Електромобил или кола с ДВГ: Кое е по-изгодно за зареждане?

14 Януари, 2025 14:06 17 712 80

  • електромобил-
  • кола с двг-
  • зареждане-
  • цена

Ако можете да зареждате у дома, то ще ви е евтино, в противен случай не можете да спестите

Електромобил или кола с ДВГ: Кое е по-изгодно за зареждане? - 1
Снимка: Shutterstock

Електрическа кола или автомобил с ДВГ? Много параметри могат да наклонят везните кое от двете е точно за вас - включително, разбира се, оперативните разходи. Verivox се опита да разбере дали и как разходите за заряден ток се различават в сравнение с разходите за бензин и дизел при зареждане на кола двигател с вътрешно горене и кое е по-изгодно.

Ако можете да зареждате у дома, то можете да спестите

Порталът Verivox определено стигна до заключението, че въз основа на цените през 2024 година разходите за зареждане на електрически автомобили са значително по-ниски от сравнимите разходи за гориво на коли с двигатели с вътрешно горене. Но само при едно условие - че можете да зареждате колата у дома с помощта на wallbox.

Тогава средният разход на електроенергия ще е с 47 процента по-нисък в сравнение с парите, ниобходими ви за бензин. А в примерното изчисление за дизелови автомобили все зареждането на електромобили от дома излиза 38 процента по-евтино.

Оценката се основава на потреблението на електроенергия на модерен електрически автомобил от 20 kWh на 100 километра. Някои съвременни електрически превозни средства сега консумират значително по-малко, но големите електрически SUV-та консумират повече - така, че е търсен среден показател.

Ценовото предимство обаче отива "по дяволите" при обществените станции за зареждане

Уловката: Ако не можете да зареждате у дома, трябва да бръкнете по-дълбоко в джобовете си . При зареждане на обществени зарядни станции картината не е никак розова. При нормално зареждане на бавна зарядна станция ценовото предимство в сравнение с бензина е 15 процента, а в сравнение с дизела - само 4 процента.

Но при по-скъпо зареждане на обществени бързи зарядни устройства порталът откри, че ви е по-скъпо да зареждате електромобил, отколкото банзинова и дизелова кола. При това е бързо, но не по-бързо отколкото да заредите кола с ДВГ на бензиностанция.

Заключението:

С вашата собствена wall box зарядна у дома можете да спестите разходи за шофиране с електрическа кола в сравнение с автомобили с двигатели вътрешно горене. Но тези, които често разчитат на обществени зарядни станции, нямат никакво ценово предимство.

*Verivox уточнява, че средните цени на бензина и дизела са взети от ADAC, а средната цена на електроенергията за домакинствата е събрана с помощта на индекса на потребителските цени на Verivox за електроенергия. А доставчикът Lichtblick предоставя средните цени на зарядните станции през 2024 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бай Пешо - Карбуратора

    26 10 Отговор
    А добро утро. Особено, ако имаш авер, дето бачка на бензиностанция в Радомир и като идва цистерната пълни в легени и допълва с вода и примеси на колонките. Тогава при този бензин карам за 2 лева на литър

    Коментиран от #6, #71

  • 3 карчи

    65 7 Отговор
    Искам да го видя тоя "филм" висящи кабели от прозорци и тераси на люлинска панелка зареждат с wall box 🤣🤣🤣

    Коментиран от #52

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    73 8 Отговор
    Без бонуси, субсидии и преференции при данъци и паркиране електрокарите нямат шанс !
    Затова ги налагат със закони. Уж за наше добро!
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    67 9 Отговор
    Последния път, когато казахте по магистрала,
    КОЛКО КОЛИ С НОМЕР " ЕА...." видяхте да карат с над 120км/ ч ❓
    За това колко такива Ви изпревариха с над 150км/ч няма да питам❗

    Коментиран от #13

  • 6 Ъъъъ

    15 47 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Пешо - Карбуратора":

    Не е, а добро утро. Има държави, където цената на бензина е висока и даже и да зареждаш на бързи зарядни, пак е по-евтино на ток. Така, че зависи от държавата в която е човек.
  • 7 ццц

    69 18 Отговор
    Само най-слепите овце още не са разбрали, че лансират електричките защото само електричка може да има автономно управление и да бъде управлявана от компютър. А наложат ли автономни автомобили, хората могат да кажат сбогом на свободно придвижване. Тогава ще можете да ходите само там, където компютъра/властта ви позволява.

