Много германци, живеещи във Великобритания, с изненада установяват тези дни, че им е писала лично някоя си баронеса Вер. Благородната дама е държавен секретар и отговаря за пътищата, автобусите и площадите в британското Министерство на транспорта. Нейните писма съдържат покана към всички, които биха желали да започнат работа като шофьори на камиони. „Повече от когато и да било се нуждаем от Вашите ценни умения“, пише баронесата, обещавайки работа-мечта в шофьорската кабина, условията за която никога не са били по-изгодни на Острова. А получателите на тези писма, сред които има дори инвестиционни банкери и университетски преподаватели, не могат да повярват на очите си. Нима именно те трябва сега да вадят британската каруца от блатото?
Най-добре е да са германци
Обяснението е в добрата стара германска шофьорска книжка. За да запълни липсата на около 100 000 шофьори на камиони, британското Министерство на транспорта е разпратило около 1 милион писма на хора, за които властите знаят, че притежават свидетелство за правоуправление на камиони. А сред тях има и много германски граждани, живеещи в Обединеното кралство. Всеки, който е изкарал германска шофьорска книжка преди 1999 година, автоматично е получил и категория, даваща му право да управлява товарен автомобил с допустима максимална маса до 7,5 тона – дори и никога в живота си да не се е качвал в подобно превозно средство. Засега обаче няма никакви признаци, че германската общност на Острова ще се втурне към шофьорската професия.
Но транспортното министерство не е единственото, което трескаво търси начини за изход от сегашната криза във Великобритания. Тази криза почти спря доставките на стоки и изпразни рафтовете в множество магазини от търговската мрежа. По-рано през седмицата правосъдният министър Доминик Рааб предложи липсата да бъде запълнена с кандидати за убежище или дори затворници. Също и от вътрешното министерство се заеха да проучват съществуващите възможности. Сега ще бъдат спешно издадени 5 000 визи за шофьори на камиони от ЕС, които ще важат само до Коледа. Това обаче едва ли е някакво решение, тъй като много европейски шофьори вече имат негативен опит от миналата Коледа, когато заради Брекзита и пандемията много от тях бяха блокирани в продължение на дни край Дувър, без да разполагат с тоалетни, вода и храна. И едва ли някой от тях сега ще се втурне отново към Острова, рискувайки да прекара там празниците. А и времето преди тях.
Липса на работна ръка и в кланиците
Междувременно от Съюза на месопроизводителите предупредиха, че заради острата нужда от работници в кланиците е възможно много магазини да останат с празни рафтове. От British Meat Processors Association (BMPA) обявиха, че в момента липсват около 15 000 работници в кланиците. А според информация на вестник „Таймс“, британските власти обмислят издаването на 1000 спешни работни визи за чуждестранна работна ръка. В същото време от Съюза на свиневъдите предупредиха за опасността от истинска катастрофа в бранша. Понеже няма кой да коли животните, в свинефермите вече може да се наложи масово избиване на животни, предупреди пред БиБиСи председателят на Националната асоциация на свиневъдите Роб Мутимър. Междувременно имало свине, които вече са наддали до 140 килограма, при положение че обикновено ги колят, когато достигнат 115 килограма.
