Повишеният разход на масло е един от най-честите проблеми при съвременните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Рано или късно абсолютно всеки шофьор се сблъсква с този проблем. Въпреки това има някои двигатели, при които консумацията на масло започва много по-рано, отколкото шофьорът би искал. Още по-лошо е, когато този проблем започне активно да прогресира, влошавайки се с всеки изминат километър. Ето и пет агрегата, които се монтират масово в много от популярните автомобили и които е добре да се избягват при избор на употребяван автомобил.
1. EA888

Четирицилиндровите турбо двигатели EA888 са широко използвани в автомобилите на Volkswagen Group. Става дума за агрегати с обем 1.8 и 2 литра с директно впръскване и турбокомпресор с мощност от 150 до 220 конски сили. Основният проблем на въпросните VAG двигатели са много тънките бутални пръстени и скромните дренажни отвори на буталните канали. Опитът да се направи инсталацията възможно най-опростена води до това, че двигателят започна да харчи масло от литър на 1000 км, почти от нулев пробег. Последвалите опити на специалистите от VAG да коригират ситуацията чрез модернизиране на двигателя, въпреки че подобриха ситуацията, не помогнаха за пълното премахване на проблема.
2. MR20DE

Японските двигатели традиционно се считат за надеждни, но дори и сред тях има някои откровено неуспешни инсталации. Особено що се отнася до консумацията на смазочни материали. Най-яркият пример за това е двигателят MR20DE от Nissan. За разлика от гореспоменатия „VW-шедьовър“, японските двигатели не започват да консумират масло от първите километри. Но след преминаване на границата от 150 хиляди км, двигателят MR20DE започва да консумира около 1 литър на 5 хиляди км. Най-лошото положение е при колите, произведени от 2007 до 2008 година. По-късно проблемът е частично решен чрез няколко надстройки. При колите след 2014-а проблема на практика изчезва.
3. FB/FA

Subaru се смята за надеждна марка, но е трудно двигателите от серията FB/FA да се нарекат успешни в това отношение. FB двигателите започват да консумират интензивно масло при незначителен пробег. Едва след основен ремонт на агрегата, проблемът най-често остава в миналото. Що се отнася до опозитните FA мотори, първите проблеми с тях могат да възникнат и след 5 хиляди километра пробег. Най-лошо е положението при модела двигател FB20/25. Тези мотори са ненаситни по отношение на масло. Известни са случаи, когато шофьорите се оплакват от интензивна консумация на масло, която започва в края на първата година.
4. ZZ

Това е серия японски двигатели от Toyota, която страда от абсолютно същите проблеми като EA888 от VAG, споменат в самото начало - тънки пръстени и скапан дренаж. Например 1.8-литров 1ZZ-FE започва да консумира средно 1 литър на хиляда км след пробег от 35-50 хил. км. Най-често инсталациите от семейството ZZ се намират в автомобили като Toyota Corolla и Toyota Avensis. При 2.4-литровите 2AZ-FE агрегати ситуацията е забележимо по-добра, но техните собственици също гарантират, че ще се сблъскате с разход на масло, когато пробегът наближи границата от 200 хиляди километра. Тези двигатели най-често се виждат на Toyota RAV4 и Toyota Camry.
5. 4A91

