BYD измисли система, която зарежда електромобил по-бързо отколкото кола с ДВГ на бензиностанция

18 Март, 2025 13:16 9 608 39

  • byd-
  • електромобили-
  • бързо зареждане

470 километра пробег за 5 минути

BYD измисли система, която зарежда електромобил по-бързо отколкото кола с ДВГ на бензиностанция - 1

Китайският производител на автомобили BYD представи нова система за електрически превозни средства, която ще им позволи да се зареждат почти толкова бързо, колкото конвенционален автомобил. Това съобщава Bloomberg.

Председателят и основател на BYD Ванг Чуанфу казва, че новата батерия и система за зареждане на BYD могат да осигурят пробег от 470 километра за 5 минути, което е тествано на новия седан Han L.

Възможността за зареждане на електромобил за времето, необходимо на автомобил с двигател с вътрешно горене да зареди на бензиностанция, може да убеди шофьорите, които не са готови да правят дълги спирания, да преминат към електрически превозни средства.

BYD измисли система, която зарежда електромобил по-бързо отколкото кола с ДВГ на бензиностанция

Новата система, която ще формира основата на много бъдещи електрически превозни средства, може да бъде още един тласък за BYD, която вече изпревари Tesla и стана най-големият продавач на електрически превозни средства в света.

Скоростите ще бъдат значително по-високи от Tesla Supercharger, които могат да добавят до 275 километра пробег за 15 минути. Tesla обаче има много по-голяма мрежа с повече от 65 000 станции Supercharger по целия свят.

Според анализаторите китайската компания има блестящ старт на 2025 година. BYD са продали повече от 318 000 пътнически автомобила миналия месец, което е ръст от 161% спрямо година по-рано.

Това вече е и водещият производител на автомобили в Китай. Акциите на BYD, регистрирани на Хонконгската фондова борса, са поскъпнали с около 45% тази година, като се очаква още да растат.

Подобреното задвижване на електрическото превозно средство може допълнително да повиши търсенето на следващото поколение автомобили BYD, казва Джоана Чен, китайски автомобилен анализатор.

„Това може да отбележи началото на нова вълна от пускане на модели, което ще позволи на продажбите на батерийни електрическите превозни средства на BYD да изместят хибридите.“, казва тя.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 НиЕВотбо

    59 6 Отговор
    Ние в отбора на "богатите" не измисляме нищо, което да ни подобри живота. Измисляме само безмислени европрограми, които са ясно че са "за едни пари да се вземат и похарчат за луксозни стоки". Другото е далавера.
  • 3 Ние пък

    97 8 Отговор
    Измислихме капачка, която ти влиза в носа като пиеш вода от бутилката.

    Коментиран от #35

  • 4 Васил

    39 18 Отговор
    5 минути и батерията ще трябва да се сменя на всеки две години.

    Коментиран от #8, #26

  • 5 хаха

    34 7 Отговор
    Сега чакаме дежурния пълен полуидиот да плямпа как в Китай били "комунисти" разбийш ли.

    ХАХАХА!
  • 6 Анонимен

    28 6 Отговор
    Колкото и да искат не могат да заменят ДВГ.Не се гаси туй що не гасне.Само богатата класа на Европа можа да кара ел.коли.
  • 7 гъхуйикол

    57 7 Отговор
    Гледате клипчето и виждате цифри от 800+квт мощност която се подава- значи трябва да имаш подсигурен ЕДИН МЕГАВАТ мощност... За да заредиш 1 автомобил... И то не всеки електрокар може да поеме толкова заряд... Трябва да имаш поне 2 кабела- значи е нужно захранване от ДВА МЕГАВАТА за да можеш да заредиш бързо 2 коли...

    Отде ще дойде тази мощност? Наясно ли сте какви яки жици трябват за да подсигуриш ДВА МЕГАВАТА захранване? Наясно ли сте колко много струва такава инфраструктура? Как се отразява на батерията не обсъждаме...

    Технологията напредва- ОК... Реална полза- НИКАКВА...
  • 8 црфтгжбъхуйн

    24 9 Отговор

    До коментар #4 от "Васил":

    Да се подмени батерията на споменатият BYD Han струва под $6500... Китайците го карат като такси този модел масово и с очите си съм виждал Han на 320 000км. и батерия на 87% здраве... Препоръчва се смяна при падане под 80%- значи спокойно ще откара над 400 000км. батерията- пука ли ти колко струва да я смениш...

