Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

17 Март, 2025 09:45 63 361 40

  • двигатели с вътрешно горене-
  • разход на масло-
  • съвети

Сред тях са четири японски и един германски

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло - 1

Повишеният разход на масло е един от най-честите проблеми при съвременните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Рано или късно абсолютно всеки шофьор се сблъсква с този проблем. Въпреки това има някои двигатели, при които консумацията на масло започва много по-рано, отколкото шофьорът би искал. Още по-лошо е, когато този проблем започне активно да прогресира, влошавайки се с всеки изминат километър. Ето и пет агрегата, които се монтират масово в много от популярните автомобили и които е добре да се избягват при избор на употребяван автомобил.

1. EA888

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

Четирицилиндровите турбо двигатели EA888 са широко използвани в автомобилите на Volkswagen Group. Става дума за агрегати с обем 1.8 и 2 литра с директно впръскване и турбокомпресор с мощност от 150 до 220 конски сили. Основният проблем на въпросните VAG двигатели са много тънките бутални пръстени и скромните дренажни отвори на буталните канали. Опитът да се направи инсталацията възможно най-опростена води до това, че двигателят започна да харчи масло от литър на 1000 км, почти от нулев пробег. Последвалите опити на специалистите от VAG да коригират ситуацията чрез модернизиране на двигателя, въпреки че подобриха ситуацията, не помогнаха за пълното премахване на проблема.

2. MR20DE

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

Японските двигатели традиционно се считат за надеждни, но дори и сред тях има някои откровено неуспешни инсталации. Особено що се отнася до консумацията на смазочни материали. Най-яркият пример за това е двигателят MR20DE от Nissan. За разлика от гореспоменатия „VW-шедьовър“, японските двигатели не започват да консумират масло от първите километри. Но след преминаване на границата от 150 хиляди км, двигателят MR20DE започва да консумира около 1 литър на 5 хиляди км. Най-лошото положение е при колите, произведени от 2007 до 2008 година. По-късно проблемът е частично решен чрез няколко надстройки. При колите след 2014-а проблема на практика изчезва.

3. FB/FA

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

Subaru се смята за надеждна марка, но е трудно двигателите от серията FB/FA да се нарекат успешни в това отношение. FB двигателите започват да консумират интензивно масло при незначителен пробег. Едва след основен ремонт на агрегата, проблемът най-често остава в миналото. Що се отнася до опозитните FA мотори, първите проблеми с тях могат да възникнат и след 5 хиляди километра пробег. Най-лошо е положението при модела двигател FB20/25. Тези мотори са ненаситни по отношение на масло. Известни са случаи, когато шофьорите се оплакват от интензивна консумация на масло, която започва в края на първата година.

4. ZZ

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

Това е серия японски двигатели от Toyota, която страда от абсолютно същите проблеми като EA888 от VAG, споменат в самото начало - тънки пръстени и скапан дренаж. Например 1.8-литров 1ZZ-FE започва да консумира средно 1 литър на хиляда км след пробег от 35-50 хил. км. Най-често инсталациите от семейството ZZ се намират в автомобили като Toyota Corolla и Toyota Avensis. При 2.4-литровите 2AZ-FE агрегати ситуацията е забележимо по-добра, но техните собственици също гарантират, че ще се сблъскате с разход на масло, когато пробегът наближи границата от 200 хиляди километра. Тези двигатели най-често се виждат на Toyota RAV4 и Toyota Camry.

5. 4A91

Пет двигателя от известни производители, които харчат много масло

Максимално опростеният двигател 4A91 от Mitsubishi с работен обем от 1.5 литра на хартия може да бъде идеален двигател за своя ценови сегмент. Въпреки това, техническата простота не пречи на 4A91 да изразходва поне литър масло на хиляда само след смешните 100 хиляди км пробег. Освен това, за разлика от много други инсталации, разходът на масло на двигателя на Mitsubishi не само се появява, но и напредва изключително ефективно, като постоянно влошава ситуацията. При тези двигатели маслото изчезва не само през цилиндрите, но и през предния семеринг на коляновия вал.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 74 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Притежател

    66 10 Отговор
    Аз затова карам коли с изпитани двигатели във времето и нямам този проблем.
    Японски и немски бензинови "шестаци" , които не са правени от счетоводители.
  • 2 българина

    66 6 Отговор
    коли св правят вече 100 г, със сигурност има здрави двигатели и пълни боклуци. Щом фирми с млн продажби и хиляди работници в развойните центрове слагат двигатели с ясни проблеми от чертожната дъска, значи са измамници с ясното съзнание, че продават боклуци. Въпросът е защо публиката ги купува? а да, защото баламите никога не свършват. Имам един 2.0 бензин на митсубиши от 1998, на 430 хил, от смяна до смяна 200 гр масло може би ... среден разход 8.7. Новия 1.2 130 кс три цилиндров на Ситроен пежо, среден 9.5 масло още не се знае, но ще е мноооого повече след 430 хил, ако ги стигне и половината Толкова за авроизмамниците и екологията
  • 3 Пенчо доктора

