Експертите на Euro NCAP тестваха асистиращи системи за безопасност в новите модели BMW i5, Mercedes-Benz C-Class, Volkswagen ID.7, Volvo EC40 и китайския бестселър BYD Atto 3. Както се оказа, резултатите от тестовете се различават драстично.
За първи път проверка на системите за подпомагане на водача беше въведена през 2020 година. След това експертите започнаха да оценяват тяхното представяне според два основни аспекта: компетентност за подпомагане. Първият е балансът между нивото на помощ, предлагано от автомобила, и степента, в която системата помага на водача да остане въвлечен в процеса на шофиране, а вторият - е наречен Safety Backup - мерки, предприети в критични ситуации за избягване на сблъсък.
Тази година обаче изискванията за тестване бяха преразгледани и разширени с допълнителни тестове за подобряване на контрола на скоростта, свързан с уместността на лентата, характеристиките на пътя и местните опасности. Освен това резервните сценарии за безопасност са разширени, за да включват избягване на мотоциклетисти, пешеходци и велосипедисти.
В резултат на проверката стана ясно, че BMW i5 и Mercedes-Benz C-Class получават перфектна оценка. Техните системи бяха оценени като "много добри". В теста Safety Backup моделът на Mercedes-Benz получи особено висока оценка за факта, че автомобилът се движи встрани от пътя и извършва контролирано спиране, ако водачът не реагира на сигналите на системата.
Междувременно Volkswagen ID.7 и Volvo XC40 получиха обща оценка „Добър“, докато системата на BYD Atto 3 беше счетена за „непрепоръчителна“, тъй като функцията за разпознаване на пътни знаци ги интерпретира неправилно, а в Safety Backup колата не достигна минималните стандарти, по-специално поради общото лошо представяне на адаптивния круиз контрол срещу неподвижни превозни средства и липсата на действие, ако водачът не реагира, оставяйки автомобила без никакво намаляване на скоростта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лост
Коментиран от #3
14:56 30.10.2024
2 Този
Коментиран от #7
15:05 30.10.2024
3 ало
До коментар #1 от "Лост":
От няколко години вече е собственост на китайците от Geely.15:07 30.10.2024
4 ДрБр
Коментиран от #12
15:49 30.10.2024
5 ДрБр
15:52 30.10.2024
6 Рали Пилот
15:55 30.10.2024
7 Истината
До коментар #2 от "Този":
ТОП ! 100 +16:06 30.10.2024
8 Как са оцеляли
Коментиран от #13
16:34 30.10.2024
9 Пежо
16:44 30.10.2024
10 красимир
18:18 30.10.2024
11 Китаец
19:04 30.10.2024
12 Да бе
До коментар #4 от "ДрБр":
А ти кога научи китайски и кога се абонира за него21:53 30.10.2024
13 Бен тен
До коментар #8 от "Как са оцеляли":
Питаш досега как са оцелели ли ?!Именно това е , че не всички са оцелели . За войната по пътищата чувал ли си -не случайно така се нарича . Хиляда човека на година в България не оцеляват и по един милион на година в световен мащаб. Грубо 40-50 милиона за последния половин век не оцеляха.
Това малка цифра ли е според теб?
Не си ли сте уви да се направят малко по безопасни автомобилите и пътищата според теб?
Ако отговориш НЕ, то със сигурност нямаш познато семейство с загинал член по пътищата. Аз имам и знам какво е .
Коментиран от #14
08:14 31.10.2024
14 От Вашият отговор
До коментар #13 от "Бен тен":
разбирам, че ако някой рацер се засили да изпреварва на забранен участък от пътя със 170 км/ч и нацели челно някой камион ще оцелее, защото адаптивния круиз контрол е сработил, а системата за разпознаване на пътни знаци го е предупредила, че е превишил скоростта?Справка последните челни сблъсъци на територията.
12:54 31.10.2024