12 Октомври, 2024 11:15 16 190 91

Японци разкриха тайната на китайските електромобили и показаха защо са толкова евтини

  • китайски електромобили-
  • цена

Сред експонатите е BYD Atto 3, който струва около 20 000 долара

Японци разкриха тайната на китайските електромобили и показаха защо са толкова евтини - 1

Японската компания Sanyo Trading организира интересна изложба на китайски електрически превозни средства, където бяха представени повече от дузина разглобени автомобила. Благодарение на това специалисти от Страната на изгряващото слънце успяха да разберат тайната защо са евтини автомобилите от Поднебесната държава.

Сред експонатите беше BYD Atto 3, който струва около 20 000 долара, което се счита за относително достъпна цена по стандартите на електрическите автомобили. Представители на приблизително 70 японски производители на компоненти бяха изумени от броя на хиперинтегрираните компоненти.

По-конкретно, електрическото задвижване e-axle се състои от осем части, включително двигател, инвертор, скоростна кутия, зарядно устройство и AC конвертор. Това позволява не само да се намалят разходите, но и теглото на готовия автомобил.

„Бях шокиран колко малко части има в електрическите автомобили BYD. Искаме да използваме натрупания от китайците опит, за да напреднем в сектора на електрическите превозни средства“, каза представител на Nissin Precision Machines.

От друга страна „Китайските производители дават приоритет на намаляването на разходите, доколкото е възможно. Те имат различно отношение към качеството от японските производители“, коментира представител на Sanyo Trading.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 63 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kaлпазанин

    77 5 Отговор
    "Бяхме изумени" ,ми подсказа всичко не е само да плямпаш рекламираш и да хвърляш кал по другите ,и не последно място санкцииииите
  • 2 Айфон

    127 14 Отговор
    Да направят от Ейпъл и те такава изложба да видим как китайски телефон за 50$ е по-добър от тяхната ябълка за 2000$

    Коментиран от #5, #19

  • 3 електромобила

    115 2 Отговор
    като цяло има много по малко части и трябва да е по евтин от колите с двг, надценката на производителите е огромна

    Коментиран от #29, #74

  • 4 Най-после

    112 24 Отговор
    Дано когато това е казано от японци, сектантите да успеят да си извадят главите от пясъка и да разберат, че китайските електромобили не са по-евтини заради субсидии от правителствата. По-евтини са защото е вложнена много инженерна мисъл, от която са възхитени дори японците.

    Коментиран от #13, #15

  • 5 Разлика

    51 86 Отговор

    До коментар #2 от "Айфон":

    Никъде не пише, че китайските автомобили са по-добри.

    Пише, че са по-евтини, но ние знаем, че китайците са експерти по евтините ба клюци.

    Коментиран от #38

  • 6 Каруцар

    32 22 Отговор
    Няма как ярмомелката да е по- скъпа от конвенционалния двигател в комбинация с хибридна мощност. Японците с Тойота Приус са пионери в тази посока. Има, няма 20 години.

    Коментиран от #8

  • 7 Инженер

    85 28 Отговор
    Вече японците се учат от китайците, а не обратното! 😉

    Коментиран от #9

  • 8 Така е

    34 22 Отговор

    До коментар #6 от "Каруцар":

    Цените на електромобилите бяха изкуствено завишени. Сега когато в Китай се продават на по-ниски цени, само хора които няма къде да зареждат си купуват нещо различно от електромобил. Скоро и в Европа никой няма да иска скъпите хибриди, ако за по-малко пари може да си купи електромобил, който има къде да зарежда по-евтино.

    Електромобил който има по-малка и дори никаква поддръжка на двигателя и няма нужда да ходиш всяка година в сервиз.

    Коментиран от #12, #80

  • 9 Промяна на парадигмата

    61 11 Отговор

    До коментар #7 от "Инженер":

    Вече е в сила максимата, че ако не е произведено в Китай значи не е оригинално.
  • 10 Ефикасност

    46 3 Отговор
    С нововъведенията при колите е подобно на софтуера. Компания която почва от нулата й е много по лесно да измисля нововъведения и ефикасно производство. Традиционните производители имат тежки организационни структури за които оптимизацията и ефективността означават намаляване на персонала. А мениджмънта държи да си пази мястото.
  • 11 Васил

    37 41 Отговор
    Да ремонтираш Китайски автомобил това е мисия невъзможна всичките части са от най долнокачествените сплави и метали да направите заварка забравете а боята ако ви изкара 5 години ще сте щастливци. За Китайците това са коли еднодневки купуваш и изхвърлях за това не предвиждат да пускат резервни части за тях защото е нерентабилно.