    Коментиран от #9, #11, #14, #73

  • 8 Ванков

    28 9 Отговор
    Екоталибани, аре нема нужда да ме съветвате!.
    .Аре назад към пещерите!...Бързо!
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    38 5 Отговор

    До коментар #7 от "ццц":

    🤣🤣
    2030г София:
    Поради замърсяване на въздуха над нормата електромобили с четни номера няма да могат да запалят❗🥸
  • 10 Хдкхпзпдзс

    40 9 Отговор
    По-евтино е да зарждаш вкъщи засега. С прехода към ВЕИ-та, където фокусът е върху фотоволтаици, филмът с евтината нощна тарифа е много вероятно да свърши, като дори нощната може да стане по-скъпа от дневната, защото ще трябва да се "палят" ТЕЦ-ове за нея.

    Фантасмагориите с големите батерии, които да поемат нощното натоварване засега са си наистина фантастика. След десителтия може и да не са, ама до тогава много ток ще изтече.
  • 11 Пич

    4 10 Отговор

    До коментар #7 от "ццц":

    Браво ! Вие виждате повече от само " утре " !
  • 12 Митбъстър=идиот

    8 42 Отговор
    На ток е по евтино,2лв/100.Статистически е доказано.
  • 13 карчи

    35 4 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тъй де няма да видим електричка да ни мига с фарове отзад🤣
  • 14 Мдда

    56 11 Отговор

    До коментар #7 от "ццц":

    Искате да идете на море? Да, ама компютъра казва НЕ! Пушите цигари, ядете месо, казали сте нещо против властта...Социалния ви кредитен рейтинг е нисък да ходите на море. Така ще бъде, ако спите, преживни!

    Коментиран от #60

  • 15 Хаха

    25 5 Отговор
    Ако можете да зареждате у дома, то ще ви е евтино, в противен случай не можете да спестите

    Ама зависи на къде си тръгнал,ако е на някой баир като язовир Батак,зарежи да се върнеш обратно вкъщи
  • 16 До долните

    16 37 Отговор
    Статията пропаганда си е свършила работата с дезинформацията като чета коментарите надолу. Даже не са написали за коя държава става въпрос, но овцете вече блеят под статията.

    Въобще даже не се разбрали че не става въпрос за България, където тези 20 киловата се зареждат за 3 лв. Ако този дизел харчи 6 на 100 същите 100 км Ще струват 15 лв, което е 500% по-скъпо. Така ли пише В статията?

    Беееееее! Стадото си върви накъдето го води пастира.

    Коментиран от #17, #22, #23

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 6 Отговор

    До коментар #16 от "До долните":

    Ей додолния, знаеш ли, че нафтата беше пет пъти
    ДА ТОЧНО 500%
    по- евтина от бензина,
    когато нямаше масово коли на дизел❓
    Можеш ли сам да проумееш защо ти го пиша ❗

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Предположение

    8 22 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Вероятно ми го пишеш защото сам не можеш да си произведеш нафта и я плащаш на колкото ти кажат, докато тока и сам можеш да си го произведеш и няма как да ти го вдигнат 5 пъти. Не случайно не е много домашни покривни централи има в Германия, където токът е 5 пъти по-скъп от България, ако си го купиш а не си го произведеш сам.

    Коментиран от #20

  • 19 Бочо хоьо

    2 14 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Германците са напът да осъществят нова енергийна революция със слънчеви панели на балконите

    През 2024 г. броят на инсталациите, монтирани на балкона, се е увеличил повече от два пъти в Германия, надвишавайки 800 хил. броя

    12.01.25 г.

    През 2024 г. броят на инсталациите, монтирани на балкона, се е увеличил повече от два пъти в Германия, официално надвишавайки 800 000 броя, или десет пъти повече спрямо 2022 г.

    Реалният им брой е много по-голям, тъй като "много от тези малки инсталации не са декларирани", подчертава Леонхард Пробст от Института за иновационни проучвания Fraunhofer.

    Лесни за поставяне от потребителите, с директно включване в конвенционален контакт и по-евтини от соларните покривни панели, балконските станции процъфтяват в цялата страна.

    Като се има предвид общият фотоволтаичен капацитет в Германия, който сега е близо 100 гигавата, делът на балконските слънчеви панели може да се оцени "между 1,6 и 2,4 гигавата", или около 2 на сто, според Леонард Пробст.