Максимално опростеният двигател 4A91 от Mitsubishi с работен обем от 1.5 литра на хартия може да бъде идеален двигател за своя ценови сегмент. Въпреки това, техническата простота не пречи на 4A91 да изразходва поне литър масло на хиляда само след смешните 100 хиляди км пробег. Освен това, за разлика от много други инсталации, разходът на масло на двигателя на Mitsubishi не само се появява, но и напредва изключително ефективно, като постоянно влошава ситуацията. При тези двигатели маслото изчезва не само през цилиндрите, но и през предния семеринг на коляновия вал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Притежател
Японски и немски бензинови "шестаци" , които не са правени от счетоводители.
10:05 17.03.2025
2 българина
10:08 17.03.2025
3 Пенчо доктора
Коментиран от #5, #12, #14
10:10 17.03.2025
4 всичко е във реда на нещата
наливаш и караш какъв е точно проблема? масло се продава във всяка бензиностанция!
10:10 17.03.2025
5 дедо
До коментар #3 от "Пенчо доктора":
Шегаджия !За 7 години веднъж масло ...тя сигурно седи на едно място и маслото е потъмняло от окисляване .
10:32 17.03.2025
6 пейо
10:33 17.03.2025
7 Тесльо=идиот
10:46 17.03.2025
8 Хаха
Коментиран от #13, #16
10:54 17.03.2025
9 Мр20
Коментиран от #18
11:07 17.03.2025
10 Горския
Коментиран от #11
11:58 17.03.2025
11 Един
До коментар #10 от "Горския":
На 50000? Това си е издевателство над машината.Коментиран от #35
12:01 17.03.2025
12 мойта е версо
До коментар #3 от "Пенчо доктора":
със същия двигател за 12000км нито грам 5w20 ,10w30 около 400мл на 10000км.12:22 17.03.2025
13 слагай
До коментар #8 от "Хаха":
по тънко масло и не го гори минимум 5w3012:23 17.03.2025
14 Авенсис
До коментар #3 от "Пенчо доктора":
7 години карах Авенсис с този мотор, закупена оказионна(и гаранционна на 2 г) от ТМ Ауто на 30хил км. Колата наистина гореше по литър масло на 1000км. Имах доброто желание да реша проблема, но в сервиза ме отрезвиха с репликата "този мотор си е така"12:31 17.03.2025
15 Пилотът Гошу
Коментиран от #17
12:35 17.03.2025
16 1.6 маслояда
До коментар #8 от "Хаха":
Тва не е двигател, тва е изруд баце...Кило за 1000км. ги няма за нищо.
Заводски му дават 700гр. на 1000... майко мила...
Но реално яде кило на 1000 та седи гледай.
Клапаните нонстоп щракат, че са гладни за още масло, като изруд под капака зее за изхранване.
13:44 17.03.2025
17 След това
До коментар #15 от "Пилотът Гошу":
не спря ли с разхода? С друга марка имах 1 литър на около 5000 км, след това още литър на около 11000 км..изтръпнах.... от тогава до сега вече над 80000 км за малко над 2 години и спря с разхода на масло (0W20...)!!!Коментиран от #32
14:29 17.03.2025
18 Не всички мотори
До коментар #9 от "Мр20":
пият здраво масло... 2-ка CR-дизелите от Октавия 2 фейс насам грам не пипат, както и 1.8-2.0 ТСИ от ЕА 888 Ген 3 и последните ЕВО-версии!!! Имам и от 2-та типа мотори и се карат здраво при различни водачи и дестинации...Проблемни бяха ранните версии до 2013-та, както и по-първите ТСИ-та ЕА113 мисля бяха... там 1.4 170 к.с. и 2.0 със 200-211 к.с.
Коментиран от #30
14:35 17.03.2025
19 Голяма работа
Коментиран от #27, #28
15:02 17.03.2025
20 препатил
15:19 17.03.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гого
Коментиран от #24, #26, #36, #38
15:59 17.03.2025
24 Той твоят приятел
До коментар #23 от "Гого":
сигурно и една и съща манджа яде цял живот16:23 17.03.2025
25 ЕКО ТЕЧ-6
18:37 17.03.2025
26 Язе
До коментар #23 от "Гого":
Камионите карат по 50Ккм защото работятв диапазона 1000-1500-1700 обороти.
Коментиран от #29, #31
19:33 17.03.2025
27 То аххаха
До коментар #19 от "Голяма работа":
То като доливаш няма нужда да сменяш доливай и карай и сменяй филтрите веднъж годишно и тва е.Ако караш Германия - Турция си вземи 10 литра една туба и газ.19:52 17.03.2025
28 Епа
До коментар #19 от "Голяма работа":
Аз съм карал и рав4 и камри и не съм доливал масло често. Не зная тая класация откъде е изсмукана.21:20 17.03.2025
29 И по
До коментар #26 от "Язе":
80000 км имат интервали…друго по-важно има…количеството….22:04 17.03.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Пилотът Гошу
До коментар #17 от "След това":
Ха, ми ще видя значи. Отпуски туй онуй, сега е на 33000, ще видим до следващия сервиз на 50000 как ще е. За толкова десетилетия съм сменил сума марки и модели, ма такива масла никога не съм доливал... Механикът в бмв с половин уста рече, че било нормално, тъй казвал производителят... В книгата пише, че в режим спорт можело... при мен е 95% в еко, при толкова път кой да се пърчи в спорт ... толкова и толкова спорт има в тая мърда... За останалите глупости няма и да казвам, че резил 🤣🤣23:41 17.03.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Боби
Вече съм на 500000 км.
Само сменям маслото на 10 000 км.
Шел Хеликс 5/30
С филтрите ми излиза около 230 лв.
Коментиран от #39
11:58 18.03.2025
35 ХанкоБрат
До коментар #11 от "Един":
Явно има предвид не кола а камион , там се кара минимум 50000км до смяна на маслото а при шефове дзифтари като моя - 75-80000км.13:24 18.03.2025
36 Камионнджия
До коментар #23 от "Гого":
Гого, твоя приятел явно добре си пази камионите.Смяна на масло при СКАНИЯ, ВОЛВО, МАН (седлови влекачи) - в зависимост от уговорките / договора със сервиза - през 90 000 до 115 000 км.
... спокойно, и при чисто нови камиони за 120 000 евро, рядко някой успява да изкара от смяна до смяна без доливане, а там не става да долееш само 1 л. .....
14:38 18.03.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 ХанкоБрат
До коментар #23 от "Гого":
1-во камиона бере много масло в картера 40-50л , 2-ро камиона на тихи обороти работи на 500-600 оборота в минута а не на 800-1000 като колата , 3-то това масло при камиона се превърта много бавно от колкото при колата 5-8л се превъртат бързо.Няма никаква база за сравнение при стареенето на маслото при камион и кола , този дето е правел такива сметки не знае изобщо за какво става дума.21:32 18.03.2025
39 Сусура
До коментар #34 от "Боби":
Колко са основните ремонти21:23 19.03.2025
40 Брррр
21:16 28.03.2025