    Коментиран от #52, #76

  • 12 Знайко

    33 20 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    И пак и пак обяснявате как трябва да има зареждане.
    Не е ли време рекуперацията от спиранията и надолнищата да елиминират нуждата от зареждане?
    Даже автомобила да произвежда ток , който да си ползваш у дома?
    Зареждането е отживелица. Още преди 8 години Ягуар направиха модел с две микро-турбинки разботещи в режим на генерация, зареждащи батерията и караха два дни с 230 км/ч горейки под 2.5 литра гориво на 100 км пробег. И кво стана-е пак нищо много ясно. Някой не си дава патента, друг не иска да дава пари за да го ползва.
    Даже мобилните телефони трябва да се зареждат от движението на ръката докато вървиш както бяха часовниците Сейко навремето. А някой помни ли старите Нокиа, с които можеше да говориш безплатно с друг ползвател на Нокиа (като уоки токи), ако е вързан към същата клетка? Е- спряха го това много бързо, като купиха Нокиа и я разпарчадосаха.
    ...но вие си мислите по стария начин отпреди 50 години!
    Няма нужда от това, няма нужда от онова, трябва да е евтино за да е хубаво, трябва да е куцо за да е просто за употреба от прости хора....е как да има прогрес с такава идеология? Няма да има никога!

    Коментиран от #18, #24, #70

  • 13 Основната причина

    30 32 Отговор

    До коментар #4 от "Най-после":

    е ниското заплащане на китайския работник и жестоката му експлоатация от комунистическия режим. Можеш ли да плащаш $(300-500) заплата за 12 часов работен ден някъде особено на запад? В бедна България МРЗ е $520.

    Коментиран от #16, #23, #55, #77

  • 14 Фактор

    30 3 Отговор
    Качеството е свързано със стандартизация. Стандартизацията е белег на едросерийното производство. Затова ЕС ще затъва и ще слага мита 50%!
  • 15 име

    45 12 Отговор

    До коментар #4 от "Най-после":

    Субсидиите също играя роля, не директно за намаляване на цената, а за разработки, които намалят цената. Тъпото е че ЕССР като им наложи мита, тези пари няма да отидат в европейските автопроизводители, ами примерно в зелената измама, ваксини, или продъдената каца Украйна. Гарантирано от урсулата.
  • 16 име

    34 7 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    Основната причина са евтините батерии. Китайците са номер едно в света на батериите и цените им постоянно падат.

    Коментиран от #22

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Нещо не си наясно.

    29 5 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Не си учил физика май? Има един Закон за запазване на енергията който се спазва винаги, не е като тези писани от политици, законодатели, юристи и пишман икономисти. Има два вида сили в природата - консервативни и неконсервативни, понякога наричани сили на триене. Има цяла наука за тях, нарича се трибология.

    Коментиран от #35

  • 19 Джон

    14 21 Отговор

    До коментар #2 от "Айфон":

    Ти си прав, че китайското е по-хубаво от западното, но заради санкциите не го купуват толкова
  • 20 Мишо

    10 7 Отговор
    Селяните трябва да направят изложба на панелните блокове, за да видят жълтопаветниците колко по-хубаво се живее извън центъра.
  • 21 Асен

    19 6 Отговор
    Руснаците трябва да направят изложба на комунизма, за да видят американците колко по-хубаво може да бъде.
  • 22 Ако забелязваш

    40 2 Отговор

    До коментар #16 от "име":

    японците не се възхищават от батериите които биха купили от китайците, а от концепцията на автомобила, унификацията и интеграцията на електроника и механика.

    Коментиран от #37

  • 23 Пилот на Ферари

    38 7 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    Да ама не ! Минаха времената когато китайците ядяха само гарнитура . В момента 300 милиона китайци са с Германски заплати . А Германия е 84 милиона заедно с пеленачетата и пенсионерите .

