Tesla получи одобрение в Европа да използва нов пакет батерии, базиран на LFP/LMFP „химията“ на CATL за своите базови модели Model 3 и Model Y. Батерията ще замени по-ранните версии с малък обхват, които вече са спрени от продажба.
Освен това Tesla е патентовала собствена формула с повишен дял на желязо, което ще позволи да се увеличи производителността на батериите и да се намали зависимостта от скъпи материали като никел и кобалт. Компанията наскоро патентова катоден материал, съдържащ железен фосфат и никелов оксид, който повишава ефективността на батериите.
Tesla наскоро прекрати производството на Model 3 и Model Y в САЩ с китайски LFP батерии, които не отговарят на критериите за данъчни кредити съгласно закона на IRA, което прави моделите значително по-скъпи от опциите с AWD задвижване, които са с никелови батерии с голям обхват.
Междувременно в Европа Tesla продължава да използва LFP батерии поради по-ниската им цена, въпреки по-ниската им енергийна плътност. Очаква се, че новите желязо-фосфатни "химии" в батериите ще могат да подобрят тези показатели.
Батерийният пакет "6M" на CATL за базовия модел 3 и модел Y има капацитет от 62.5 kWh (предишният модел беше 60 kWh) и тежи с 1 kg по-малко от своя предшественик. В моделите от 2025 година тази батерия се очаква да осигури увеличен пробег до 520 км по цикъла WLTP и скорост на зареждане до 250 kW, което е равно с това на никеловите батерии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Колко
Коментиран от #3
11:52 10.11.2024
2 с нови
14:11 10.11.2024
3 Град Козлодуй
До коментар #1 от "Колко":
Моля без обиди16:59 10.11.2024
4 Антиелектрика
16:40 11.11.2024