Експресът „Връзка с Европа“ – специална влакова композиция, част от проявите по повод на Европейската година на железопътния транспорт (2021 г.), ще се отправи на пътешествие от гарата в Лисабон на 2 септември. По време на петседмичното си пътешествие той ще спре на гарите в над 100 града. Крайната му дестинация е Париж, където се очаква той да пристигне на 7 октомври. С начална гара в Лисабон, крайна дестинация в Париж и междинна спирка в Любляна, влакът символично свързва и португалското, словенското и френското председателство на Съвета на ЕС, съобщиха от пресслужбата на ЕК.
Европейският комисар по въпросите на транспорта г-жа Адина Вълян заяви: Железопътният транспорт е оставил трайна диря в нашата богата и обща история. Железопътният транспорт обаче е и бъдещето на Европа. Това е нашият път към смекчаване на последиците от изменението на климата и стимулирането на икономическото възстановяване след пандемията на фона на усилията ни за създаване на неутрален по отношение на въглеродните емисии транспортен сектор. През следващите седмици експресът „Връзка с Европа“ ще се превърне в движеща се конференция, лаборатория и форум за обществен дебат за това как железопътният транспорт да се превърне в предпочитания начин на придвижване независимо дали пътуваме за удоволствие, или по работа. Елате да ни посрещнете, когато спираме на гара близо до вас.
По маршрута на гарите на влака се планират различни прояви. Любителите на железопътния транспорт могат да следят дебатите, които се провеждат по време на пътуването от участниците в него, и обсъжданията на политиката на ЕС в областта на инфраструктурата и ролята на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), които ще бъдат предавани на живо на уебсайта на инициативата от Лисабон, Букурещ, Берлин и Бетембург. Експресът „Връзка с Европа“ е продукт на забележителното сътрудничество между Европейската комисия и Общността на европейските железници и инфраструктурни дружества (CER), европейските оператори на железопътен транспорт, ангажираните с управлението на инфраструктура лица и редица други партньори на равнище на ЕС и на местно равнище.
Председателят на CER и главен изпълнителен директор на австрийските федерални железници Андреас Мате подчерта значението на този съвместен проект: Експресът „Връзка с Европа“ е забележително доказателство за успеха на Европейската година на железопътния транспорт, като същевременно обръща внимание на предизвикателства, пред които ние всички сме изправени. Членовете на CER са поели ангажимент да доведат до успешно реализиране на Зеления пакт. Стабилността на европейския железопътен сектор има ключова роля за постигането на целите на ЕС в областта на климата. В момента пред трансграничния железопътен транспорт има твърде много технически пречки и придвижването на влак в Европа извън националните граници е много затруднено. Трябва да продължим с усилията товарните превози да се поемат не толкова от автомобилния, а повече от железопътния транспорт, да предоставяме удобни варианти за придвижване на хората, които ежедневно пътуват до работното си място, и да разширим възможностите на международния пътнически железопътен транспорт на дълги разстояния чрез предлагането на дневни и нощни услуги. Убеден съм, че с експреса „Връзка с Европа“ ще повишим осведомеността за тези предизвикателства. Бих искал да благодаря на всички колеги и партньори, които осъществиха този проект, и желая на експреса „Връзка с Европа“ на добър път!
Експресът „Връзка с Европа“ стана реалност благодарение на съвместните усилия на партньори от европейския железопътен сектор и институции на европейско, национално и местно равнище. Поради различните характеристики на ширината на релсите в Европа експресът „Връзка с Европа“ на практика се състои от три типа влакови композиции – иберийски, стандартен и балтийски, които ще осъществяват връзка помежду си по маршрута. Проектът бе повод да се обърне внимание на липсата на оперативна съвместимост между някои части от европейската железопътна инфраструктура, но с него на преден план ще изпъкне много доброто сътрудничество между железопътните предприятия и ангажираните с управлението на инфраструктурата.
Вагоните са предоставени от различни европейски железници. Единият от тях, осигурен от MAV (Унгария), ще бъде домакин на мобилна изложба, организирана от Европейската изпълнителна агенция за климата, инфраструктурата и околната среда (CINEA) и съвместното предприятие Shift2Rail. На нея ще бъдат изложени редица актуални технологии и иновации, които спомагат за предлагането на по-комфротно пътуване във влака. На нея ще се покаже и как ЕС подкрепя инфраструктурни проекти. Стандартната влакова композиция ще включва вагон, където ще бъдат провеждани обсъждания (предоставен от SNCF, Франция), два стандартни пътнически вагона (DB, Германия и SBB, Швейцария), вагон-ресторант (FS, Италия) и спален вагон (ÖBB, Австрия). Влакът за иберийския тип релси, пътуващ между Португалия и Испания, е осигурен от испанския оператор Renfe, а балтийският — от литовския LTG. Заради продължаващата пандемия при организирането на дейностите по проекта за експреса „Връзка с Европа“ приоритет бе отдаден на безопасността. Някои прояви ще бъдат излъчвани на живо, но почитателите на пътуването с влак са добре дошли да приветстват експреса на определени гари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #4
17:17 01.09.2021
2 Сатана
17:23 01.09.2021
3 Стига глупости
А Русия всичко си прави сама влакове комбайни ракети самолети реактори ама били "изостанали" според сорус.
17:24 01.09.2021
4 ЕвропаСкорост
До коментар #1 от "честен ционист":
Или точно Европата на 2-3 скорости :)По-безмислена бюрократична машина едва ли някой може да измисли, ама така е като оставиш хора напарвили 2 войни пак да дават акъл.
17:24 01.09.2021
5 Анджело
17:48 01.09.2021
6 по добре
18:35 01.09.2021