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Уточнение

    17 8 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Беше Епъл, не Нокия.
    90% от патентите при смарт джиесемите принадлежат на Епъл независимо какво пише в телеграм, жълъть майъ мун и т.н.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 БВП на Китай

    41 5 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    е $18трлн., а на бедна България е $100млрд. Китайците обаче са 230 пъти повече от нас и ако умножим 0,1трлн по 230 получаваме $23трлн. Не са богати китайците, просто са много, трудолюбиви са и жестоко експлоатирани. Имат добро научно-техническо разузнаване, ние също имахме навремето и правехме електронни часовници, електронни калкулатори, компакт дискове, компютри.

    Коментиран от #34, #91

  • 27 Чудя се аз защо

    31 10 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    от цял свят емигрират в Китай, дори китайците от САЩ се завръщат в родината си, а то било поради германските заплати.

    Коментиран от #36

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бен тен

    18 5 Отговор

    До коментар #3 от "електромобила":

    Много си прав.
    Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
    Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
    А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
    От там идва и високата цена на електричките.

    Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
    Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.
  • 30 Бен тен

    10 1 Отговор
    Много си прав.
    Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
    Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
    А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
    От там идва и високата цена на електричките.

    Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
    Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.

    Коментиран от #32, #33

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Така е

    15 2 Отговор

    До коментар #30 от "Бен тен":

    Цената на батериите доста падна, но все още е прекалено висока. Трябва да падне значително под 100$ за киловатчас, за да станат електромобилите по-евтини от ДВГ.

    Все пак, въпреки че цената на батериите се задържа през последните две-три години, това не означава че батериите не са станали значително по изгодни от преди.

    Коментиран от #90

  • 33 Така е

    17 2 Отговор

    До коментар #30 от "Бен тен":

    Технологиите значително напреднаха и увеличиха живота на батериите до степен да надживеят самия автомобил, а след това да се ползват за съхранение на енергия. Цената на батериите падна около 10 пъти за 10 години и в момента е в застой. Но по време на този застой, цената на заряден цикъл падна повече от 10 пъти. Това В комбинация със падането на цените, означава, че цената на заряден цикъл е паднала над 100 пъти за последните 12-13 години и продължава да пада. Цената на цикъла е по-важна от цената на батерията.

    Ако досега си купувал няколко батерии по 50 евро, А сега за последно ще купиш една за 100 евро която ще надживее дрона, коя батерия е по-евтина?
  • 34 Пилот на Ферари

    14 5 Отговор

    До коментар #26 от "БВП на Китай":

    Ауто Билд го писаха преди няколко години . 300 милиона китайци с доходите на германци . Колко инженери , програмисти , икономисти ..... има в Китай ? Да не мислиш че са на минимална ?

    Списък на страните по БВП (по паритета на покупателната способност).
    Списък на МВФ1
    № Страна 2016 2017
    1 Китай 21290 23159
    2 САЩ 18624 19391
    3 Индия 8705 9459
    4 Япония 5243 5429
    5 Германия 3997 4171
    6 Русия 3877 4008
    7 Индонезия 3032 3243
    8 Бразилия 3152 3240
    9 Великобритания 2812 2914
    10 Франция 2735 2836
    11 Мексико 2367 2458
    12 Италия 2237 2311
    13 Турция 1994 2173
    14 Южна Корея 1934 2029
    15 Испания 1691 1774
    16 Саудитска Арабия 1755 1774
    17 Канада 1687 1769
    18 Иран 1549 1645
    19 Австралия 1197 1246
    20 Тайланд 1166 1234
    21 Египет 1132 1201
    22 Тайван 1133 1185
    23 Полша 1053 1121
    24 Нигерия 1090 1119
    25 Пакистан 986 1057
    26 Малайзия 863 931
    27 Аржентина 879 920
    28 Нидерландия 873 916
    29 Филипини 806 876
    30 ЮАР 742 766
    31 Колумбия 689 714
    32 Бангладеш 630 687
    33 ОАЕ 671 687
    34 Ирак 652 659
    35 Виетнам 595 647
    36 Алжир 610 633
    37 Белгия 510 528
    38 Сингапур 500 527
    39 Швеция 500 521
    40 Швейцария 503 517
    41 Румъния 442 481
    42 Казахстан 451 478
    43 Хонконг(КНР) 430 455
    44 Чили 437 451
    45 Австрия 420 440
    46 Перу 407 424
    47 Венецуела 435 381
    48 Норвегия 367 380
    49 Чехия 354 376
    50 Украйна 353 369
    51 Ирландия 325 357
    52 Катар 328 341
    53 Мианмар 303 329
    54 Израел 301 316
    55

    Коментиран от #40, #61

  • 35 Гост

    10 6 Отговор

    До коментар #18 от "Нещо не си наясно.":

    Пич, нещо не си наясно.
    Триенето е процес, а не сила.
    Иначе си прав за това което казваш - заради триенето и въздушното съпротивление имаш загуби на енергия, така че не можеш да заредиш батерията обратно при спускане или спиране с повече от 30-40% от енергията която си похарчил първоначално.