    И разбира се никой не зарежда нон-стоп на мощните станции- хората са умни и ги ползват само при реална нужда...

    Коментиран от #34

  • 9 само да питам

    23 7 Отговор
    Колко пъти подред можеш да заредиш така батерията или това е неудобно да се пита?

    Коментиран от #30

  • 10 Механик

    49 9 Отговор
    Китайците измислиха азарядно за ел. автомобил. Европейския съюз измисли капачка, дето ти бърка в носа докато пиеш от бутилката.
    А демократична и натовска България, откато измисли чушкопека за 3 чушки, повече нищо не е измислила.

    Коментиран от #28, #36

  • 11 Илчо Мустакат

    15 2 Отговор
    Пожелавам им изобретеното бързото зареждане на батериите за 5 мин. да способства за удължаване на експлоатационния им пробег (срок на годност).
  • 12 повервах им

    8 19 Отговор
    Китайските комунисти как лъжат...
  • 13 Добре,

    12 3 Отговор
    ама колко ще живее тази батерия при това супер зареждане? Трябват ново поколение батерии, за да станат електричките водещи.

    Коментиран от #15

  • 14 Антиелектрика

    21 3 Отговор
    Само предполагам, за 470 км пробег трябва да се заредят 82 кВч ( по 17-18 кВч/100км). Бензиностанцията (електрозарядната) в случай че има 6 колонки за зареждане ще й трябва обща инсталирана мощност 5,95 МВ ( 82 кВч за 5 мин = 984 кВч по 6 колонки). За сравнение малки населени места с около 4-5000 души население, около 1000 къщи (Батак, Стрелча, Перущица) имат инсталирана мощност 10-12 МВ. Излиза че за 2 електобензиностанции на магисталата ще трябва инсталирана мощност колкото за малък град.

    Коментиран от #16

  • 15 фгухйгъухйи

    16 6 Отговор

    До коментар #13 от "Добре,":

    Не ти трябват нови батерии, трябва ти мрежа от зарядни станции... Има ли бензиностанции навсякъде- има...
    Задължават ги в срок от 2г. да имат монтирани минимум 2 станции (с по 2 кабела всяка) с мощност минимум 100квт... По магистралите да имат по 6 станции (с по 2 кабела) по 100квт и поне 1 станция 350квт... Задължават и енергото да прекара нужните жици до обектите и да подсигури захранването им. Задължават общините на всеки обществен паркинг пред блоковете да заделят поне 6 места за зареждане и да осигурят зарядни по 50квт...

    При такова положение електрокарите ще станат използваеми... Само дето всичко това ще струва минимум €20млрд. да се изгради и ще отнеме не 2, а поне 10 години ако се почне утре с пълна сила... Познайте колко ще струва тогава тока... И не само тока...
    Вкратце- електрокарите няма да станат масови НИКОГА...

    Коментиран от #20, #21, #25

  • 16 рдтфгъухйико

    25 4 Отговор

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    Тихо там бе, ти още малко ще попиташ и кой ще произведе толкова ток... И на какви цени ще бъде тока... Ще попиташ и кой ще изгради всичката инфраструктура...

    Недей така, ще сринеш света на либерастките подлоги които вярват, че тока се появява в контакта ей така- от нищото

    Коментиран от #29

  • 17 теню

    16 1 Отговор
    Ако попиташ нашите много знаещи мало..умници Китай страна копия - всичко което е създадено и изобретено в Запада веднага същото произвеждат въобще не мислят само копират . Интересно как копират технологии коитo Западът ги няма ? очаквам отговор всезнаещите какво мислят по тоя въпрос . Някога Япония беше на първо място - 60-70 години на миналият век.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Име

    4 6 Отговор
    За да зарвждаш бързо, трябва мощност! То сега деградацията на батериите е огромна, представям си с какво ще е с тези зарядни!

    Коментиран от #31

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 бай Даньо

    13 1 Отговор

    До коментар #15 от "фгухйгъухйи":

    Ти за 20 млрд ли се kaхъpиш !? Не обръщаш ли внимание че за Oкpaйна отидоха 200 млрд , а янkите зариха в иракската пустиня над 1 трилион долара .... така се пише трилион $1 000 000 000 000 ...
  • 22 Ммм Даа

    13 3 Отговор
    ... дано чичо Дончо ни остави реакторите, дето бай Дън ариза на клоуна .. иначе минаваме на кюмюр и видело
  • 23 Гост

    8 6 Отговор
    Колко цикъла ще издържат батериите при зареждане с до 1000 квт мощност?От 1000 цикъла ще паднат до 200-300 цикъла? Моят резервоар не се разрушава, в зависимост от скоростта на пълнене на бензин.

