Въпреки че опасението за пробега на електрическите превозни средства e реална причина за безпокойство за много водачи, скорошен тест на Volkswagen ID.7 показва, че този нов електрически модел може да промени правилата на играта. В контролирана среда в изпитателния център на Porsche в Нардо ID.7 Pro S измина удивителните 941 км с едно зареждане.
Това е значително подобрение на вече впечатляващия пробег на автомобила по WLTP, който е 709 км, и подчертава потенциала на ID.7 за пътуване на дълги разстояния. Важно е да се помни, че данните по WLTP обикновено са оптимистични в реални условия, така че постигането на почти 1000 километра в контролиран тест е още по-забележително.

Важно е да се отбележи, че този тест е проведен при контролирани условия, вероятно при умерена скорост на гладка писта. В реални условия на шофиране фактори като скоростта на магистралата, метеорологичните условия и индивидуалният стил на шофиране могат да повлияят на пробега.

Самите представители на Volkswagen признават това, като посочват, че тестът е проведен на нискоскоростния ринг на Nardo, който симулира типичните условия на движение в час пик в европейските градове. По време на теста ID.7 е развивал средна скорост от едва 29 км/ч, което е значително по-бавно от скоростта на магистрала.
Ето защо, въпреки че пробегът от 941 километра е впечатляващ, той едва ли ще бъде постижим в повечето ежедневни ситуации на шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
17:43 15.01.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ДВГ
Коментиран от #6
18:16 15.01.2025
4 Йес Акинг
София - Белград с тесла - 11 часа
и у мола бой за кабела после
карайте си ги вие тези тостери
18:48 15.01.2025
5 Торо
18:49 15.01.2025
6 гост
До коментар #3 от "ДВГ":
Средната скорост е АБСОЛЮТНО същата , каквато ще има всяко кюмбе в градски условия , включително в България ! Тоест там където кюмбетата дават умопомрачителни разходи , без да броим , че тровят всички наоколо , включително собствениците си , щото каквито и филтри за купе да имат , те не спират нито въглеродния двуокис , нито азотните окиси , нито дори серните окиси , които хубавата нафта в България произвежда обилно ! И тъй като тази кола е със батерия с разполагаем капацитет около 70 квт , това значи разход от под 8 квт на 100 км !!!! Тоест по сегашната цена 2 лева НА ГРАДСКО !!!! И за голямо съжаление на тебе и дружките ти кюмбетата и в България и по света минават най-малко 60-70 % от пробега си точно в градски условия , а не по магистрали , макар че и там електромобила е без конкуренция !!Коментиран от #13, #16, #19
19:36 15.01.2025
7 Евро 7
Коментиран от #8
20:30 15.01.2025
8 гост
До коментар #7 от "Евро 7":
Тестът е абсолютно реален и достоверен , движението в градски условия с често спиране и тръгване , което позволява на електромобила да възстанови значителна част от изразходваната енергия чрез рекуперация винаги е бил най-силната част от режимите на движение на електромобила !! Просто още никой не е измислил и никога няма да измисли начин кюмбето да върне нафта в резервоара при какъвто и да е режим на движение , докато при електромобила това е абсолютно естествен режим , откакто въобще съществува !! Нещо повече , не само в градски условия , ами примерно при едно пътуване Стара Загора , Шипка , Велико Търново и обратно електромобила ще даде почти двойно по-нисък разход , отколкото при движение със 120 км по равна магистрала !Коментиран от #17
20:44 15.01.2025
9 Дзл
23:37 15.01.2025
10 Изглежда са го бутали
00:11 16.01.2025
11 Германците да пускат трабантите
00:14 16.01.2025
12 Трътлю
00:39 16.01.2025
13 Осем киловата
До коментар #6 от "гост":
Друг път .Градско в София. Зимата , минимум 25-30 кв/ч
11:25 16.01.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Антиелектрика
До коментар #6 от "гост":
За градски условия съм съгласен с теб че електричката е много оп-подходяща от ДВГ. Но все пак си остава проблема за зареждането в градските условия. Например в Младост или Люлин между панелките трудно се паркира и зареждането е невъзможно. Така че електричките не са за всеки.13:39 16.01.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 простгост
14:08 16.01.2025
19 Пилотът Гошу
До коментар #6 от "гост":
Не става въпрос за това, дали е реално, става въпрос, че е безсмислен. Това не е градски автомобил, та на кой му пука за хваленето за 940км при 30кмч... Хората се интересуват за пробег в реални условия примерно при -10 между градовете, да речем 80 и 120кмч. За градовете при ниски скорости електричките със сигурност са добър избор, просто тоя тест е малко безсмислен.20:37 16.01.2025