    Коментиран от #43, #44, #48

  • 36 Пилот на Ферари

    16 1 Отговор

    До коментар #27 от "Чудя се аз защо":

    И защо всичко го свързвате с емиграцията ?
    Сега у нас като тече мед и масло от чешмата , връщат ли се нашите мигранти ?

    Коментиран от #45

  • 37 име

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ако забелязваш":

    Не споря на какво се възхищават японците, а че цените на батериите падат непрекъснато. От над 150 долара за киловат час през 2022-23г, тази година са на 115 долара за киловат. Това не е ли основна причина за спада на цените? Разбира се, вкл. опростеното производство.
  • 38 СЗО

    21 0 Отговор

    До коментар #5 от "Разлика":

    Дори и японеца го е казал: Те имат различно отношение към качеството от японските производители“.....знаем какво е отношението на японците към качеството....
  • 39 Германските и японските коли

    25 4 Отговор
    са натъпкани с ненужни екстри, все едно ще живееш 24 часа в тази кола, а не 30 минути да отидеш на работа! Плащай 100 000 евро, ако си балък!
  • 40 Не виждам в твоя

    16 4 Отговор

    До коментар #34 от "Пилот на Ферари":

    списък Люксембург, С. Ирландия, Кувейт, а Катар е на 53 Място? Раздели тази класация на броя на населението и изтината ще се види. Има и нещо друго, ние преди 1989г. бяхме на 27 място по стандарт на живот, цените по ППС бяха ниски, но за сметка на огромния дефицит на стоки.

    Коментиран от #41

  • 41 Пилот на Ферари

    8 3 Отговор

    До коментар #40 от "Не виждам в твоя":

    Нищо не ти разбирам . Това е класация на МВФ.

    Коментиран от #42

  • 42 Иначе да

    6 3 Отговор

    До коментар #41 от "Пилот на Ферари":

    Само дето ти не знаеш какво показва тя.

    Коментиран от #59

  • 43 И ти не си наясно

    0 11 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    100% от енергията за ускорение или изкачване на наклон се връща обратно при спиране или спускане, независимо дали имаш батерия или не. Закон за запазване на енергията.

    Ако не натиснеш спирачката, но е изключен от скорост, енергията вече не идва от двигателя, а се оползотворява всичката кинетична енергия от теглото на автомобила, докато свърши наклона или автомобила спре.

    Ако рязко натиснеш спирачката или отпуснеш педала на газта, за да се задейства рекуперацията на максимална степен над 80% от кинетичната енергия отива в батерията или се превръща в топлинна енергия заради триенето на накладките в дисковете.

    Коментиран от #47

  • 44 И ти не си наясно

    1 6 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Колкото е по-висока скоростта, толкова е по-висок процента. Тези 30 40% за които говориш се постигат при ниски скорости, когато рекуперацията е неефективна, защото въпреки огромния въртящ момент, мощността на спиране намалява с намаляване на оборотите.

    Спирачките осигуряват много по-голям въртящ момент при ниски скорости. Малко известен факт е, че при шофиране с един педал, под 5-10 километра в час спирането до нула на практика се осъществява от накладките, а не от рекуперацията. Спирачката е тази, която държи автомобила да не тръгне по наклона напред или назад, докато не натиснеш педала на газта за да потеглиш.
  • 45 Нашите емигрираха

    20 3 Отговор

    До коментар #36 от "Пилот на Ферари":

    преди 20-30 години когато заплатите у нас бяха $10, а пенсиите $5. Устроиха се на запад и сега не им се връща защото децата им не говорят български, чувстват се граждани на съответната държава, нямат приятели, спомени от България. Всъщност се връщат вече пенсиониралите се там за да си харчат пенсиите у нас заради по-ниските цени. Емиграцията в световен мащаб е към ЕС и САЩ.