    24 41 Отговор
    Например 1.8-литров 1ZZ-FE започва да консумира средно 1 литър на хиляда км след пробег от 35-50 хил. км. Най-често инсталациите от семейството ZZ се намират в автомобили като Toyota Corolla и Toyota Avensis. ГЛУПОСТ НА ТАРКАЛЕТА и тоя които е писал статията да си изяде дипломата.Купих си Toyota Corolla хечбак преди 7 години и тогава смених масло,антифриз и ремък.От тогава маслото не е мръднало,само е потъмняло, и съм сменил два пъти накладки на спирачки.Само наливам бензин и кара е и смених веднъж гумите ,всесезони.Toyota Corolla 110 коня,1.6

    Коментиран от #5, #12, #14

  • 4 всичко е във реда на нещата

    21 51 Отговор
    и какво от това че горят масло?

    наливаш и караш какъв е точно проблема? масло се продава във всяка бензиностанция!
  • 5 дедо

    96 5 Отговор

    До коментар #3 от "Пенчо доктора":

    Шегаджия !
    За 7 години веднъж масло ...тя сигурно седи на едно място и маслото е потъмняло от окисляване .
  • 6 пейо

    58 8 Отговор
    Като имаш сервизен интервал от по 20-30 000 км за смяна на масло така става.Сменяй на 10к с хубави консумативи и да видим дали ще харчи след 150к масло. Относно за 1zz-fe писателя да вземе да прочете че Тойота започват да влагат немски части в тоя двигател и хоп проблемите започват. След това сменят производителя на частите и нещата се оправят. Всеки двигател, на който сменяте маслото на 30к км ще харчи масло. Неизбежно е.
  • 7 Тесльо=идиот

    41 15 Отговор
    Теслите не горят масло.Статистически е доказано.
  • 8 Хаха

    81 7 Отговор
    Забравили сте Екотека. Той не яде масло, а го пие.

    Коментиран от #13, #16

  • 9 Мр20

    31 8 Отговор
    Карам ниссан с МR20 произведен в посочените критични години. 2007 2008 г. Сменям на 1 г маслото 5-30 Лъки моли от 15 години. Дават го до 40 000 но никога не достига повече от 12 000км.никога не ми се е налагало да доливам. Проятели които карат същия двигател не са споделяли, че доливат. Няма и оризнаци за горене. Виж Шкодите си го пият маслото здраво. Някой производители на масло предлагат големи боклуци

    Коментиран от #18

  • 10 Горския

    11 70 Отговор
    Колата ми е на 360 000 и сменям маслото на 50 000 като на 25 масленният филтър. И масло не доливам. Има скъпи масла които са за дълъг пробег . Така че кога ще се сменя маслото зависи от маслото.

    Коментиран от #11

  • 11 Един

    80 2 Отговор

    До коментар #10 от "Горския":

    На 50000? Това си е издевателство над машината.

    Коментиран от #35

  • 12 мойта е версо

    11 5 Отговор

    До коментар #3 от "Пенчо доктора":

    със същия двигател за 12000км нито грам 5w20 ,10w30 около 400мл на 10000км.
  • 13 слагай

    14 4 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    по тънко масло и не го гори минимум 5w30
  • 14 Авенсис

    37 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пенчо доктора":

    7 години карах Авенсис с този мотор, закупена оказионна(и гаранционна на 2 г) от ТМ Ауто на 30хил км. Колата наистина гореше по литър масло на 1000км. Имах доброто желание да реша проблема, но в сервиза ме отрезвиха с репликата "този мотор си е така"
  • 15 Пилотът Гошу

    31 3 Отговор
    Не са само тези ... БМВ 318Д 09/2024 - 1л при 8729км, 1л при 24792км ... Питах ги кво ще му сменят на 25000 като съм сменил половината.. мънкат... И сервизните интервали не са оправдание, на мерцедес също са на толкова (25000км), ма ЦЛА200Д на 237000км за 3 години не съм долял и грам, колата беше със средна скорост за 237000км със 89кмч... А с мотор на Рени, дето разни се подиграват... гореше по-малко, вървеше повече и никакво доливане... 318д същите коне, по-голям резервоар и пълна скръб ... Всички производители са развалили качеството, ма някои са се оляли...

    Коментиран от #17

  • 16 1.6 маслояда

    27 2 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    Тва не е двигател, тва е изруд баце...
    Кило за 1000км. ги няма за нищо.
    Заводски му дават 700гр. на 1000... майко мила...
    Но реално яде кило на 1000 та седи гледай.
    Клапаните нонстоп щракат, че са гладни за още масло, като изруд под капака зее за изхранване.
  • 17 След това

    7 6 Отговор

    До коментар #15 от "Пилотът Гошу":

    не спря ли с разхода? С друга марка имах 1 литър на около 5000 км, след това още литър на около 11000 км..изтръпнах.... от тогава до сега вече над 80000 км за малко над 2 години и спря с разхода на масло (0W20...)!!!