    Коментиран от #21, #25, #45

  • 20 Будител

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "Предположение":

    Тока в Германия е 0,32 цента.Колко е в България?

    Коментиран от #24

  • 21 Този

    22 5 Отговор

    До коментар #19 от "Бочо хоьо":

    Извинявам се господине, да не би да говорите за държавата на масовите фалити и масова миграция на де що има индустрия... Или пък за държавата дето си спря атомната и възобнови ТЕЦ енергията...
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Не 20 киловата,

    15 0 Отговор

    До коментар #16 от "До долните":

    а 20 киловат часа. Киловат е единица за мощност, киловат час е количество енергия. Пример - зареждаш си колата с 20 киловата, за 30 минути си заредил 10 киловат часа.
  • 24 Събуден

    8 5 Отговор

    До коментар #20 от "Будител":

    В Германия тези 100 км се зареждат за 6,40 евро, а в България за 3 лв. Затова като им свършиха местата по покривите, германците продължиха с фотоволтаици по балконите и скоро ще си ги качат и на главите.

    Като ни опре и в България до главата, като стане тока левче за киловатчас, при нас поне е по- слънчево и ще си произвеждаме повече ток.

    Както виждаш при тях са инсталирали само един АЕЦ Козлодуй по балконите като мощност. Отделно още няколко АЕЦ Козлодуй на покривите. Ние чакаме държавата да ни построи АЕЦ Белене на готово и да раздава тока без пари

    Коментиран от #49

  • 25 ПЗпзпсз

    17 2 Отговор

    До коментар #19 от "Бочо хоьо":

    Панели по балконите, революции в производството на ток в Германия, обаче същевременно миналата седмица имаше статия от Дойче Веле, "Защо токът в Германия е толкова скъп?".

    Ха сега де, на Електрическата Тротинетка ли да вярваме или на Дойче Веле... Проблеми с ВЯРА-та, а Тротинетка?

    Коментиран от #27

  • 26 Богомил

    25 3 Отговор
    Имам РАВ 4 плъг ин. 1 Kw 1 паунд на обществена зарядна станция. 1 литър бензин 1.37. Разход на електричество на 100 км 21Kw или 21 паунда. Разход бензин 6.3 или около 8.5 паунда. Незнам къде видяхте,че електричните са по- евтини.
  • 27 Хйфххгкгйгкгнгйъглфйфкфкзгитх те64иг6й6х

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "ПЗпзпсз":

    И какъв беше отговора на въпроса за скъпия ток?

    Коментиран от #31

  • 28 Торо

    20 2 Отговор
    В това натоварено ежедневие само свободни хора могат да висят по 1 час на зарядни станции.Работещите едвам намират време да заредят резервоара за 10мин.(за 800-1000км),а 1час зареждане за 300км няма да стане.В Германия за 1600км почти не видях зарядна станция,,и електромобили почти няма.Не знам къде ги продават.

    Коментиран от #74

  • 29 Я па я !

    8 0 Отговор
    Щом е електрически , за..би.Не може да си налееш в тубата електричество , ако трябва.
  • 30 Перушан

    9 0 Отговор
    Само да не гръмнете с тия елмобили с литево йонни батерии!!
  • 31 Гйййу

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Хйфххгкгйгкгнгйъглфйфкфкзгитх те64иг6й6х":

    Ходи чети какъв е отговорът в сайта на Дойче Веле. Подсказвам обаче, че не е защото имат много излишен ток.

    Коментиран от #32

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 бай Даньо

    7 15 Отговор
    Тая статия е далеч от истината. Дори в скъпа Калифорния на ток излиза два пъти по евтино отколкото бензин и горе долу същото като да харащ новия Приус (с 60 мили на галон) . Това е положението в Калифорния:
    тока нощна 31 цента на квтч , за 100 мили ( не км, така поне е модел 3 - около 240 мили се минава с 50 квч батерия) не както се казва, горе . С 20кВт х 0.31 = $6.2 за 100 мили , по американски 30 мили на галон ( гори нормална кола Тойота Камри) за 100 мили се иска грубо 3 галона х $4.5 = $13.5, тоест се вижда над 2 пъти по евтино на ток в Калифорния.
    В България е още по евтино на ток защото бензина е по скъп а тока по евтин:
    Нощна тарифа България - 15 стотинки , цена на бензина - 2.60лв .
    За 20кВ х 0.15 = 3лв. С 20кВ се минава 165км , но изгаряш около 13 литра ( 8 на 100 х 1.65) х 2.60 = 34 лв. В България излиза 10 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО НА ТОК . Дано не ме изтрият защото изглежда като реклама , но тоя пойнт трябва да се разбира който си прави сметката другото са празни приказки...

