Повечето собственици на автомобили се ограничават до смяна на гуми през пролетта, но не всеки знае, че има друга задължителна процедура по това време на годината. Говорим не само за проверка и баланс на гумите, а и за реглаж на сходимостта. Тази процедура обикновено се препоръчва да се извършва един път годишно успоредно с един от монтажите на гуми.
Но е важно да се има предвид, че услугата включва използването на високо прецизни инструменти и специално сервизно оборудване, което не се предлага в т.нар. "гумаджийници". Ето защо, преди да си запазите час за монтаж на гуми, е полезно да се поинтересувате дали даденият сервиз разполага с въпросната съвременна техника, за да смените гумите и да регулирате предницата наведнъж.
Собственикът на кола с неподравнени колела забелязва проблеми с контрола, колата може да "дърпа" настрани, става по-трудно маневрирането и е необходимо да натискате спирачката и газта по-често. И всички тези фактори са изпълнени и с повишено потребление на гориво.
Освен това на арматурното табло могат да се появят различни грешки, а сензорите на новите автомобили ще сигнализират за проблем с колелата. Но неравномерното износване на гумите няма да си проличи веднага, предупреждават експертите, а цената за реглаж е в пъти по-евтина от нов комплект гуми.
Липсата на сходимост увеличава и натоварването на окачването и в резултат на това експлоатационният живот на компонентите може да приключи по-рано. А ремонтът на окачването е свързан със значителни разходи. Затова е препоръчително да се прави реглаж и на предния, и на задния мост на всеки 20 хил. км, както и винаги след ремонт на окачването.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 сталкер
Коментиран от #10
09:35 27.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Да,да
09:36 27.03.2025
6 САП
Аз карам стара кола и я проверявам на 3-4 години и досега никога не е била извън заводските норми.
Коментиран от #15
09:37 27.03.2025
7 Баланс на предницата
09:39 27.03.2025
8 ц ц ц
09:50 27.03.2025
9 Пежо
09:52 27.03.2025
10 БАРС
До коментар #2 от "сталкер":
ПРАВ СИ НАПЪЛНО .ПРИМЕР ОТ СЕБЕСИ ЩЕ ДАМ.ИМАХ НЯКОГА ОПЕЛ ВЕКТРА ДВОЙКА,КУПИХГО 128 000 КМ ДА СМЕТНА УЖ ЧЕ СА РЕАЛНИТЕ КМ.ТА МУ СЛОЖИХ НЯКЬДЕ НА 150 000 КМ НОВИ ГУМИ БЕЛОШИНА ВСЕСЕЗОННИ БЕЛОРУСКИ ДА СЛОЖИЗА ГИ НА БАЛАНСА И ПРЕКРАСНИ ГУМИ НИКАКЬВ БАЛАНС НЯМАШЕ НУЖДА .дА ОТИЛОХ ДА РЕГУЛИРАТ ПРЕДНИЦАТА И НИЩО НЕ ПИПНАХА ВСИЧКО ОК.ПЛАТИХ САМО ЗА ПРЕГЛЕДА .ДРУГО НЯКЬДЕ НА 210 000 ПОЧНА ДА ТРАКА ОТ ПРЕДЕ ТАКА КАРАХ ПОЧТИ ГОД.ЗАЩОТО БЯХ В ГЕРМАНИЯ А ПОВЕЧЕТО Ч КАРАХ В УКРАИНА ГУМИТЕ НИКЬДЕ НЕ БЯХА ИЗНОСЕНИ ЯКА КОЛА СМЕНИХ ОТДОЛУ КОЕТО ТРЯБВАШЕ ДА РЕГОЛИРАХ И ТОВА Е СМЯТАЙТЕ ОТДОЛУ ЗА ПЬРВИ ПЬТ СМЕНИХА ШАРНИРИТЕ ЛАГЕРЧЕТАТА И ТАНПОНИТЕ ШАЙБИ НА ПРЕДНИТЕ АМОРТЕСЬОРИ.СЕГА ИМАМ ПЕЖО ПРЕДИ 3 МЕСЕЦА НА 176 000 МУ НАПРАВИХ РЕГУЛАЖ ЗАЩОТО СМЕНИХ НОСАЧИ И ТН ДА ТОВА Е ПЕЖО ПАРТНЕР ДВОКА.ВСИЧКО ОР ГИНАЛНО ЗА ПЬРВИ ПЬТ .ТАКА ЧЕ ТИ СИ ПРАВ А ТОЯ ДА СИ ПИШИ СТАТИЯ А НИЕ ЩЕ СИ КАРАМЕ КАКТО ЗНАЕМ.АЗ ДА НЯМА ДА РАБОТЯ САМО ЗА СЕРВИЗИ.И ПОСЛЕДНО И ДА ХОЛИ НА СЕРВИЗ НИЩО НЯМА ДА СМЕНЯТ АКО НЕ Е СТИГНАЛА 150 000 ДО 170 000 КМ Е ДА ЗАВИСИ ПО КАКВИ ПЬТИЩА Е КАРАЛ.ДА НЕ ГОВОРИМ ,ЧЕ МОЖЕ И ДА НАДХВЬРЛИ И 200 000КМ И ЧАК ТОГАВА.СЕГА САМО ЗА ЕДНО ДЗЯК И ЩЕ ТИ ВЗЕМАТ 100 ЛВ.НА СЕРВИЗА И ЩЕ СЕ ОКАЖЕ ЧЕ МОЖЕШ ДА КАРАШ.НЕ ПИПАМ ДОКАТО НЕ ЗАБЕЛЕЖЯ ,ЧЕ ПО МАЛКО ПАСЕ ГУМИТЕ.Коментиран от #29
09:53 27.03.2025
11 ИВАН
10:03 27.03.2025
12 Не желаем
Коментиран от #13
10:06 27.03.2025
13 Сходимост
До коментар #12 от "Не желаем":
