„Гугъл“ се съгласи да промени някои от рекламните си услуги в резултат на безпрецедентно споразумение с френския антимонополен орган, съобщи Ройтерс.
Френският регулатор наложи глоба на „Гугъл“ в размер на 220 млн. евро, след като разкри, че щатската компания нарушава конкуренцията чрез доминацията си на пазара на онлайн рекламата, където инструментите на компанията са станали почти незаменими за големите издатели, предаде „Експерт.бг“.
Решението на френския регулатор е опит за ребалансиране на силите на онлайн пазара в полза на издателите, които имаха надмощие в ерата преди интернет, но в наши дни са зависими от гиганти като „Гугъл“ и “Фейсбук“.
Регулаторът посочва, че решението отваря вратите за издателите, които се чувстват ощетени от практиките на „Гугъл“.
„Решението за наказание на „Гугъл“ е от особено значение, тъй като е първото решение в света, фокусирано върху аукционния процес на база сложни алгоритми, на който онлайн бизнесът разчита”, посочва директорът на френския регулатор Изабел де Силва.
По думите ѝ, глобата е намалена в резултат на споразумението, но детайли не се разкриват.
Разследването на френският антимонополен орган бе фокусирано върху инструментите, които „Гугъл“ предлага на издателите да продават и управляват онлайн реклами.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Франция здравей знамето развей
18:26 07.06.2021
2 Kcaniba
18:29 07.06.2021
3 Сандо
Коментиран от #4
07:04 08.06.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.