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Бъркаш понятията

    14 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    1000-2000 цикъла живот имат NMC скъпите батерии които на всичко отгоре са пожароопасни. Китайците разчитат на евтини LFP батерии, които са пожаробезопасни дори при пробождане с няколко пирона едновременно и не съдържат рядки и скъпи химични елементи. Те имат живот между 6000 и 10 000 цикъла при зареждане с 0,5C . При бързо зареждане циклите ще паднат три пъти до 2-3 000 цикъла което се равнява на милиони километри. Дали на някой му пука, след като никой няма да мине толкова?
  • 25 Процесът започна

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "фгухйгъухйи":

    Не си даваш сметка, но процеса на инсталиране на такива мощности започна и без наличието на електромобили. До 2-3 години са планирани за инсталиране 5-6000 мегавата батерии за съхранение на енергия, а до 2030 десетина пъти повече.

    Тоест след 2 години само от батериите могат да се захранват 5-6 000 зарядни станции по 1000 kW на пълна мощност , без да се ползва ток от централите.

    Дори на теория е невъзможно едновременно да се зарежда на пълна мощност на всички зарядни, така че тези батерии ще могат да обслужват минимум 10 000 зарядни след 2 години и 100 000 зарядни през 2030.

    България няма нужда от повече от 1000-2000 такива зарядни дори целия автопарк да е от електромобили, така че на практи ка проблем с липса на ток не съществува!
  • 26 САМО НА ТОК

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "Васил":

    10 години гаранция и 2 милиона километра пробег ... до тогава ще си сменил няколко ДВГ кенефа !...
  • 27 Карай си ДВГ кенефа и си го ползвай по г

    5 6 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    10 години и ще продължаваш да си караш с понижен капацитет от около 20% !...
    Колко ремонти и обслужвания ще си направил през този период на ДВГ боклука и колко отрова ще си похарчил или за това не бива да се пита !?...
  • 28 ХЕЙТЪРИТЕ НА РУСИЯ ИМАТ МАЛКИ ЧУШКИ

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    То хубаво натовска България е измислила чушкопека за 3 чушки , ама що не кажеш къде се произвежда въпросният чушкопек и с какви суровини? Жокер - външното тяло в Китай , а часта която пече в Индия с тяхна пръст и реотани.
  • 29 Бoриcлaв Пoпoв oтивa пocлaник в Мocквa

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "рдтфгъухйико":

    Ти мани другото ама в Китай тези ел.мрежи са подсигурени от 2 трасета. Либерастка мъкаааааа...
  • 30 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "само да питам":

    Удобно е да се пита, защо да не е удобно? Новите батерии на BYD и CATL издържат около 6500 цикъла независимо от начина на зареждане. Умножи 6500 х 500км и ще ти излезе сметката.

    Коментиран от #38

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 А50

    1 0 Отговор
    С гръмоотвод и събираш светкавици
  • 33 Норге

    2 9 Отговор
    Скоро и най-големите защитници на масларките,дизелаците и другарят Путин ще се убедят че светът се развива. И на никой не му пука дали си Русофил,Русофоб..другар на агентът Краснов и ТНТ. 😂😂😂
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Ха ха

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ние пък":

    А ако наливаш в чаша половината се разплисква навън,нали?Урсула много ви цени.
  • 36 Не е точно така

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    В къщи имаме чушкопек от Татово време.И да- за три чушки.Така че ДемокЛатична България и това не може да си припише
  • 37 Пилотът Гошу

    1 1 Отговор
    По-бързо друг път... 1200км за доста под 5 минути...
  • 38 -_-

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Това са глупости и фантазии дето го пишеш. Първо за 6500 цикъла (ако изобщо са толкова на практика) пробега няма да стои по 470 км а ще пада все повече и повече (батерията се износва постепенно), второ тоя пробег в зависимост от условията и начина на каране може и да е по малък така, че смятай си ти. EV и ДВГ автомобили са изобретени горе долу по едно и също време и по удачната технология се е наложила не случайно.
  • 39 А у нас

    1 0 Отговор
    обмислят референдум и законодателни промени как продажните ни политици и чиновници да зареждат по-бързо и с предимство ток от подарените ядрени реактори на Зе