И за привържениците на Брекзит няма гориво
Що се отнася до кризата с бензина, правителствени източници твърдят, че до седмица ситуацията на бензиностанциите трябва да се нормализира. Дотогава обаче не само медицинските работници, а също и водопроводчиците, работниците в кланиците и акушерките не могат да карат колите си. Засегнати са и множество известни личности. Найджъл Фараж, който беше един от водачите на кампанията за излизане на Великобритания от ЕС, тези дни написа гневно в Туитър, че обиколил 7 бензиностанции - напълно безуспешно. Или футболната звезда Кристиано Роналдо, за когото британските вестници написаха, че двама от неговите сътрудници напразно чакали 6 часа на една бензиностанция, за да заредят две от колите му – едно Бентли и един Рейндж Роувър. За щастие в Ламборгинито му все още имало достатъчно бензин, за да стигне с него навреме за предстояща тренировка. Колко практично е човек да има за такива извънредни ситуации и една резервна кола. Та била тя и Ламборгини!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичо Вова
16:36 03.10.2021
2 Брюксел
16:36 03.10.2021
3 ТаУмВзе
16:37 03.10.2021
4 Сиганин
Коментиран от #21, #47, #65
16:38 03.10.2021
5 Почнаха да вият вече
Коментиран от #10, #20
16:38 03.10.2021
6 Майна
16:38 03.10.2021
7 гадно
16:38 03.10.2021
8 Ессере
16:39 03.10.2021
9 нема хора
16:39 03.10.2021
10 Майна
До коментар #5 от "Почнаха да вият вече":
Какви германци търсят, като и тук фронта е ОГОЛЕН....16:39 03.10.2021
11 хо хо
16:40 03.10.2021
12 Борис
16:40 03.10.2021
13 Пловдив
16:41 03.10.2021
14 гадно
16:43 03.10.2021
15 хан крум
16:43 03.10.2021
16 Гочо
16:44 03.10.2021
17 ????
16:46 03.10.2021
18 човек от народа
16:47 03.10.2021
19 Да берат от колонийте...МАТРЕАЛА.....
16:47 03.10.2021
20 1912
До коментар #5 от "Почнаха да вият вече":
Аз викам едно друго Нещо да им ударим, не рамо...16:47 03.10.2021
21 незнайко
До коментар #4 от "Сиганин":
Защото са цигани ! Циганите са като англичаните искат да получават без да работят ! От 56 милиона мислите ли, че няма 100 000 щофьори англичани ? Има, но не им се работи за тези заплати !!! Те са свикнали ДРУГИ да им работят !!!Коментиран от #48
16:47 03.10.2021
22 факт
Коментиран от #25, #50
16:49 03.10.2021
23 Хаха
16:49 03.10.2021
24 гост
16:50 03.10.2021
25 така е
До коментар #22 от "факт":
нормално в германия са най мизерните заплати за най много времево свършена работа само кре тен може да бачка у германияКоментиран от #28, #39
16:53 03.10.2021
26 Изумен
16:54 03.10.2021
27 Раймонд
Но шофьори, колячи и т. н. сред тях нямало, липсвала работна ръка.
Е, да ги пита човек британците, за какво им бяха пришълците ?
Коментиран от #66
16:55 03.10.2021
28 Хари
До коментар #25 от "така е":
Добри са пзаплатите в Германия но зависи какво работиш и какво можеш. Там не е за всеки ганювецКоментиран от #30
16:55 03.10.2021
29 Фатмак
16:56 03.10.2021
30 хи хи
До коментар #28 от "Хари":
Че те самите немци нищо не могат французите са се видяли в чудо с тия всички части от германия за самолетите Еърбъс в Тулуза са брак.17:00 03.10.2021
31 Българин
17:00 03.10.2021
32 бай онзи
17:06 03.10.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 тнт
17:13 03.10.2021
35 saki
Коментиран от #59
17:15 03.10.2021
36 нило
17:19 03.10.2021
37 дявола
17:23 03.10.2021
38 Тиро вампиро
17:25 03.10.2021
39 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #25 от "така е":
Странно, взимам близо 4 000 евро в Германия, наистина са малко......време е да искам увеличение от шефа...Уточнение: нито съм инженер, нито IT специалист, нито работя в бюро или офис.