    Коментиран от #34, #36

  • 34 бай Даньо

    3 9 Отговор

    До коментар #33 от "бай Даньо":

    Ха-ха-ха! Минуси ясно не ви харесват теслите но нещо във сметките горе да не е верно!? Очевидно аудитрията тук не разбира много от сметки , бакалски сметки , карайте си дизеларките със здраве дрогаре това си заслужавате .... ха-ха-ха!

    Коментиран от #70

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Бай Гоньо

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "бай Даньо":

    "тоя пойнт трябва"?! Въх нидей, уби на с тоз калифорнийски език!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Хжббгкх6кнъиб6б 68666б бхъ6н ййййб ййуйъ

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гйййкуг":

    От началото на 2025 вече могат сами да си изберат Дали да заредят когато цените са нулеви, като платят само мрежовите такси и данъците.

    Според статията таксите са две трети от крайната цена на тока, който струва 40 цента. Само таксите са 26 цента на киловатчас. Отделно в цената на тока на борсата.

    При нулеви цени 20 kWh за 100 км излизат 5,20 евро, а ако са заредили на 12-ти декември в пиковите часове когато според Дойче зеле цената е била най-висока за годината около 1 евро само за тока, същите 100 км ще им струват 25 евро. Както виждаш имат огромен избор. Включително и сами да си произведат тока и да не плащат тези 26 цента такси.

    Значи заглавието на статията спокойно можеше да е, защо в Германия токът може да е много евтин.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Йхххххйнииххтрф 567575б677тббббйг хйгкжн

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гйййкуг":

    Какво пише за тях в онази в Дойче веле? Това което аз разбрах е, че досега не са имали стимул да зареждат когато има излишък, защото са били на твърда цена, но от 2025 вече плащат по борсови цени.

    Коментиран от #48

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 редник

    4 0 Отговор
    / Електромобил или кола с ДВГ: Кое е по-изгодно за зареждане?/

    Въпросът трябва да е: Електромобил или кола с ДВГ: Кое е по-изгодно?

    Ако приемем, че "животът" на една кола е около 300 000 км, то трябва да се пресметне колко е струвала колата + горивото или тока + ремонти, гуми и други консумативи ( батерии) и така може да се пресметне кой вид е по-изгоден. Тук може да се добави и за колко може да се продаде след тези 300 000 км.

    Коментиран от #44

  • 44 Така е

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "редник":

    Но си пропуснал и един много важен параметър - за колко години са изминати тези 300 хиляди километра. Едно е да са изминати за една-две години, а друго е Като средностатистическия български автомобил над 300 хиляди километра, който е на възраст 25-30 години.
  • 45 Ерсте банк

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бочо хоьо":

    Това звучи внушително докато не разбереш, че икономията от тези "балконни фотоволтаици" е пренебрежима. Спестяват €20-30 месечно.

    Оттам нататък ми е интересно как точно ще си произведеш тока. С фотоволтаични панели на терасите можеш да си захраниш котлона и бойлера и толкова.

    Изключително много се съмнявам общото събрание на блока да ти позволи да накачиш панели на покрива, а и да ти даде - ще плащаш наем.

    Мечтите са красиви, но реалността е болезнена.

    Коментиран от #47, #50

  • 46 Марко

    5 2 Отговор
    Честито на прекараните с дългите кабели от балкони и мазета!
    И да им напомним, че цените на електроенергията за домашно зареждане са временни. А апетитите на монополите са ясни 😉😂
  • 47 Марко

    8 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ерсте банк":

    Балконен фотоволтаик, който може да захрани бойлер 3 квт?
    Уаууууууу, що за балкон трябва да е, в идеалният случай на нормален балкон се монтират само два панела по 500 вт. А какъв е електродобива от "500" вт панел знае всеки, който се е прекарал да повярва на това "500".
    От този порядък е и идеята, че балконен фотоволтаик спестявал 20-30Е месечно.
    Няколко ПЪТИ по-малко е. Да не говорим, че влагайки пари във фотоволтаическа инсталация, вложителят предплаща еленергия за поне 10 години напред. Ерго, инвестицията едва ли ще се изплати някога, доколкото не познавам вложител в такава система, който за 10 години да не е станал жертва на поне един скъп ремонт по инсталацията си - елементите по нея имат ограничен живот и никак, ама никак не са евтини...
    Зелено ли ви е вече, хора?