на преден, че при някои коли и на заден мост, се прави само при напълно здраво и стегнато окачване. Има ли нещо дето да мърда, да хлопа, не става. Носачи, шарнири, накрайници, амортисьори, всичко трябва да е по реда си. И тогава може да се регулира. Освен това, при повечето автомобили, трябва да има двама седнали на предните седалки, поне по 80 кг. когато се гледат стойностите.10:19 27.03.2025
14 ска.....паня-к-3та категория роб +++
Коментиран от #25
10:26 27.03.2025
15 Каквато
До коментар #6 от "САП":
и кола да е, излезе ли от предписаните норми, поведението и, особено в завой почва да се променя. Освен това, като са разбити накрайниците, те си тропат. Няма как да не се забележи. Сходимостта най-често се променя, като са разбити накрайниците. Друга причина, при някои удари по дупки, може да се изкриви дългия накрайник, и тогава даже и да не хлопа, колата "дърпа" осезаемо в едната посока, особено, ако пуснеш волана.10:32 27.03.2025
16 Мачка с картечница
10:35 27.03.2025
17 Роки
11:50 27.03.2025
18 тома неверни
Коментиран от #21
14:10 27.03.2025
19 Ко каза
14:49 27.03.2025
20 Наш радко корифеят
15:08 27.03.2025
21 Така
До коментар #18 от "тома неверни":
е по принцип... ама износването не е критерий. Гумата може да се износва неравномерно (или накриво) и по други причини. Най-леката, която не касае окачването като цяло, е крива джанта. Друго също, може самата гума да се е разкривила основата (вътре теловете), при удари в по-дълбоки дупки.19:58 27.03.2025
22 Ироничен
Коментиран от #24
21:55 27.03.2025
23 Реалист
22:11 27.03.2025
24 гост
До коментар #22 от "Ироничен":
За коя държава говориш? Тук шахтите са по средата на пътя а водата не се оттича.23:46 27.03.2025
25 кй87ъ6трхуй
До коментар #14 от "ска.....паня-к-3та категория роб +++":
Винаги имам 2 комплекта джанти с гуми на основната си кола и ВИНАГИ са изкарвали по 2 сезона- на 3-ят сезон са с около 3-4мм грайфер и ги изхвърлям... Ако 2 чифта гуми ти стигат за 10 години ти просто нямаш нужда от кола... Аз резервната гума на джипа си за офроуд сменям през 4-5 години независимо дали е ползвана, тоя 10г. с едни гуми кара...06:43 28.03.2025
26 Джоко
06:45 28.03.2025
27 Не на 20 000
09:25 28.03.2025
28 Бля,бля, бля
11:24 28.03.2025
29 Има едни АЛТАЙШИНА - руски,
До коментар #10 от "БАРС":
ако искаш да намразиш руснаците купи си такива, това са невероятни тъпанарски изпълнения , все едно, че си сложил дървени колела за каруца .11:28 28.03.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Морския
01:05 29.03.2025
32 Бате Иво
Колата дърпа леко настрани и износва гумите при нарушена геометря на предния мост
Казвам предния мост защото заден мост в масовите автомобили рядко се регулира
И какво общо има смяна на гуми с реглаж на моста
Ако са сменяни накрайници тампони и така нататък по него да ама сменяш гуми и дай на реглаж
Малко като рекламна статия ми мяза
09:13 29.03.2025
33 ТДР
Въпрос към Писателчето!
Шофьор ли си, от кога си правоспособен водач?
Сега, ако караш в държава с нормални пътища може и да не правиш реглаж на 20к, ама в бг може и да ти се наложи и на 100км пак да правиш.
Гледам в коментарите пак някой си мерят, КОЛИТЕ, стари нови, марки и тн. ... Този манталитет дето го имаме е супер смешен, излезте на вън вижте им пътищата, вижте им колите вижте им държанието, вижте им културата на шофиране.
А между другото в една Нидерландия карат доста стари коли, даже и по стари от нашите и не е че нямат пари, а са им фенове.
Не бъдете овце!
05:34 30.03.2025