    Коментиран от #46

  • 46 Бъркаш жестоко

    8 5 Отговор

    До коментар #45 от "Нашите емигрираха":

    Приравняваш миграцията на чистачи на тоалетни и мияче на чинии с миграцията на топ инженери, топ дизайнери и всякакви топ умни хора. В момента тази миграция се е насочила към Китай. Обърни внимание кои са инженерите и дизайнерите на китайските автомобили? Защо са отишли в Китай а не във великите Япония, САЩ и Европа да работят за великите автомобилни компании с велика история?

    Отиват в Китай, защото ЗНАЯТ, че там е бъдещето на автомобилната история и искат да останат в световната автомобилна история на бъдещето.

    Коя ли миграция е по-полезна за държавата в която се мигрира?

    Коментиран от #49, #54

  • 47 име

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "И ти не си наясно":

    Нова е само на теория, в практиката зависи от двигателя и реално не се усвоява кой-знае колко. Трябва спускането в режим на генеранор да е дълго. Преди години едни англичани бяха направили мотор, който освен батерия, имаше и кондензатор. Благодарение на това че кондензатора се зарежда супер бързо, усвояваха много по-голяма част от енергията при спиране и бяха увеличили от 250 на 320 км пробега в градски условия.

    Коментиран от #50, #51

  • 48 Направо изби рибата

    10 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    с това, че триенето е процес, а не сила. Силата на триене е винаги обратна на преместването и работата която тя извършва се превръща в топлина. Триене има във всички движещи се механизми на двг, електромотор, редуктор, скоростна кутия, помпи и др. Има също сила на съпротивление при търкаляне и въздушно съпротивление които имат характера на триене.
  • 49 име

    15 0 Отговор

    До коментар #46 от "Бъркаш жестоко":

    Не всички, евакуиращи се на Запад, са чистачи на тоалетни или ядрени физици. И този, на който опонираш също не е прав, не всички са от поколението, мигрирало в началото на 90-те и вече да нямат приятели и познати тук. Много от моите познати, които се изнесоха последните 10г, търсят сигурност и спойствие за семейството си. Обаче тези амуджи, с които се напълни Европа, обръщат нещата в обратната посока. За повечето от евакуиралите се е достатъчно да има малко повече ред и законност и биха се върнали.

    Коментиран от #53

  • 50 И ти не си наясно

    2 6 Отговор

    До коментар #47 от "име":

    Спирачното усилие на мотора влияе на времето за спиране, а не на оползотворяването на енергията. Както казах 100% от енергията се оползотворява, ако не натискаш спирачката. Защо ти е да връщаш енергията в батерията при спускане, ако можеш да я ползваш за движение? При връщане в батерията имаш поне 10% загуби. Защо да ги губиш? При каране по магистрала е най-ефективно въобще да изключиш рекуперацията за да ползваш тази енергия за движение по инерция, след като пуснеш газта.

    Рекуперацията се задейства чак когато докоснеш педала на спирачката и то само, ако не го натиснеш много рязко за аварийно спиране.
  • 51 И ти не си наясно

    2 3 Отговор

    До коментар #47 от "име":

    Добавянето на кондензатор единствено може да намали времето за спиране, което не означава повече енергия. Ще увеличиш мощността на спиране с по-голям въртящ момент, но като го умножиш по намаленото време, енергията ще си е същата. Точно колкото е за ускорение от 0 до 100, точно толкова е и за намаляване на скоростта от 100 до нула.

    Енергия ще се изгуби единствено от натискането на спирачките. Ако не ги натиснеш, енергията не е изгубена, а е оползотворена. Ако си я върнал в батерията, се губят десетина процента от нея, като загуби на инвертора и двигателя.
  • 52 Василе,

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Васил":

    Че те и европейските вече са така, ама първоначално плащаш тройно и четворно... Порше Кайен ми счупи скорости на 32 000 км. Фолксваген с DSG 7 се скапа на 78000 км. Какво ще ми кажеш ?
  • 53 Не бъркам

    11 0 Отговор

    До коментар #49 от "име":

    Не казвам, че към Европа и САЩ емигрират само чистачи на тоалетни и няма инженери и всякакви умни хора.