    Коментиран от #51, #54

  • 48 Пзцспзпс

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "Йхххххйнииххтрф 567575б677тббббйг хйгкжн":

    Пише, че сметките за ток на досега дойчовците постоянно нарастват, което е неоспоримо. Това, че през 2025г щяло нещо си да се подобри е "уишфул тинкинг", както казват там у Калифорнията.

    Коментиран от #53

  • 49 Чакаме

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Събуден":

    Кво значи "чакаме на държавата", колега? Защо да не чакаме, или направо да спрем да плащаме данъци на държавата, щото тя така или иначе не прави нищо полезно за нас?! Естествено, че с тия данъци, вместо да се раздават по борси за ток, вместо да се дават на мега-раздута администрация и по ресторанти, трябваше да се направи нещо полезно за тия, дето плащаме данъците. Само че не стана, кво правим сега? Още ли ще плащаме данъците и докога така ще я караме така

    Коментиран от #56

  • 50 Разбивка

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ерсте банк":

    Вече са ти отговорили, че нищо не можеш да захраниш с тези фотоволтаици, а само да си намалиш сметката за ток. Но вместо да ги разбиваш, като ги събереш, мощността им е колкото на АЕЦ Козлодуй, и колкото два ТЕЦ Марица Изток 2, които не трябва да работят, когато в Германия пече слънце. И това е инсталирано само за една година и продължава с пълна скорост.
  • 51 Пена

    1 3 Отговор

    До коментар #47 от "Марко":

    Правиш сметка по български цени. Направи сметката по германските - 40 цента за киловатчас. Тогава изведнъж милионите покривни фотоволтаични централи, които струват два пъти повече в Германия заради скъпия труд, започват да придобиват смисъл.

    В България изграждането на фотоволтаична централа е два пъти по-евтино, а годишният добив е 30% повече, но колкото и да е контраинтуитивно, изграждането на фотоволтаична централа на покрива в Германия има много по-голям икономически смисъл отколкото в България, където тока е евтин.

    Коментиран от #63, #67

  • 52 Това са селски изпълнения, чуек.

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "карчи":

    Регистрираш си една нова партида в ЕРП-то, слагат ти електромер в главното табло, ти си пускаш кабел до стената на блока и там си монтираш зарядната точка. Даже можеш да дадеш достъп на съседите и ще си платиш инвестицията. Но всичко това няма отношение към теб, защото ти нямаш ел. мобил.

    Коментиран от #55

  • 53 Гугухгхх 667 лххх ьгхх 7665, нхббнн6 бнб

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "Пзцспзпс":

    Дойде да напишеш, че нищо не си разбрал от статията ли? Или че въобще не си е прочел? Попитах те какъв е отговорът на въпроса в заглавията - защо токът в Германия е толкова скъп? Все още не си отговорил!


    Да те питам поне съгласен ли си с моето мнение, че тука в Германия е скъп защото само таксите без себестойността на самата електрическа енергия от борсата е 26 евроцента според статията, а пълната цена с всички такси за България пак според статията е 10 евроцента.

    На практика сметката за ток на германците въобще не зависи от цената на тока. Тоест няма абсолютно никакво значение от какво е произведен ток и няма никаква връзка със зелената сделка, Украйна, Путин, Тръмп, байдън, Брюксел или която и да е дъвка, която разтягаш. Нищо общо с енергетиката.

    Съгласен ли си с моя прочит на статията, която не си чел?

    Коментиран от #61

  • 54 Механик

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Марко":

    Не е много умно да топлиш вода с ток от фотоволтаик. Умно е да сложиш воден слънчев колектор, който да ти топли водата. Германците това го знаят, защото не са ритали топка в часовете по физика.

    Коментиран от #57

  • 55 Какъв е смисъла

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Това са селски изпълнения, чуек.":

    Защо до електромера на апартамента ти трябва да ти сложат втори електромер за който да плащаш такси, след като могат да ти свържат зарядната станция към вече съществуващия електромер, както правят от Гига чарджър?


