Китайският производител на автомобили BYD представи нова система за електрически превозни средства, която ще им позволи да се зареждат почти толкова бързо, колкото конвенционален автомобил. Това съобщава Bloomberg.
Председателят и основател на BYD Ванг Чуанфу казва, че новата батерия и система за зареждане на BYD могат да осигурят пробег от 470 километра за 5 минути, което е тествано на новия седан Han L.
Възможността за зареждане на електромобил за времето, необходимо на автомобил с двигател с вътрешно горене да зареди на бензиностанция, може да убеди шофьорите, които не са готови да правят дълги спирания, да преминат към електрически превозни средства.

Новата система, която ще формира основата на много бъдещи електрически превозни средства, може да бъде още един тласък за BYD, която вече изпревари Tesla и стана най-големият продавач на електрически превозни средства в света.
Скоростите ще бъдат значително по-високи от Tesla Supercharger, които могат да добавят до 275 километра пробег за 15 минути. Tesla обаче има много по-голяма мрежа с повече от 65 000 станции Supercharger по целия свят.
Според анализаторите китайската компания има блестящ старт на 2025 година. BYD са продали повече от 318 000 пътнически автомобила миналия месец, което е ръст от 161% спрямо година по-рано.
Това вече е и водещият производител на автомобили в Китай. Акциите на BYD, регистрирани на Хонконгската фондова борса, са поскъпнали с около 45% тази година, като се очаква още да растат.
Подобреното задвижване на електрическото превозно средство може допълнително да повиши търсенето на следващото поколение автомобили BYD, казва Джоана Чен, китайски автомобилен анализатор.
„Това може да отбележи началото на нова вълна от пускане на модели, което ще позволи на продажбите на батерийни електрическите превозни средства на BYD да изместят хибридите.“, казва тя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 НиЕВотбо
13:21 18.03.2025
3 Ние пък
Коментиран от #35
13:33 18.03.2025
4 Васил
Коментиран от #8, #26
13:34 18.03.2025
5 хаха
ХАХАХА!
13:35 18.03.2025
6 Анонимен
13:36 18.03.2025
7 гъхуйикол
Отде ще дойде тази мощност? Наясно ли сте какви яки жици трябват за да подсигуриш ДВА МЕГАВАТА захранване? Наясно ли сте колко много струва такава инфраструктура? Как се отразява на батерията не обсъждаме...
Технологията напредва- ОК... Реална полза- НИКАКВА...
13:37 18.03.2025
8 црфтгжбъхуйн
До коментар #4 от "Васил":
Да се подмени батерията на споменатият BYD Han струва под $6500... Китайците го карат като такси този модел масово и с очите си съм виждал Han на 320 000км. и батерия на 87% здраве... Препоръчва се смяна при падане под 80%- значи спокойно ще откара над 400 000км. батерията- пука ли ти колко струва да я смениш...И разбира се никой не зарежда нон-стоп на мощните станции- хората са умни и ги ползват само при реална нужда...
Коментиран от #34
13:43 18.03.2025
9 само да питам
Коментиран от #30
13:45 18.03.2025
10 Механик
А демократична и натовска България, откато измисли чушкопека за 3 чушки, повече нищо не е измислила.
Коментиран от #28, #36
13:47 18.03.2025
11 Илчо Мустакат
13:49 18.03.2025
12 повервах им
13:58 18.03.2025
13 Добре,
Коментиран от #15
14:38 18.03.2025
14 Антиелектрика
Коментиран от #16
14:53 18.03.2025
15 фгухйгъухйи
До коментар #13 от "Добре,":
Не ти трябват нови батерии, трябва ти мрежа от зарядни станции... Има ли бензиностанции навсякъде- има...Задължават ги в срок от 2г. да имат монтирани минимум 2 станции (с по 2 кабела всяка) с мощност минимум 100квт... По магистралите да имат по 6 станции (с по 2 кабела) по 100квт и поне 1 станция 350квт... Задължават и енергото да прекара нужните жици до обектите и да подсигури захранването им. Задължават общините на всеки обществен паркинг пред блоковете да заделят поне 6 места за зареждане и да осигурят зарядни по 50квт...
При такова положение електрокарите ще станат използваеми... Само дето всичко това ще струва минимум €20млрд. да се изгради и ще отнеме не 2, а поне 10 години ако се почне утре с пълна сила... Познайте колко ще струва тогава тока... И не само тока...
Вкратце- електрокарите няма да станат масови НИКОГА...