    Казвам точно обратното - към Китай не емигрират мияч на тоалетни. Миячите на тоалетни емигрират от Китай към САЩ и Европа.

    Това мнение беше провокирано от твърдението, че никой не иска да емигрира към Китай, което очевидно не е вярно, предвид народността на дизайнерите и част от инженерите в китайските автомобилни фирми, които очевАдно не са китайци. Поне лесно се различават на външен вид.
  • 54 Смяташ ли, че

    5 9 Отговор

    До коментар #46 от "Бъркаш жестоко":

    3 милиона българи, основно в ЕС и САЩ са миячи на тоалетни? Китай е тоталитарна комунистическа държава и никой не иска да живее там, самите китайци бягат оттам най-вече в САЩ. Напиши в търсачката на факти - "най-накрая съм в САЩ".

    Коментиран от #56

  • 55 И защо решихте,

    9 1 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    че заплатите в Китай са така ниски? Това беше мноооого отдавна.....

    Коментиран от #57

  • 56 И за тебе

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Смяташ ли, че":

    Коментар 53
  • 57 Бедни бяха

    7 9 Отговор

    До коментар #55 от "И защо решихте,":

    "Това беше мноооого отдавна".....когато бяха ръка за ръка с великия СССР. Когато се бореха с "Бандата на четиримата", убиваха врабците защото ядели житото, правеха доменни пещи по селата да стигнат запада, хунвейбините биеха враговете на народа, стреляха по хората на площад "Тянънмън". Западът ги извади от тинята на съветското блато за което те естествено не са благодарни, но добре помнят.

    Коментиран от #58, #60, #83

  • 58 Така е

    11 0 Отговор

    До коментар #57 от "Бедни бяха":

    Това което си описал за миналото е вярно. Но много бих искал да чуя и мнението ти за настоящето? Кажи нещо за технологиите? Къде се намират спрямо останалите и кой от кого копира вече, за да се придържаме към смисълът на статията?

    Например японците като положителен или отрицателен пример дават откритото при разглобяването на електромобилите?

    Коментиран от #68

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 ха ха ха ...

    12 3 Отговор

    До коментар #57 от "Бедни бяха":

    Помните ли мародерствата на Японците в Китай ВСВ ? За това бяха бедни . Японците избиха 30 милиона там . А колко разрушения ! Какво правеха "Великите сили" по това време ? Правеха се на разсеяни !

    Коментиран от #62

  • 61 Виж си класацията,

    10 8 Отговор

    До коментар #34 от "Пилот на Ферари":

    Бангладеш на 32 място, а на 37, 39, 40 са Белгия, Швеция и Швейцария. Украйна преди Ирландия, Израел след Мианмар. Русофилите ти набили плюсовете естествено, РФ е на 6 място преди Великобритания9, Франция10, Италия12.

    Коментиран от #63

  • 62 Какво са правили Великите

    2 6 Отговор

    До коментар #60 от "ха ха ха ...":

    сили ли? Ами точно с японците воюваха и техните съюзници Германия и Италия. А Великият СССР беше съюзник на Хитлер 2 години, а след това подписа таен договор за ненападение с Япония.

    Коментиран от #64, #71

  • 63 Класация за миячи

    7 2 Отговор

    До коментар #61 от "Виж си класацията,":

    Ако се върнем на темата на дискусията за посоката на движение на топ инженери и преподаватели в световен мащаб, коя държава според класацията има най-добрата възможност да ги привлече както като брой, така и като заплати?

    Вероятно в Китай всяка година завършват повече висшисти, отколкото е цялото население на България.

    В Китай всяка година се продават по над 20 милиона НОВИ автомобила, което е 10 пъти повече от всички 2 милиона автомобила, които се движат по улиците на България на средна възраст 22 години, събирани от сметищата на цяла Европа.

    Дори да имаме по-големи заплати, какъв би бил смисъла на някой инженер да дойде в България?