    Дори има и по-добра опция - зарядната да е свързана към общия електромер, защото партидата е трифазна заради асансьора. Тогава с печалбата от зарядната станция се плаща и тока за асансьора и стълбището и всички са доволни. Даже и за чистачката може да остане.

    Коментиран от #58

  • 56 А бе ти верно ли?

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Чакаме":

    Верно ли мечтаеш да дадеш на държавата, а тя да ти го върне? Не е ли по-добре направо да дадеш на себе си, т.е. да направиш нещо за себе си? Например да се образоваш, да направиш собствен бизнес, да си построиш собствена електроцентрала? Така се излиза от блатото, а не с протести.
  • 57 В кой век живееш

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Механик":

    Това с водните колектори беше валидно миналия век. Инсталацията им струва повече отколкото фотоволтичната централа, но фотоволтаичната централа може да ти захранва и климатика и хладилника, особено през лятото при излишък, а водния слънчев колектор не може.

    Пък и не се чудиш къде да сложиш 200 литров скъп бойлер, нито пък ти се налага да къртиш стените за да прекараш тръбите от покрива до него
  • 58 Това са селски изпълнения, чуек.

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Какъв е смисъла":

    1. Такси за електромер в България не се плащат.
    2. Ако се закачиш за нещо различно от своята партида ставаш зависим от някой (някои) друг(и). В следствие на това всичките ти сметки стават неверни.
    3. Гига чарджърът е услуга в полза на някой друг и техническото решение е подчинено на интересите на този някой друг. Твоето персонално решение трябва да е подчинено на твоите персонални интереси.
    4. За асансьора и чистачката всеки да си плаща спрямо решението на Общото събрание на етажната собственост. Аз не съм благотворителна организация да инвестирам в хардуер за да им плащам сметките, а те пак да са недоволни.

    Коментиран от #66, #68, #69

  • 59 Ония с фордо

    0 0 Отговор
    Скрита реклама на wall box !
  • 60 Ти си

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Мдда":

    Това вече със социалния кредит го има в Китай ....
  • 61 ХЗхзсхз

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Гугухгхх 667 лххх ьгхх 7665, нхббнн6 бнб":

    И във великите ти разсъждения, че тя цената на тока е такава, каквато е, удобно си пропуснал този пасаж:

    "Останалото трябваше да се допълни чрез топлоелектрическите и газовите централи, внесен бе и ток от съседните страни от ЕС. Цената за мегаватчас на Европейската токова борса стигна 936 евро, а обичайно е между 60 и 100."

    Според твоята логика фулктуациите на цената на тока през годината избощо не влияят на крайната цена и никой доставчик не се застрахова ("хеджира") като увеличава крайната цена, за да може да се справи с тези флуктуации във всички случаи.

    Коментиран от #64

  • 62 Йййх55 йй7 78кбб ккк... Йо677й йкххйк к

    0 0 Отговор
    Очевидно си си направил труда най-накрая да прочетеш статията, но си забравил Какво Вече съм ти писал. Като например че вече ти сметнах зареждането точно по тази цена при която излезе 25 евро за 100 километра в най-лошия случай спрямо 5 евро ден два по-рано или по-късно, когато вече е имало вятър и цената е била нулева.

    Ако всички електромобили зареждат тогава, цената няма да е нулева и германските производители ще печелят, вместо да подаряват тока на съседните държави безплатно.

    Като знаеш, че се очаква вятъра да спре и цената да стане 5 пъти по-висока след два дни, ще заредиш за 500 км за тези 25 евро и следващите 2 дни няма да зареждаш, за да не вдигаш цената на тока допълнително.

    Но това е тази година. Миналата година германците са плащали 40 евро цента, независимо каква е цената на тока на борсата. Все 8 евро за 100 км независимо дали от безплатен германски или скъп вносен ток.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Йййх55 йй7 78кбб ккк... Йо677й йкххйк к

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "ХЗхзсхз":

    А ти удобно си пропуснал този пасаж :

    "В Германия например 30 процента от цената на тока се образува от планираните разходи за разширяване на електроенергийната мрежа, а още една трета е за данъци и такси."

    От тези 40 цента край на цена 30% са 12 цента за разширяване на мрежата и още 1/3 са 13,3 цента данъци и такси. Общо 25,3 цента

    Всичкото хеджиране на флуктуациите на цената на тока през годината остава в останалите 14,7 цента, което е себестойността на електрическата енергия. Тоест, ако вдигнат цената на тока с 30%, сметката за ток Ще се вдигне само с 10%.

