.Трябва да намериш зарядна станция която да поддържа необходимата мощност.
Но най-гадното е, че за да се възползваш от тази мощност, зарядът на батерията трябва да е дълбоко в резервата - под 10%, което създава рискове и нерви. Ами ако станцията не работи или е заета?
08:12 30.09.2024
45 Ххгк гхоъ ецкш щит3ъ уитр
До коментар #42 от "окийухъгтфрде":
Тази батерия решава всичките тези практически проблеми наведнъж. Това че е батерията може да се зарежда с 500 киловата, не означава че трябва да има 500 киловата зарядни станции.Масовите 150-200 kW които са под път и над път буквално навсякъде из България, са напълно достатъчни. С такава батерия нито ще е необходимо подгряване, нито да се съобразяваш на колко процента си, за да не си губиш времето. Спираш където ти е удобно дори да си на 50% и зареждащи с 200 kW без подготовки.
Средностатистическия електромобил над 50% вече зарежда с под 100 киловата, дори да е спрял на станция 500 киловата.
08:19 30.09.2024
46 ооооо
До коментар #1 от "Искрен Барутов":
е нали трябва да оправдаят нуждата ни от зелена енергия. Пейджъра не е нужен, като има навсякъде от гигаерцовите антени, е нужно кулата да излъчи насочена честота и електрониката с батерий става 10000:1 пейджър кола11:21 30.09.2024
47 Супер
Средният годишен пробег в Европа е 13 000 км, което ще означава 30-40 зареждания на година, вместо досегашните 15-20 на бензиностанция. Хората биха го преглътнали, ако зареждането на батерията има отнема същото време, колкото пълнене на гориво.
Коментиран от #48, #54
13:17 30.09.2024
48 йуъх76гт
До коментар #47 от "Супер":
Пробега у ивропътъ бил средно 13 000км.? Тесльо, отивах да си избираш клонче в гората- ще ти подаря въженце и хубав сапун та да не се мъчиш като се провесиш да съхнеш...Коментиран от #49
17:39 30.09.2024
49 Няма значение
До коментар #48 от "йуъх76гт":
Какво значение има колко е пробегът? Няма значение дали резервоарът ти е свършвал за един месец или за една седмица.Батерия която се зарежда 10 минути за 400км ще трябва да се зарежда 2 пъти по-често от резервоара. 2 пъти седмично или 2 пъти месечно.
18:54 30.09.2024
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Име
20:02 30.09.2024
52 Тодор Несторов
До коментар #36 от "С термопомпа колега":
С термопомпа? Аха. А СКОРОСТ на цялостната терморегулация КАК постигат? Да си опитвал да анализира ПЪТЯ на топлината от/към фълбините на всяка отделна клетка? А, да знаеш къде колко се отделя при ЕКСТРЕМНИ режими? А какви плътности на тока и вътрешни съпротивления на модулите (милиом/киловатчас) се получават? А, при загуба на една клетка, как (и дали изобщо) отдават мощност отделните модули?Отговорите на тези импщецредица подобни въпроси, може силно да ви разочароват заедно с 38, ако наистина разбирате от темата. Цялата картинка е твърде тъжна, ако се замислите.
Коментиран от #58
20:44 30.09.2024
53 Тодор Несторов
До коментар #5 от "Много са леки":
Да, наистина, много е лека. Колко му е, 2,6 тона са 2 форда като моя. Какво става със спирачния път с нарастване на масата, дали да питам?20:47 30.09.2024
54 Тодор Несторов
До коментар #47 от "Супер":
Изобщо статията е манипулативна: НИКОЯ електричка не може да СЕ зарежа. Тя БИ МОГЛА ДА БЪДЕ ЗАРЕЖДАНА, АКО има съответните зарядни станции, АКО те са захранени с нужните електропроводи и трансформатори (понеже, енергията минава през тази инфраструктура и тя ВИНАГИ работи ЗАЕДНО И ЕДНОВРЕМЕННО СЪС ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ И Т.Н. Т.К. ТОКЪТ НЕ ИДВА ОТ КОНТАКТАНакратко, коментарите 36 +38, са неграмотни и от хора, дето не са се замисляли.
Коментиран от #56, #59
20:55 30.09.2024
55 Тодор Несторов
До коментар #26 от "Не благодаря":
Електричките МОГАТ ДА БЪДАТ И надеждни. Пречките, обаче, са доста и една от основните, е въпросната батерия. И това е измежду главните причини, дето пречат на МАСОВОТО разпространение на EV.20:59 30.09.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Бързо зареждане
Коментиран от #61
21:52 30.09.2024
58 За неграмотни ли питаше?
До коментар #52 от "Тодор Несторов":
Проблемът с мощността на охлаждането се решава по същия начин - по-дълго време с по-малка мощност ПРЕДВАРИТЕЛНО.За протокола, при бързо зареждане се ползва същата методика, Но батерията се подгрява предварително, защото може да поема максималната мощност само когато е добре загрята. Студена батерия не може да поеме голяма мощност защото се поврежда.
22:02 30.09.2024
59 За какво говориш
До коментар #54 от "Тодор Несторов":
Показах ти клип с Порше тайкан, който си зарежда 800 v батерия от 230 волта контакт, какъвто има във всяка една къща. Кое му е невъзможното?22:04 30.09.2024
60 Коце
Айде вземете се научете вече, ток не се мери във волт, срамота е!
23:34 30.09.2024
61 е4р5т6гъхуйико
До коментар #57 от "Бързо зареждане":
Давай, покажи ми такива батерии които без проблем могат да отдават 2000 киловата... Наясно ли си, че това са 2 МЕГАВАТА? Или си мислиш, че понеже теоретически е възможно такива неща се срещат под път и над път? Или си мислиш, че съхраняването на 2 МЕГАВАТА е същото като отдаването им? Бързото разреждане на една батерия е дори по-лошо от бързото зареждане...И забрави дежурната опорката- слагаш слънчеви панели и зареждаш батериите...
Коментиран от #62
08:28 01.10.2024
62 Показвам
До коментар #61 от "е4р5т6гъхуйико":
Ето ти ги нагледно. Към тази батерия са свързани 8 броя 120 kW зарядни които могат да зареждат с пълна мощност. И това е само половината от мощността която позволява батерията.Тази батерия се зарежда от ... Зарядните станции свързани към мрежата. Защо ли?
Енергията съхранена в тази батерия може да зареди 100 електромобила, дори да няма ток.
А защо въобще трябва да споменавам, че освен от евтини и излишен ток от мрежата може да се зарежда и от слънчеви панели, вятърни генератори и дори ВЕЦ?
12:06 01.10.2024
63 Никой
12:39 01.10.2024