    Коментиран от #65

  • 64 соросче , ай стига с тия глупости

    10 2 Отговор

    До коментар #62 от "Какво са правили Великите":

    Договор за ненападение не е съюзнически договор !
    Ти по добре кажи как краварите финансираха Хитлер !
  • 65 Не забравяй числото 230

    9 7 Отговор

    До коментар #63 от "Класация за миячи":

    толкова китайците са повече от нас. БВП на бедна България е $100млрд. и умножен по 230 се получават $23трлн., а техният е $18трлн. Ама имали 51 ядрени реактора - нашите са 2 но по 230 стават 460, а бяха 6 преди 20 години. Да умножаваме ли 6,5млн. тона пшеница произведена у нас по 230? Китайският добив е 138млн. т., а световният е 800млн. т. У нас през далечната 2008г. са продадени 57 000 нови автомобила и по 230 това са над 13 мил. нови коли и то без да сме производители. Всяка година у нас завършват висше образование над 45 000, по 230 са над 10 милиона. Научи се да сравняваш мащабно!

    Коментиран от #66, #67

  • 66 ха ха ха ....😅😂😆.....

    20 4 Отговор

    До коментар #65 от "Не забравяй числото 230":

    Стига с тия глупости бе . Китайците произвеждат всичко за което се сетиш . Включително и нашите мартеници . А ние работим на ишляме за чужди фирми . Стига с тоя наш измислен БВП . Нашия БВП също като нашата средна работна заплата - никой не я получава .
  • 67 230 да бъде

    13 3 Отговор

    До коментар #65 от "Не забравяй числото 230":

    Не е само до умножение, научи се и да делиш на 230. Тогава в България трябва да се произвеждат по 100 000 автомобила годишно и на всеки 230 топ инженера по автомобилостроене отишли в Китай, един да идва в България. Е да, ама не.

    От тези 230 инженера, китайците ще изберат най-добрите, този единия дошъл в България, ще е защото не го искат в Китай.

    Но дори тази песимистична приказка е много оптимистична в сравнение с реалността. Само можем да мечтаем да произвеждаме по 100 000 автомобила годишно и японците да цъкат с език разглобявайки проектиран и произведен в България автомобил и да се учат от нас.

    Но ти продължавай да мечтаеш!
  • 68 Всички пправят Ревърс инженеринг!

    8 1 Отговор

    До коментар #58 от "Така е":

    Всички пправят Ревърс инженеринг!

    Японците явно не са от най-плодовитите! И Гледат да се Докопат до нещо!

    Иначе продуктите им са Доста посредствени! - Откъде акъл! Че и да го Приложиш!
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Закон

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    за запазване на енергията.
    Учи се в осми клас.
    Няма как да се мине без зареждане в контакта:)
  • 71 име

    6 4 Отговор

    До коментар #62 от "Какво са правили Великите":

    Какво прави запада ли?! Калаквото прави винаги, трови, убива, сее раздори, прави войни, заробва. Я се поинтересувай за опиумната война. Англия е отровила бог знае колко стотици хиляди животи задедто внася наркотици в Китай. Това също си е оказало влияние. Само заради японската инвазия са спряли да ги тровят с наркотици.
  • 72 Гост

    8 4 Отговор
    Как се кара Тесла.

    Коментиран от #75, #88

  • 73 Ерудиран А у т о р

    6 2 Отговор
    Изброените в статията "части" не са ЧАСТИ, а са основни компоненти, които са съставени от стотици части.

    А в периферията на тези компоненти има още стотици части.
  • 74 ганю

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "електромобила":

    ами печелят от баламурници естествено
  • 75 Къпан пор

    4 2 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Така се постигат рекорди за пробег от Тесла с ремарке - генератор,само бака на генератора да е пълен до горе.
  • 76 Гого

    11 5 Отговор

    До коментар #11 от "Васил":

    Васко, Васко..... много си объркан. Карам " китайски сув 7-ма година. Нито боята, нито ламарината и нищо от електрониката, двигателя и аск не ме е създало дори сърбеж , камо ли проблем. Пак бих купил нова от същата марка акш ида им вдигнаха цените. Та карай си стар премиум и раздавай мъдрости.
  • 77 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    Е, това са глупости от достоверен источник знам, че във, Китай на поточна линия започваш на 2500евро и в завода столова, баня, дрехи
  • 78 Бончо

    11 5 Отговор
    От векове японците възприемат неща от китайците и ги подобряват. Един японец ми каза -Ние предпочитаме качеството, за сметка на количеството. Еднакво ги уважавам и едните и другите.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Порно

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Да зареждат евтино? То, с готвената реформа, у нас след година много хора в периода 19-22 часа няма да смеят да пуснат нещо различно от крушка в банята, и то сменена с не го мощна от 5 вата

