29 Септември, 2024 11:45 1 207 24

GM пуска батерия за електромобили с ултрабързо зареждане

  • general motors-
  • saic-
  • батерия-
  • електромобил-
  • бързо зареждане

Тя ще бъде на пазара още през 2025 година

GM пуска батерия за електромобили с ултрабързо зареждане - 1

Американският автомобилен гигант General Motors разработва иновативна батерия за електрически превозни средства. Тя ще бъде пусната на пазара още през 2025 година. Това съобщава сайтът CarNewsChina .

Батерията на ново поколение на General Motors се създава съвместно с китайския автомобилен концерн SAIC и производителя на серийните батерии ще е китайската CATL. Все още няма много подробна информация.

SAIC наскоро започна да въвежда твърдотелни батерии (които електрическите автомобили MG скоро ще получат), но заедно с GM те създават по-разпространената литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.

Посочва се, че батерията на General Motors ще поддържа бързо зареждане с постоянен ток от 900 волта (клас 6C). В този режим ще бъде възможно да се попълни запасът от енергия, необходим за 200 км само за 5 минути.

Специалистите планират да постигнат този резултат чрез внедряване на редица нови технологии. По-специално батерията ще получи електролит с повишена електропроводимост, нов графитен анод и подобрено изолационно покритие.

Освен това LFP батериите са по-безопасни, тъй като са по-малко чувствителни към прегряване. Посочва се още, че първите, които ще получат нови батерии, ще бъдат електрическите превозни средства на General Motors, построени на актуализираната платформа Ultium.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Искрен Барутов

    13 4 Отговор
    Ще има ли пейджър към иновативната батерия или дистанционно ще си я взривят с онлайн активация?
  • 2 Любопитен

    11 7 Отговор
    Сега да кажат колко тежи, и след колко цикъла ще падне на 70%. Не виждам екология в това, колата да тежи 400килограма повече от обикновената с ДВГ.

    Коментиран от #3, #11, #13

  • 3 Директора

    10 6 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Защо да не тежи 400 кг. повече? Какво те притеснява? На гръб ли ще я носиш?
    Ако сравняваш две коли с двигател съм съгласен, но в случая няма никаква връзка.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 фантазми

    9 3 Отговор
    И каква трябва да е мощноста на зарядната станция че да зареди 40kw за 5 минути

    Коментиран от #8, #20

  • 5 Много са леки

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    Ауди Е-Трон тежи 2,6 тона.
  • 6 Джо

    5 0 Отговор
    Всяка седмица революция :)
  • 7 Има връзка шефе

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    В Германия вече размишляват. Ако на паркингите, тези дето са на етажи, се качат новите коли, и изчезнат старите, паркинга ша панни. А я ми изчисли ако обичаш, колко енергия е необходима за придвижването от точка А до В на 400 кг. И защо трябва да я платя тази енергия.

    Коментиран от #9, #12, #23

  • 8 Хихи

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "фантазми":

    Е колкото да почервенеят жиците 🤣😂🤣
  • 9 Директора

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Защото, ако зареждам в домашни условия, няма да ме притеснява тежестта на колата и батерията. Пак казвам, не я нося на гръб. А и ако ще купувам нещо на ток, ще се интересувам колко км. ще мина, а не колко тежи. Пак казвам, ако сравняваш две коли с двигатели и едната е 400 кг. повече от дръгата... тогава е проблем. За това карам Мазда 6, а не Опел Инсигния. Маздата е 300 кг. по-лека и това вече прави разлика. Разбираш ли?
  • 10 Това не ми звучи нещо ново

    2 0 Отговор
    За батерии с подобни параметри има образци от доста време. И това не е нещо ново. Просто сега са решили да направят реклама. Китаеца е много по напред в разработки и технологии за автомобилни батерии.
    Които победи във войната за най-добрата батерия той ще спечели и пазара за електромобили.
  • 11 Мммммм

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Мнее. Не тежи с 400 килограма повече. Нещо да ви заблудили. Модел У тежи колкото джип с такива характеристики с ДВГ. 1800 - 1900 килограма.
  • 12 Хахахаха

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Стига с тези килограми на батерията! Вие само смятате батерията. А смятате ли колко тежи един В8 двигател с всички компоненти и само резервоара им побира 100 литра (100 килограма)?

    Коментиран от #14

  • 13 АС/ДС ⚡

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитен":

    Електрификацията няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне 💨
    Щом си еко, събирай си СМОГа в пликче, нефтените разливи в чували и старите чаркове и филтри от последните 100 години по полетата, храстите и реките.

    Коментиран от #15

  • 14 Колега

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    Не се връзвай на акъла на хора, които нямат такъв. Спрели развитието си индивиди, тези и господа ги е отписал....
  • 15 Еко са

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "АС/ДС ⚡":

    Само на приказки.... От българина по-дървен философ няма, няма и да има. Тук първото място ни е нетон за вечни времена.....
  • 16 Масквич пуска електричка с кабел

    3 2 Отговор
    Пробега зависи от дължината на кабела.
  • 17 Фантазия

    1 5 Отговор
    И кой ще си прекара у дома 900 волта?

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Глупчо

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Фантазия":

    900 волта е конструкцията при която работи батерията. Тока се мери в Ампери.... 7 клас го учихме това.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Математик

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "фантазми":

    40 кВтч / 5 мин = 40 / (1/12 ч) = 480 кВт. Половин мегават! Ще бъде феерично!

    Коментиран от #21

  • 21 Именно

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Математик":

    Какъв е проблема, масово има зарядни станции от по 350 kw. Значи няма да зареди за 5 мин. а за 7..... Никаква феерия няма
  • 22 1111

    1 3 Отговор
    Мдааа, и навярно уникално ултрабързо гърми.
  • 23 Реално

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Има връзка шефе":

    Я ми изчисли защо плащаш 9 литра фира на всеки 10. Ти ги печаташ ли парите?
    От 10 сипани литра гориво, 9 са загуби в смешно КПД под 30% в реални условия (шоуто "звук, пушек, топлина"), топлинни и механични загуби (периферия, трансмисия, генерация, филтрация, спиране).
    От 10 сипани литра гориво, само 1 (един) се превръща в кинетична енергия т.е. движение напред.
    Колата на ток ел. мотора е с КПД 98%, скорости няма, запушени филтри няма, периферия на ремъци няма, изпушили накладки няма, щото спира на ток и на всяко спускане, на всяко спиране пълни батерията. С едни дискове/накладки кара 300 хил. Има въртящ момент и коне до края на света. Когато е на задно от 300 коня (най-евтиния Model 3) до 1000 коня (Модел S Plaid), без значение с 1 или с 5 човека вътре, къса асфалта и го мята на тавана.
    Една S-ка 100кВтч магистрала със 150, климатик на 25 градуса и 21 цола джанти харчи 28/100. С 200, където може, харчи 30. Къде и кога точно в България ще ти свърши тока при мрежа от 1000 бързи DC станции, хиляди трифазни AC 22кВт и милиони контакти, където спиш, ядеш и работиш.

    "Горенето на изкопаеми горива е най-тъпия експеримент в историята" - Мъск

    Коментиран от #24

  • 24 Графика

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Реално":

    КПД ДВГ