Идват революционни батерии за електромобили на базата на никел

16 Март, 2025 11:15 8 748 15

  • батерии-
  • електромобили-
  • никел

Ключовото откритие е определянето на критично ниво на заряд за всеки катоден материал

Идват революционни батерии за електромобили на базата на никел - 1

Учени от Тексаския университет в Остин са започнали изследване на катоди за базирани на никел батерии, които потенциално биха могли да увеличат времето за работа на електрически превозни средства с едно зареждане.

Никелът има редица предимства пред традиционния кобалт. Благодарение на повишената енергийна плътност на никела, превозните средства ще могат да изминават по-големи разстояния без презареждане. Въпреки това, поради репутацията си на нестабилен метал, никелът повдига въпроси относно безопасността, термичната стабилност и експлоатационния живот.

„Катодите с високо съдържание на никел имат потенциала да революционизират пазара на електрически превозни средства, като предоставят по-дълъг пробег. Нашето проучване предоставя задълбочен анализ на тяхната термична стабилност, което е от съществено значение за разработването на по-безопасни батерии “, казва Арумугам Мантирам, професор в катедрата по машинно инженерство.

Изследователите са извършили повече от 500 измервания на 15 катодни материала с високо съдържание на никел. Ключовото откритие на учените е определянето на критично ниво на заряд за всеки катоден материал, което създава безопасна работна граница.

Материалите на батерията стават нестабилни, когато се доближат до това критично ниво на заряд. Ако тези нестабилности не се контролират, те могат да доведат до прегряване. За да намалят тази заплаха, изследователите са създали рейтинг на термична стабилност.

Очаква се това изследване да помогне на производителите да подобрят дизайна на батериите, като същевременно запазят предимствата на високата енергийна плътност, свързани с никела.

„Нашата работа е пътна карта, която индустрията да следва, като гарантира, че високата енергийна плътност на тези катоди не се постига за сметка на безопасността“, казват още учените.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 реру

    22 7 Отговор
    "Идват еволюционни батерии за електромобили на базата на никел"

    Явно дори Дарвин не е предполагал, че еволюцията няма да подмине и батериите...


    Р.S. Oпpoстaчвaнeтo с чалга и пропутинските партии и клакьори са заплаха за националната сигурност!
  • 3 Скептичен

    18 7 Отговор
    Не минава и седмица без новина за нова революционна, еволюционна, къртеща мивки и променяща играта нова батерия. А накрая пак нищо. Ще има такива, но не и скоро. Нека бъдем реалисти.

    Коментиран от #7

  • 4 Механик

    15 14 Отговор
    Само дето основните залежи от никел са в Индонезия и Русия. А те па са в БРИКС.

    Коментиран от #9

  • 5 Кадмий

    4 1 Отговор
    Теглото как е?
  • 6 Не става

    4 3 Отговор
    много е опасно, може да стане пожар или взрив дори и при най-малката грешка в измервания или изчисления. Истината е графен, докато не го доизкусурят, все тъй ще бъдат батерийките.
  • 7 кй87ъ6трхуй

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Скептичен":

    Бъзикаш се, но технологиите в батериите са важни... НО НЕ ДОСТАТЪЧНО... Поне 50 ПЪТИ ПО-ВАЖНИ са 2 други неща:

    - скорост на зареждане, а това значи всички електрокари да минат на 800 и дори на 1000 волта което е ОК за скъпите модели, но е убийствено за масовите електрички...
    - добре развита мрежа от МОЩНИ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ по 350квт извън градовете на които да мога да заредя от 20 до 80% за 10 минути... И още по-добре развита мрежа зарядни по 100квт в градовете... И буквално на всеки паркинг пред блоковете да има минимум по 4 кабела даващи 50квт...
    Докато горните неща не се случат електрокара няма как да стане масов...

    В петък си заредих хибридната китайска кола догоре (40квт ток + 60л. бензин) и отидох на 600км... Вчера се върнах- още 600км... НЕ СЪМ зареждал ток... Днес заредих 54л. бензин и имах 35% (около 15квт) ток в батерията и върти го, сучи го ама това е под 5/100 разход на бензин на дълъг път, а града до работа съм 100% на ток- за чий ми е електрокар?

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Скептичен

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "кй87ъ6трхуй":

    Напълно съм съгласен с това, което каза. Особено пък за хибридите. Просто ми омръзна постоянно да се тиражират новини за нови батерии от години а насреща въздух под налягане.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гост

    6 1 Отговор
    Бях се притеснил, че тази седмица мина без откриване на нова революционна батерия за електромобили.
  • 11 Ако поясниш и с

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "кй87ъ6трхуй":

    каква скорост си пропътувал тези 1200 км. ще си безценен. Гледам ревюта в AMS и под 18 кв/100 км. почти никоя електричка не пада със скорост до или около 110 км/ч. 60 кила гориво предполагам е някой 1.5-1.8 хибрид-астматик, който се озорва да тегли 1850 кг. ламарина+пътниците и багажа.

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ако поясниш и с":

    На тоя приятел колите му винаги постигат по-добри резултати от каталожните данни. Мани го!
  • 13 Само

    0 2 Отговор
    Като факт. Сребърно - никелови батерии са в употреба на руските пл от тип варшевянка още от 1988.

    Коментиран от #15

  • 14 кй87ъ6трхуй

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "Ако поясниш и с":

    Може би към 70км/ч средна скорост- никаква магистрала, стриктно междуградско/селско... С много градчета по пътя... А и аз спазвам ограниченията- градско 50, извън града прескачам 100 само за изпреварване...
    И не, не е астматик хибридчето- при скромни 305 коня и ускорение под 6сек. до 100км/ч си е доста чевръсто, не като японските недоразумения дето имате у вас...
    Въпросче: Знаеш ли кво се случва с гумите при 305 електрически коня, задно предаване и желание да се забавляваш на някой паркинг или плац? Жокер- трудно издържат дори и 10 минути...

    Да поясня за онуй гостенче некъпано от №12:

    В междуградски режим като горе описания всеки хибрид е изключително икономичен, особено ако има голяма батерия където да се пази тока от регенерациите...
  • 15 Тези

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Само":

    Които са писали минус на този коментар си нямат понятие. Аз съм свидетел на товсу, защото съм присъствал на зарядка на такава батерия. Блаженни са невярващите и незнаещите. Въобще си нямате на представа още, какви неща има.