    Коментиран от #81

  • 81 Има решение

    7 2 Отговор

    До коментар #80 от "Порно":

    Да си съхраниш тока през деня докато ти плащат, като например днес цената беше минус 25 лв за мегават час.. в периода от 13:00 до 14:00.. за да си го ползваш вечерно време. След като знаеш че утре в 19:00 тука ще е с цена 70 стотинки за киловатчас, защо да не си напълниш батерията за седмицата днес на отрицателна цена?
  • 82 иво

    8 0 Отговор
    Мнозина не знаят , че Японците където и да се намират особено в 60 Години на миналият век провеждаха икономически шпионаж. Посолството им не като в много страни всеки месец да подготвят доклади ( rapor ) за икономическото и политическото състояние на дадена страна а се занимаваха като много млади кадри които купувах, снимаха , проучваха , анализираха и при възможност изнасяха всичко което представлява нещо ново от което могат да се възползват- с една дума Икономическият им шпионаж беше на много високо ниво. И всичко това се изпрашеше в Япония като се разглобяваше . се анализираше и се усъвършенстваше защото нещо да измисли е много трудно но да копираш е лесно--стига да си на това тех. ниво и постигнаха много . В статията е казано как са разглобили за да разберат защо е толкова ниска цената на Китайските коли. нашите Талибани продължават да живеят в миналото и твърдят ,че те Китайците копират всичко от Запада когато те са в еволюционен стадий на развитие при Ел . колите .
  • 83 1234

    5 1 Отговор

    До коментар #57 от "Бедни бяха":

    информацията ти не е коретна , СССР къса с Китай 56 г. , „Големия скок напред“ през започва 58 г., а културната революци 66 , имаш сериозни разминавания
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Елементарно

    5 1 Отговор
    От 20 години твърдя , че появата на електрическите автомобили в познатия им сега вид е с цел печалба , подпомогната от настъпателна рекламна зеленикава пушилка на "екологично" уж загрижените политици, фондации и прочие боклуци!
  • 86 Елементарно беше

    4 0 Отговор
    Да те преценя че си елементарен.

    Твърдението ти, че преди 20 години си говорил за днешните електромобили го доказва. Ти баба Ванга ли си? Висши анализатори и инженери не могат да кажат къде ще са електромобилите само след 2 години. Технологиите се променят не с дни, а с часове.

    Освен това, ако заместиш думата електромобили с автомобили, банички, боза, шоколад, кафе, мляко или която и да е друга стока, както преди 20 години така и след 20 години ще се произвеждат с цел печалба. Незнайно защо си мечтаеш някой да ти ги подаря.
  • 87 МЪСК

    6 2 Отговор
    Да се чете: Японците се възхищават на китайците как са откраднали и внедрили технологиите на ЗАПАДА.
    Китайското е евтино, заради експлоатация на хора и природа + 0 инвестиции в създаване и разработка.
    Няма евтин продукт с платено RD, високи заплати и очистващи инсталации на заводите.
    Питайте русенците вечер до завода на Монтюпе
  • 88 Трол

    0 2 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Paint монтажче? Слабо. Научи Фотошоп
    Поздрави от 2000 парчета около паметника Асеневци. С 0 ремаркета

  • 89 Ний ша Ва упрайм

    2 0 Отговор
    електрокари! В Пловдив правехме едно време еехххеее
  • 90 Ся нали се сещаш

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Така е":

    че електричката минава определен пробег за много по - ниска цена от автомобил с ДВГ. От там идва и икономията.
    Към цената на автомобила с ДВГ добавете и цена на горивото, масла и филтри . Да речем за пробег 100 000км. и тогава сравнявайте.
  • 91 Хитрата китайка

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "БВП на Китай":

    Китай:
    Номинален БВП: 18,53 трилиона щатски долара.
    Коригиран по ППС БВП в международни долари: 35,29 трилиона долара.
    Ръст на БВП: 4.6%.
    Номинален БВП на глава от населението: 13,140 щатски долара.

    Китай има втория по големина номинален БВП в света и най-големия по ППС. През последните две десетилетия икономиката на страната бележи исторически растеж, което кара някои икономисти да предполагат, че в бъдеще Китай може да изпревари САЩ като най-голямата икономика в света.