Първоначално зимните гуми имаха само снежинка на страничния борд, след което се наложи и знака със снежинка и три върха (3PMSF). Такива гуми, носещи символа, означават, че са тествани за ускорение в средно натъпкан сняг, където гумата 3PMSF е проверена за ускоряване с най-малко 110 процента на сцеплението на референтна всесезонна гума. Сега има тест за спиране, при това за спиране на лед. Гумите одобрени за такова спиране се маркират с още един специален символ на страничната стена.
Новият символ за сцепление на лед върху зимните гуми представлява триъгълник или връх покрит с лед и разделя това, което осигурява сцепление при ускорение в сняг, от забавяне на лед. Специалисти в индустрията на гумите стигат до заключението, че е нужен нов идентификатор, който би помогнал да се разграничат специалните зимни гуми от разпространеното обозначение с три върха и планинска снежинка - знак, с който вече се брандират дори и някои всесезонни гуми.
Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO) , означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането. Засега тази нова емблема се появи само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове.
Уес Болинг от Nokian твърди, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. Той също така посочи, че каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури, по-ниски от типичните зимни гуми. Очакваме тази пиктограма да започне да се появява на повече гуми, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани продукти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гробар
Коментиран от #10
17:02 16.01.2025
2 честен ционист
Коментиран от #5, #6
17:03 16.01.2025
3 гробаря
17:03 16.01.2025
4 Механик
И най-хубавата, най-меката, най-зимната гума, няма да ви помогне ако сте стъпили на лед.
Не се оставяйте разни рекламни приказки да мътят главите. И не рискувайте живота си, както и тоя на другите хора!
Зимата карайте с хубави гуми, но най-вече предпазливо и с акъл!
Коментиран от #7, #11, #13
17:08 16.01.2025
5 Опааа
До коментар #2 от "честен ционист":
Шъ дълбаеш шъ дълбаеш, колко да дълбаш 💥🤣17:08 16.01.2025
6 Глобално затопляне
До коментар #2 от "честен ционист":
В бг не се чисти сняг и лед по пътищата и е по-добре със зимни гуми няколко месеца. Понеже почти няма тунели през планините, високопланинските пътища са опасни през зимата.17:08 16.01.2025
7 Опааа
До коментар #4 от "Механик":
Това не важи за електричките, нали 😅17:10 16.01.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Тони Монтана
До коментар #1 от "гробар":
Какъв ти е проблема, че на всяка статия се изхождащ мощно и миризливо?17:50 16.01.2025
11 Джуган
До коментар #4 от "Механик":
След много години шофиране в Канада не се съгласявам напълно. Специално на лед имам много добри впечатления от Bridgestone Blizzak, особено при потегляне по заледен наклон. При спиране също има преимущества, но не толкова очевидни.Не съм гумаджия или търговец, просто споделям мнение на база опит.
Коментиран от #12
17:52 16.01.2025
12 Гумаджия
До коментар #11 от "Джуган":
Nokian си преместиха завода в Китай след началото на войната с Украйна, понеже беше в Русия, така че това са китайски номера , за балъци.Коментиран от #14
20:12 16.01.2025
13 Пилотът Гошу
До коментар #4 от "Механик":
Тц, не е баш тъй. С Хакапелита съм карал и на лед и има очевадна разлика с други зимни гуми. Въобще няма да се учудя да е вярно твърдението за тея Р5с, че материалите на по-студено имат още по-добри характеристики. В случая е важно обаче кой къде и как кара, защото това не са гуми за магистралата... особено, ако чистят.20:30 16.01.2025
14 Не е вярно
До коментар #12 от "Гумаджия":
Нокиан си преместиха завода от Русия в Румъния!Аз лично вече два комплекта зимни гуми съм си купувал на тази марка и съм много доволен.
21:05 16.01.2025