Вицепрезидентът на BYD Стела Ли каза в интервю за Financial Times, че сътрудничеството с Tesla може да ускори трансформацията на автомобилната индустрия. Според нея двете компании имат общ интерес - да преодолеят доминацията на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и да ускорят прехода към електрически транспорт. Въпреки нарастващото търговско напрежение между Китай и Запада, BYD е готова да сподели напреднали технологии в областта на електрическите превозни средства и автономното шофиране с международни партньори.

Стела Ли подчерта, че Китай демонстрира по-голяма отвореност към чуждестранния бизнес в сравнение със западните страни. Тя подчерта, че китайското правителство е заинтересовано да си сътрудничи с чуждестранни компании и е готово да ги подкрепи при внедряването на най-новите технологии. Изявлението на Ли е особено показателно на фона на жестоката конкуренция между BYD и Tesla за титлата на най-големия производител на електрически превозни средства в света. Докато продажбите на Tesla показват низходяща тенденция, BYD продължава да увеличава производствените обеми и да разширява присъствието си на международните пазари.
Една от амбициозните цели на BYD е да направи усъвършенствани технологии за автономно шофиране, включително системата „Божието око“, достъпна дори в бюджетните модели електрически автомобили. Експертите смятат, че този ход може да принуди други производители също да адаптират напреднали разработки за масовия пазар. Освен това BYD активно се рекламира на европейския пазар, обмисляйки възможността за изграждане на фабрики в страните от ЕС, за да консолидира позициите си и да намали влиянието на митническите ограничения.
Въпреки влошаването на търговските отношения между Китай и Запада, Стела Ли е убедена, че политическите бариери са временни и в дългосрочен план качеството и иновациите на продукта ще определят избора на потребителите. В същото време компанията не планира да навлиза на американския пазар заради 100-процентовите мита върху вноса на китайски електрически превозни средства. Според Ли успехът на BYD в Китай се дължи на напредналата технология и високото качество на продуктите, което дава предимство на компанията на вътрешния пазар и насърчава нейната глобална експанзия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Айзомби
10:35 13.03.2025
2 КНР агент
11:04 13.03.2025
3 малоумщините се сипят
Всеки подпринася според способностите си, т.н. потенциал
11:48 13.03.2025
4 Гост
12:19 13.03.2025