    Коментиран от #32

  • 18 Не всички мотори

    8 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мр20":

    пият здраво масло... 2-ка CR-дизелите от Октавия 2 фейс насам грам не пипат, както и 1.8-2.0 ТСИ от ЕА 888 Ген 3 и последните ЕВО-версии!!! Имам и от 2-та типа мотори и се карат здраво при различни водачи и дестинации...
    Проблемни бяха ранните версии до 2013-та, както и по-първите ТСИ-та ЕА113 мисля бяха... там 1.4 170 к.с. и 2.0 със 200-211 к.с.

    Коментиран от #30

  • 19 Голяма работа

    23 8 Отговор
    И какво като харчат масло. Аз на всякакви коли винаги съм доливал. И сега на Тойотата ми отново доливам Колата си върви чудесно. Няма драма.

    Коментиран от #27, #28

  • 20 препатил

    12 1 Отговор
    Това за Субару е истина - направо е съсипия това с маслото. Четири туби имам в багажника - турбиниран 2.5 л двигател.Отчайваща работа, все едно че караш двутактова кола - ама и лапа като дзвер - по 20 на сто бензинНакрая ще го предам на вторични суровини от яд. Не знам обаче какво да си взема - като чета - всяка кола си има проблеми , а искам да върви поне като това - 0.100 - 6 сек.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гого

    11 23 Отговор
    Имам приятел - богат човек с много коли и то всякакви. Никакво масло не сменя. Кара колите съобразно камионджийските параметри - казва - щом камиона върви толкова с едно масло защо колата да не върви. Купува нови коли от магазина и пак - така - не сменя масло. За отбелязване - досега никоя не е сгънала , колите си вървят , продава си ги после. Казва че това с врътката на маслото при леките коли било измислица на производителите да правят оборот на консумативи. Нямало никаква логика камион да изкара 50 000 км без смяна , а колата да не може

    Коментиран от #24, #26, #36, #38

  • 24 Той твоят приятел

    40 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    сигурно и една и съща манджа яде цял живот
  • 25 ЕКО ТЕЧ-6

    33 0 Отговор
    Дама влиза в магазин за авточасти и пита:Имате ли по-дълга масломерна пръчка за моята кола,защото вече не ми показва нивото на маслото?!!
  • 26 Язе

    27 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    Камионите карат по 50Ккм защото работят
    в диапазона 1000-1500-1700 обороти.

    Коментиран от #29, #31

  • 27 То аххаха

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "Голяма работа":

    То като доливаш няма нужда да сменяш доливай и карай и сменяй филтрите веднъж годишно и тва е.Ако караш Германия - Турция си вземи 10 литра една туба и газ.
  • 28 Епа

    3 4 Отговор

    До коментар #19 от "Голяма работа":

    Аз съм карал и рав4 и камри и не съм доливал масло често. Не зная тая класация откъде е изсмукана.
  • 29 И по

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Язе":

    80000 км имат интервали…друго по-важно има…количеството….
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Пилотът Гошу

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "След това":

    Ха, ми ще видя значи. Отпуски туй онуй, сега е на 33000, ще видим до следващия сервиз на 50000 как ще е. За толкова десетилетия съм сменил сума марки и модели, ма такива масла никога не съм доливал... Механикът в бмв с половин уста рече, че било нормално, тъй казвал производителят... В книгата пише, че в режим спорт можело... при мен е 95% в еко, при толкова път кой да се пърчи в спорт ... толкова и толкова спорт има в тая мърда... За останалите глупости няма и да казвам, че резил 🤣🤣
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Боби

    9 1 Отговор
    Хонда акорд 2.2 дизел.
    Вече съм на 500000 км.
    Само сменям маслото на 10 000 км.
    Шел Хеликс 5/30
    С филтрите ми излиза около 230 лв.

    Коментиран от #39

  • 35 ХанкоБрат

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    Явно има предвид не кола а камион , там се кара минимум 50000км до смяна на маслото а при шефове дзифтари като моя - 75-80000км.
  • 36 Камионнджия

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    Гого, твоя приятел явно добре си пази камионите.
    Смяна на масло при СКАНИЯ, ВОЛВО, МАН (седлови влекачи) - в зависимост от уговорките / договора със сервиза - през 90 000 до 115 000 км.
    ... спокойно, и при чисто нови камиони за 120 000 евро, рядко някой успява да изкара от смяна до смяна без доливане, а там не става да долееш само 1 л. .....
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 ХанкоБрат

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    1-во камиона бере много масло в картера 40-50л , 2-ро камиона на тихи обороти работи на 500-600 оборота в минута а не на 800-1000 като колата , 3-то това масло при камиона се превърта много бавно от колкото при колата 5-8л се превъртат бързо.Няма никаква база за сравнение при стареенето на маслото при камион и кола , този дето е правел такива сметки не знае изобщо за какво става дума.
  • 39 Сусура

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Боби":

    Колко са основните ремонти
  • 40 Брррр

    3 1 Отговор
    AUDI 2.0 TFSI ми беше първият и възнамерявам да е последен досег с ВАГ автомобил.