Коментиран от #40, #52
17:41 03.10.2021
40 юрист
До коментар #39 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Ама тук не става въпрос за брутна заплата, а за нетна заплата- СЛЕД всички дамъци и удръжки...В германия не е за висококвалифицирани специалисти- там най-добре са висококвалифицираните работници. При 1вия вид данъците стигат до 48 процента, затова никое ИТ не иска да работи в германия...17:48 03.10.2021
41 Землянин
Коментиран от #62
18:11 03.10.2021
42 Нормален човек
Ние и сръбете ги спасявахме през ембаргото, та вас ли няма да спасиме. Айде докарвайте шлеповете по Дунава и пълнете 😂
18:12 03.10.2021
43 Мюмюн
Коментиран от #51
19:02 03.10.2021
44 Анонимен
19:20 03.10.2021
45 1100
19:21 03.10.2021
46 Изумен
Коментиран от #67
19:47 03.10.2021
47 един от многото
До коментар #4 от "Сиганин":
Първо , че не са по работата а по помощите! И второ за да стане шофьор , трябва да може да чете и пише! Ако получава помощи за 1000 паунда (примерно) , никога няма да отиде да работи за каквато и да е заплата , била тя и 5000. Генетиката им е сбъркана и може да се оправи само със здраво съветване , по един час сутрин , обед и вечер , без почивен ден!21:02 03.10.2021
48 селтак
До коментар #21 от "незнайко":
Ма ти виждал ки си сиган във учебна кола или камион?21:17 03.10.2021
49 От страни
21:29 03.10.2021
50 Тираджия
До коментар #22 от "факт":
Спор няма че на острова е 100 пъти по добре отколкото в Германия. Поради простата причина че по смотана държава от Германия няма. Обаче това че търсели германци направо кърти мивката. Защото в самата Германия не достигат над 380 хиляди шофьори , официално казано отминистъра им на транспорта още преди 2 години. Вече е много рядко явление да видиш немски камион да го кара немец. А пък кога видиш немец да се качи да кара английски камион аз ще стана космонавт. Но Германия донякъде си реши проблема с недостига след брекзит, тъй като много колеги от Англия се преместиха там. А и най големите спедиторски фирми са немски , и така или иначе български, румънски и полски шофьори работим за тях индиректно. Макар и назначени по договор в наши фирми и с нашите камиони. Просто истината е че германците дават най много курсове за цяла Европа
21:29 03.10.2021
51 Абе Мюмюне
До коментар #43 от "Мюмюн":
То хубаво ама да те светна че CF 450 е модел ДАФ. На Волво е FH 440 или 460. Да знаеш самоКоментиран от #53
21:44 03.10.2021
52 Взимаш
До коментар #39 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
4000 евро ама дръжки. Кажи колко ти остава чисто в картата след всички данъци и удръжки. Това е което взимаш.....другото само го виждаш написано. Познавам инженер по телекомуникации който от 5600 евро по договор , накрая на месеца чисто му остават около 3000. Понеже е ерген дори и ергенски данък му удържат. Изтърпя ги момчето 1 година и се прибра в България. Сега работи в София за 4000лв и каза че с тях живее по добре отколкото в Германия с 3000 евро21:55 03.10.2021
53 Мюмюн
До коментар #51 от "Абе Мюмюне":
Аби - ас уткаде да знам бе. Казаха ми, чи некъв камион ша шуфирам, да ни сам му светил кат са гу прайли. Ай бегай утука бе, пруфесиуналисте! 🚛22:05 03.10.2021
54 Себастан Курц
А Българите не ги допускахме до паэара на труда
Ама дето се вика Мултикултито ще спаси света
22:07 03.10.2021
55 Себастиян Курц
22:10 03.10.2021
56 Boris
23:24 03.10.2021
57 Boris
Коментиран от #58, #64
23:27 03.10.2021
58 Анонимен
До коментар #57 от "Boris":
Хайде да опитаме трети път : шофьори00:54 04.10.2021
59 Мишо
До коментар #35 от "saki":
Така е,лесно се правят пари с роби,няма заплата,няма закъснение за работа и т.н.!06:20 04.10.2021
60 Ttt
09:55 04.10.2021
61 РАЗБЕРЕТЕ ! ! !
20:29 04.10.2021
62 селски
До коментар #41 от "Землянин":
ти пиян ли си бе?21:45 04.10.2021
63 Добре че са емигрантите да им работят
01:33 05.10.2021
64 Учител
До коментар #57 от "Boris":
Борисе. Борисе. Не се напъвай по 2 пъти, ще ще се насереш. Пише се "шофьори".14:53 05.10.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 карамфила
До коментар #27 от "Раймонд":
На британците пришелците им са от техните стари колонии и те ги чувстват катот техни сънародници.По добре е бели источноевропейци да дойдат на острова и да им работят като бели роби.21:12 05.10.2021
67 Този коментар е премахнат от модератор.