Коментиран от #20, #21, #25
15:03 18.03.2025
16 рдтфгъухйико
До коментар #14 от "Антиелектрика":
Тихо там бе, ти още малко ще попиташ и кой ще произведе толкова ток... И на какви цени ще бъде тока... Ще попиташ и кой ще изгради всичката инфраструктура...Недей така, ще сринеш света на либерастките подлоги които вярват, че тока се появява в контакта ей така- от нищото
Коментиран от #29
15:05 18.03.2025
17 теню
18:27 18.03.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Име
Коментиран от #31
18:45 18.03.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 бай Даньо
До коментар #15 от "фгухйгъухйи":
Ти за 20 млрд ли се kaхъpиш !? Не обръщаш ли внимание че за Oкpaйна отидоха 200 млрд , а янkите зариха в иракската пустиня над 1 трилион долара .... така се пише трилион $1 000 000 000 000 ...18:47 18.03.2025
22 Ммм Даа
19:24 18.03.2025
23 Гост
Коментиран от #24, #27
21:49 18.03.2025
24 Бъркаш понятията
До коментар #23 от "Гост":
1000-2000 цикъла живот имат NMC скъпите батерии които на всичко отгоре са пожароопасни. Китайците разчитат на евтини LFP батерии, които са пожаробезопасни дори при пробождане с няколко пирона едновременно и не съдържат рядки и скъпи химични елементи. Те имат живот между 6000 и 10 000 цикъла при зареждане с 0,5C . При бързо зареждане циклите ще паднат три пъти до 2-3 000 цикъла което се равнява на милиони километри. Дали на някой му пука, след като никой няма да мине толкова?09:21 19.03.2025
25 Процесът започна
До коментар #15 от "фгухйгъухйи":
Не си даваш сметка, но процеса на инсталиране на такива мощности започна и без наличието на електромобили. До 2-3 години са планирани за инсталиране 5-6000 мегавата батерии за съхранение на енергия, а до 2030 десетина пъти повече.Тоест след 2 години само от батериите могат да се захранват 5-6 000 зарядни станции по 1000 kW на пълна мощност , без да се ползва ток от централите.
Дори на теория е невъзможно едновременно да се зарежда на пълна мощност на всички зарядни, така че тези батерии ще могат да обслужват минимум 10 000 зарядни след 2 години и 100 000 зарядни през 2030.
България няма нужда от повече от 1000-2000 такива зарядни дори целия автопарк да е от електромобили, така че на практи ка проблем с липса на ток не съществува!
09:33 19.03.2025
26 САМО НА ТОК
До коментар #4 от "Васил":
10 години гаранция и 2 милиона километра пробег ... до тогава ще си сменил няколко ДВГ кенефа !...09:51 19.03.2025
27 Карай си ДВГ кенефа и си го ползвай по г
До коментар #23 от "Гост":
10 години и ще продължаваш да си караш с понижен капацитет от около 20% !...Колко ремонти и обслужвания ще си направил през този период на ДВГ боклука и колко отрова ще си похарчил или за това не бива да се пита !?...
10:06 19.03.2025
28 ХЕЙТЪРИТЕ НА РУСИЯ ИМАТ МАЛКИ ЧУШКИ
До коментар #10 от "Механик":
То хубаво натовска България е измислила чушкопека за 3 чушки , ама що не кажеш къде се произвежда въпросният чушкопек и с какви суровини? Жокер - външното тяло в Китай , а часта която пече в Индия с тяхна пръст и реотани.11:08 19.03.2025
29 Бoриcлaв Пoпoв oтивa пocлaник в Мocквa
До коментар #16 от "рдтфгъухйико":
Ти мани другото ама в Китай тези ел.мрежи са подсигурени от 2 трасета. Либерастка мъкаааааа...11:12 19.03.2025
30 гост
До коментар #9 от "само да питам":
Удобно е да се пита, защо да не е удобно? Новите батерии на BYD и CATL издържат около 6500 цикъла независимо от начина на зареждане. Умножи 6500 х 500км и ще ти излезе сметката.Коментиран от #38
20:24 20.03.2025
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 А50
22:57 20.03.2025
33 Норге
12:33 21.03.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Ха ха
До коментар #3 от "Ние пък":
А ако наливаш в чаша половината се разплисква навън,нали?Урсула много ви цени.19:11 24.03.2025
36 Не е точно така
До коментар #10 от "Механик":
В къщи имаме чушкопек от Татово време.И да- за три чушки.Така че ДемокЛатична България и това не може да си припише19:51 24.03.2025
37 Пилотът Гошу
23:00 24.03.2025
38 -_-
До коментар #30 от "гост":
Това са глупости и фантазии дето го пишеш. Първо за 6500 цикъла (ако изобщо са толкова на практика) пробега няма да стои по 470 км а ще пада все повече и повече (батерията се износва постепенно), второ тоя пробег в зависимост от условията и начина на каране може и да е по малък така, че смятай си ти. EV и ДВГ автомобили са изобретени горе долу по едно и също време и по удачната технология се е наложила не случайно.16:35 26.03.2025
39 А у нас
14:50 30.03.2025