    Ако цената на тока падне на половина, сметката за ток ще падне с около 15%

    Вече съгласен ли си с изводите ми, че сметката на ток за германците почти не зависи (досега не зависеше) от цената на тока?

    Съгласен ли си че новата ценова политика може да измести потреблението към евтината енергия и да намали потреблението на скъпа, като по този начин средната цена за годината падне, а освен това рязко да се намалят флуктуациите?
  • 65 Йййх55 йй7 78кбб ккк... Йо677й йкххйк к

    0 0 Отговор
    Понякога е полезно освен заглавията, които цитираш, да прочетеш и самите статии под тях.

    А още по-голям бонус е, ако вземеш , че ги разбереш след като си ги прочел. С изненада ще откриеш че в повечето случаи в статията пише точно обратното на заглавието, което се обяснява с понятието кликбейт.

    И ако се върнем там откъдето тръгнахме, при гарантирани минимални 25 цента за киловатчас, дори ако цената на тока е нула, прави много повече смисъл германците да инвестират в собствено производство и съхранение на слънчева енергия, отколкото в България, където таксата е 3,5 цента, а цената на тока няма връзка с реалността и се определя от правителството, като през нощта е 4 цента.
  • 66 Гражданин

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Това са селски изпълнения, чуек.":

    1. У ваше село може да си поръчвате и по пет безплатни електромера. В нашия град не ти поставят електромер безплатно. Плащаш си такса за партидата в зависимост от нейната мощност.
  • 67 Марко

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пена":

    Скъпа Пено, поздравявам те за бързата реакция с бутона за оплаквания.
    Сега можеш вече да си сигурна, че с балконен фотоволтаик ще захраниш успешно електрически бойлер😂😂😂
  • 68 Гражданин

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Това са селски изпълнения, чуек.":

    2. Вярно е. Ставаш зависим. Ако домоуправителя не плати сметката за асансьора, зарядната може да остане без Точно както е вярно, че ако си независим и си поръчаш безплатен електромер специално за зарядната станция на твое име, ако си нямаш и закупено паркомясто пред блока, никога няма да можеш да заредиш на тази зарядна станция, защото ако има дори един злобар съсед, нарочно ще спира само пред нея. Ако е за общо ползване, отношението ще е различно. Особено, ако знае че няма да му искаш такса за асансьора всеки месец, колкото повече хора зареждат.
  • 69 Гражданин

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Това са селски изпълнения, чуек.":

    3.Очевидно ли си запознат с услугата на гига чарджър.

    Идват и ти инсталират безплатно зарядна станция към твоя или предоставен от тебе електромер. Оттам нататък имаш два избора

    - те да определят цената на която зареждат останалите, като ти плащат тока, а ти да зареждаш без надценка, все едно си включил в контакта си.

    - плащаш им 10 лв абонамент месечно и ти определяш кой на каква цена да плаща тока, включително безплатно за когото решиш и 2 лв на някой който не искаш да зарежда редовно.

    Техническите решение са ограничени единствено от фантазията ти, включително следене на моментната консумация и намаляване на мощността на зареждане в реално време, за да не падне предпазителя, когато си включиш бойлера и котлоните у вас или тръгне асансьора.
  • 70 Как не те е срам...

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "бай Даньо":

    Байоо...
    От позицията на какъв смееш да казваш ,какво заслужаваме...изживяваш се ,като висококачествен нещо...не се мисли ,че си недосегаем,помни!

    Коментиран от #75

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Здравейте

    3 0 Отговор
    В момента не се нуждая от автомобил но прочетох всички коментари, особено тези с най много плюсове и минуси. Моето заключение е че всеки има право на избор.Все пак електромобилите са нова технология и не са за ниско интелигентни индивиди

    Коментиран от #80

  • 73 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "ццц":

    първо на теб ще ти дръпнат шалтера нищо че си с двг
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 бай Даньо

    0 0 Отговор
    Радocлавчо изтривалката на бати миcиpkaта.
  • 80 Кит

    0 2 Отговор

    До коментар #72 от "Здравейте":

    Да ти напомня, че огромната част от новите технологии са идиотозарибяващи.
    В обратното са убедени само хората, които гледат на употребата на нови технологии като несъмнен белег на висока интелигентност.
    Честито, в групата си!